Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Crazy horse »

Før Haugesundkampen var jeg optimistisk i tonen her inn. Før denne var jeg pessimistisk. Ingenting hjalp. Kunne sikkert prøve med likegyldighet, men det ligger ikke helt for meg.
Deler av spillet i dagens kamp var bra. Vi trenger å spille Chatto i kampform, han viste tydelig at han trengs. Vi er svært nære flere ganger, men klarer ikke pirke dem inn. Men vi må begynne å ta poeng snart, og når vi gjør det vil stemningen snu, børsene bli positive og optimismen vende tilbake.
Fotball er nesten alltid morsomt
rpetter
Posts: 70
Joined: Thu May 24, 2012 7:59 pm
Has thanked: 2 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by rpetter »

Det største problemet vi har nå,er at vi mangler en ener som kan stå fram,en som kan få en 7-8 på spillebørsen.
Slik det ser ut nå,kan vi bytte ut en 4-5 mann,uten at prestasjonen blir særlig dårligere.En ser i perioder bedring i spillet,men poengene uteblir.Er redd årets sesong allerede er kjørt,og om vi skulle berge oss,er det fordi noen skulle utpeke seg som enda dårligere.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Knuta »

Jeg er uenig i både AN og Bodonu sin børs. Min børs:
Staw 3
Valentin 3
Moe 2
Saltnes 3
Brix 2
Badou 4
Tj 4
Chatto 4
Konradsen 2
Azemi 3
Olsen 1
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by -list »

Jaja.

For første gang holdt vi nullen... Men da snakker jeg dessverre om mål rette veien. Vi har vært gode nok framover i år, med et greit snitt på scorede mål. Sorterer man tabellen på scorede mål, ligger vi vel midt på et sted.

At vi har stang-ut i dag og ikke får inn noe, kan faktisk bety at spillerne begynner å kjenne på nervene etter forrige kamp. At en relativt god offensiv flyt har begynt å hinke som en konsekvens av at vi ikke klarer å ta poeng. Vi tar ikke poeng fordi vi er svært svake defensivt.

For de som kjenner spilleregenskapene best, hvor mange av spillerne våre er det som må spille på posisjoner som ikke passer dem best nå?
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Larsen »

XuliX wrote:
Medgagnssupporter er jeg ikke.

XuliX wrote: Når Glimt fremstår som et andredivisjonslag hver kamp, er det ikke moro. Grunnen til at jeg ikke orker å dra på neste kamp, er at det ikke skjer noe. Joda, det var et lite hakk bedre enn forrige kamp. Men det er ikke i nærheten.Jeg drar ikke på Aspmyra før jeg ser forbedring. Med eller uten JHH.Jeg betaler ikke for å måtte pines.


Mitt spørsmål til deg er; hva er en medgangssupporter?
(jeg har endret litt på setningsrekkefølgen i innlegget ditt, men alle ordene er dine, fra samme innlegg, og er etter min mening ikke tatt ut av kontekst.)

Det er ingen som er fornøyd med det vi er vitne til utpå der. Hverken supportere, spillere eller ledere. Men oppnår man noe ved å slå oppgitt ut med hendene og bli værende hjemme?

Jeg mener naturligvis ikke at man skal være udelt positiv til alt som foregår, men det går i alle fall an å være konstruktiv når man kommer med sin kritikk.
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by -list »

Ingen som har fulgt Glimt de siste sesongene kan anklages for å være medgangssupportere.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Larsen »

Det er vel ikke det at jeg egentlig tror Xulix er en medgangssupporter, men frustrasjonen over resultatene får han til å høres ut som en :?
G-s-enz
Posts: 5431
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by G-s-enz »

Altså i utgangspunktet gjør vi en svært bra start på andre omgang. Vi burde utligna og da kunne ting sett annerledes ut.

Første målet er jo helt latterlig.
Andre målet mener jeg Saltnes lar spilleren få snu alt for enkelt. Samtidig er det ingen som tar Saltnes sin plass når han følger spilleren ut der,og det er jo akkurat det som blir skjebnesvangert. Samtidig som Brix ikke markerer.

Forøvrig betenkelig at Saltnes er klart bedre enn Moe. Hva med å prøve Sane og Saltnes? Moe er ekstremt treg i pasningsspillet,i tillegg til at han alltid slår ballen litt bak spilleren. Om man legger til at han er passiv og vinner få dueller så er det bare å vrake han. Silva er tydeligvis uaktuell.

Deilig å ha Chatto tilbake som anker,klassespiller!

Også horribelt å høre bortforklaringene fra trenerne,spesielt at Bjørkan må ta intervjuene.
Lurer på hvor teit det må føles for alle i Glimt at de går ut å sier at de skal farge møre gul også går de ut så defensivt?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
-list
Posts: 1648
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 51 times
Been thanked: 31 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by -list »

Vi er en gjeng med motgangstilskuere og det kan vi kun få til gjennom å jevnlig lufte frustrasjonene.

Noen av oss tar det ut over treneren (hvert eneste år), andre på dommeren mens andre igjen forsøker å overtale seg selv til å tro at marginene må snart snu.

Marginene kommer ikke til å snu. På 7 underholdende angrep vil vi score 2 mål. På 3 ikke nødvendigvis underholdende angrep vil vi slippe inn 3 mål. Marginene kan gi oss 1 mål ekstra, men kun bedre forsvarsspillere vil redusere antallet vi slipper inn.

Bedre forsvarsspillere får vi ikke før i sommerferien. Inntil da er det pinadø mye frustrasjon som må luftes.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Cheese Smirnoff »

-list wrote:Vi er en gjeng med motgangstilskuere og det kan vi kun få til gjennom å jevnlig lufte frustrasjonene.

Noen av oss tar det ut over treneren (hvert eneste år), andre på dommeren mens andre igjen forsøker å overtale seg selv til å tro at marginene må snart snu.
Godt oppsummert. :lol:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16609
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 995 times
Been thanked: 780 times
Contact:

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Sulliken »

Jeg er da for svqrte svingende ingen medgangssupporter. Jeg har vært på en masse begredelige kamper og tap på alskens lugubre arenaer i Adecco, men har møtt trofast opp neste kamp. År etter år. Motgangsupporter har stort sett vært regelen.

Nå er rett og slett begeret fullt og vel så det. Mye triveligere sammen med familien enn å se laget mitt bli pisset på, og at det ikke blir tatt grep. Da holder jeg meg heller hjemme.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
XuliX
Posts: 1328
Joined: Sun Apr 03, 2005 2:36 pm
Location: Mørkved city
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by XuliX »

Larsen wrote:
XuliX wrote:
Medgagnssupporter er jeg ikke.

XuliX wrote: Når Glimt fremstår som et andredivisjonslag hver kamp, er det ikke moro. Grunnen til at jeg ikke orker å dra på neste kamp, er at det ikke skjer noe. Joda, det var et lite hakk bedre enn forrige kamp. Men det er ikke i nærheten.Jeg drar ikke på Aspmyra før jeg ser forbedring. Med eller uten JHH.Jeg betaler ikke for å måtte pines.


Mitt spørsmål til deg er; hva er en medgangssupporter?
(jeg har endret litt på setningsrekkefølgen i innlegget ditt, men alle ordene er dine, fra samme innlegg, og er etter min mening ikke tatt ut av kontekst.)

Det er ingen som er fornøyd med det vi er vitne til utpå der. Hverken supportere, spillere eller ledere. Men oppnår man noe ved å slå oppgitt ut med hendene og bli værende hjemme?

Jeg mener naturligvis ikke at man skal være udelt positiv til alt som foregår, men det går i alle fall an å være konstruktiv når man kommer med sin kritikk.

Neida. Har vært på alle kampene jeg har hatt muligheten til å være på. Sist kamp tok jeg med to som vanligvis ikke drar på kamp. Jeg føler jeg ødela 2 timer av dagen deres, for det var ikke noe bra fotball.

Min reaksjon var kanskje i "kampens hete", men det ligger noe i det. Fotball skal være underholdning, men noe festfotball kan man lete langt etter.

Det er ikke rart at oppmøte er som det er, når spillerne ikke gir maks. Da gir heller ikke publikum maks.

Nå har de en uke på seg til neste kamp. Og en så lukket klubb Glimt har blitt, så får vi neppe høre et ord om hva som skjer i mellomtiden. Jeg føler jeg ikke får vite noe om hva som skjer. Hvilke tiltak tas?

Med så lite informasjon som kommer ut fra klubben, er det lett å miste interessen.

"Mitt spørsmål til deg er; hva er en medgangssupporter? "

For meg er det folk som kun henger på i medgang. Jeg har vært, og kommer til å være til stede og følge laget i motgang. Det jeg ikke støtter er latskap av spillere, uærlige intervjuer og bortforklaringer gang på gang. Et sted går grensen, også for oss som er til stede i tykt og tynt.

Noe må gjøres, og jeg har en liten trang til å vite hva. For vi er så langt unna der vi skal være. Er sikkert på Aspmyra neste kamp, også. Sa vel etter kampen mot Molde at jeg ikke skulle, da heller. :glis
"It's not the fart that kills you, it's the smell" - Petter Solberg
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Novi »

Det værste er uttalelser som at "luften går ut på 2-0", og at " hadde vi bare satt en av de mange sjansene". Først, det et da faan meg noe å spille for på 2-0 (farlig ledelse, osv.). Og det andre - Glimt har ikke hatt en kamp med masse sjanser i år. Skjemmende om man mener at man hadde mange sjanser mot Aafk. Da teller man 3 pasninger innad i laget som sjanse.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10047
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Knuta »

Man skal være supporter i både motgang og medgang, men det her er det kun motgang så da har man lov til å reagere. JHH. er alltid fornøyd og ser det positive. Nå bør han holde kjeft hvis han ikke har noe fornuftig å si.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg registrerer at både Stein Sneve og Arild Berg er enig med meg i at Brede Moes mangel på innsats og vilje er en stor årsak til førstemålet til Aalesund. Zarek gjør en feil, men han forsøker å rette den opp. Moe står og ser på, og vil verken få vekk ballen eller AaFK-spilleren. Om ikke han har spilt seg ut fra før av, må han virkelig ha gjort det nå. Prøv Sané og Saltnes sammen, hvis Silva ikke har tenkt å spille i år.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Ålesund-Bodø/Glimt Søndag 3. Mai kl. 15:30

Post by eiriksin »

Jeg er enig i at Saltnes kunne prøves sammen med Sane, han klarte seg brukbart mot Ålesund. Når det gjelder mindtbanen så ville jeg prøvd å kjørt inn to sittende spillere i Furobotn Chatto som et skjold forran forsvaret. Jeg ville også prøvd meg med en defensiv back (Jajobsen). Dermed følgende førsteelever

--------------------------------------------------- Lodal/Staw-----------------------------------------------------------

Jakobsen ------------------------Sane-----------------------------------Saltnes----------------------------------------

------------------------------------Chatto--------------------------------Furubotn------------------------Immingen
- -
-------------------------------------------------------Badou -------------------------------------------------------------

-----Cruz---------------------------------------------Azem-------------------------------------------------Berglann
Post Reply