Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Så enig. Var absolutt ingen god kamp. Tydelig at flere ikke er fokuserte, og tar snarveier fremfor å gjøre jobben. Hadde alle jobbet som Zarek ville det vært krise i FFK idag.
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

http://www.nrk.no/nordland/_-glimt-bedr ... 1.11285170

Må si meg mer enig med Bjørkan enn med "Boring" Kalle Løken her.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Kjøper ikke helt argumentasjonen til Åssa når det gjelder utveksling av spillere. Poenget er at Thomas Drage og Kind Bendiksen fikk et ganske enkelt valg, når de skulle velge mellom et solid tippeligalag og et som surra midt på adeccotabellen. Hadde det mostatte vært tilfelle, tror jeg de hadde valgt Glimt. Å være "førstevelger" på nordnorske talenter er en stor fordel, uansett hvor idealistiske vi vil være på Nord-Norsk fotballs vegne.

Braaten x2 og Sane. Hvem er det fjerde spilleren på Glimt som har vært i TIL?
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Stusset lenge på det jeg også, men det er selvfølgelig Knarvik. Det er så lenge siden vi har sett han i aksjon at han dessverre er lett å glemme.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Runar Berg om sin favorittperiode i Glimt:
..perioden mellom 1993 og 1995!
— Da gikk alt på skinner, vi fikk en andreplass og en tredjeplass i serien. I tillegg vant vi cupen på Ullevaal i '93. Og så slo vi for eksempel Lyn 8-0 på Aspmyra. Det var fine år, mimrer Runar
1994 er tydeligvis helt glemt :D

http://www.glimt.no/news/article/17b0bt ... imt-drakta
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Runar har nok også glemt halve sesongen i 1995. Jeg var ikke særlig "høy i hatten" som nyvalgt styreleder i 1995 da vi startet sesongen med sponsortur og 0-6 mot Viking i sesongstarten på Stavanger stadion!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Men det veies muligens opp med at andre halvdel av 95 er noe av det fineste vi noensinne har sett av Glimt?
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Ja, det snudde etter et ydmykende 7-1 for Start i cupens 4. runde. Et mareritt i Kristiansand. Først da ble det åpenbart for alle - back to basic.
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by PEMA »

Men i serien litt senere som dere sier så hadde det snudd, Glimt vant 5-2 i Kristiansand direkte på NRK.
Husker det veldig godt da det ikke var rent lite glede i stua oppe i Vadsø.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Johnny »

Ser Bodø NU kjører en større (og god) sak om hva Glimt bør gjøre neste sesong.

BHK-sin kampsjef mener supporterne bør flyttes midt på Diadora for maks trykk og effekt av det. Hva tror folket her?
Tror man kunne fått en meget positiv effekt av en slik flytting. Lydmessig og også "smitten" fra supporterne over til de som står rundt. Eneste problemet er jo at supporterne står og for personene rundt vil dette gå ut over sikt. Så jeg tipper nok at DGH blir værende der de er.

Jeg mener at billettprisene ikke må opp fra årets nivå, snarere tvert imot. Kanskje en økning på enkeltkamper, men gjør det attraktivt med sesongkort. La oss si at man senker prisen på kortene med noen hundre kroner. Sannsynligvis selger man noe sesongkort ekstra og man tjener mer penger over en hel sesong. (Hvis man f.eks. ser mot BHK så sitter man innendørs og nært banen til 1000 kroner for en sesong). Man vil også få en positiv trend på tilskuertallet (noe man vel uansett vil få i Tippeligaen) som gir en positiv effekt hos publikum med at det blir "kult" med Glimtkamp igjen. Man bør ta inn over seg at man i en sesong som har vært nærmest en parademarsj så er man ikke over 4000 tilskuere. Motstanderne har vært så som så, men man har enda ikke tapt en hjemmekamp og strengt tatt bør jo folk komme for å se Glimt, ikke Rosenborg og Brann.

I tillegg så må "å eg veit meg et land" bort før kamp. Håpløst å lage stemning med en slik sang, greit at teksten har en betydning, men du dreper alt av stemning når den kleine kjedelige sangen kommer.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Johnny wrote:I tillegg så må "å eg veit meg et land" bort før kamp. Håpløst å lage stemning med en slik sang, greit at teksten har en betydning, men du dreper alt av stemning når den kleine kjedelige sangen kommer.
Det samme var det sikkert noen i Celtic og Liverpool som sa om "You never walk alone" også. Jeg syns det er flott med sangen før kamp, men den betyr jo ingenting for inngrodde Bodøværinger og dermed er det ingen som vil synge med. Da forsvinner store deler av poenget.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Eg veit meg et land eller Barndomsminne fra Nordland som også heter har sterke tradisjoner i Glimt, i alle fall helt tilbake på begynnelsen av 60-tallet og kanskje lengre. Så ideen om å synge denne sangen er gammel og god, men det er viktig at folk synger med på den, noe folk ikke gjør, fordi de generelt ikke synger på kamp. Og da blir det litt spinkelt. Hvis jeg hører denne sangen av et skikkelig kor, så får i alle fall jeg gåsehud.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Alle som ikke kjenner til sangen anbefales å lese seg opp på Glimts, Nord-Norsk fotball og Nord-Norsk historie. Barndomsminne fra Nordland kan regnes som Nord-Norges nasjonalsang og når Glimt endelig fikk lov til å delta i det gode selskap (Ja Nord-Norge fikk jo ikke lov til å delta i vår øverste divisjon før vi nærmet oss 70-tallet(Cupen i 63 og serien i 66?)) i cupen i 63 så gjorde Glimt det meget bra, ja sågar så bra at flere tusen nordlendinger møtte opp på bislett for å se Glimt spille kvartfinale mot Frigg, hvorav flere hundre stolte nordlendinger stod igjen etter kampen og sang denne Nord-Norges nasjonalsang. Før denne tid så la nordlendinger i Oslo om dialekten for å unngå å bli mobbet. Det hører også med til historien at Glimt hadde slått ut to Trondheimslag underveis og begge kampene gikk på Lerkendal. Vi skulle jo sågar hatt hjemmekamp i kvartfinalen, men Glimt kom jo fra Nord-Norge så hjemmekamp var uaktuellt. Barndomsminne fra Nordland er sågar en del av vår stolte historie og den sørger i alle fall for å få meg i godt kamphumør.
Nord-Norge får innpass - under tvil

Det er fotballklubber i Norge som har vunnet mer og som i større grad har satt sitt preg på norsk fotballhistorie enn Bodø/Glimt. Men det er ikke mange som i nyere tid har opparbeidet en slik status og blitt et slikt symbol og identitetsfaktor for en hel landsdel, dens innbyggere og næringsliv. Denne effekten kan kanskje også delvis tilskrives NFF som lenge nektet nordnorske lag å delta i cup- og seriemesterskapet.

En ny epoke startet i 1963, da nordnorske klubber for første gang fikk anledning til å delta i NM-cupen. I sin første sesong i cupen spilte Glimt seg helt fram til kvartfinalen. Glimt slo Norild 7-1 i første runde. De to neste rundene måtte Bodø/Glimt spille borte mot Nidelv og Rosenborg Ballklub, begge var topplag fra Trondheim og begge ble slått på Lerkendal Stadion. I kvartfinalen mente mange at Glimt skulle ha hjemmekamp, men ble likevel satt opp med bortekamp mot toppklubben Frigg fra Oslo. Glimt ble slått 1–0 av Frigg på et fullsatt Bislett stadion. Dette var likevel for de fleste nordlendinger som å oppleve en ny frigjøringsdag. Etter kampen sto 300-500 nordlendinger, som tidligere ikke hadde latt sin røst høre i hovedstaden, igjen på Bislett og sang «Å, eg veit meg eit land, langt der oppe mot nord. Der eg gjerne er gjest, der mitt hjarte er fest.» Bodø/Glimt hadde bevist at nordnorske lag kunne konkurrere på toppnivå bare de fikk lov til å delta.

En forelskelse var skapt, Bodø/Glimt hadde inntatt de nord-norske hjertene. Siden har kjærligheten og båndene til tusenvis av nordlendinger i nord og sør bare utviklet seg og blitt forsterket. Bodø/Glimt er det eneste laget fra Nord-Norge som har deltatt i cupen i samtlige år. Fra 1963 da alle norske lag har hatt mulighet til å kvalifisere seg til deltakelse i cupen har Bodø/Glimt deltatt samtlige 46 sesonger, like etter følger Tromsø IL som har deltatt 41 ganger. Bodø/Glimt er forøvrig ett av tre nord-norske lag som har spilt i den øverste divisjonen. De to andre er Tromsø IL og Mjølner fra Narvik.


Sitatet er hentet fra Wikipedia http://no.wikipedia.org/wiki/Fotballklu ... 3%B8/Glimt
Tippeliga 2015
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

Ta en titt på Hurtigruta Minutt for Minutt. Når hurtigruta kommer inn Fugløyfjorden under Sandhornet i strålende sol, er Barndomsminne fra Nordland så på sin nasjonalromantiske plass at de må spille den to ganger. :) Den kalles ikke for Nordlands nasjonalsang for ingenting, og derfor synger vi den på Aspmyra.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Sorry, men det er ingen kampsang. Man kan ikke regne med at folk skal lese seg opp på historie rundt en sang, få en nasjonalfølelse av noen Wikipedia-artikler, og dermed trykke den sitt bryst som en fotballsang. En nordlandshymne, ja, men koblingen mot Glimt-kamp har aldri eksistert for meg. Og siden den møter mye motstand og ingen synger med, så vil jeg anta at det også gjelder flere.

Jeg får mer gåsehud av Vålerenga kjerke og Godset's sang enn vår sang, og det selv om jeg ikke støtter lagene.
Una mas cerveza.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by poteten »

Ullevaal. 1996. Glimt mot Tromsø. Cupfinale.

Å eg veit meg et land ble sunget av en opera-dame`(?).
25.000 nordlendinger på tribunen synger med.

Et av mine topp tre-øyeblikker i livet mitt til nå. Stort for en 15-åring å være tilstede.

Magisk.

Ja, den er litt treig for folk uten historiekunnskap. Men der og da fant jeg ut den var god nok for alt.

Men publikum må synge med.
Kritisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Cheese Smirnoff »

Novi wrote: Jeg får mer gåsehud av Vålerenga kjerke og Godset's sang enn vår sang, og det selv om jeg ikke støtter lagene.
Strømsgodset har jo fotballplanetens mest harry supportersanger. De høres jo ut som noe som Henning Kvitnes og CC Cowboys har forkastet etter et fuktig nachspiel med middelaldrende kvinner.

Barndomsminne fra Nordland har historie, verdighet og sterk tilknytning. Men den står kanskje sterkest hos folk i distriktet og utflytta bodøværinger, og ikke hos de som er oftest på Aspmyra. Det er trist.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by bjornage »

Det er vel først når man flytter bort fra nordland at man blir "stolt nordlending" i den forstand. Særlig vi som har bodd på østlandet (og senere flyttet hjem igjen, i mitt tilfelle) får et et litt annet perspektiv på patriotismen. Hvis man ikke blir en av dem som bytter dialekt og skjuler fortiden sin. Grøss.

Støtter opp rundt harry-stemplet på Godsetfansen. FFK-fansen er enda verre da.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by FSHelgeland »

Når DGH dro denne sangen frem fra glemselen så kom det frem at flere i den eldre garde sto med en tåre i øyekroken. Dette er en av de bedre tingene som DGH har klart å få til og jeg personlig retter en stor takk til DGH som fikk denne gjenninført som sang før kampene starter. Jeg mener ikke at noen skal få historiefølelse av en artikkel på wikipedia men for de som ikke kjenner historien så er det en grei artikkel å lese og den kan kanskje bidra til litt forståelse? Håper at flere vil synge med sånn smått om senn, det vil bli magisk med denne før kamp neste sesong når vi endelig er tilbake i tippeligaen igjen.
Tippeliga 2015
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Er heller harry med et syngende og engasjert publikum enn stum og stiv i blikket med en "kulturelt riktig sang". Hele poenget med en fotballhymne før kamp er jo at folk synger - hvor musikalsk pent det er spiller da absolutt ingen rolle what-so-ever. Man har samlet 4-5000 folk til en 2-timers event, og man spiller en sang for at alle skal settes i stemning for å støtte laget. De "harry" sangene klarer det, mens nordlandshymnen kan ikke folk teksten på, den er nært umulig å synge for andre enn sangere, og den fenger ikke. Er litt som om man er på karaoke-bar - det blir mer stemning av "Summer of 69" enn "I will always love you". Og det er stemning det mangler på myra.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Johnny wrote:Ser Bodø NU kjører en større (og god) sak om hva Glimt bør gjøre neste sesong.

BHK-sin kampsjef mener supporterne bør flyttes midt på Diadora for maks trykk og effekt av det. Hva tror folket her?
Tror man kunne fått en meget positiv effekt av en slik flytting. Lydmessig og også "smitten" fra supporterne over til de som står rundt. Eneste problemet er jo at supporterne står og for personene rundt vil dette gå ut over sikt. Så jeg tipper nok at DGH blir værende der de er.

Jeg mener at billettprisene ikke må opp fra årets nivå, snarere tvert imot. Kanskje en økning på enkeltkamper, men gjør det attraktivt med sesongkort. La oss si at man senker prisen på kortene med noen hundre kroner. Sannsynligvis selger man noe sesongkort ekstra og man tjener mer penger over en hel sesong. (Hvis man f.eks. ser mot BHK så sitter man innendørs og nært banen til 1000 kroner for en sesong). Man vil også få en positiv trend på tilskuertallet (noe man vel uansett vil få i Tippeligaen) som gir en positiv effekt hos publikum med at det blir "kult" med Glimtkamp igjen. Man bør ta inn over seg at man i en sesong som har vært nærmest en parademarsj så er man ikke over 4000 tilskuere. Motstanderne har vært så som så, men man har enda ikke tapt en hjemmekamp og strengt tatt bør jo folk komme for å se Glimt, ikke Rosenborg og Brann.
Jeg håper Glimt umiddelbart etter sesongslutt setter i gang en massiv kampanje ang neste års tippeliga, og gjør masse arbeid for å selge billettpakker mens de er i medgang og det rår optimisme i byen. Jeg tror at det bør gjøres et grundig arbeid for å få solgt sesongkort og dermed få et visst "grunnlag" av tilskuere. Hvis Glimt får en tøff start og ting begynner å butte litt imot, tror jeg fort det spilles for en hard kjerne på 3.000 mesteparten av sesongen.
Sist gang Glimt rykket opp fikk de et snitt på 5.500 tilskuere. Tror virkeligheten nå er en helt annen. Det tilbys fotball i alle former på tv, og de fleste sliter med å nå budsjett bl.a. pga optimistisk tro på tilskuersnitt. TIL har de siste to årene ligget på 4.200, og jeg tror fort det er der Glimt også havner enste sesong.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Ville Lehtinen »

I sangdiskusjonen føler jeg at RBK's Bilde tå'n Ivers er fasiten på hvordan man skal gjøre det. Kanskje Venna kan være noe tilsvarende for oss på Aspmyra?
Johnny
Posts: 246
Joined: Mon Apr 19, 2004 9:37 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Johnny »

Jeg håper Glimt umiddelbart etter sesongslutt setter i gang en massiv kampanje ang neste års tippeliga, og gjør masse arbeid for å selge billettpakker mens de er i medgang og det rår optimisme i byen. Jeg tror at det bør gjøres et grundig arbeid for å få solgt sesongkort og dermed få et visst "grunnlag" av tilskuere. Hvis Glimt får en tøff start og ting begynner å butte litt imot, tror jeg fort det spilles for en hard kjerne på 3.000 mesteparten av sesongen.
Sist gang Glimt rykket opp fikk de et snitt på 5.500 tilskuere. Tror virkeligheten nå er en helt annen. Det tilbys fotball i alle former på tv, og de fleste sliter med å nå budsjett bl.a. pga optimistisk tro på tilskuersnitt. TIL har de siste to årene ligget på 4.200, og jeg tror fort det er der Glimt også havner enste sesong.
De fleste jeg kjenner mener at 3300 kroner er for dyrt for sesongkort i Adeccoligaen( og Tippeligaen for den saks skyld). Kutter man prisen med noen hundrelapper er det fortsatt dyrt, men signalet man sender ut til folket er veldig bra. "Vi rykker opp, men vi ønsker oss enda flere på Aspmyra, så derfor setter vi ned prisen". Selger man 1 ekstra sesongkort finansierer man 32 kort med 100 kroner i rabatt, 16 med 200 osv. Matematikken i dette er faktisk ganske enkel. Når man da legger på en snitthandling i kiosk på 30 kroner per kamp for en sesongkortholder, så er det faktisk ganske logisk med reduserte priser.

Denne linken bør forøvrig leses med tanke på priser i Tippeligaen http://brannbloggen.bergen360.no/-/bull ... checkpoint


Når det gjelder sangen, så forventet jeg at en del kom med "historieløst" osv. Jeg var fullstendig klar over at det var en historien bak dette, men mener fortsatt at sangen (slik den fungerer i dag) er et antiklimaks før kamper. Her bygger man stemning så godt man bare klare før kamp, så kommer det en rolig vise hvor de aller fleste snur seg rundt å ser på sidemann eller sjekker mobilen. En god klubbsang før kampstart skal gi frysninger og det mener jeg definitivt ikke at denne gjør eller er i stand til å gjøre. Den blir alt for puslete og noe man forventer et damekor skal fremføre. En fotballsang trenger refreng og partier man virkelig kan trykke til på. You'll never walk alone, Vålerenga Kjerke og Godset fra Drammen som allerede har blitt nevnt her, har nettopp dette.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Boombadila »

Vel, you`ll never walk alone, vålerenga kjerke og godset fra drammen høres også ut som sanger et damekor kan fremføre....

Fra spøk til revolver; Utfordringen her er vel å få en sang som alle liker, og som alle er innstilt på å synge med på. Sjekk for eksempel youtube etter "Flower of scottland" eller "forever blowing bubbles".
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Angående Barndomsminne fra Nordland så synes jeg selve sangen er bra, spesielt når de gjør det dere tralla-la-la-la-la-arrangementet på refrenget (de ordentlige korene). For å være ærlig så passer denne sangen best (i fotballsammenheng) ved de store anledningene som for eksempel en cupfinale, seriefinale etc. Tipper ideen med å synge den på Aspmyra før seriekamper egentlig bunner ut av en kulturbærende ide, nemlig å formidle Bodø/Glimts stolte historie, om hetsen av nordlendingene (dvs alle nord for Trondheim) og om hvordan spesielt Glimt med sine gode kamper på 60-tallet og ikke minst cupfinalen i 1975 endret dette. Nordlendinger gikk fra å bli sett på som nærmest u-mennesker og uønsket i spesielt hovedstaden til å faktisk bli ganske godtatt.

Glimt ble i alle fall populære, og fikk masse fans overalt i landet.

De sang denne sangen da, og det gjorde de av stolthet, nordlendingene.

Å holde med en klubb betyr for meg noe om identitet, hvor jeg kommer fra. Og denne sangen minner meg faktisk om det, og det er jo nettopp fordi jeg vet historien bak som gjør det bra. Derfor er det litt trist at folk ikke synger med. MEN som sagt gjør den seg best ved de store anledninger som for eksempel Ullevål sent på høsten, for da synger jo folk med.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Locked