Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg vil helst ikke se Thomas Drage i Glimt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Det finnes selvfølgelig mange gode alternativer, men hvorfor ikke?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Har ingen ting imot Drage til Glimt, men jeg tviler vel på at TIL selger. Ellers få realistiske spillere på eckes liste tror jeg. Er enige i listen hans over spillere som bør ut.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Det er vel lov å drømme litt når det skal tenkes om nye spillere. :) Ødegaard, MFK, er leid ut til LSK nå, og da er han vel mulig å hente, dersom man ønsket det. På venstre back tror jeg at Aleesami, FFK, fra en økonomisk skakkjørt Adecco-klubb, er realistisk. Likeså Groven fra et Hønefoss som rykker ned, og også Kind Mikalsen fra Ull/Kisa. Joachim Jørgensen, Elfsborg, er ofte benket bak Svensson og Henning Hauger, og da er det vel ikke helt urealistisk å hente en slik spiller. Francis Kone var her i sommer, og da kan han vel være aktuell for en retur, kanskje. Thomas Drage har selv uttalt at han ønsket seg bort fra TIL, og det er vel en god start for en innledende samtale. Spekulasjoner er litt av det morsomme med fotballen!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Joackim Jørgensen og Alexander Groven tror jeg blir å sikte for høyt.

Aleesami er realistisk. Ut med Vegard Braaten og inn med Pål Alexander Kirkevold. Oliver Berg er selvfølgelig spilleren jeg ønsker mest.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Spillerutvikler i Glimt, Julian Madsen, mener at vi allerede har spillere med hans kvaliteter i klubben. Da tenker han sikkert på Morten Konradsen, Patrick Berg, Mathias Normann og kanskje flere?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Jeg er brennsikker på at Pål Aleksander Kirkevold er et meget godt valg som utfordrer til Ibba på topp. Det bør heller ikke være urealistisk, for han har sikkert lyst til å prøve seg i tippeligaen. Han er ung. Har et godt skuddben og er sterk som en okse. Ganske rask til tross for at han er stocky bygd og har mye muskelmasse. Som en Aram Khalili på steroider :D

Ev. kunne jo kanskje Robert Stene vært noe. Stor og sterk type i Sæternes-gata.

Ganske enig i "ut-listen" til Ecke, med unntak av Saltnes som tidvis har vist prov på at han har stort potensiale. Gi den gutten noen timer på styrkerommet, og få han til å løfte blikket enda litt mer, så skal du se at han kan bli en solid spiller for oss på sikt. Det er en grunn til at RBK snuste på han for noen år tilbake.
Viljar er jeg litt usikker på, men ellers er jeg enig.

Jeg kan derimot styre min begeistring for Aleesami, som varierer mellom begredelig 3.divisjonsnivå, og helt streit adeccokvalitet. Kan ikke se hva han skal tilføre oss...
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Åsen var forøvrig også et forslag jeg støtter opp om!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Denne George White på Strømmen virker også fryktelig spennende :)
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Cheese Smirnoff wrote:Spillerutvikler i Glimt, Julian Madsen, mener at vi allerede har spillere med hans kvaliteter i klubben. Da tenker han sikkert på Morten Konradsen, Patrick Berg, Mathias Normann og kanskje flere?

"Med hans kvaliteter" så tenker du på Oliver Berg ja?

Tipper han mente de tre ja, men det er noe spesielt med Oliver Berg. Magefølelsen sier at dette er en kommende storspiller....
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Helt enig med ecke i forhold til spillerne som mest sannsynlig forsvinner, og jeg tror JHH deler hans oppfatning av det.

Føler meg ganske sikker på at det blir store utskiftninger når vi rykker opp. Mest sikkert er det vel at Knarvik (hvor ble det av han i alt mylderet?), Nordberg, Robertsen, Grunnvoll og Kolstad drar. "Ulempen" med å rykke opp er at de unge og lovende kanskje ikke vil slå igjennom, og for å være ærlig har jeg mine tvil til Saltnes og Berglann når vi nå skal ta et steg opp.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

George White i Strømmen er jo utlånt fra Odd. Greit han scorer noen mål på et middels Adecco-lag, men når han ikke er blant de 16 beste i Odd så tviler jeg at han er god nok for Glimt. Vi trenger FORSTERNINGER ikke spillere som skal fylle opp en stall.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Knuta wrote:Vi trenger FORSTERNINGER ikke spillere som skal fylle opp en stall.
Dette er et kritisk punkt for meg også, og jeg håper og tror vi kommer til å forsterke kraftig i løpet av vinteren.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

http://bodonu.no/jeg-vet-ikke-om-jeg-vil-bli/

Dane vet ikke om han vil fortsette i Glimt. JHH sier de forhandler med han, men at flere klubber er interesserte. Jeg går kanskje litt mot strømmen, men jeg syns ikke det vil være et veldig tap å miste han. Sett bort fra farta syns jeg han har ganske lite å fare med. En nyttig spiller, men jeg tror vi kan klare å få tak i noen bedre dersom han drar.

http://bodonu.no/jeg-er-i-tenkeboksen-jeg-vet-ikke/

Christian Berg vet heller ikke om han vil fortsette, JHH sier han er ønsket med videre og har høy prioritet. Her er jeg enig, vi må beholde han et år til. Avklaring kommer kanskje denne uken.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Enig, jeg er slett ikke sikker på at Richards er tippeligamateriale. Ingen grunn til å stresse akkurat den saken. Langt viktigere å få avklart situasjonen med CB.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Aller helst skulle jeg sett oss forsøke oss på en spiller ala Brustad igjen - en yngre og litt mer sulten type med videresalgspotensiale.

Noen som vet noe om Tommy Knarvik forresten, er han fortsatt skadet? Han har vel fortsatt et år igjen etter dette på kontrakten?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Knarvik sto som skadet i gårsdagens oppsummering før kampen. Kanskje det er på tide å legge opp.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zann »

Går han gjennom hele sesongen i skadet tilstand skulle man tro det naturlige er å legge opp, ja.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Fikk han ikke noen minutter i vår før han ble skadet igjen? Veldig synd uansett, han kunne vært en nyttig spiller i år. Han bidro godt i fjor i en ellers dårlig sesong. Da er det kanskje ikke så rart å skjønne hvorfor Anders Karlsen ble kjøpt tilbake igjen.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Er ikke Knarvik inne i en trenerrolle i laget nå, eller husker jeg feil?
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

bjornage wrote:Han bidro godt i fjor i en ellers dårlig sesong.
Knarvik startet sesongen bra ifjor, men han falt noe eventyrlig i kvalitet iløpet av sommeren. Sannsynligvis henger det ihop med Cato Hansen og Tom Kåre Staurviks trenergjerninger, siden han kom til klubben topp motivert og klagde på treningsnivå men som tilsynelatende la seg mer og mer på den inngarvede linja som er (eller skal vi si var nå?) i klubben. Allikevel ser jeg ikke hva Knarvik skal kunne bidra med på banen for Glimt lengre, han kommer aldri tilbake på samme nivået som han var når han ble hentet hit.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Richards virker noe opphypet egentlig. Han får mye gratis fordi han er kjapp, men han er dårlig på å ligge på offside-linja, kommer til færre innlegg enn Berglann på andre siden, og har få avslutninger. Jeg så ikke kampen i sommer hvor han hadde 3 målgivende, men det kampene jeg har sett har han ikke imponert meg. Da har jeg langt større tro på JJ i dagens stall. Skjønt, skal man spille ren 4-3-3 med kjappe vinger på begge sidene må det noen andre inn.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Har ikke inntrykk av at Richards har den helt store styrken i bakromsløp, nei. Han har alle kvalitetene vi ønsker i en Glimt-ving, men er tydeligvis ikke vant med å spille sånn. Med ei sesongoppkjøring sammen med klubben kan han jo få det til.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Slik jeg ser det er det kun Glimt som passer for Richards. Han vil antakelig falle helt gjennom hos andre lag i tippeligaen, men vil kunne hevde seg i Adecco, men kun i 4-3-3 formasjon. Så jeg tror han gjør et veldig dumt valg ved å forlate Glimt.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Jeg føler meg overbevist om at Dane vil komme bedre til sin rett i tippeligaen en det han gjør i adecco. Adeccoligaen er ofte mye mer fysisk og det satses på å nekte spillere rom og komme helt opp i de. I tippeligaen fokuseres det vel oftere på eget spill en på motstanderens. JHH har klokketro på DR og jeg synes også han i perioder har vist hva som bor i han. Jeg føler meg også trygg på at Berglann kommer til å ta ytterligere steg under nåværende regime gjennom vinteren.
Tippeliga 2015
Post Reply