Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Veldig enig med den biten at spillerne må begynne å representere klubben utad i større grad. Når man jobber i en bedrift må man jo gjøre en god jobb for at bedriften og dermed også jobben skal ha fortsatt eksistens.
Kristatistisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

For å si det veldig enkelt, alle bedrifter er avhengig av kundene sine! Uten kunder spiller de fotball for ingen, og da er det bare å legge opp. Da kan de få lov til å gjøre noe helt annet (som ansatte hos bedrifter som går konkurs ser seg nødt til).
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

eidurgud wrote: Tror du ikke, innerst inne, at du hadde vært litt mer interessert dersom klubben hadde vært mer åpen, i form av at de hadde en nettside som ble oppdatert oftere enn etter hver hjemmekamp, du hadde funnet de i bybildet foran hjemmekampene osv?
Vel, min interesse er der nok uansett, men jeg tror man kunne fått mange flere med seg ved å være en mer åpen og innbydende klubb, ja. Det var forsåvidt ikke poenget med min kommentar :)

Og om dere har fått god respons så er jo det topp! Min oppfatning av innlegget er at man ikke bryr seg, men det kan gjerne skyldes av at jeg er dritt lei av å følge et tvers gjennom kjedelig Glimt :-/
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.8338644

Elsker reaksjonen til Cato Hansen:
Også Glimt-trener Cato Hansen har et avslappet forhold til kritikken.

– Jeg synes det ok at de viser engasjement, men jeg tror vi skal jobbe i ro og fred med det vi holder på med, så får vi håpe Den Gule Horde blir fornøyd etter hvert., sier Hansen.
Det er så intetsigende og megetsigende på én og samme gang at man nesten blir litt imponert.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Vi kan vel ikke vente mer fra den kanten enn intet- og megetsigende kommentarer?

Skuffende svar fra både Hansen og Berg. Men så kan vi vel ikke forvente at de skjønner seg på markedsføring.
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Christian Berg wrote:– Vi spillerne er i hvert fall åpne for å prate med alle. Her på Aspmyra er det åpent hver dag. De som har mulighet må gjerne komme opp i kantina for å prate fotball, og jeg synes ikke det er noe i veien med åpenheten, sier han.
Nok en gang: Bodø/Glimt trenger tilskuerne mer enn tilskuerne trenger Bodø/Glimt! Ikke forvent at folk skal stå i kø utenfor Aspmyra for å få lov til å snakke med deg, Christian! Du og de andre må ut til publikum. DERE må ta initiativet. Snakker om å bygge opp under "konger i eget glasshus"-tankene... :roll:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nilzo »

Hallo, er jo ingenting i veien med åpenheten, kantina er åpen for alle hver dag.. :roll:
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Mjh »

Ante ikke at de hadde kantine engang ^^
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eiriksin »

Har de ditcha dette forumet fra dengulehorde.no ?
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Johansen »

I 2006 kom @DenGuleHorde med pressemelding om at Glimtspillerne var for mye på byen, nå er vi for lite i byen :) #forvirret #førrevig -- Jonas Ueland Kolstad (@GlimtJonas)
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Altså - om det er spøk eller alvor syntes jeg har lite å si, det er en litt uklar tone som neppe får flere tilskuere til Aspmyra. De møter jo kritikken på en merkelig måte, for slik det er nå må man jo ta alle signaler på fullt alvor. De som kommer med de signalene er en utdøende rase, dem som virkelig bryr seg om Glimt.

Og Cato sitt svar er sånn halvdiplomatisk. Om ikke annet kunne han sett bakover og sagt seg eni i kritikken, men pekt på elementer som det jobbes med for å skape bedre resultater.

Men det blir som andre sier: veldig symptomatisk for Glimt. Hele organisasjonen trenger en "trøkksjef". Og det Christian sier ..... vet ikke hva jeg skal si. Det nytter jo ikke å hinte mot at tilbudene er der, og at folk er bare håpløse fordi dem ikke bruker dem. Da handler det jo om at tilbudene er for dårlige. Kan godt være at f.eks praten i kantina er kjempefin, men da må det jo i så fall reklameres bedre for det.
Kristatistisk
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Glenn P »

Akk, jeg husker når vi ble invitert til å spise middag etter oppgjøret Tromsø - Glimt for mange herrens år siden. Stas!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Må berømme DGH for at de kommer med kritikken. Jeg har etterlyst dette lenge! :)

Jonas Kolstad fremstår som en enda mindre smart person enn jeg frykta, hvis han ikke skjønner forskjell på ute på "byen" og det å være synlig i bybildet. Jonas man MÅ ikke være ute i byen etter midnatt. Det går helt fint å samle en gjeng Glimt-spillere i sentrum en lørdag.. Dette er kanskje mye å forlange, med mindre du kan opptre på en catwalk eller klovne rundt på andre måter. Jonas er ihvertfall selvskreven konferansier når Glimt igjen skal erobre byen på lørdag.

DGH kommer med tennfakkel til Glimt, jeg svarer til DGH. Hvilken markedsføring har dere? Hvorfor er det såå mange færre betalende medlemmer i år enn tidligere? Hvorfor velger tidligere medlemmer å stå på andre felt på Aspmyra? DGH er i mine øyne værre enn Glimt hva gjelder markedsføring.. For der er det lik null, og så skylder man på at Glimt spiller dårlig fotball når folk unnlater å melde seg inn. Så enkelt er det ikke!
Førr Evig!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by dalers »

DGH har vært for dårlige i motgang. Ingen tvil om det. Sitter selv i styret og er sjokkert over mannefallet på J-feltet. Selv kunne jeg ikke tenke meg å sitte på andre steder etter å ha stått blant supportere siden 1992. Men å ha en løsning på problemet er langt over min fatteevne. Men jeg VET at det ikke blir bedre av at klubben jeg bryr meg om virker å ha resignert i forhold til sitt publikum...
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Det blir det ikke, skal være enig i at det er vanskelig å drive en supporterklubb i motgang, spesielt når klubben spiller dråkig fotball. Jeg kjenner 6 stk som var på Notodden-kampen som tidligere sesonger har stått sammen med DGH, men som har funnet seg nye plasser på Aspmyra.. Dette er ikke pga Glimt spiller dårlig..
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Dobbeltpost
Last edited by ingen87 on Fri Sep 28, 2012 10:02 am, edited 1 time in total.
Førr Evig!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by dalers »

Da vet kanskje DU hvorfor de gjør det?? Og post meg gjerne svaret fort som f... :)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Har postet det i en annen tråd.. Men det går tilbake til sommeren :)
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Så når dalers ønsker å få svaret for som f..., så skal han lete i gamle tråder som ble postet i sommer? :shock:
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Når dalers ønsker svaret fort som f.. Så får han det.. Men ikke alt som egner seg på et offentlig forum.
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Begynner å bli nokså stille på forumet her i perioder også nå, men det er vel bare en naturlig smitteeffekt fra resten av byen. Nå diskuteres det mindre og mindre ting utenom når det kommer en konkret nyhet eller konkret kamp. Kan vel virke som om det er flere og flere her inne som resignerer også.

Det er trist. Jeg syntes det er morro å diskutere Glimt, og gjerne få andres tanker, innspill og gjerne inside info fra ting som skjer rundt Glimt. For det er eneste måten å finne ut av ting på..
Kristatistisk
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Svarene fra B/G forteller at de aksepterer, eller vet ikke hvordan forandre på de svakhetene som vises. Man har dyrket fram det middelmådige i korridorene på Aspmyra, og det middelmådige evner i beste fall å reprodusere sin egen middelmådighet, som oftest blir det bare dårligere og dårligere i møte med en omverden som stadig blir bedre og mer krevende. Alt annet enn det middelmådige blir også en trussel.

BørreA har en meget god kommentar i AN i dag om situasjonen i B/G: "arroganse overfor (de stadig færre) som bryr seg om klubben ..."

* BørreA forteller at forholdet mellom TKS og Cato er på høflighetsnivå, og alle posisjonerer seg for neste år, også 3 av 4 spillerutviklere som er på oppsigelse når TKS og Cato skal ryddes plass for som spillerutviklere.
* ansatte i klubben bruker mye tid til på å fortelle at direktøren er så økonomifokusert at entusiasmen blir borte.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Nilzo »

ecke wrote:* BørreA forteller at forholdet mellom TKS og Cato er på høflighetsnivå, og alle posisjonerer seg for neste år, også 3 av 4 spillerutviklere som er på oppsigelse når TKS og Cato skal ryddes plass for som spillerutviklere.
Er det slik å forstå at Cato og TKS har kontrakt kun ut sesongen som trenere. Men så har et lengre engasjement som spillerutviklere dersom de ikke får den forlenget?
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Kontrakten gjelder ut sesongen for TKS og Cato, og for 3 av 4 spillerutviklere. Dersom trenerne byttes ut, da blir det flere som konkurrerer om disse jobbene. Jeg regner med at da vil TKS og Cato stå sterkt, men det er vel derfor det er usikkerhet og uro. Det viktigste for enkeltpersoner i alle slike situasjoner i alle organisasjoner på oppsigelse(og husk: Ingen av disse har mange andre alternative jobbmuligheter på et slikt lønnsnivå) er ikke å ta riktige beslutninger, men å ta beslutninger og vise aktivitet som kan fortelle at du er bedre enn kollegaen. Du bør også fortelle til "alle", hvem som ikke evner, slik at du vinner til slutt. Det er tragisk at styret/ledelsen i klubben har skapt en slik situasjon. Når det nå trengs trykk og felles engasjement for opprykk, blir det en alles kamp mot alle. Det beskrives selvfølgelig best i "høflighetsforholdet" mellom TKS og Cato, men selvsagt også det BørreA forteller om trener-/treningsituasjonen "noen er tilfreds, noen vil ha bare Cato, andre vil bare ha TKS.... Noen mener det trenes for mye og for lenge, andre mener at det trenes for lite og på feil ting."

Dette er kulturen som preger B/G i dag!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by RaymondEngmark »

Kommentaren til Børre i dag er så god og oppklarende, at det er verdt prisen på avisen alene :shock:

Sitter med skikkelig hakeslep over hvordan ting foregår i Glimt om dagen, og dette forklarer absolutt alt. Kan se ut som alt utenom spillerstall og talentuviklingen må rives og bygges opp på ny.

Børre: Å ta med TKS/CH videre som talentutviklingen på grunnlag av det du skriver høres ganske ... spesiellt ut.
Kristatistisk
Locked