LIVERPOOL 2019/20

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by liverglimt »

Hvis Rodgers lykkes med å bygge lag og lagfølelse så kan det gå. Men det at han er ett så ubeskrevet blad gjør det veldig vanskelig og han blir til tider tatt i å prate for mye. Hans resultater skal ikke komme fram på pressekonferanser, de skal vises i kamp.

King Kenny og Comolli var litt vel rundhåndet med bruk av penger. Så får vi se om Rodgers klarer å gjøre det bedre. Det er denne sesongen det MÅ bli resultater, hvis ikke så går han nok ut porten for siste gang i Mai 2014.

Så ikke kampen så kan ikke uttale meg, men med 11 sjanser tilsammen på 2 lfc spillere og bare 1 mål, så viser det nok at desverre så vet de ikke helt hvor målet står i år heller.

Suarez må de bare bure inne til september så får han komme ut og vise hva han kan med føttene. Det som kommer ut fra kjeften er jo så tvetydig at en slange med kløyvet tunge kunne vært mer presis.
@liverglimt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Mr Bean »

Noen som kjenner til denne Cissokho? Virker noe kjent med navnet, men husker hvor jeg har navnet fra ? Har han noen navnebror tro ..
Og er veldig spent på hva som skjer med "El Pistelero" og om vi greier og få kloa i denne Willian karen .. Men tror det er småp sjanser til det .
Vi får se til helgen om vi greier og ta skalpen til Aston Villa .. Men har trua på at LFC greier en av de 4 øverste plassene :hedre
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by liverglimt »

Sissoko spilte i LFC for noen år tilbake. Mange spillere med det navnet i forskjellige skriveformer.

Håper du har rett i tipset ditt Mr. :D
@liverglimt
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Glimt1916 »

Willian er i London og skriver under for Spurs i dag. Nok en deal der Liverpool følte seg "confident" og ble fintet ut.

Angående Suarez: Jeg har aldri knyttet meg så mye til fyren, han er litt for uspiselig for det. Jeg håper han blir i klubben, men når han sa han ville bort ble jeg ble aldri skuffet på linje med hva jeg ble da Torres dro. Men fyren er jo utrolig fascinerende. Vinnerviljen hans er så intens at den overstyrer alt annet, og han vil spille i Champions League. Han blir 27 år i løpet av sesongen og jeg skjønner at han, som andre før han, begynner å bli skeptisk til lovnader fra Liverpool. De snakker i store ord, men klarer ikke å hente store navn til klubben. Suarez vil være i en klubb som kan vinne de største trofeene, og det kan ikke Liverpool, verre er det ikke. Men jeg hadde hatt mer respekt for han om han hadde sagt det rett ut i stedet for å komme med masse tøv om media osv.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Mr Bean »

Er nok at vi ikke er i de store Cupene i Europa som gjør at vi taper kampen om gode spilllere gang på gang .. :?
Hadde gitt opp Suarez jeg også , men innser at vi trenger han for og komme oss ut i Europa igjen til neste år ..
"Finere" er det nok ikke og få det ,desverre..
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by liverglimt »

Hvem kan like en spiller som snur seg mer enn damene gjorde under natoøvelser før i tiden? :lol:

Vinnerinstinktet hans kan gjøre at vi nettop karrer oss til en 4.de plass. Mister aldri håpet om mer CL og det fort. Mye avhenger av hvordan de 3 andre lagene med nye manegere gjør det.
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Trapattoni »

Det snakkes om 300 mill. for en 25 år gammel spiller som har to a-landskamper for Brasil. For all del, tviler ikke på at han er bra, jeg hadde sikkert vært fornøyd om han ble Liverpool-spiller. Men uansett, 300 mill. for en spiller med to a-landskamper for sitt land? Greit, nåløyet for det landslaget der er selvsagt trangt. Men at klubben takker nei når vi snakker 300 mill. er kanskje ikke så galt? Det er ikke så lenge siden klubben var i "High Court" i London med stor fare for å bli satt under administrasjon.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by ingen87 »

Enda viktigere er det å ta lærdom i Carroll og Downing kjøpene. Der gjorde vi opp null mening på hva spillerne var verdt, og kjøpte de for det selgende klubb forlangte. De siste vinduene har vi hatt et tak på hva vi skal betale, dette har gjort at spillere som Sigurdsson, Dempsey og nå Willian signerer Tottenham. Vi mistet også Mkhytarian på noe liknende.

Jeg synes det er helt greit at vi trekker oss unna når prisen begynner å gå over det vi selv verdisetter spillere til.. Hvorfor betale overpris? Virker som om "alle" har glemt det latterlige Carroll-kjøpet! Nei la oss aldri falle i den fella igjen.. Det kunne fort blitt realiteten om vi hadde hevet oss ut i en budkrig med Tottenham ang. Willian!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Glimt1916 »

Det kan jeg være enig i. Poenget er ikke å kjøpe for enhver pris, poenget er at klubben har misset på alle de store overgangene de har prøvd på. Hele tiden mens de flittig har holdt pressen løpende oppdatert. Hvorfor snakke høyt om dette? Jeg skjønner godt at spillere som Suarez ikke synes klubben fremstår som konkurransedyktige.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Begod »

Jeg er usedvanlig optimistisk og tror på medaljeplass :)


Når det gjelder overganger så bør vi nå fokusere på en klasse stopper slik at vi kan kvitte oss med Skertel og Coates. Forøvrig mangler vi skikkelig cover for Lucas. For å kjempe om medaljer er vi avhengi av at Lucas finner igjen toppformen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Glimt1916 »

Håper du har rett :) Synes Lucas var god mot Stoke, og håper virkelig han holder seg skadefri.

For fem uker siden sa Brendan Rodgers 'We've improved the squad - now we must improve the team' og ting så egentlig ganske lovende ut. Siden da har kun venstrebacken Aly Cissokho blitt hentet inn på lån ut sesongen, og det skjedde først i dag. Sikkert en god spiller det, jeg kjenner ikke til han, men jeg kan garantere at det ikke var han Rodgers tenkte på når han snakket om å forsterke laget. Der har klubben mislyktes, så kan man jo alltids diskutere hvorfor de har gjort det.

http://www.independent.co.uk/sport/foot ... 03796.html
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Trapattoni »

*slettet*
Last edited by Trapattoni on Tue Aug 20, 2013 7:36 pm, edited 1 time in total.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Trapattoni »

Hvem som har holdt media løpende orientert kan sikkert diskuteres, men jeg tror uansett ikke det er noe stort poeng i slike saker. Fotball- og agentmiljøet på dette nivået er ikke stort. Hverken selgende klubb eller agenter har noen interesse av at slike ting holdes utenfor media. Du kan være ganske sikker på at når Liverpool forhandler med en annen klubb og agent, så vet andre mulige kjøpere dette rimelig fort uten medias hjelp. Mobiltelefonene gløder.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by ingen87 »

Hvor mye vet man egentlig om Liverpool's interesse for Willian?

Det begynte med at Anzhi måtte transferliste alle sine spillere, så kom ryktet om at Liverpool var interessert i Willian. Idag ryktes det derimot at kun Spurs hadde lagt inn offisielt bud på spilleren. Tror ikke man skal tro på en promille av det som står i avisa.

Mkhytarian derimot var nok et reelt transfermål. Denne Willian tror jeg aldri sto fremst i kikkerten til Brendan. Derfor er jeg også glad for at vi ikke ble med på noen pengegalopp. Jeg er ikke spesielt imponert over spillere som drar til Anzhi i utgangspunktet, for de ender som regel der av en jævli simpel grunn... antakeligvis samme grunnen til at han ikke blir Liverpoolspiller..

Jeg mener at vi burde få inn en til stopper, da jeg mener det er her skoen trykker. Forover er vi hverken svekket eller styrket siden ifjor, men vil poengtere at vi scoret mer mål enn City i fjorårets sesong. Vår akilleshæl var forsvaret, og gjerne stupide personlige feil og elendige på defensive dødballer. Vi har fått inn Kolo som forhåpentligvis kan rydde unna mye på dødball, og forhåpentligvis slipper vi feilpasninger fra Skrtel. I tillegg hadde vi en unormalt svak Reina i første halvdel av sesongen (var god på vårparten).

Får vi luket bort mye av de defensive problemene, tror jeg også vi kan frigjøre mer offensivt. Veldig mange tror vi kun har Suarez, men jeg mener Sturridge og Coutinho til sammen er dobbelt så god. Hehe.. Med det mener jeg at med gjennombruddskrafta til Sturridge og krempasningene til Coutinho utgjør en vel så stor trussel som dribleseriene til en Suarez, som tar opp mye plass i angrepet. Dette ble delvis bekreftet i de siste kampene hvor Suarez var suspandert.


Hvis det stemmer at vi bydde £30M på Willian, betyr det at vi har ganske bra med transfermidler igjen. Bruk disse på en god stopper, og kanskje en backup for Lucas (som forøvrig startet bra mot Stoke!).
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Mr Bean »

Nei, vi får greie oss med de vi har og ta en sterk 3 plass denne sessongen :wink:
YNWA!!!!

:hedre
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Trapattoni »

Skal man tro de siste rapportene når det gjelder Willian, så skal Liverpool ha trukket seg når det i siste liten dukket opp et ekstra agentkrav på 5 millioner pund. Og vi snakker her om samme agent som flere ganger har melket klubber i forbindelse med Tevez og Mascherano. Stemmer dette, lever jeg svært godt med at Liverpool trakk seg/ikke nådde opp.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Glimt1916 »

Det er jeg enig i, selv om jeg synes det lukter litt brannslokking av Liverpool. Problemet er jo at de har brukt mye tid på denne overgangen, og jeg ser at noen sier at plan B (eller kanskje plan E rettere sagt...) er Lamela fra Roma. Men ser ut til at han også går til Tottenham. Blir spennende å se hva det ender opp med, og det tror jeg Rodgers også tenker :) Forstår om han begynner å bli småfrustert. Til nå i sommer har han vel solgt for mer en han har fått kjøpe for.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Trapattoni »

Spekulasjoner er spekulasjoner.....men ser enkelte antyder at også Spurs har problemer med å svelge agentkrav fra den godeste Kia Joorabchian. Mulig det kun er spekulasjoner fordi avtalen med Spurs tydeligvis drar ut i tid...
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Glimt1916 »

Om noen er interesserte : http://www.kickstarter.com/projects/133 ... walk-alone

£7 er i skrivende stund 66,50 NOK. Husk at du kun blir trukket pengene om de får nok til å lage filmen. Du kan altså ikke risikere noe ved å bidra. Jeg har selv bidratt på kickstarter før og det er et 100% seriøst opplegg.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Trapattoni »

og nå er visstnok Chelsea i forhandlinger med Willian. Her jobber agenter overtid så det holder....
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by ingen87 »

Og Real M byr på Suarez? Eneste budet som burde vurderes nå, er om vi får en klekkelig sum PLUSS en erstatter i avtalen. Problemet med å selge Suarez nå er å få inn erstatter.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Begod »

50 mill + Ronaldo :D
Hvis vi skal selge nå så må det bli svært dyrt for Real,så dyrt at det kompenserer for at vi ikke greier å kvalifiserer oss til CL.
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by XuliX »

Tror det blir tap idag, men håper på gode prestasjoner. Aston Villa har vært gode hittill.
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by Begod »

6 poeng og 2 plass :D Å vinne uten å overbevise spillemessig er typisk for serievinnere :D
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: LIVERPOOL 2010/2011

Post by XuliX »

Problemet ifjor var kamper mot nedre halvdel av tabellen. Ser ut som vi har snudd det, selv om Aston Villa har noe spennende på gang!
Post Reply