Treningskamper 2015

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Treningskamper 2015

Post by Shredd »

Trond Olsen skal være glad vi bare er i februar. Berglann ligger mange mil foran han per dags dato virker det som.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Treningskamper 2015

Post by ingen87 »

Edvardsen er meget positiv på høyre back.. Olsen er ditto skuffende!
Førr Evig!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Treningskamper 2015

Post by mortsto »

Kommentatorene mener vi har god dekning på alle plasser og kaller dette godkjent pluss, og kritiserer samtidig Levanger? Jaja. :skål

Veldig positivt av en del av unggutta, og ditto skuffende av de mer etablerte spillerne. Men, treningskamper 1.februar, der halve laget bytter, sier egentlig ikke så mye.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Zann »

Pluss i boka til Edvardsen og Berglann, minus til Olsen. Det er vel omtrent den eneste lærdommen vi får ut av denne kampen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Garrincha »

I tillegg til Edvardsen og Berglann synes jeg Saltnes gjorde en god figur i ankerrollen. Furebotn så bra ut også. Sørloth er treg, men sterk. I spissrollen på Glimt er det viktigere å være sterk enn rask.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Garrincha »

Sane og Badou er skadet, men de sa ingenting om Chatto?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Treningskamper 2015

Post by FSHelgeland »

Fikk med meg bare de siste 20. Furebotn så ut som han kan bli bra, Edvardsen var meget positiv og Olsen en skuffelse.
Tippeliga 2015
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Treningskamper 2015

Post by MhepA »

Herregud så dårlig Trond Olsen var. Får håpe de legger han i hardtrening nå, for han trenger å gå opp mange hakk før han kan være aktuell for spill i Tippeligaen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Kesseboy »

På hvilken måte svikta Olsen?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Treningskamper 2015

Post by mortsto »

Mange balltap, dårlig samhandlig, enkle feil, to(?) cornere gikk bak mål. Rett og slett en dårlig kamp. Berglann gjorde det ok, og bør være et foreløpig førstevalg på venstre ving.
bnordk
Posts: 291
Joined: Mon Aug 30, 2004 2:22 pm
Location: Drammen

Re: Treningskamper 2015

Post by bnordk »

Synes ikke Olsen var så katastrofe som mange vil ha det til. Flere gode initiativ, men det manglet litt i sluttproduktet. Han er på gang :-) Håper likevel vi får se mer til Reinaldo denne sesongen!
Den Gule Fare
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Treningskamper 2015

Post by ingen87 »

Oduro hadde også gode initiativ, men hjelper lite når ballen konstant blir måket bak mål, fomla over linja eller "gitt bort" til en motspiller. Lyktes jaggu ikke med mye igår. Trond Olsen er ihvertfall den som har lengst vei å gå til seriestart.
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Boombadila »

Et laguttak basert på første treningskamp for sesongen kan vel bli noget prematurt? :lol:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Treningskamper 2015

Post by ingen87 »

Man kan spekulere ganske mye og prøve og lese mellom linjene etter grunner på hvorfor Berglann har vært holdt konstant på benken denne sesongen. Alle som har øyne har neppe latt seg imponere av Trond Olsen. Hvorfor han har klippekort må trenerne svare på. De eneste gangene Berglann har vært brukt er èn match der Olsen måtte sone for gule kort og i den siste kampen hvor Olsen var skadet. Berglann fikk også noen cupkamper i tidlig fase. Jeg mener Berglann var en sterk bidragsyter i opprykkssesongen, ikke minst som assistkonge. Han falt heller ikke gjennom når Glimt møtte motstand på øverste nivå.
Vil sitere et innlegg fra Masinga mot slutten av fjorårets sesong. Dette er jo ikke noe nytt for 2015 Boombadila? Vil nesten si det er postmaturt (hvis det er lov å bruke) å bytte ut Olsen med Berglann på venstre kant.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Kesseboy »

Jeg synes jo Olsen veksla mellom å være ok og å virke ukomfortabel gjennom hele fjoråret. Synes han sjelden var skikkelig god. Jeg lurer på om han ikke helt fikser venstrekantspillet slik Glimt er i øyeblikket, og vil reiterere ønsket mitt om å prøve ham på høyre kant i stedet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Knuta »

TO har kun farten å flyte på. Resten er veldig begrenset. Så vet vi jo også at farten reduseres med årene, og Trond blir gradvis 'treigere' år for år. Jeg synes ingen spillere bør være forfordelt får sesongen begynner, men etter overgangen i fjor for TO fikk han nesten en klausul som sa at han skulle være fast på laget. Nå er det et nytt år og jeg håper virkelig at det er den spilleren som gjør det best på treningene og i treningskampene som får sjansen ved sesongstart, uansett om det er Berglann eller Trond.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Treningskamper 2015

Post by Masinga »

Håper i hvert fall at trenerne ikke velger minste motstands vei angående posisjonen på venstre flanke. Kun det sportslige teller! Dersom Olsen blir sur om han benkes er irrelevant. Her regner jeg med at Halvorsen viser hvem som er sjefen.
Masinga
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Boombadila »

ingen87 wrote: Vil sitere et innlegg fra Masinga mot slutten av fjorårets sesong. Dette er jo ikke noe nytt for 2015 Boombadila? Vil nesten si det er postmaturt (hvis det er lov å bruke) å bytte ut Olsen med Berglann på venstre kant.
Vi får se, det er fortsatt noen treningskamper igjen før jeg gjør opp min mening.

Det jeg er mest spent på i år er jo forsvaret, men så kan de jo hende at det har blitt lagt ned sammen med flystasjonen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Garrincha »

Trond har/hadde også ett godt skudd. Og han var ikke SÅ dårlig i fjor, men det var heller ikke hans beste sesong i Glimt. Husker dere Berglann i kampen mot Tverlandet i fjor? Ikke bra, faktisk helt elendig. Men siste kampen i fjor da han endelig fikk spille var han veldig god, og han var god i går.

Trond har guts og vinnervilje og rutine. Det har også noe å si. Når det er sagt, håper jeg Berglann får flere sjanser i år. Trond på høyre som går innover på skudd, må jo være verd å prøve.

Konradsen kan vi bruke på vingen og på indreløper, at han skal få seg mye mer spilletid i år betyr ikke at han automatisk skal få spille hver kamp 90 minutter (hvis han ikke setter seg i en slik situasjon hvor det blir umulig å sette han ut da). Han er fremdeles ung.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Crazy horse »

Forrige runde Olsen var i klubben hadde han en servitør i verdensklasse i Runar Berg. Jeg vil gi Runar stor kredit for veldig mange av Olsens mål. En slik servitør har ikke Glimt for tiden.
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Treningskamper 2015

Post by J I P »

Fra Lørdagens AN:

I en internkamp for Glimt fredag så puttet Ibba tre for det ene laget og Jim to for det andre.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Treningskamper 2015

Post by eiriksin »

Ser at Tv2 web-tv også viser kampen mot RBK (I tillegg til an.no). Dette blir en spennende kamp, gleder meg!
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Treningskamper 2015

Post by youron »

youron wrote:Da har jeg fått svar fra sports redaksjonen hos Avisa Nordland.

Hei J

Beklager sent svar, men vi har jobbet litt med saken J

Kampene Det er sånn at TV2 har sikret seg rettighetene til Glimt – RBK (tror de har Glimt – AaFK også)
Fra La Manga har Adresseavisen, BT og den samkjøringen sikret seg rettighetene, og skal sende alt. De tar 89 kroner per kamp.

Men jeg kan glede deg med at vi sender på søndag mot Levanger i hvert fall J Dersom TV2 ikke sender RBK eller AaFK-kampen, så blir nok helt sikkert vi å forsøke på det J

MVH
Stian


Så an.no sender IKKE kampen dessverre!
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Treningskamper 2015

Post by Knuta »

Å ta kr.89 for en treningskamp i februar er bare helt stupid. Håper ingen betaler og at TV2 bare får utgiftene.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Treningskamper 2015

Post by ingen87 »

Hmm.. Slik jeg tolker det er det BT og Adresseavisa som har kjøpt rettighetene til La Manga?

Når det gjelder TV2 tror jeg ikke de ekstra 89,- kundene er noe stort tap. Det er såpass mange som betaler i dyre dommer for TV2 Sumo fra før (ink. meg).
Førr Evig!
Post Reply