Lillebror Tromsø IL

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Knuta »

TIL spilte en god kamp i går. Laget spiller faktisk bedre mot internasjonale lag eller i tippeligaen. Lykke til i E-cupen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by J I P »

Stakkars Tromsø

Rett nok blir økonomien forbedret med deltakelsen.
Likevell er stallen i tynneste laget for den ekstrabelastningen disse kampene medfører.
Og trekker de noen storkanoner så får vi nok se dårlige resultater i kampene etter storkampene.

Blir dette himmel og helvete sesongen for TIL? året fikk spille i Europa og året de rykker ned?
Det blir som Follo og cupfinalen dette.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

Tromsø taper cupfinalen og havner utenfor topp 3 i Tippeligaen, men får ELkvalik-plass på grunn av at Norge får en Fair Play-plass. Deretter slår de to møkkalag, og trekker allerede diskvalifiserte Besiktas i siste kvalikkamp. Tromsø har altså tapt seg til EL-plass i år.

Vi får bare håpe at dette blir en "curse in disguise", slik at Tromsø rykker ned på grunn av for mange kamper for en så tynn stall.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Mjh »

Tromsø fikk Tottenham!
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Knuta »

TIL fikk ønsket sitt oppfylt ved å møte Tottenham. De andre lagene er overkommelig.
Tottenham ,Anji, Sheriff , TIL
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Kesseboy »

TIL har jo levert anstendige opptredener i EL i år, men det må vel være lov å påstå at de kvalifiserer seg mest av alt på grunn av flaks med trekninga.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

Ikke feil hvis bortekampene mot Sheriff og Makalalalakakaka kommer i slutten av oktober.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Glenn P »

Er dette egentlig så bra for TIL?

Nedrykksstrid + ekstra kamper og da reise i EL høres ikke helt bra ut altså. Blir fort et b-preget lag?

Selvfølgelig er hjemmekampen mot Tottenham gullkista i enden av regnbuen, men veier det opp? Jeg ser for meg det er vanskelig å mobilisere hjemmefansen med mindre det blir et tilnærmet toppet lag hjemme mot Sjeriff og Anzji.

Edit: Er visst 10mill for å delta, det veier jo en del opp..
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Novi »

TIL holdes kunstig i live fortsatt, ser jeg. Kan ikke den klubben bare få den krisa den trenger for å få ting på rett kjøl?
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by brutus »

Lenge siden jeg har vært innom, og jeg ser dere trenger informasjon om europacupeventyret i Nord-Norges hovedstad. Kampoppsettet er slik:

19/9 Tottenham - Tromsø
3/10 Tromsø - FC Sheriff
24/10 FC Anzhi - Tromsø
7/11 Tromsø - FC Anzhi
28/11 Tromsø - Tottenham
12/12 FC Sheriff - Tromsø

Den eneste slitsomme borteturen blir til Moldavia 12. desember, lenge etter at TL er ferdigspilt. FC Anzhi må spille sin hjemmekamp i Moskva, altså en helt grei reise.

C more har rettighetene til EL, og vil sende alle TILs kamper.

Enkelte RBK-supportere har gjennom årene fått god innsikt i alt som har med europacup å gjøre, for eksempel "Kjello", som postet dette på VGD i går:

Man får 1,3 millioner € i deltakelsesbonus. Deretter vil Tromsø trolig få rundt 1,5 millioner € gjennom market poolen. Dvs at man er garantert rundt 22 millioner fra UEFA. Tottenham sikrer høyt billettsalg og man kan trolig tjene mellom 5 og 6 millioner på det.

Totalt kan Tromsø forvente seg opp mot 28 millioner i inntekter. Hvor mye det vil koste Tromsø å delta i form av økte arrangementskostnader og økte reisekostnader er selvfølgelig vanskelig å vite. Men jeg har vanskelig for å seg at 8 millioner ikke er mer enn nok. Så Tromsø vil trolig tjene rundt 20 millioner netto på dette.

I tillegg får man 200 000 € per seier og 100 000 € per uavgjort.


Nå gjelder det bare å overleve årets tippeliga, og bygge opp et sterkere lag neste år. Vi har tidenes yngste TIL-lag, der mange har vært gjennom en bratt læringsprosess i år. Jeg tror de fleste TIL-supportere egentlig synes det er fint om Glimt endelig rykker opp, og vi ser fram til 17. mai-kamp på Alfheim neste år. Jeg mener TILs tur til å være verter for 17. mai-oppgjøret, men jeg kan huske feil, det er vel minst ti år siden sist dere var i Tippeligaen? :tenk
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by brutus »

Cheese Smirnoff: "Tromsø taper cupfinalen og havner utenfor topp 3 i Tippeligaen, men får ELkvalik-plass på grunn av at Norge får en Fair Play-plass. Deretter slår de to møkkalag, og trekker allerede diskvalifiserte Besiktas i siste kvalikkamp. Tromsø har altså tapt seg til EL-plass i år."

For det første er det ikke snakk om to "møkkalag", men tre: NK Celje, Inter Baku og Differdange. Det siste laget er fra Luxembourg, og dermed i utgangspunktet definert som møkkalag. Men de kom seg altså til 3. kvalifiseringsrunde, etter blant annet å ha slått ut nederlandske Utrecht.

TIL vant hjemmekampen mot Besiktas 2-1, og startet uten fem spillere fra førsteelveren til bortekampen, som vi tapte 2-0. Etter at Fenerbahce var blitt diskvalifisert dagen før TILs kamp var det opplagt at det samme ville skje med Besiktas, og TIL valgte å hvile nøkkelspillere foran den viktigere TL-kampen mot Hønefoss i dag.

Vi slo altså ut tre europeiske lag ærlig å redelig før playoff-kampene mot Besiktas, et lag TIL var helt på høyde med. I bortekampen hadde vi et par gigantiske sjanser i sluttminuttene, og jeg var ærlig talt glad for at ingen av dem gikk inn, det hadde betydd ekstraomganger og veldig slitne bein mot Hønefoss. De siste ni ukene har TIL spilt åtte torsdagskamper, og jeg mener dette er hovedårsaken til den katastrofale innsatsen i Tippeligaen.

Resten av sesongen vil vi til sammenlikning bare spille fire torsdagskamper, og det er nesten tre uker til den første av disse.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by poteten »

Jeg er en av de som synes det er flott med TIL i Europa.

Men vi spiller ikke kamp 17. mai, så da må dere møte opp alene på Alfred stadion.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by brutus »

Som alle supportere i byer med TL-lag vet spilles "17. mai-kampene" på 16. mai. Det er skremmende hvor lite dere vet i Bodø!
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by poteten »

Det skal bli deilig å få parkert Tromsø på nedre halvdel av Tippeligaen for godt i 2014 (om dere klarer dere i den tøffe kampen mot Hønefoss og Sarpsborg i år, vel og merke).

Skikkelig deilig. ;)
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Mjh »

Start leder for øyeblikket 2-0 over Sandnes Ulf, noe som dytter TIL ned på kvalikkplass.. :klapp

EDIT: eksploderte visst kraftig i Kristiansand... 6-0 nå
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by MhepA »

brutus wrote: Nå gjelder det bare å overleve årets tippeliga, og bygge opp et sterkere lag neste år. Vi har tidenes yngste TIL-lag, der mange har vært gjennom en bratt læringsprosess i år. Jeg tror de fleste TIL-supportere egentlig synes det er fint om Glimt endelig rykker opp, og vi ser fram til 17. mai-kamp på Alfheim neste år. Jeg mener TILs tur til å være verter for 17. mai-oppgjøret, men jeg kan huske feil, det er vel minst ti år siden sist dere var i Tippeligaen? :tenk
Du tar nok feil. Glimt - TIL 2-0 i 2008
TIL - Glimt 0-0 i 2009

Kritisk runde for TIL. De spiller 1-1 mot Hønefoss på sin egen hjemmebane. Sarpsborg og Start vinner. Meeeeeeeeget spennende nå. Hjemmekamp mot Rosenborg neste, mister man poeng der også?
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Mjh »

Etter dagens resultater er TIL faktisk nærmere nedrykk nå enn før runden.. 2 poeng ned til sisteplass. Og neste hjemmekamp er mot Rosenborg.

De andre møtene samme dagen er faktisk Sandnes Ulf - SB08 og Hønefoss - Start..
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

Stor applaus til den moderatoren som satte " " i tittelen på posten. :lol:

Og stor applaus til TIL som er så dårlig. :lol: :lol:
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by mortsto »

På tide at tittelen ble forandret ja. Fra å ha et vagt håp om nedrykk for tullebukkene, så har jeg nå trua. Fantastisk å lese Isberget for tida. :klapp
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Sulliken »

Cheese Smirnoff wrote:Stor applaus til den moderatoren som satte " " i tittelen på posten. :lol:
:glis
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Trapattoni »

Noen som vet om neste års lokaloppgjør mellom TIL og TUIL vil bli regnet som høyrisikokamper?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

Det blir en skikkelig Troms & Finnmark-divisjon. Sikkert morsomt for de andre lagene i sør.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Ville Lehtinen »

Steinar Nilsen inn som assistent under Agnar Christensen... Det oser jo tillitserklæring lang vei! :roll:
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by Cheese Smirnoff »

Den fulle tilliten som ble gitt Agnar sist helg var akkurat samme dødskyss som andre trenere får rett før sparken. Hvor lurt er det å ha en hovedtrener som i praksis blir assistent hengende rundt på treningene og kamp?

Svar: ikke så lurt.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5570
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: "Superlaget" Tromsø

Post by poteten »

Steinar Nilsen som assistent. :rock
Post Reply