Spillertråd: Pavel Londak

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by mortsto »

Kjempenyhet. Synes også det er rart at ingen fra tippeliga eller andre ligaer har prøvd seg. Da har vi minst en lagdel som holder tippeliganivå de neste sesongene.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Garrincha »

Meget gledelig. :D
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by eiriksin »

Her er vi heldige fordi vi spiller fotball nord for polarsirkelen, ellers hadde han vært snappet opp for lenge siden. Ble jo leid ut til tyrkisk klubb, så det er en smule spesielt at han fortsatt spiller på glimt.

Men det skal sies at han er etablert i byen med familie. Danser sving med foreldrene mine :-p
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Garrincha »

Ja du har helt rett. Når det gjelder Londak så har vi hatt skikkelig flaks.
Last edited by liverglimt on Wed Sep 05, 2012 8:24 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Nilzo »

Londak er vell vår eneste landslagsspiller? Isåfall har han skaffet Glimt 229 563 kr som en følge av at han har vært i troppen i EM-kvalifiseringskamper.

http://fotball.adressa.no/landslaget/article249711.ece
niklasaune93
Posts: 121
Joined: Mon Oct 08, 2012 7:54 pm
Location: Ski, Viken - Bodø, Nordland
Has thanked: 1 time
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by niklasaune93 »

Video-intervju med Londak på glimt.no!

http://www.glimt.no/news/article/1vqvo3 ... fe-maneder

Gleder meg til å se han spille kamper igjen :)
Champions League har for lite Bodø/Glimt i seg
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Cheese Smirnoff »

http://www.dagbladet.no/2014/03/30/spor ... /32567865/

Londak med cirka 160 kamper for Glimt, skriver Dagbladet. På tide at det blir påpekt hvilken Glimt-legende han egentlig er. :glimt
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by ingen87 »

Tipper han avslutter karrieren her. Ryktene skal ha det til at både han og kona trives særdeles godt i Bodø :)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by J I P »

Borte bra, hjemme best må være et ordtak som passer bra for Londak sine erfaringer med klubber utenfor Bodø/Glimt.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Masinga »

Det er et uttrykk som heter " å gjøre hverandre gode". I dette tilfellet synes jeg det ble trukket vel langt! Tilbakespillet fra Sane var forferdelig og Londak måtte gjøre en rask vurdering. Det synes jeg han løste på en bra måte. Samtidig fikk Sane æren for å redde på streken! Det var et par situasjoner i kampen der Glimt var fryktelig på hæla grunnet dårlige klareringer. Det må lukes bort. Man bruker mye krefter på å rydde opp i kaos.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by mortsto »

Selv om Sane redder ballen på strek, så synes jeg det er rart at han header ballen ut i feltet. Med keeperen på bærtur bør en heller få ballen ut mot siden, gjerne bare klarere til corner.
Edit: Forøvrig herlig å lese aviser. Fem-seks oppslag som handler om Glimt etter serieåpningen, og det bare i Dagbladet. :glimt
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Glenn P »

Deilig at Londak kommer med en god kommentar på at han handlet rett i hele situasjonen, en Eliteseriekeeper verdig.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by ingen87 »

Der og da virket det ALT ANNET ENN RETT, men etter kommentaren hannes og jo mer jeg reflekterer over situasjonen, desto mer sikker blir jeg på at det faktisk var det.. Er så fort å undervurdere effekten av at keeper fortsetter ut i press i de situasjonene. Som han sier: har han ikke gjort det så hadde han brukt all for lang tid tilbake i buret, slik at Aafk lett kunne scoret.
User avatar
andreassenm
Posts: 13
Joined: Mon May 26, 2014 2:30 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by andreassenm »

Når er Londak tilbake? Trenger han, da Staw viser seg å være udugelig!!
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by helsvhe »

Pavel var utrolig god i går. Han har vært utrolig viktig for Glimt de to siste kampene.
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by ingen87 »

Pavel begynner å spille opp mot sitt potensial. Det er deilig å se! Den redninga han har på headinga til Malec fem min før slutt er det stooor klasse over. Beveger seg bra, slenger seg bra, får en enorm rekkevidde!
Førr Evig!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Trapattoni »

Godt og stabilt keeperspill betyr så uendelig mye. Det vet de feks. veldig mye om i Tromsø. For Glimts del er det helt avgjørende for å berge plassen i år at Londak fortsetter slik.

Var Kolstad reservekeeper i går? Mener bestemt jeg så Staw i sivilt på tribunen.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Masinga »

Ja, Kolstad var eneste keeper på reservebenken i går.
Masinga
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Boombadila »

Pavel på rundens lag i vg :)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Sven-Rune »

Pavel er heldigvis tilbake der vi kjenner ham. Men, han må slutte med å spille på seg gule kort for uthaling av tid. Vi tåler ikke å miste han nå når han virker! :-)
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Cheese Smirnoff »

Han sa for noen år siden at han trives best på banen når han kan hale ut tiden på overtid og høre at motstanderens supportere hater han. Så jeg tviler på at han slutter med det første. :D
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by mortsto »

An+ melder at Londak gir seg etter ni år i Glimt. Glimt ønsket å forlenge, men Londak ønsker å prøve noe nytt.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

Kanskje like greit for alle parter. Likefullt en flott spiller i mange år, blir rart å se et nytt førstevalg.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by youron »

Noen som kan poste artikkelen her?
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
ANplussGlimt
Posts: 6
Joined: Tue Nov 03, 2015 10:39 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by ANplussGlimt »

En lang keeperepoke nærmer seg slutten i Glimt.

Avgjørelsen er tatt. Søndag spiller Pavel Londak (35) sin aller siste kamp for de helgule fra Aspmyra.

– Vi har bestemt oss for å flytte fra Bodø. Vi har vært her lenge. I første omgang flytter vi tilbake til Tallinn, sier den estiske landslagskeeperen.

Han ønsker å fortsette karrieren i enda noen år. Men, foreløpig har han ikke funnet noen ny klubb.

– Jeg er åpen for det meste. Det kan bli en klubb i Estland, Sverige, Norge eller en enda et land med en enda større liga, sier 35-åringen.

Det eneste som er klart, er at Bodø/Glimt blir det ikke.

– Vi ønsker å prøve noe nytt, sier han.

De helgule ønsket i utgangspunktet å forlenge kontrakten med Londak. Tidligere i sesongen flyttet andrekeeper Lasse Staw fra byen. Det betyr at Glimt må på keeperjakt for å hente to målvakter foran 2016-sesongen.

– Hvordan vil du oppsummere dine ni år i Bodø?

– De har vært som ellers i livet. Mye bra, og noe dårlig, smiler han hemmelighetsfullt.

Sportslige oppturer har det vært. Selv trekker han fram 2008-sesongen som sin aller beste.

– Vi hadde et godt lag som fungerte. Vi gjorde det bra i serien. Jeg synes jeg sto godt i mål i mange kamper, erindrer han.

Såpass bra spilte Londak i 2008 at han samme år kom topp tre i kåringen av beste estiske fotballspiller.

– Hva er ditt beste minne med Glimt?

– Jeg kommer ikke utenom kvalikkampene mot Odd i 2007. Det var ikke mange som hadde troen på oss. Vi leverte to meget gode kamper, og vi sikret oss et overraskende opprykk. Det var fantastisk å være med på den oppturen, erkjenner han.

Denne sesongen startet begredelig både for Londak og resten av laget. Etter 14 seriekamper lå de helgule sist med fattige åtte poeng på konto. Mot Vålerenga på Ullevaal snudde alt.

– Man vet aldri i fotball. Det går opp og ned. Laget begynte å fungere. Selv spilte jeg stødig i mål. Alt i alt har vi prestert en god sesong.

– Hvordan blir det å spille din siste kamp for Glimt?

– Det blir spesielt. Jeg har vært her i mange sesonger nå. Jeg håper folk setter pris på den jobben jeg har gjort. Jeg har alltid ønsker å gjøre mitt beste for Glimt. Så hadde det vært hyggelig hvis fansen stilte opp og tok farvel, avrunder estlenderen.

Han kom fra Flora Tallinn foran 2007-sesongen. Med seg hadde han kone og en datter. I Bodø er familien økt fra tre til fem.

– Jeg har fått en gutt og en datter i Bodø, smiler han.

Søndag vokter han Glimt-buret i seriekamp nummer 185 for egen del. Motstander er Stabæk. En lang epoke er slutt i Glimt.
Post Reply