Huitfeldts motestunt

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7352
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 471 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Huitfeldts motestunt

Post by Los-Loco »

Kulturminister Anniken Huitfeldt med en lite spark til "motepolitiet" som skal legge seg opp i hva politikerne kler på seg:

http://www.kjendis.no/2012/02/16/kjendi ... /20272958/

http://www.kjendis.no/2012/02/17/kjendi ... /20276011/

Huitfelt er ikke min favorittpolitikker, men her får hun stjerne i boka hos meg! Jeg er HELT enig med henne i at praksisen med at kvinnelige politikere skal henges ut av dagspressen for kjolevalgene er latterlig. Jeg synes faktisk hun kunne ha sagt det langt sterkere.

Og det er en haug med grunner for at det er på trynet, i ikke prioritert rekkefølge: For det første så burde kjolestoff (pun intended) holdes unna dagsavisene i det store og det hele. I den grad folk er interessert i slikt, kan de kjøpe seg et ukeblad. Det virker bare fordummende, og dagsavisene bør ta et samfunnsansvar for både folkeopplysning og økning av politisk engasjement, og ikke henge ser opp i hva folk har på seg med mindre det er åpenbart at personen forsøker å gjøre et statement med klesvalget.

For det andre er kjolefokuset likestillingsmessig på steinaldernivå. Mennene slipper helt unna dette fokuset, og kan konsentrere seg om det de egentlig skal bedrive; politikk. Kvinnelige politikere må bruke latterlig mye tid, energi og penger for å holde tilstrekkelig nivå slik at de slipper å bli hengt ut av motepolitiet.

For det tredje tar motepolitiet fokuset fra det kvinnelige politikeres budskap; har du ikke et gjennomtenkt antrekk på deg, er det ikke det viktige budskapet ditt som kommer i avisene, men Jan Thomas (totalt uinnteressante) mening om hvor mye du har behov for en ny garderobe og en touch fra en stylist.

For det fjerde er dette motefokuset på trynet miljømessig. Når kjendiser blir hengt ut fordi de går i den samme kjolen mer enn én gang, gir det et bruk-og-kast-signal som virkelig ikke henger på greip, spesielt siden de kjolene som skal være gode nok for terningrullerne ikke kan kjøpes på H&M.

For det femte er det hele bare meningsløst sludder!
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Huitfeldts motestunt

Post by Boombadila »

Enkelte av oss lurer jo på hvorfor ikke se og hør fikk bli avis.

De skriver jo det samme som dabla og vege.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16606
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Huitfeldts motestunt

Post by Sulliken »

Hvor er liker-knappen?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply