Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Amankwah er jo milevis bak T.Braathen igjen,nei takk :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Det er jeg fullstendig uenig i. Amankwah er hurtigere, ennå bedre på hodet og har i tillegg lederegenskaper, som jo var poenget her. Det får så være, at han rent teknisk er omtrent på nivå med Braathen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

G-s-enz wrote:Amankwah er jo milevis bak T.Braathen igjen,nei takk :)
Ikke enig. Jeg tør å påstå at ingen i Tippeligaen har bedre fysikk enn Amankwah. Dog, er han ikke like god med ballen i beina. Bedre enn Braaten? Ja.
Lillegutt
Posts: 154
Joined: Mon Jun 05, 2006 7:22 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Lillegutt »

At det hele tatt diskuteres midtstopper her er jo helt sykt. Uten en ny spiss er vi sjanseløse i tippeligaen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Vel, man kan jo på sett og vis argumentere for at vi f.eks. hadde slått LSK om vi hadde hatt bedre stoppere. Vi har skåra mange mål, men sluppet inn flere. Årsaken til tabellplasseringa vår er ikke først og framst framme på bana.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Det er en rimelig enkel, men likevel holdbar logikk å se på antall mål framover og bakover for å finne årsaken til problemene som Kesseboy påpeker. Jeg tror også at hadde man hatt et enda mer solid forsvar og en midtbane som oftere skaper brudd, ville det kommet enda flere sjanser framover. Det er ikke spissene som er årsaken til at B/G havner under etter få minutter.

Indridi Sigurdsson, Viking og Sivert Heltne Nilsen, VIF, er spillertyper og spillere i Tippeligaen som jeg tror hadde gjort B/G til det jeg hadde ønsket. De ønsker å vinne hver duell, og det ser også ut til at de gjør det. En tidligere positiv kommentator Jonsson setter fingeren på mye av det jeg også har tenkt om laget. http://joacimjonsson.blogg.no/139963036 ... at_al.html
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Jeg er også enig i en del av det Jonsson sier, at problemet hovedsakelig ligger i midtbaneleddet. Vi har sett at Glimt alt for lett blir spilt over på midten, da de tre der ikke presser som en lagdel, men en og en. Motstanderen står og venter med ballen i forsvarsleddet til enten Badou eller Jack støter og så smetter midtbanen i mellom og skaper overtall mot Chatto eller backene. Glimt har ikke vært flink nok til å justere seg når noen går i press, og verken Olsen eller Richards tar førsteforsvarsjobben alvorlig.
Ett annet problem er at Chatto ikke klarer å diktere tempo på midtbanen. Han er en meget god førsteforsvarer og ryddegutt, men han virker ikke å være pasningsikker nok. Han sliter litt for ofte med å finne Badou og Jack, og han mister ballen i for enkle situasjoner. Der vi så Christian Berg gå ned og motta ballen dybt så virker det som at Sané og Braaten vegrer seg litt for å spille inn mot Chatto i frykt for brudd i mot.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg synes, og naturlig nok er jeg enig i det jeg også har sagt tidligere, at B/G med god økonomi bør hjelpe nedrykkende, danske AGF, av med Lædre Bjørdal, og også gi VIF litt penger for Sivert Heltne Nilsen! Kun for fotballens fremme i Skandinavia.
Last edited by ecke on Sat May 10, 2014 7:25 pm, edited 1 time in total.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Heltne Nilsen har vel vært blant Vålerengens beste spillere i år,usannsynlig at vi får han,Lædre derimot er ikke umulig :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Heltne Nilsen har både jeg og Ecke nevnt for over 1 år siden, og jeg er VELDIG enig i at han hadde passet godt på midtbanen, men det skjer nok ikke. Lædre Bjørdal er jeg også helt med på. Han hadde også vært et bedre kapteinsemne enn noen av dem vi har i stallen nå. Ruben er en fantastisk type og ambassadør for Glimt, men jeg føler han er litt for "sjenert" og beskjeden til å være kaptein. Men ingenting er bedre enn om han motbeviser dette i løpet av sesongen. Han har jo ikke spilt så mye heller...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

"Kæmpe udrensning på vej i AGF" - det kan ikke være en bedre anledning til å få tak i en klassespiller, Johan Lædre Bjørdal ( http://stiften.dk/agf/kaempe-udrensning-paa-vej-i-agf). Det skrives at AGF taper 25 millioner på nedrykket og kassen er tom!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Mens Jonevret sier at Bjørdal må kraftig ned i lønn dersom det skal være aktuelt med en retur til Viking. Høres ikke ut som en hylle det er realistisk for Glimt å hente spillere fra.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

En kjent spiller som trekker folk, kapteinsemne, rutinert. Lett å betale for slikt! Ut å kjøp!!! 8)
@liverglimt
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zero »

Enig med liverglimt! UT Å KJØP! :glimt
Stian Sommerheim
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Ære være Bjørdal, som er en fantastisk type på alle måter! Men jeg har ingen forhåpninger om at han vil opp til Bodø igjen. Ikke til Norge en gang. Tipper han havner lenger sør for Danmark.
Masinga
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

Noen som vet hvordan han har prestert i Danmark?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

tomath wrote:Mens Jonevret sier at Bjørdal må kraftig ned i lønn dersom det skal være aktuelt med en retur til Viking. Høres ikke ut som en hylle det er realistisk for Glimt å hente spillere fra.
Vi har derimot konefaktoren. En dame fra Bodø er verdt mye i denne sammenhengen 8)
User avatar
PEMA
Posts: 663
Joined: Tue Mar 25, 2008 8:28 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by PEMA »

Men dæven steike vi hadde trengt Bjørdal nu!
Her dukker plutselig det opp en gavepakke, vel og merke dyr sådan, men det hadde vært vanvittig signering.
Om dama er fra Bodø så er det ikke så urealistisk heller.
– Det der er ikke gress – det er jo ingenting som er grønt. Å kalle det for gressbane er en fornærmelse mot gress.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Det vil koste! Bjørdal har 2 1/2 år igjen av 3-årskontrakten han inngikk med AGF i desember 2013. Det var jo mange som stusset på klubbskiftet. AGF er ingen toppklubb og Bjørdal gjorde sine saker meget bra i Viking i fjor og hadde kunnet være med på oppturen i år. AGF rykker nå ned for tredje gang i løpet av 9 år.

http://stiften.dk/agf/agf-de-sikre-de-s ... ubrugelige
Johan Lædre Bjørdal, forsvarer: Med mindre, at der kommer en stor norsk klub med en pose penge, så fortsætter han sin tid på Fredensvang
Masinga
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg ser at der en annen AGF'er, midtstopper, som går ut av kontrakten, "Anders Kure, forsvar: Kontraktudløb til sommer og har selv sagt, at han tager videre". Kanskje kunne det vært noe?
User avatar
helsvhe
Posts: 1497
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Ser at markedsverdien av Bjørdal er mellom 875.000 og 1 mill € i følge transfermarked.co.uk, det er vel "litt" over hva Glimt har råd til?
http://www.transfermarkt.co.uk/en/johan ... 26751.html
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Hvis Glimts neste midstopper blir hetende Anders Kure vil jeg få alvorlige problemer med å holde meg alvorlig i omtalen av forsvarsspillet. (En tidligere kollega heter nettopp dét).
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Tror det bare er å glemme Bjørdal, han blir for dyr.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
komodevaran
Posts: 40
Joined: Sun Apr 06, 2014 7:17 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by komodevaran »

Kesseboy wrote:Hvis Glimts neste midstopper blir hetende Anders Kure vil jeg få alvorlige problemer med å holde meg alvorlig i omtalen av forsvarsspillet. (En tidligere kollega heter nettopp dét).
Da blir det nok ro i rekkene! Er/var ikke han lærer? Mener å huske han som en svært trivelig fyr!
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mariasha »

Det var/er han. Både lærer og trivelig, altså. Han foreslo en gang at jeg burde sitte igjen litt lenger på matteprøvene, bare sånn for syns skyld :lol:

Bjørdal i Glimt igjen hadde vært nydelig, men med 2,5 år igjen av 3-årskontrakt høres det kanskje ikke fryktelig realistisk ut. Men lov å håpe.
Post Reply