Tippeligaen 2011

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mangkhut
Posts: 52
Joined: Sun May 25, 2008 7:43 am
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2011

Post by mangkhut »

Frodo Baggins wrote:
mangkhut wrote:
men jeg tor ikke de er spesielt imponert over VIF i Kristiansand....
Det er de neppe, men nå er det ikke VIF sin skyld at Start ligger der de ligger. Det har de klart helt på egenhånd, og da blir det for billig å skylde på at andre klubber ikke vinner over en nedrykksrival.
Men det er nå alikevel VIF sin skyld at FFK nå ligger myyye bedre an i forhold til overlevelse i Tipperligaen ift Start på det nåværende tidspunkt....
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Kesseboy »

Mjh wrote:Vålerenga har til tider vært veldig kjedelig i år. Sovnet til en Tv-kamp her for ikke lenge siden..
Det meste jeg har sett av en tippeligakamp i år tror jeg er de 60 minuttene jeg så av TIL-MFK. Ellers har jeg holdt meg unna, og angrer ikke et øyeblikk på det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tippeligaen 2011

Post by FSHelgeland »

Har ikke sett mye mer jeg heller, men fikk med meg kampen da Godset kjørte over RBK og med en storspillende Stefan Johansen på venstreback.
Tippeliga 2015
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by brutus »

Kesseboy wrote:
Mjh wrote:Vålerenga har til tider vært veldig kjedelig i år. Sovnet til en Tv-kamp her for ikke lenge siden..
Det meste jeg har sett av en tippeligakamp i år tror jeg er de 60 minuttene jeg så av TIL-MFK. Ellers har jeg holdt meg unna, og angrer ikke et øyeblikk på det.
TILs verste kamp i år. :wink:
DIXI
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2011

Post by Cheese Smirnoff »

Nå spiller ikke akkurat TIL festlig angrepsfotball heller. Dagens situasjon kan likestilles med at Stoke hadde tatt andreplassen bak Manchester City, bare at Stoke faktisk spiller gampefotball med sjarm.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by brutus »

Er man glimtsupporter så mener man at TIL spiller gampefotball, og at Glimt spiller "fin fotball", slik er det bare. Jeg er dypt såret, men trøster meg med at TIL kjemper om medaljer i Tippeligaen med to runder igjen, og Glimt fortsatt er en middelhavsfarer i Adecco.
DIXI
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Ville Lehtinen »

Middelhavsfarer? Vi måtte ha endt på 8 eller 9. plass for å være det, og vi kapret jo en respektabel femteplass! Så godt som innenfor målsetningen vår om å være blant de 20 beste at det må man være fornøyd med.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2011

Post by Cheese Smirnoff »

brutus wrote:Er man glimtsupporter så mener man at TIL spiller gampefotball, og at Glimt spiller "fin fotball", slik er det bare.
Det er vel heller slik at TIL-hengerne er de eneste i Norge som ikke syns at TIL spiller gampefotball.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Tippeligaen 2011

Post by Frodo Baggins »

Definer gampefotball er du snill
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2011

Post by Cheese Smirnoff »

Fotball spilt av gamper.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

av og for gamper 8)

Ellers rapporterer svenske medier om at også Jørgen Lennartson er i ferd med å forlate Stabæk for å ta over Elfsborg, samtidig som Johan Andersson er på vei ut av skandinavia, Farnerud er i samtaler med AIK og Morten Skjønsberg vil dra etter sesongen. Alle de forlater Stabæk gratis.

Det er også murringer om at Mikkel Diskerud og Vegard Eggen Hedenstad også er på full fart ut. Tror nok Stabæk sine dager som toppklubb virkelig er over nå ja.
Last edited by bjornage on Thu Nov 03, 2011 1:24 pm, edited 3 times in total.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Tippeligaen 2011

Post by Frodo Baggins »

Cheese Smirnoff wrote:Fotball spilt av gamper.

Siden dere ikke klarer å komme opp med en rimelig definisjon av det dere påstår så ser jeg ingen grunn til å diskutere med dere. Anser da deres utsagn som ett utslag av misunnelse, siden TIL for 3 gang på 4 år har en mulighet til å ta medalje, mens Glimt ikke klarer å nå sin egen målsetting om å være blant norges 20 beste lag, for 2 året på rad..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Sulliken »

TIL, LSK og SkamKam er gampefotballagene. Siden di ikke vet hva vi andre mener om det, er nok du og en gamp ;-)
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2011

Post by Cheese Smirnoff »

Publiners bekrefter dette i en av sangtekstene deres med linja "[...] gampan fra Tromsø".
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by brutus »

Det er ihvertfall et faktum at bodøfolk lukter hest.
DIXI
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Sild er vel mer korrekt?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by Sulliken »

Nja.. de oppe ved soløyvannet lukter vel litt hest..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 156 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2011

Post by ingen87 »

Sulliken wrote:TIL, LSK og SkamKam er gampefotballagene. Siden di ikke vet hva vi andre mener om det, er nok du og en gamp ;-)
Synes LSK jobber seg mer og mer bort fra "Gampestempelet" selv om rent historisk så er det måk og mæl. Årets utgave, ihvertfall før sommeren med Ujah, Nosa, Sigurðarson som viktige arkitekter for morsom angrepsfotball. Når de to viktigste forsvant i sommer, forsvant også noe av det morsomme LSK.

MEN jeg vil trekke RBK inn i gampekategorien. Synes veldig mange av kampene deres er preget av lange baller på en Prica. Ihvertfall i årets Tippeliga så har RBK vært et mer "gampelag" enn LSK...

Skal jeg forklare "gampe"begrepet, så mener jeg det er fotball hvor defensiv organisering står i høysetet, og man ofrer mye av angrepsspillet på grunn av dette. Også viktig at man ofte har en treg stor spydspiss som kun skal brukes til å slå lange baller på.. Hvordan definerer dere andre gampefotball?
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Jeg har ikke noe i mot "kjedelige" spillestiler. Jeg regner med de fleste her et forhold til Drillos og Flo-pasningene, en type fotball som ikke akkurat var godt likt rundt i verden, på tross av gode resultater. Har man ikke spillermateriale til å spille sambafotball holder man seg til det enkle og effektive. Jeg syns Tromsø er dørgende kjedelige å se på, men de får resultater og det er en ting man ikke kan krangle på. Samme med Stoke i Premier League, det er imponerende at et lag klarer å etablere seg på midten av tabellen der basert på innkast, hjørnespark og keeperbølling år på år. Det er ikke pent, men det fungerer.

Av de mer underholdende lagene de siste årene syns jeg Brann og Haugesund fortjener ros denne sesongen. Ikke fordi de er så veldig gode, men fordi de er så angrepsfokuserte og nedprioriterer forsvarsspillet. Kampen mellom Haugesund og Brann tidligere i år er en av de beste matchene jeg har sett i norge på årevis.

Det mest underholdende laget i tippeligaen de siste årene er definitivt Stabæk under Janne Jönsson, med Nannskog, Gunnarsson og Alanzinho på banen. Herlig fotball OG gode resultater.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Tippeligaen 2011

Post by Kesseboy »

Norsk fotball har en tendens til å bli mest måk og mæl. Har nok noe å gjøre med at spillere ikke er gode nok til å gjøre gode valg, så det blir endel dårlig tima pasninger i hytt og pine. Ikke spesielt stor underholdningsverdi for nøytrale tilskuere alltid.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by brutus »

ingen87 wrote:Skal jeg forklare "gampe"begrepet, så mener jeg det er fotball hvor defensiv organisering står i høysetet, og man ofrer mye av angrepsspillet på grunn av dette. Også viktig at man ofte har en treg stor spydspiss som kun skal brukes til å slå lange baller på.. Hvordan definerer dere andre gampefotball?
"Defence wins titles, offense wins games". Definisjonen på gampefotball? På dette forumet: slik Tromsø til enhver tid spiller.
DIXI
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Men Tromsø vinner jo ikke titler...?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2011

Post by Cheese Smirnoff »

Tromsø forsvarer seg til medalje. Skal man vinne titler må man spille fotball.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2011

Post by bjornage »

Enda mer Stabæk-snusk.

http://www.dagbladet.no/2011/11/08/spor ... /18945881/

RBK kom også med en kreativ pakkeløsning på Gunnarsson og Andersson, der budet var 1 million på Gunnarsson og 4,25 mill for Andersson. Sistnevnte står forøvrig uten kontrakt etter denne sesongen. Samme totalverdi som VIF kom med, bare at de ga 4+ mill for en forkjøpsrett på Herman Stengel. Tror Stabæk ligger jævlig tynt an nå.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Tippeligaen 2011

Post by Frodo Baggins »

Stabæk ligger tynt ann. Det samme burde VIF og RBK også gjøre. Begge de 2 klubbene er delaktig i svindel, og forsøk på svindel, og bør selvsagt straffes. Men siden det er RBK vi snakker om så er det selvsagt en utopi..
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Post Reply