Uavgjort på Ullevaal?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Uavgjort på Ullevaal?

Post by Larsen »

Den 10/04-1999 spillte Glimt mot Vålerenga på Ullevaal, resulatet ble 1-1.
Siden har alle serieoppgjørene mellom Glimt og Enga endte nettopp uavgjort. 8 strake oppgjør som har endt med poengdeling.

Ser man litt lenger tilbake tid ser man at spesielt på Ullevaal ender det med uavgjort. Av 13 oppgjør på Ullevaal har hele 10 endt med uavgjort siden 1977.

På Aspmyra er statistikken noe bedre, 5 seire til Glimt 6 uavgjorte og bare 2 tap siden 1977.

Noen som har en forklaring til denne merkelige statistikken mot hovedstadslaget?

Eller kanskje noen har lyst til å tippe resultatet vif-Glimt i serieåpningen :D

Alle statistikker er hentet fra Nifs.no:

http://www.nifs.no/head2head.php?land=1 ... &aar2=2004
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Ja, dette er jo ganske oppsiktsvekkende! Det kan skyldes at Vålerenga er et ganske gjerrig lag å spille mot. De taper sjelden med de store sifrene. På den annen side er hjemmestatistikken heller dårlig for VIF. Se bare på fjorårets resultater på hjemmebane 4-5-4.

http://www.nifs.no/lagkamp.php

Det ligger med andre ord godt til rette for et uavgjort resultat! Jeg leser i dagens AN at Gåre er godt fornøyd med treningskampene i vinter og mener Glimt er i bedre rute enn på samme tid i fjor. Den største utfordringen blir å motivere spillerne til å yte topp i kampene som kommer. Gjør man det, har jeg godt håp om at Glimt for en gangs skyld slår VIF på Ullevål 12. april!
Masinga
Espen
Posts: 325
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen »

Ser dere diskuterer statistikken glimt vs vålerenga
men hvordan ligger det ann mot Lillestrøm?

Tapte begge ifjor, dårlig statistikk mot dem og eller? :)
Espen Sedeniussen
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Huff statistikken mot Lillestrøm er ikke mye å skryte av, vi har ikke slått lillestrøm siden 5/9 2000 i cupen.

resultatene mot Lsk er dårlige, hjemme på aspmyra har vi 3 seier 4 uavgjorte og hele 9 tap.
Borte er statistikken 2 seire 3 uavgjorte og 10 tap.
Totalt: 5 seire 7 uavgjorte og 19 tap :(

Lsk har taket på oss desverre.
Sitter med følelsen av vi har sluppet inn mål mot LSK hovedsakelig på kjipe mål som følge av dødballer og masse kjemping foran vårt mål, uten at jeg skal si at det er slik det er, bare den følelsen jeg har av typiske Lsk mål..... De ligger lavt mot oss og scorer ved hjelp av fysisk styrke og 100%innsats.

Men vi slo de da i treningskampen nå nylig.

Har tro på at Gåre har funnet løsningen mot LSK med den nye formasjonsvarianten han brukte.
Satser på at statistikken blir litt bedre etter denne sesongen.

Rart hvordan enkelte lag er vanskeligere å slå enn andre...
Her er resten av statistikken mot LSK:
http://www.nifs.no/head2head.php?land=1 ... &aar2=2004
Post Reply