Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Det hadde vært fantastisk om Halvorsen kunne lurt til seg en låneavtale på en solid høyreback ut sesongen. At han klarte å hente Richards fra Burnley tyder på at det ikke skal være umulig.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

og flytter Moe inn på midten for Braaten.

Ny sentral midtbane? Må være som backup for Chatto da?
Una mas cerveza.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Gjengav bare det Freddy sa i Glimt Studio. Han nevnte høyrrback og en til spiller, muligens midtbane. Men her hadde Halvorsen vært hemmelighetsfull. Skjønner ikke helt tegningen da mudtbanen vår har vært solid. Karlsen er jo backup for Chatto?
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Etter dagens kamp tenker jeg kanskje han er backup for både Chatto og Badou 8)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by eiriksin »

Haha ja ikke sant, beviser at han kan bekle alle posisjonene på midtbanen. Stikk i strid med det folk på dette forumet har hevdet. Spørsmålet er hvor lenge han forblir backup. Ikke lenge skulle jeg tro.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Syns vi har klart oss fantastisk bra igjennom skadeproblemene, men vi er fremdeles sårbare. En skade på f.eks Brix nå og vi er veldig ute og kjøre. Er det rom for å forbedre må vi gjøre det, og sånn som vi har fremstått i vår bør vi være ganske over middels attraktive å spille for.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

JHH er tydelig opptatt av ny høyre back. Kanskje tror han ikke at Daniel Edvardsen etter hvert kan fylle plassen, men med Moe, Jacobsen og Imingen som mulige alternativer, synes jeg han burde prioritere annerledes. Med Valentin tilbake neste sesong, vil det bli spillere "til overs". Det skriker etter ny midtstopper, og Moe som foreløpig stiller bak Braaten, er bare på leie ut sesongen. Jeg ville kastet alle pengene jeg hadde etter en ny kvalitets midtstopper. Det lekker fortsatt bakover, men mitt viktigste poeng er at det bygger laget på sikt.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vegard »

User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Jeg skjønner godt at de vil leie en høyreback ut sesongen, angående midtstoppere så synes jeg det ser bra ut. Moe kommer til å fortsette å ta steg og har helt klart bra tippeliganivå inne, så har vi også en Martin Pedersen som kommer til å bli god i tillegg har vi jo Sane og en Braathen som har begynt å finne ut av ting. En god midtbanespiller? Hva trenger vi ellers? Vanskelig å si, vi har mye bra på tur oppover i ungdomsrekkene samtidig som har andre spillere som begynner å vise frem potensialet sitt, eksempelvis Anders Karlsen. Synes for tiden at midtbanen ser bra ut og vi har brukbart med spillere å sette innpå. Litt mere spedt fremover all den tid det virker som om at JJ ikke blir vurdert god nok for tippeligaen. Mos er stort talent som har vist at han kan bekle flere roller en den rene spissrollen, en god spiller som er god på hodet og som har nese for mål. Vi burde vel kanskje likevel hatt et alternativ til på høyre kant? Morten Konradsen har jo også spilt litt høyrekant men burde ikke han få konsentrere seg om indreløperrollen?

Uansett jeg er i hovedsak veldig godt fornøyd med stallen, så skal noen inn så bør det være noen gode spillere som virkelig er med på å løfte laget i trening og kamp.

EDIT: Selvfølgelig mener jeg Morten...
Tippeliga 2015
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Du mener vel Morten Konradsen...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Vi spiller med lavt press og 4-5-1, noe som i utgangspunktet skal være trygt og solid, men likevel er vi blant de lagene som slipper inn mest. Det er vel ikke på høyreback B/G gir bort mest defensivt, men mer hullene i midtbaneleddet og manglende duellstyrke i forsvarsleddet. Da bør førsteprioritet være å ordne opp i dette.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Vi har sluppet inn 19 mål, like mange som vi har puttet. Mye kan forklares med skader på begge de backene som var førstevalg i starten av sesongen, samt at de andre to aldri hadde spilt på dette nivået. Sane har tatt nivået raskt, mens Braathen har trengt litt mere tid. På de første 7 kampene slapp vi inn 14 mål noe som gir et snitt på 2, på de neste 4 har vi sluppet inn 5 mål noe som gir et snitt på 1,25 i mot per kamp. Samtidig så lagde vi 10 mål på de 7 første noe som ga oss 1,43 mål per kamp, mens vi har lagd 9 mål på de 4 neste noe som gir oss 2,25 mål per kamp. Trenden viser at vi har begynt å sette forsvaret, laget jobber bedre sammen og det gir oss flere brudd, og flere mål. Når vi slår om og angriper så går det så fort at alle lag i landet vil kunne få store problemer. Jeg synes ting ser bra ut, men skjønner godt at vi vil ha inn en høyreback på lån i forbindelse med Zareks skadefravær. Duellstyrken i forsvarsleddet som du etterlyser er tilstede men som sagt Braathen har trengt tid, tid til å skjønne at man må stå opp i duellene og til å forstå at enkelte ganger må man bryte foran. Sane er duellsterk i massevis, og Chatto er heller slettes ikke borte vekk. Badou og Jacobsen/Karlsen har også vist i de siste kampene at de er bra toveisspillere, så på meg virker det som om de har tatt tak i det og begynt å få ting på plass, men med de spillerne som vi har.
Tippeliga 2015
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zann »

Det har vært en nytelse å se på duellspillet til Sané mot slutten av de siste bortekampene, når hjemmelagene har presset på. Han vinner jo alt. Kan ikke skjønne annet enn at han allerede er midtsopper av aller ypperste tippeligakvalitet.
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Forsterke lagettråden

Post by stormp »

Kaos i AGF. Visstnok er RBK interessert i å hente Bjørdal. Han selv avviser en retur til Viking...
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Hvis Bjørndal går til RBK da blir Per Værner Rønning overflødig og kanskje utlånt til Glimt?. Han er vel 3-4 valg nå.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Lædre Bjørdal vil være et ekstraordinært prosjekt på samme måte som da Ørjan Berg, Stig Johansen og Runar Berg ble hentet fra utenlandske klubber. Det var noen som våget å tro på det, og da ble også det ekstraordinære mulig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Med tanke på hvor nær Glimt var med å hente Høgli i vinter kan det vel ikke være helt umulig å tro på at Bjørdal kan returnere. Økonomisk sett ihvertfall. Om så skulle skje har Glimt en enormt sterk første11er.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Hvilken drøm Lædre Bjørndal og Sane sammen. En uslåelig kombinasjon. Beste midtstopperpar i eliteserien. Men fortsatt en drøm.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Jeg ser ikke for meg at Lædre velger Glimt foran Viking.
Sålenge Viking ikke er aktuell, da er heller ikke Glimt aktuell.

Og - med ny proffkontrakt i Danmark - så tro jeg ikke at Lædre med sin agent - snakker om Glimtlønninger i lønningsposen.
Da er vi nok heller på Lillestrøm/Vålerenga nivå.

På det nivået vil jeg ikke ha Glimt.

Hvis Lædre nå ikke får lønnen sin i Danmark, da tar det nok ikke lang tid før klubben mottar et skriftlig brev med beskjed om at de må overholde sine forpliktelser.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Det hadde vært helt fantastisk med Lædre Bjørdal tilbake, men jeg tror det er et helt umulig prosjekt dessverre. Det er ikke for å være negativ, jeg prøver virkelig å se for meg at dette kunne være mulig, men det er ikke realistisk.

JLB forlot i utgangspunktet Viking på grunn av at han hadde lyst å prøve lykken i utlandet. Han har lyst prøve noe nytt, og å gå tilbake til Viking eller Glimt er jo ikke akkurat noe nytt, sett fra hans ståsted. Tror han hadde lyst å prøve en ny liga, nytt land. Han har tross alt spilt i mange sesonger i Tippeligaen. Tror også dama hans har lyst på et lite utenlandseventyr, det er jo ingen automatikk i at selv om man er fra Bodø at man på død og liv absolutt MÅ bo i Bodø. Han har sikkert mest lyst til å forbli i utlandet, tror jeg.

Vi måtte vel kjøpt han ut av kontrakten? Hva er det sannsynlig at vi måtte betalt? Tror ikke det er småpenger vi snakker om.

Lønn er også et spørsmål som jeg ikke skal komme nærmere inn på.

Klubbøkonomien er viktigst. Ingen spiller er verd at vi setter den gode økonomien i fare.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Noen som har sett Joachim Olufsen?
En vi skulle prøvd oss på før RBK gjorde det?

http://www.ranablad.no/sport/lokalfotba ... 390085.ece
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Virker ikke som om han har all verdens til ambisjoner når han velger å gå til RBK2 for én og annen førstelagstrening. Man drar ikke til Rosenborg som unggutt for å få fart på karrieren, til det er det altfor stor konkurranse og sjansen for spill på A-laget er den minste i hele Norge.

Regner med dette er en spiller som ikke tar fotballkarrieren veldig seriøst.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Ja når Rushfeldt spiller i fjerdedivisjon for Lyngen/Karnes... :D
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by XuliX »

Trenger ikke, vi har Badou. Kan heller bytte Badou mot Shcurrle.
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
Post Reply