Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Rodriques2 »

Kesseboy wrote:Synes det blir feil å skyte på Imingen her. Det er for mye som er for dårlig til at én spiller bør få særlig med skyld.

Selvfølgelig. Men som kaptein bør forventningene være noe høyere. Ikke bare til prestasjonen som sådan, men også som leder. Når kapteinen spiller i forsvar, og forsvaret fortsetter å være i fullstendig kaos i kamp etter kamp, så er det noe gærnt. Er ikke Imingen sin feil at han blir valgt til å spille, men det kan ikke herske noen tvil om at Brix bør være selvskreven på venstrebacken basert på fjorårssesongen. Og enda mer tydelig, denne kampen. Gir han 80% av skylda for 2-1 og 3-1. Ene og alene.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Boombadila »

Neida, det er ikke bare Imingen sin skyld.

Men i dag var det påfallende mye på hans side.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by dagobert »

Synes det blir helt feil å skylde på enkeltspillere, måten LAGET fremstår på er problemet!!
Glimt selvfølgelig!
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by -list »

Skal jeg trekke fram noe positivt fra kampen, er det naturlig å først nevne aktivitetsnivået i kamptråden.
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Rodriques2 »

-list wrote:Skal jeg trekke fram noe positivt fra kampen, er det naturlig å først nevne aktivitetsnivået i kamptråden.
Zarek, Azemi og Berglann var alle over middels gode i dag. Dessverre er evnen til å involvere de to sistnevnte nesten helt fraværende. Her bør det jobbes mye på trening med spill gjennom usynlige midtbanespillere, og svake overlapper (spesielt på venstre).
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by ingen87 »

Rodriques2 wrote: Selvfølgelig. Men som kaptein bør forventningene være noe høyere. Ikke bare til prestasjonen som sådan, men også som leder.
Her er du inne på noe vesentlig! Imingen fremstår ikke som den spilleren som bretter opp armene og går først i krigen. Når han i tillegg er direkte svak i spillet så blir det lett å "hugge" på ham.
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Boombadila »

-list wrote:Skal jeg trekke fram noe positivt fra kampen, er det naturlig å først nevne aktivitetsnivået i kamptråden.
x2


Edit:

Ikke glem kesse og rodriquez også.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by bjornage »

Det handler ikke om enkeltspillere, alt er systemfeil. Handler lite om hvem som er på banen, dessverre. Halvorsen & co er håpløse på kampforberedelser, og tradisjonelt sett er vi kanskje det svakeste bortelaget i Norge.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Shredd »

Ser at Zarek ikke opphever noe offside på 2-1. Ser ut som en kjempe offside.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Glenn P »

Enig Shredd. Syns vitterlig alle er utenfor femmeter(linja) idét skudde går. Ødeleggende for kampen, men kanskje ikke avgjørende.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Crazy horse »

Fra den supre sesongen i 2013 har det bare gått nedover med spillet. Nå er det så dårlig at jeg blir fristet å si "Bodø/Glimt er dårlig - elendig". Hva er det som har skjedd? Spillere som har levert bra før er nå helt til halsen i skitgjørme. Har JHH mistet taket? Har han egentlig hatt det?
Fotball er nesten alltid morsomt
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Rodriques2 »

bjornage wrote:Det handler ikke om enkeltspillere, alt er systemfeil. Handler lite om hvem som er på banen, dessverre. Halvorsen & co er håpløse på kampforberedelser, og tradisjonelt sett er vi kanskje det svakeste bortelaget i Norge.

Det som er trist, er at vi er det laget med den spillestilen som burde slå best an på bortebane i ligaen. Nå som jeg har fått roet meg litt ned, ser jeg jo at med både Olsen og Badou med skader, stiller vi nok like svakt som de fleste lag av vårt kaliber ville gjort uten to nøkkelspillere. Det er likevel høyst problematisk at jeg kan telle på mindre enn ei hand antallet spillere som jobber hardt og intenst nok til å plukke poeng i dag.

I tillegg er jeg utrolig skuffet over manglende aktivitet fra benken. Det var tydelig allerede etter 20 minutter at noe måtte gjøres på midten. Kun Furebotn "pulled his own weight" av de tre.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by gavharr »

Hadde vært fristende å spille 4-4-2 fremfor 4-3-3 slik vi spiller sistnevnte...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Knuta »

Jeg skylder ikke på Imingen, jeg skylder på JHH som stadig tar han ut på laget. Det er det som er problemet. Sane delvis bra men fortsatt mye slurv. Zarek ok, og Moe gjør det greit. TJ løper mye men er ikke god nok på dette nivået. Furubotn, Berglann og Azimi var de beste på laget. Konradsen falt gjennom dessverre.
Neste kamp:
Keeper usikker.
Zarek - Moe - Sane - Brix
Badou - Karlsen - Furubotn
Konradsen - Azimi - Berglann

Så får Chatto og de andre komme i form. Tror vi får oppleve noen dårlige kamper og vil antakelig stå uten poeng etter 3 kamper.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Nilzo »

Min videoanalyse viser også en ganske klar offside på 2-1. Når det er sagt, så var Glimt elendige, spilte seg ikke til en eneste sjanse. Tror Mendy blir en attraksjon i årets tippeliga.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Shredd »

Og nå er det Molde og Odd. Blir en tøff start.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Garrincha »

Null plan, treffer ikke på pasninger, vinner ikke dueller og er som en sil bakover.

Dette kan bli en stygg sesong.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Rodriques2
Posts: 540
Joined: Tue Mar 09, 2004 3:19 pm
Location: Leiden, Nederland

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Rodriques2 »

Kanskje vi skulle prøvd å dra diskusjonen opp et par hakk. Frustrasjonen er allerede ute av kroppen min, og jeg antar det har med lave forventninger å gjøre.

Hvor spesifikt gikk det galt i dag? Hva kan gjøres for å fikse det?
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by FSHelgeland »

Midtbanen vår er jo helt usynlig, helt usynlig. Den bidrar lite defensivt, lar seg overkjøre og forsvaret vårt får en veldig vanskelig jobb. De bidrar heller ikke offensivt, de gjør se ikke synlige og evner ikke å ta tak i kampen. Denne kampen viste virkelig at vi sårt trenger en dirigent som kan styre troppene. Risholt gjorde en bra jobb for Sandefjord i så måte. Den type spiller manglet vi på midten i dag. I tillegg så er byttene uforståelige, midtbanen blir overkjørt men vi bytter vingene???? Å når Badou endelig kommer inn så tar de ut den eneste på midten som har levert litt, nemlig Furebotn. Jacobsen så vi jo ikke i det hele tatt i dag, og Ikke stort mer av Saltnes annet en når han var nede hos Londak og hentet ball.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Garrincha »

Veldig enig FSHelgeland!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Larsen »

Jeg synes det er vanskelig å analysere kamper ut i fra stream. Ikke så lett å se løp og hvem som gjør seg spillbar. Når det sagt så har også jeg noen meninger etter denne kampen.

Jeg synes Azemi var positiv og dersom Glimt hadde hatt noe som minnet om angrepsfotball i dag så hadde han fått vist seg enda mer frem. Tror vi kan få mye glede av ham fremover.

Berglann var også positiv og backen til Sandefjord måtte til stadighet ty til ulovlige midler for å stanse ham. Er også den som skaffer frisparket Furebotn scorer på. Desto mer rart at JHH velger å bytte ham ut til fordel for Olsen.

Midtbanen så man ikke mye til, bortsett fra allerede nevnte Furebotn. Jacobsen og Saltnes var veldig svake, noe som gjorde jobben til forsvarsfireren ennå vanskeligere. Imingen hadde en tung dag på jobben som mange allerede har påpekt.

bjornage skriver at mye handler om systemfeil, og det er mulig det. Sannelig ikke lett å se noen plan med spillet i dag i alle fall. For mange spillere er står på hælene og vi er konsekvent for sene etter ballen. Få spillere som er interessert i å gjøre seg spillbar.

Forøvrig er jeg enig i mye av det Fshelgeland skriver. Jeg forstår ikke hvorfor vingene ble byttet ut når midtbanen var nærmest fraværende.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by eiriksin »

Syns det er et mysterium at vi har kjørt Saltnes sentralt på midten i hele sesongoppkjøringen og også nå i første seriekamp. Føler han ikke har nok av det som kreves for å kunne levere på dette nivået. Da ville jeg heller brukt Karlsen i fraværet til Chatto. Jeg skjønner heller ikke hvorfor Badou ikke ble byttet inn tidligere, syns det hadde vært perfekt å sette han inn etter 1. omgang.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Boombadila »

Noen tanker fra meg:

-Presshøyde

Jeg mener at det kommer instuksjoner fra benk under kamp(og føringer før kamp) om hvor vi skal legge presshøyden. Det er kapteinens sitt ansvar at dette blir satt riktig(altså fortolket), og i den forbindelse lurer jeg: Er det riktig at kapteinen spiller i en rolle med stor bevegelse i lengderetning på banen, altså back, kontra i et ledd med mindre bevegelse i lengderetning, men med en større sjans til å ha oversikt. Altså flytte kapteinsbindet inn sentralt, for der igjennom å få styrt presshøyden.

-press

Mens vi nå er inne på presshøyde, så kan vi jo også snakke om press i forhold til forsvarsleddene. På både 2-1 og 3-1 får motstander vende av pressledd(midtbane) relativt enkelt, og ender opp med å skape selve farlighetene fra mellomrommet mellom midtbane(førsteforsvarer)og forsvar(andreforsvarer).

Dette er jo noe vi så i fjor og. og jeg er forundet over at dette har fortsatt.

Spørsmålet her blir kanskje; hva gjorde CB riktig i denne rollen? Hvordan så han mulighetene før motstanderene? Eller for glimt som lag; hvis indreløper støter, hvem støtter da indreløper?

-skudd fra distanse:
Nå har vi endelig fått en spiller som kan skyte langt, men hvorfor skyter vi ikke oftere, i stedet for å leke barcelona og skal trille ballen over streken etter å ha driblet alt og alle? Det var for øvrig på et skudd at Sandefjord fikk et mål ut av returen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Nilzo »

Tror byttene nærmest var bestemt på forhånd. Det var gitt at Olsen, Sørloth og Badou skulle spille.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Sandefjord-Bodø/Glimt Mandag 6/4 1800

Post by Knuta »

Minner meg mye om en del kamper i fjor. Når en del av spillerne ikke er i form er et 4-3-3 system helt håpløst, fordi dersom 1-2 av de på midten ikke har dagen blir forsvaret veldig sårbart. Enten må man bestemme seg for et defensivt eller offensivt system før kampene. I dag vet jeg ikke hva laget hadde bestemt seg for. Jeg så ikke noe spill som skulle forsvare en 4-3-3 formasjon. Det var en lapskaus-formasjon som jeg nesten ikke trodde gikk an. Jeg så ikke noen form for stabil presshøyde. Vi løp bare etter Sandefjord og var alltid på etterskudd og tapte de fleste nærkampene. Det har vi også sett i de siste treningskampene. Tror nok Sandefjord var veldig glad for at det var Glimt de møtte i første kamp. Dette laget skal også få slite veldig mye.
Post Reply