Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Takk for oppdatering, bjornage! Blir lite Glimt-nyheter fra AN fremover, etter at man må betale for å lese slike små notiser nå.

JHH var jo ikke enormt positiv før han kom uansett, så hadde ikke altfor store håp. Tror vi er kommet dithen at spillere inn nå ikke vil annonseres før det er kontraktssignering. Regner sterkt med at det kommer en signering ila de neste 2 ukene!
Una mas cerveza.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Vet ikke hva som er verst jeg.

Å ikke få vite om en spiller før han er signert.

Eller å få vite at man nå henter italienske landslagsspillere, også bli svindlet....
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Bakenga går på lån til Molde denne sesongen. Da må det vel være mulig å få en av de andre spissene deres?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vil vi ha flere på lån? Aller helst trenger vi en noe mer rutinert spiss, og Molde har vel mest talenter å låne bort?
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Hadde seriøst tatt imot Tommy Høiland på lån med åpne armer slik situasjonen er nå.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Nå skjer det noe.

Philadelphia Union midfielder Danny Cruz is reportedly headed to the Norwegian Tippeligaen.

CBS Philadelphia reported on Tuesday that the 25-year-old is headed on a season-long loan to FK Bodø/Glimt of Norway’s first division.

After starting all 44 games for the Union since arriving midway through the 2012 season, the winger has recently seen diminishing playing time. Of his 26 appearances last year, 16 were off the bench. He didn’t feature in either of the Union’s first two games this season after suffering a preseason hamstring injury.

Get more Union news at PhiladelphiaUnion.com
Bodø/Glimt is coached by former New York Red Bulls assistant coach Jan Halvor Halvorsen, who took over in 2013 and quickly led the club to promotion and then a 13th-place finish in the Tippeligaen last season.

Former Chivas USA and Montreal Impact player Zarek Valentin also features for Bodø/Glimt after his 2013 loan there was made permanent.

http://www.mlssoccer.com/news/article/2 ... -headed-no
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Skal han konverteres til spiss??
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

I følge denne videoen er han spiss: http://www.mlssoccer.com/video/2014/12/ ... -episode-1

I følge denne siden er han derimot en "speedy winger": http://www.brotherlygame.com/2015/1/5/7 ... danny-cruz

Her er en "highlights reel": https://www.youtube.com/watch?v=ok7U-b_PG3I
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Ser vel ut som en vingtype. Rimelig rask og med skudd som treffer mål.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

En spiller som kan være både spiss og høyreving hadde kanskje vært perfekt sånn som situasjonen er nå, men det ser ikke ut til å være den helt store begeistringen for ham i kommentarfeltet (selv om kommentarfelt strengt tatt ikke bør tillegges alt for stor vekt).
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Høyreving/spiss vil være perfekt. Ganske liten (172) og kanskje ingen typisk Glimtspiss? Skyter godt med beina, ser det ut til.

EDIT: Fra årets Tippeliga-kickoff:

KICKOFF: Bodø/Glimts trener Jan Halvor Halvorsen takket nei til å komme hit, så nå sitter assistenttrener Aasmund Bjørkan i sofaen på scenen. Bjørkan bekrefter at Halvorsen måtte prioritere forhandlinger om spillerkjøp.
:glimt
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Første inntrykk er at spilleren ser litt utrent ut, minner meg veldig om JJ. Men forhåpentligvis tar jeg kraftig feil.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Har sett skrytevideoen av Danny Cruz på YouTube. Jeg ble ikke skremt, for å si det sånn. For det første er han høyre kant. Er det dette Glimt mangler? For det andre scorer han lite. For det tredje tror jeg Glimt oppnår minimalt i forhold til Dane Richards.

Trodde vi var på jakt etter en spiss og en midtstopper?
Masinga
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zann »

I kommentarfeltet blir han omtalt som "hard working", hvis det stemmer har han i hvertfall noe som Dane Richards manglet.
Last edited by Zann on Wed Mar 18, 2015 4:42 pm, edited 1 time in total.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Skeptisk til at vi kanskje henter en som er tredje valget i en MLSklubb,samtidig virker han som en potet og det kan være fint å ha. Konradsen sliter ofte med omstilling fra kunstgress til naturgress,greit å ha en back-up da. I tillegg kan han bruke begge bein,tipper han også kan spille indreløper? Kanskje JHH skal omskolere han.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zann »

Jeg håper egentlig dette betyr at Konradsen skal satses på som indreløper. Har mer tro på han i den posisjonen enn som ving. Men da begynner i så fall midtbanen vår å bli rimelig overbefolket.
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Hvis det blir noe av denne overgangen hjelper det null og niks på det Glimt trenger. En stor og sterk spiss som kan holde motstanderne på avstand og holde på ballen, samt en rask og sterk midtstopper. Men siden dette kun er et lån ut året, så vil vel denne spilleren bli som tidligere nevnt her en potet, men poteter har vi vel nok av.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vanskelig å si noe om dette før JHH har uttalt seg om begrunnelsen for signeringen. Vi har da hatt relativt god suksess med spillere fra MLS tidligere.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg husker noe vesentlig ved Bengt Sæternes. Han hadde alle kvalitetene til en typisk "Glimt-spiss", i retning av Stig Johansen, Thiago Martins, osv. Men han spilte vel så ofte på helt andre strenger. Jeg tror ikke Glimt nødvendigvis trenger det kjøttstykket på topp som mange er ute etter.

Men så er jo jeg plan B-mannen.

Edit: Presiserer at jeg ikke mener Cruz skal være potet eller noe, bare at alle sånne problemer har en løsning, og ikke alle alternativer er til det verre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zann »

Kan godt hende Cruz skal være potet, men i skrytevideoen ser han ut som en reinhekla høyreving.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Etter det jeg har lest om han så langt virker han som et arbeidsjern av en ving som jobber bra defensivt i tillegg til å være en trussel fremover. Han blir av flere beskrevet som en frustrerende (i form av manglende effektivitet) spiller, men god likt på grunn av god innsats og arbeidsevne. Fysikken skal visst være bra, og han har tydeligvis et rykte på seg for å trå skikkelig til i dueller.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Knuta wrote:Første inntrykk er at spilleren ser litt utrent ut, minner meg veldig om JJ. Men forhåpentligvis tar jeg kraftig feil.
Nå ser ikke Xherdan Shaqiri så tynn ut heller med første øyekast, men er jo blodtrent ;)

Men jeg er litt skeptisk jeg og. Har fått samme inntrykk som bjornage ang. ferdigheter og spillestil. Men er han god nok?
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by kimbo »

Ser at det snakkes om han som høyrekant, har skjekket litt rundt om han på youtube, veldig mange klipp hvor han også brukes på venstresiden, så tydeligvis en potet ja.
Positivitetsmafian
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Han ser da ut som et muskelbeist, og virker som han har tålelig med fart i kroppen. Hvis han er tiltenkt som høyreving er det nok som en helt annen spillertype enn Konradsen. Hvis det stemmer at han er et arbeidsjern som er god defensivt er det ingen tvil om at dèt er en styrke Glimt kan trenge i år.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsen »

Jeg så videoen først. Ble ikke imponert. Hva skrytevideoer angår så tror vi skulle ha prestert å lage mye bedre versjoner av samtlige nåværende Glimtspillere.

Deretter leste jeg følgende:
Typically, a sequence of Cruz getting the ball goes as follows:

Cruz receives the ball.

Cruz runs at a defender.

Cruz either:

-Falls Down
-Turns the ball over
-Both
http://www.brotherlygame.com/2015/1/5/7 ... danny-cruz

Det lover ikke godt, og det meste tyder på en spillertype som kommer til å bli ordentlig mislikt i Bodø.

Så spørs det da hva JHH tenker. Han klarte å gjøre en suksess ut av en spiller som det ble sagt forsterket VIF 2 gjennom det faktum at han forlot. Klarer han det igjen? Og i så fall, hvor lang tid vil det ta?
Post Reply