Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Speiding er vel en del av jobben til enhver fotballtrener?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Hva annet kan man vel gjøre i ... Pilsen?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Og reservekeeper/keepertrener Kolstad? Kan det tyde på at de ser etter keeper, eller kan det tyde på at de er på heisatur siden resten av laget har ferie?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Landslagsspiller fra Kazhakstan på et Norsk TL-Lag må vel være første gang :D La det skje!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Sikker på at det ikke er noe trenerkurs/seminar da?

Ellers godkjente FIFA overgangen til Kirkevold, og han er dermed ikke et alternativ lengre.
G-s-enz
Posts: 5434
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 212 times
Been thanked: 281 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Trapattoni wrote:Speiding er vel en del av jobben til enhver fotballtrener?

Neh egentlig ikke,men de tar nok en titt for å finsikte "ferdigspeida" spillere. Kasakhstans fotball er litt på vei fremover så er ikke bare keeper vi kunne hentet der. En av de mest interessante landene å speide i pdt er i mine øyne Uzbekistan,har kommet til kvartfinale i U20 VM i 2013 og 2015. Er nok spillere på ett lønnsnivå som Glimt lett kunne matchet.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16626
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 998 times
Been thanked: 786 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Sulliken »

Vg forteller at Stabæk har hentet en landslagsspiller fra kamerun som erstatning for Diomande.

Kan de, så skulle vel vi og klare noe slikt....
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10805
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2315 times
Been thanked: 385 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Tar ikke begge to trenerutdanning?


Er jeg kjedelig nå? :P
@liverglimt
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Det virker som mange er så overivrig etter forsterkninger at det skal ingen ting til før det blir spekulasjoner tydeligvis. Morsomt.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zero »

Håper de i så fall speider etter to gode stoppere og en erstatter for Staw, så kan de jo samtidig gi Zarek ny kontrakt og finne en ung lovende venstre vingback!
Stian Sommerheim
ingen87
Posts: 7117
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 128 times
Been thanked: 197 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

helsvhe wrote:I dagens AN står det at det er en 16 år gammel keeper på prøvespill.
Den 16 år gamle keeperen Henrik Mortensbakke Mjelva viste seg fram på Glimt-trening i går.
Unggutten hadde selv tatt kontakt med klubben, og fikk prøve seg på trening sammen med Alexander Sørloth og de andre A-lagsspillerne.
Kom inn i dagens treningskamp mot Vestvågøy FK
Førr Evig!
User avatar
8000Stein
Posts: 709
Joined: Wed May 26, 2004 11:42 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by 8000Stein »

Hva med å signere Østbø eller Heigre fra Viking som keeper. De er vel gratis. Spesielt Heigre har vel vært brukbar i år og vil vel neppe spille i Obos?
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Austbø signerte vel nettopp for Viking, eller?
Una mas cerveza.
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Iven Austbø signerte nå en 3-årskontrakt. Arild Østbø er nok misfornøyd med å tape keeperplassen. Hver vårsesong er det spørsmål om hvem som blir førstekeeper i Viking. Austbøs rekkevidde er bedre enn Østbø, og det vil alltid bli ankepunktet mot Østbø, bare 183 cm. (http://www.aftenposten.no/100Sport/meni ... 0373_1.snd.) (http://www.aftenposten.no/100Sport/meni ... 0373_1.snd).
User avatar
Novi
Posts: 11505
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 621 times
Been thanked: 824 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

De har faktisk en Austbø og Østbø! Imponerende :) Var sikker på at folk bare skrev navnet feil...heh..
Una mas cerveza.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10481
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Plassen er nærmest sikret, og etter tapet mot Odd så ser det ut til at vi ikke har så veldig stor sjans på Europaliga heller. Håper vi legger litt ekstra fokus på forsterkinger til neste sesong slik at vi ikke havner i samme situasjon som vi gjorde tidligere denne sesongen. Vår fantastiske form i det siste har heldigvis reddet oss. Hadde vi tapt de tre-fire kampene vi "burde" tapt så hadde alt sett verre ut.

Kan vi lage en liste over spillere vi vet er på vei ut?

- Vieux Sané
- Danny Cruz
- Alexander Sørloth

Flere?

Jeg ser for meg at fokus må ligge på å skaffe seg en kvalitets midtstopper som går rett inn på laget.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15821
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1215 times
Been thanked: 1103 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Emm. er det absolutt første som burde skje en forlengelse med Valentin.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Kristian Brix og Lasse Staw(?).
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Når det gjelder Valentin så ble det jo sagt at det skulle komme en avklaring for et par uker siden. Får ikke en veldig god følelse av stillheten som har vært siden da.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Londak er vel også kontraktsløs etter 2015-sesongen. Håper han er med i planene fremover. Staw har vært en bommert og er garantert ferdig. Brix er anvendelig, men jeg har ingen betenkeligheter med å se han gå.

Chatto og Saltnes har også bare kontrakt ut sesongen. Her er jeg spent på hva de tenker. Jeg er ikke så altfor begeistret for Chatto, selv om han i det siste har spilt noen gode kamper. Likevel bikker han 30 senere i år og er kanskje ute etter mer langsiktighet i sin nye kontrakt. Tipper Saltnes får være med videre. Håper vi beholder Valentin, mens vi kanskje får noen svar utover høsten om Tønne kan erstatte Brix.

Sørloth får vi neppe tilbake, mens Cruz er altfor skadeplaget til at vi kan satse på han.

Når det gjelder Sanè skulle vel alt tilsi at han er ferdig, men samtidig ville det ikke overrasket meg om han forlenger med ett år og heller satser på en overgang i sommer? Kanskje et langskudd, men rarere ting har skjedd.

Bodø Nu hadde denne saken for et par uker siden, vet ikke om det ble linket til den: http://bodonu.no/halve-spillerstallen-e ... esongen-2/
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

De eneste jeg mener trenger ny kontrakt er Londak, Valentin og Saltnes. Chatto er etter sigende en ganske dyr mann, og jeg syns ikke han er så viktig at det kan forsvares. Ser jo gjerne at vi beholder Sørloth og Sanè, men det toget er nok gått for lenge siden. Jeg frykter derimot at spillere som Staw, Tønne og Brix fort kan bli tilbudt ny kontrakt i mangel av andre spillere.

Èn ting er ihvertfall sikkert; Glimt-staben har en helsikes jobb foran seg i vinter, og den bør de løse på en god måte etter at de har vært for passive i tre overgangsvindu på rad nå. De må jo nesten bygge en ny stall med mange nye typer i sentrale posisjoner.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10059
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 339 times
Been thanked: 453 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Er litt usikker om Glimt har vært så passive. Se på VIF, har hentet masse kapital fra Trøim og en haug med spillere og hvor talentene blir skviset ut.. Hva har de hentet?. Jo en spiller som har vært skadet de siste to årene(Moa), leid inn en spiller fra serie A som ikke har spilt i hele år. Har to reservekeepere med 2 millioners lønn begge to. Har leid ut Gunnarson som har vært glimrende i hele år. Alt dette til masse penger, frustasjon i spillergruppen og har medført 1-0-4 de fem siste kampene. Sånn kan du også drive.
For Glimt sin del. Bruk Patric Berg for fullt når han blir frisk, prøv Bjørkan junior, sats på Edvardsen. Konradsen, Tønne, Saltnes og prøv for alt i verden å forlenge med Londak og Valentin. Få inn en midtstopper fra nyttår, samt en ny spiss, keeper og midtbanespiller. 4 nye spillere samt dagens stall unntatt Sane/Chatto/Brix så ser det bra ut for 2016.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Hvis Chatto ikke hadde vært dyr i drift så hadde det kanskje vært greit å beholde han. Men plassen han spiller på er det viktig å ha skikkelig kvalitet, som Kåre Ingebrigtsen sier (om Sælnes) at den sentrale midtbanespilleren er hjernen i laget, og sånn er det i aller høyeste grad hos Glimt også. En veldig viktig posisjon. Vi har hatt gode spille i den posisjonen opp i gjennom årene. Ørjan Berg og TK Staurvik er de jeg synes har fungert best i den rollen i Glimt. Begge disse hadde denne evnen til å slå geniale langballer i bakrom til lynvingene våre (jeg satt her en dag å så på Youtube fra gamle glimtkamper på 90-tallet og fy f*** hvor god Tom Kåre egentlig var, en helt unik spiller).

Nå har vi Chatto, men for meg er han, i likhet med Christian Berg, litt for mye bakover og på tvers. De spiller på det sikre. Chatto slår ikke spesielt mye i bakrom.

Skal man virkelig få utnyttet eventuelle lynvinger i en 4-3-3 , er det alfa omega å også ha en spiller som evner å slå disse geniale pasningene i bakrommet. Har man ikke en slik spiller, er det egentlig litt unødvendig med lynvinger. Da passer det kanskje bedre med en vingtype ala Azemi, en som kan motta ballen på fot på vingen.

Glimt har tradisjon for å spille med raske vinger, så derfor synes jeg ressursene burde settes sterkt inn på å finne en pasningsterk midtbanesjef, og dette kan de gjerne bruke litt penger på. Men da må Chatto finne seg en ny klubb. Vi har ikke råd til to så dyre spillere.

Forlenges ikke kontrakten med Chatto kan vi forøvrig like gjerne bruke Patrick Berg mye i høst, slik at han får prøvd seg litt på nivået. Ikke rykker vi ned, og ikke blir det noe medalje heller. Om vi havner på 7 eller 10 plass er for meg ikke nøye, og selv om det også er snakk om penger, så er det viktig å benytte en slik tabellsituasjon for å få fram de unge. Er vi i nedrykkstid tørr ingen slippe de til, og det samme gjelder motsatt. Men slik situasjonen er nå, det er nå man har muligheter for å bruke de unge.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2637
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Kampen mot Odd forteller at det er et godt stykke vei for å bli et godt Tippeligalag. Mangel på gode indreløpere i kampen mot Samuelsen og Nordkvelle var påtakelig. Ørjan Berg, Christian Berg, Chatto er/var gode anker. Romantikerne som bare husker Staurviks positive egenskaper, glemmer hvorfor Staurvik ble satt på benken og Ørjan Berg ble plassert på midten senere på 90-tallet. Olsen og Azemi fikk nesten ingenting å jobbe med i kampen mot Odd, og det er det indreløperne som skal "sørge" for, indreløperne som også skal kunne bidra i gjennombrudd. På høyre back har B/G Edvardsen og Moe som aktuelle for 2016, og også Thomas Jacobsen. Valentin koster også mer enn normal. På venstre back må det komme et klart førstevalg, bedre enn Thomas Jacobsen. Tønne er ikke bedre, og da er det unge Bjørkan som må få utvikle seg som nummer 2 bak Thomas Jacobsen. Jeg håper selvsagt fortsatt på førstevalget, Emil Jonassen.

Jeg håper at B/G signerer Londak for 2 år, Chatto for ett, lar Valentin, Cruz og Tønne gå. Får en snarlig avklaring for Sørloth, og også nå starter å spille Azemi som B/Gs spiss for 2016. Da mangler det en ekstra keeper, to midtstoppere, en venstreback, en indreløper, og en høyre kantspiller. Dersom målet er å bli et bedre fotballag.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Ikke enig i konklusjonen, ecke! Valentin må beholdes! Hvor har du det fra at han er dyr? Tønne er nettopp kommet til klubben og da blir han ikke sparket ut igjen. Det er vel lite håp om Sørloth neste år. Jeg tror Azemi kan ta ytterligere steg i den posisjonen. Ellers enig i betraktningene rundt midtbanen. Synes Brix blir svak her. Føler heller ikke at Karlsen har nødvendig tyngde. Men det er mange talenter i klubben. Ikke glem Konradsen!
Masinga
Post Reply