Tippeligaen 2015

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Tippeligaen 2015

Post by Masinga »

Nyopprykkede lag tippes som vanlig rett ned igjen, selv om mange klarer seg brukbaert første sesong. Det med Stabæk er jo lett å forstå siden de har mistet så mange spillere. Men så lenge Bob Bradley er i klubben kommer de ikke til å rykke ned.
Masinga
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2015

Post by bjornage »

Det morsomme med Mjøndalen er at det er null forventninger til dem, de kan spille med lave skuldre hele sesongen. Såvidt jeg har fått med meg har de stort sett samme stallen som i fjor også. Tror de kan overraske.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Knuta »

Tror Stabæk blir som Glimt i 2009-2010. Første året etter opprykk overrasker stort og gjør alle tips til skamme. Året etter nedrykk.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Garrincha »

Har litt sansen for Mjøndalen, er litt sånn skikkelig "grasrotlag". Kan godt hende de overasker og gjør tips til skamme, og for nøytrale tilskuere blir Godset vs 3050 en liten godbit.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Novi »

bjornage wrote:Det morsomme med Mjøndalen er at det er null forventninger til dem, de kan spille med lave skuldre hele sesongen. Såvidt jeg har fått med meg har de stort sett samme stallen som i fjor også. Tror de kan overraske.
Tror jeg også. Med 16 lag i TL er det alltid en håndfull med lag som av ulike grunner sliter med å henge sammen. Og slike lag slås av lag hvor samholdet klaffer, selv om individene kanskje ikke er der. Mjøndalen vil nok vinne mye på rusen av det å være nyopprykket og spille på større stadioner med de store gutta.
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Novi »

Er det kommet noen info om hvordan TV2 vil selge tilgang til TL-kamper? Eller når dette vil komme? Bør da ha det på plass i grei tid før påske, vil jeg tro.
Una mas cerveza.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tippeligaen 2015

Post by FSHelgeland »

Tv2 må vente på avgjørelsen fra konkurransetilsynet før de kan gjøre noe som helst. De vil vel annonsere noe så snart de får klarsignal til å gjennomføre kjøpet.

Har ikke kommet noen avgjørelse enda så vidt jeg kan se http://www.konkurransetilsynet.no/
Tippeliga 2015
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Knuta »

Tjærnås har Mjøndalen på 14.plass.

http://www.aftenposten.no/100Sport/fotb ... 5856_1.snd
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2015

Post by Cheese Smirnoff »

Litt på siden av emnet, men Kjetil Kroksæter skriver treffende om dårlig supporterkultur, som de jo sliter mye med i RBK.

http://www.adressa.no/pluss/sport/article10770362.ece
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by ecke »

Mini mener at TILs hjemmestatistikk og aksen Wangberg-Aasen-Ondracec, i motsetning tydeligvis til Bodø/Glimts baklengstradisjoner og usikkerheten rundt Moe-Saltnes-Sørloth, skal føre TIL over B/G på tabellen. http://www.adressa.no/100Sport/fotball/ ... 505846.snd

Jeg håper fortsatt at Chatto skal bli skadefri. Jeg tror ikke at Saltnes overlever maimåned som sentral midtbanespiller i B/G. Nå krysser vi fingrer for at JHH finner en midtstopper og en spiss i løpet av de siste dagene i overgangsvinduet. Da kan B/G lett passere TIL på tabellen til slutt. Kongshavn var ikke god nok for Rekdal. Wangberg har ikke blitt særlig bedre enn da han ble for dårlig i et dårlig Brann-lag for kort tid siden. Ødegaard fikk ikke være i LSK etter fjoråret. Kanskje har Aasen det som trengs, men det gjenstår å se. Hansson fra Gäfle ble byttet (som kaptein) ut mot sesongslutt da det dro seg til i nedrykkstriden. Jeg synes det er merkelig at dette skal føre TIL til midten av tabellen.

Valentin, Furebotn og Cruz gjør ei rufsete høyre side bedre enn fjorårets Glimt-utgave, og Sørloth den "beste" innbytteren B/G kunne fått. Da venter vi med spenning og uro til neste uke!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Garrincha »

Hva er det egentlig som feiler Chatto?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Novi »

Aasen kommer til å bli rågod for TIL. Er villig til å sette en del penger på at det blir nevnt som den beste TL-signeringen i vinter, hvertfall summen tatt i betraktning.

EDIT: Vel, er jo TIL det er snakk om, og de kan jo ødelegge det fineste fotballspill med pole-fotball og primitiv adferd. Men that aside tror jeg Aasen blir et navn man får høre mye til.
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2015

Post by Ville Lehtinen »

Garrincha wrote:Hva er det egentlig som feiler Chatto?
Fremdeles kneet, ifølge Nilzo i spillertråden.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2015

Post by Cheese Smirnoff »

ecke wrote:Wangberg har ikke blitt særlig bedre enn da han ble for dårlig i et dårlig Brann-lag for kort tid siden.
Wangberg var først for dårlig for RBK, så ble han for dårlig for et dårlig Brann-lag. Jeg kan ikke se for meg at han skal ta Tippeligaen med storm nå. Han er en typisk spiller som har 1.divisjon som toppnivå. Og han er altså gjort til kaptein i år. Av nevnte sentrallinje Wangberg - Aasen - Ondrasek har jeg bare troa på at Aasen kan være god nok. Men han erstatter Kind Bendiksen, og er han en forbedring? Det tror jeg ikke.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tippeligaen 2015

Post by FSHelgeland »

Synes det er veldig vanskelig å si noe om Glimt pr. nå. Jeg har stor tro på at Chatto blir klar til seriestart, og Badou er jo straks tilbake. Vi har med alle skadefrie et ok forsvar, en god midtbane med talenteri bakhånd og vi har vinger nå. Ankepunktet foreløpig er at vi mangler spiss, og at vi ikke vet hvor lenge vi får beholde Sane og Badou.
Tippeliga 2015
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Tippeligaen 2015

Post by Larsen »

Jeg føyer meg til rekkene av de som har troen på Aasen. Jeg blir veldig overrasket dersom han ikke blir en suksess i TIL. Var ergerlig at de sikret seg ham.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Crazy horse »

Det som jeg synes er veldig forunderlig er at Glimt selger spissen sin uten å ha en klar erstatter klar. Det er svært sjeldent, svært dristig og svært sjenerøst overfor Ibba.
Jeg vil jo tro at unge Sørloth kan finne veien til nettmaskene etter hvert, men føler stor usikkerhet med å gå i gang med sesongen uten en annen spissignering.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Crazy horse »

Tjærnås tipper iallfall TIL under Glimt på tabellen. Vi får bare håpe han har rett.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Garrincha »

Crazy horse wrote:Det som jeg synes er veldig forunderlig er at Glimt selger spissen sin uten å ha en klar erstatter klar. Det er svært sjeldent, svært dristig og svært sjenerøst overfor Ibba.
Jeg vil jo tro at unge Sørloth kan finne veien til nettmaskene etter hvert, men føler stor usikkerhet med å gå i gang med sesongen uten en annen spissignering.
Det var vel noe som kom bardust på Glimt også, men får man 6 mill for en spiss som har 1 år igjen av kontrakten så må man vel selge, i allefall siden det ikke ble noe salg av Badou/Sane. Og det er godt for ryktet vårt at vi slipper spillere som får slike økonomiske muligheter som Ibba fikk.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16608
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2015

Post by Sulliken »

Lupen sier samme plassering som i fjor: http://www.vg.no/spesial/2015/vglupen/v ... ssering=13
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tippeligaen 2015

Post by FSHelgeland »

Vi kan vel ikke klandre de, det bekymrer meg også litt at de sier at JHH har sagt at spissen som vi skal ha inn skal være backup for Sørloth. Vg-lupen sier også at Crus har ekstrem fart, men at vi kommer til å savne farten til Richards. Richards var jo knapt på banen forrige sesong, og hvis Crus har ekstrem fart så blir vi vel neppe å savne Richards sin.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Garrincha »

Synes VG er presise. Men - mulig vi kommer til å savne farta til Dane men vi kommer definitivt ikke til å savne teknikken hans.

Sørloth som førstvalg på spissen? Det synes jeg er for dristig.

Registrerer også at Staw og Chatto kun har kontrakt ut året, i tillegg til Badou/Sanè.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2015

Post by Cheese Smirnoff »

Sørloth kom til klubben som andrevalg, og jeg tviler sterkt på at Glimt vil hente inn et andrevalg bak andrevalget. Her har sikkert Svegaarden blitt lurt av Halvorsen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by liverglimt »

Den beste spiller. Sørloth eller mr X. Den som spiller er da førstevalg. :geeku
@liverglimt
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2015

Post by Knuta »

Holder meg til Tjærnås i Aftenposten. Mye mer seriøs emn VG. Start på 12 plass. Glimt fortsatt ikke på lista.
Post Reply