At det er mulig!?

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Novi wrote:Uintendert? Det er da vitterlig ikke et ord? Kan det være så vanskelig å si "ikke meningen"?
"Uintendert" er jo et fantastisk ord! Det er en betydelig forenkling i forhold til "ikke meningen", og selv om man muligens ikke finner det ordboka så forstår alle likevel hva betydningen er.

Dette er med på å berike språket!

Forøvrig: Hva er humoren med å bombe en barnehage med rakett? Hva er det jeg går glipp av her når jeg ikke engang bøyer på munnen? :tenk
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

USA og Sør-Korea øver med B2-fly:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artik ... d=10108800
- Dette viser USAs evne til å gjennomføre langtrekkende presisjonsangrep, raskt og når vi vil, skriver det amerikanske Forsvarsdepartementet i en pressemelding.

Det er første gang USA bekrefter at B-2-fly har flydd tokt over Sør-Korea. Og den godt dokumenterte hendelsen sender et tydelig signal til Kim Jong-Uns regime i Nord Korea
Det er da ingen som helst i hele verden som er det minste i tvil om USAs evne til å gjennomføre langtrekkende presisjonsangrep, det er en evne de har hatt siden 50-tallet. Dette blir bare en tåpelig provokasjon, som etterlater USA lite mer ære enn gale nord-koreaneren som stort sett bare har det i kjeften. Hva er vitsen? Når situasjonen er så spent som den er, hva godt kan det da føre til å drive bombeøvelser tett opp til dne nord-koreanske grensen?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

Påminnelse?

Eller

"bare prøv dere, Jævler, eller hold kjeft".
Nord-Korea har truet nesten alle rundt seg i tillegg til USA, og da, for en gangs skyld, syns jeg det er greit å minne dem på konsekvensene om de faktisk har tenkt å gjennomføre truslene.

Dessutenfløy de over Sør-Koreansk territorium, der de er velkomne.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Ville Lehtinen »

User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Avisenes holdning til aprilspøk!

La det være klart; jeg elsker practical jokes og generell spøk og morro, 1. april er med andre ord et glimrende utgangspunkt for en bra dag.

Det er "opplest og vedtatt" at det er lov å lure folk på 1. april, og avisene har lange tradisjoner med å ha falske nyhetssaker denne dagen. Hvorfor synes da en avis som VG at det er en bra ting å gjøre å legge en diger nyhetssak på forsiden av nettutgaven hvor de avslører alle andre mediers aprilspøker, og det klokken 09.16 2. påskedag? Vel vitende om at de er den mest leste nettavisen, og at svært mange avislesere starter lesingen hos dem, så går de altså med forsett inn for å ødelegge for alle andre aviser. Hadde det ikke vært MYE bedre å vente med en slik sak til i kveld eller i morgen, og da kunne krydre reportasjen med faktiske historier om folk som faktisk hadde blitt lurt av de ulike spøkene? :evil:

Avisa Nordland outer ikke andre før på ettermiddagen i det minste, men avslørte en rystende holdning til aprilspøker for et par år siden. Jeg var i kontakt med redaksjonen i forkant av 1. april, for å høre om de var interessert i et samarbeid om en april-spøk (som jeg ikke vil avsløre fordi jeg fremdeles mener den er for god til ikke å bli gjennomført). Gjett hva svaret var? Nei, de ønsket prinsippielt ikke verken å samarbeide med andre, eller gjøre andre ting som kunne gjøre spøkene for troverdige. I følge ANs ide om hva en aprilspøk er, så skal historien være så lite troverdig at normalt tenkende personer ikke går på den. Eller sagt med andre ord; det er ikke et mål å generelt lure folk som er litt ubetenksom på hvilken dag det er. Målgruppen er de som regelrett er for dumme til å forstå at det er en spøk, slik at vi andre kan ha det morro på de mindre intelligentes bekostning. Hva for en syk tilnærming til spøk og morro er nå det da?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: At det er mulig!?

Post by liverglimt »

Har VG lesere under 60 år? :shock:
@liverglimt
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: At det er mulig!?

Post by bjornage »

Den eneste gode aprilspøken jeg leste i går var den Justin Bieber-greia i Telemark som avisa måtte trekke. Ellers er det like døvt som alltid. Humra litt av reaksjonene til saltskatt-spøken til AN, fordi det er et såpass sårt tema at selv de militante saltmotsanderne ble litt sure av det.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: At det er mulig!?

Post by Kesseboy »

Skulle virkelig ønske AN hadde kjørt et ordentlig kommentarfelt, og ikke overdrevet så vanvittig med tallene sine. Hvis de kunne snakket om 1,7 millioner i stedet for 70 millioner, og 14 øre pr. bompassering i stedet for fem kroner, så hadde jo dette kunnet ta av skikkelig :D
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

ALARM fra VG:
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10102238
Soppgifter i brødmat og grøt høres jo unektelig skummelt ut..
Men så viser det seg at:
De konkluderer med at soppgiftene barna får i seg ikke er helseskadelige...
(...)får i seg mer av soppgiften deoksynivalenol enn det som anses som ønskelig,
Så det at man får i seg mer enn dette, betyr ikke nødvendigvis at det har noen helseeffeekt
Eriksen tror barn må spise mye korn for at det skal få noen konsekvenser (...) Korn er viktig mat som er viktig for inntak av kostfiber med en del næringsstoffer. Kan hende de (Helsedirektoratet) synes fordelen med det er så stor at det ikke er så farlig at man kommer over det anbefalte daglige inntaket. (av soppgifter)
Hvis det er det VG alarmerer over, ja da må da må det stå ganske bra til i verden ellers, da..

Jeg er dog ikke overrasket at VG selger grunnløs frykt for å tjene penger...

Edit: rettet skrivefeil
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by kimbo »

Ja det er som ei jeg kjenner som går journalistikk sa, "det er mye vold og jævelskap i verden, og det skaper en god historie".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Sulliken »

Vel. Et par hundre år med fred nevnes ikke i historiebøkene. Det er krigene som definerer eventer/punkter i historien.
Slaget om stiklestad
100-årskrigen
Napoleonskrigene
Usa's selvstendighetskamp,
1 og 2 verdenskrig
Gulf 1 og 2

Bare for å nevne noen. det er og krigene som definerer tiden mellom 1918 og 1939. Mellomkrigstiden

Så hun du referer til har helt rett. Selv om hun kanskje mente at gode historier selger, tenker jeg. Som og er helt rett. Både nyheter og fra hollywood
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Samtidig som det ofte kan være fredsavtalene som definerer hvordan samfunnet blir.

F.eks freden i whestphalia.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Er det lov å undres over at dette er en mulig krangel?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedm ... 1.10980000

Velforeninga på Ljøsheim i Ringsaker boikotter Hygga fjellkro fordi de ikke har pølser og pommes frites på menyen. Fjellkroa svarer med å anmelde lederen av foreninga til politiet for trakassering.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Lotteri- og stiftelsestilsynet!

http://www.nettavisen.no/nyheter/article3607153.ece

Tilsynet er et av flere eksempler på at statlige virksomheter er flyttet ut av hovedstaden og til distriktene, i dette tilfellet Førde. I mange (sikkert de fleste) tilfellene har slike desentraliseringsprosjekter vært vellykket. I Lotteri- og stiftelsestilsynets tilfelle har det så absolutt ikke vært det.

Jeg har vært borti folkene der i flere anledninger, først og fremst i forbindelse med nedleggelse eller statuttendringer i ulike stiftelser. Jeg har aldri vært borti folk med større behov for å bedrive lyktestolpepissing i mitt liv. De bedriver en fullstendig rigid tolkning av alle regler, helt uten åpning for en vurdering av om resultatet av regelanvendelsen er i samsvar med lovens formål eller om resultatet framstår som komplett urimelig.

Av artikkelen i linken over kommer det altså fram at det ikke bare er stiftelsesfolkene som er stein, stokk stivbente, men også folkene i lotteriavdelingen. Slikt har vel en tendens til å spre seg...

Det skulle vært interessant å sett noen tall på antall opprettede stiftelser i årene før stiftelsestilsynet ble opprettet i Førde, og utviklingen etterpå. Alle jeg har møtt som har vært borti Førde-gjengen i en eller annen sammenheng har vært knalltydelig på at i valg av organisasjonsform må man aldri, aldri, aldri finne på å velge stiftelse, for da må man altså forholde seg til stiftelsestilsynet i Førde.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Horst Tappert (aka Derrick) var visstnok medlem i Waffen SS under krigen, og nå tas han av skjermen med den begrunnelsen:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10109898

Har sjelden hørt noe mer stupid i mitt liv!!

1. Derrick er ble prodsusert i 24 år, og er sendt i reprise kontinuerlig etter det i gud må vite hvor mange land. Med andre ord; flere generasjoner mennesker har vokst opp med Derrick på skjermen. Har vi tatt skade av dette fordi Tappert var SS-soldat? Nei, selvsagt ikke. Vi så på Derrick, ikke på Horst Tappert. Vi lyttet til hva Derrick sa, som manusforfatterne hadde bestemt han skulle si. Hva Tappert selv mente var lure ting for 70 år siden bryr folk midt oppetter ryggen.

2. Horst Tappert er død! Han får ikke en krone fra eller til om serien tas av lufta. Hva er da vitsen?

3. I den grad man skal slutte å sende Derrick-episoder, så må det da kunne begrunnes med noe mer vettig, som for eksempel at tiden har løpt fra hele serien (hvilket slett ikke er langt fra sannheten).

Syke folk! Haben Sie Angst? Ja!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: At det er mulig!?

Post by liverglimt »

Alt er vist mulig! :shock:
@liverglimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: At det er mulig!?

Post by Boombadila »

Tja, jeg er vel mer skeptisk til at det er mulig for en politiker i dagens norge å bruke utrykket endelig løsning ovenfor en etnisk gruppe....
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Ville Lehtinen »

Jeg er spent på hvordan FrP mener man kan håndheve et innreiseforbud for romfolk. Skal det være opp til grensevaktene å anslå ut fra folks utseende hvem som er romfolk eller ikke? Eller må man ha godkjent DNA-prøve uten rom-gener for å få komme inn i landet?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: At det er mulig!?

Post by Cheese Smirnoff »

Regner med Per Sandberg vil gjøre det påbudt for alle rom(ianere?) å gå med et merke på klærne, gjerne en stjerne eller lignende.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: At det er mulig!?

Post by Frodo Baggins »

Nå gjelder jo ikke dette bare romfolk. Sandberg nevnte jo i samme åndedrett bulgarere og franskmenn.
Men i bunn og grunn ønsker jo FRP og SP at grensene til Norge skal stenges mest mulig. Og får de gjennomslag så er det full passkontroll ved alle grenser, og sikkert visum også.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: At det er mulig!?

Post by Frodo Baggins »

http://www.an.no/nyheter/article6641857.ece

Hvor mange matvarebutikker trenger Bodø egentlig???
Tar jeg ikke helt feil, så er det vel flere matbutikker i Bodø, enn det er i Tromsø.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by ingen87 »

Si det.. Synes det er helt latterlig at vi må gå hele 10 minutter (fra foreldra mine)for å komme oss på butikken. Burde absolutt være på tide at de bygger en matvare butikk mellom Ica Jensvoll og Prix på Hunstadmoen! Bor midt mellom, så en butikk på Alstad-flata (eller hva man kan kalle det) burde absolutt være på sin plass!

Forresten, så det ikke oppstår noen misforståelser: IRONIVARSEL!

I Mosjøen derimot må jeg belage meg på 10 minutters kjøring.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: At det er mulig!?

Post by Frodo Baggins »

Og siden jeg sitter hjemme og kjeder meg ihjel (brakk ankelen i forrige uke) så kan jeg bringe uoffisielle tall om at det i Bodø er 35 matbutikker mot 30 i Tromsø ( tar ingen ansvar for mulige feil) Og da er det ikke medtatt de nye butikkene som skal komme i Bodø. I Tromsø er det vel ingen nye matbutikker på gang som jeg vet om.

Med tanke på at Bodø har 50000 innbyggere og Tromsø 70000 så er det tett om butikkene i Bodø. En annen forskjell er at de i Tromsø er flere "fullsortiments" butikker kontra Bodø (tenker da på butikker med ferskvaredisk etc.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by ingen87 »

Ja synes det er rart det stadig bygges nye "marked" butikker.. Med det mener jeg relativt små butikker med lite utvalg.. I Bodø så kommer jeg kun på Coop Obs som en fullsortement med godt utvalg. Savner Ultra i Bodø, og liker veldig godt Coop Extra her i Mosjøen :)
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: At det er mulig!?

Post by Los-Loco »

Coop Obs er nok egentlig ikke fullsortimentsbutikk (selv om utvalget er bredt) innen dagligvare, ettersom de ikke har skikkelig ferskvaredisk. Men Mega og de to Eurosparbutikkene kvalifiserer...
Post Reply