Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5572
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by poteten »

Tipper Bjørdal synes det var morsommere å ikke være slaktoffer enn slaktoffer. Han er mer enn gjerne velkommen hjem ved et overraskende opprykk.
Kritisk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by gavharr »

Han var jo med på å tape tre kamper på rad med 4-0 tap i glimt da xD
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by Novi »

Er Nordberg en mer spillende midtstopper enn Wemberg og Braathen? Skjønner godt at dette listes øverst på ønskelista til Glimt, for det er ikke mye spill i de vi har nå. Braathen kan finne på å bryte en gang i blandt, men de belager seg på at midtbana konstant skal komme ned å hente ballen.
Una mas cerveza.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by Glenn P »

Er det noe info rundt denne mannen? Var snakk om at han var klar mot LSK..
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by Shredd »

Tror det var Viljar Nordberg som var klar til LSK kampen. Tom Erik stod vel enda som skadet før Ranheim, i avisen ihvertfall.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by Glenn P »

bjornage wrote:Cato sier til AN at Viljar Nordberg og Tom Erik Nordberg kanskje er klare til kampen mot LSK.
Dette var skrevet 22 juni. Er jo rom for feil.
ecke
Posts: 2627
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by ecke »

Viljar stod på kampskjemaet, ikke Tom Erik.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by MhepA »

Jeg vet ikke hva jeg skal si til Nordberg, til vanlig ville jeg håpet han aldri ble klar for Glimt, men på den andre siden så er jo ikke Wemberg og Braaten noe bedre. Det desidert svakeste leddet i Glimt disse tre midtstopperne.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by Novi »

What? Den skjønte jeg lite av. T.Braaten har da hatt en god utvikling gjennom hele sesongen, og har begynt å spille på seg autoritet i den bakre rekken. Wemberg har ikke tatt noen 7-mils-steg, men iflg. trenerne har han også blitt bedre og bedre. Nordberg er det nærmeste vi har av 'etablert kvalitetsspiller' i forsvarsrekken, så dersom han kommer tilbake vil vi kunne stille med et meget habilt stopperpar i ham og Braaten.
Una mas cerveza.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by RaymondEngmark »

Jeg ville valgt Nordberg forann Wimseberg any given sunday for å være helt ærlig. Nordberg er det nærmeste vi kommer en spillende midtstopper!
Kristatistisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by MhepA »

Novi wrote:What? Den skjønte jeg lite av. T.Braaten har da hatt en god utvikling gjennom hele sesongen, og har begynt å spille på seg autoritet i den bakre rekken. Wemberg har ikke tatt noen 7-mils-steg, men iflg. trenerne har han også blitt bedre og bedre. Nordberg er det nærmeste vi har av 'etablert kvalitetsspiller' i forsvarsrekken, så dersom han kommer tilbake vil vi kunne stille med et meget habilt stopperpar i ham og Braaten.
Jeg river meg ihvertfall i håret hver eneste kamp pga. disse to klønene i bakre rekke. Savner Per Verner.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by Ville Lehtinen »

Savner absolutt ikke Per Verner fra de siste sesongene i Glimt. Syntes Tom Erik Nordberg viste frem mye bra i fjor og gleder meg til å få han tilbake. Skulle vi hatt tilbake en midtstopper, ville jeg tatt Johan Lædre Bjørdal når som helst.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by RaymondEngmark »

Må vel bare innrømme at Mounir Hamoud, Per Verner Rønning, Johan Lædre Bjørdal og Martin Bjørnbak alle ville styrket førsteelveren. Det samme gjelder Stefan Johansen, Konradsen og kanskje også Haukås. Mye har blitt borte i det siste ...

Når det gjelder Nordberg syntes jeg han er vår nummer èn, en litt Fredrik Kjølner type med mere ballkontroll langs bakken - uten at jeg mener han er noen teknisk geni. Havner ikke Wemberg på benken når Nordberg er skadefri, så skal jeg virkelig begynne å rope på inkompetente trenere.
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by Novi »

Enig der, Raymond. Alle de du nevner ville gitt oss et meget solid lag, så det er kjipt å tenke på at de forsvant uten at så altfor mye kom i retur. Det er prisen man betaler for å være etablert i Adecco, dessverre :-/
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by bjornage »

Særdeles dårlige nyheter om Tom Erik i dagens AN. Han ser ut til å ha fått et tilbakefall og både han og det medisinske apparatet er i villrede om når han er spilleklar igjen. Han selv frykter at sesongen allerede er over, og er oppgitt over å må vente til fellesferien er over før han får sjansen til å få sett en spesialist igjen.
mortsto
Posts: 7372
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by mortsto »

Utrolig skuffende. Synes ikke Wemberg holder mål i det hele tatt, og hvis noen av stopperne våre blir skadet eller får karantene må vi med en gang begynne å flytte på spillere til uvante posisjoner. Pr dd har vi altså bare fire naturlige forsvarsspillere pluss mulige junior-reserver. Her må CH&TKS benytte vinduet godt. Det blir svært vanskelig å rykke opp hvis ikke det bakre leddet blir forsterket.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by Shredd »

Skulle gjerne hatt Nordberg inn der bak så fort så mulig. Enig i at det er litt tynt der bak akkurat nå. Alternativene er vel Bjørn Otto Willassen og Martin Pedersen (kanskje helst midtbane)?
Men samtidig er det kun Start som slipper inn mindre enn Glimt, så det gjøres i allefall noe riktig der bak, kanskje aller helst helt bakerst. Om Wemberg kunne lære seg å slå pasninger, samt å tenke litt over hvor han klarerer ballen, så er han en dugelig stopper.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by RaymondEngmark »

Ja vi gjør noe riktig der bak, men forsvarerne er jo første leddet i angrepsspillet vårt, og der er dem rett og slett forferdelig dårlige. Spesiellt Wemberg - pasningsfot le terrible!
Kristatistisk
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by Shredd »

Uten tvil mye som kunne vært forbedret framover med Nordberg, men uten at jeg sitter på tall så har jeg en overbevisning om at de fleste baklengsmålene til Glimt kommer som en konsekvens av enten dårlige klareringer i forsvar, eller innlegg fra kant som sendes inn mellom forsvar og midtbane. Tror knapt man har sluppet inn mål der det har vært mann mot mann duell med noen av stopperne involvert (annet enn når de lager straffer).
Men jeg ser ikke bort ifra at jeg kan ta feil her, men det føles sånn ihvertfall.
Med Nordberg tilbake har man en spiller som er klokere i avleveringer og klareringer, og som er bedre til å støte. Der synes jeg både Wemberg og Braaten har en del å gå på.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by Glenn P »

Shredd wrote: Alternativene er vel Bjørn Otto Willassen og Martin Pedersen (kanskje helst midtbane)?
Litt off topic, men jeg ville heller valgt Badou som midtstopper enn å ta inn BOW eller Pedersen. Avhenger litt hvem man møter, men generelt sett ville jeg valgt det.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by bjornage »

Jeg ville heller satt Sané der...
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by Glenn P »

Han ville fått gult kort x2 etter 20 minutter :D
mortsto
Posts: 7372
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by mortsto »

Hva har skjedd med Nordberg etter kampen mot Ull/Kisa? Ny skade?
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Tom Erik Nordberg

Post by RaymondEngmark »

Lurer jeg også på, syntes han var en gigant i den kampen. Men nå har vi litt av en situasjon blandt midtstopperne; Sanè, Wemberg, Braathen, Nordberg og Pedersen virker alle å være gode nok til å starte.

Rart hvordan det kan snu. For kun kort tid siden var det kun angrepet vi hadde utvalget i .. nå sliter vi i den delen.
Kristatistisk
Post Reply