Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2854
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Ønsker meg ny kontrakt med Londak, Valentin, Saltnes (ser masse potensial i gutten), og i mine drømmer Sané. Er Bjørkan Jr venstreback? Trodde han var sentral midt. Ellers mener jeg det er helt reelt å se til Tromsø, Start og Særp etter forsterkninger. Skal nevne alternativer etter jeg har fått lest meg litt opp på kontraktssituasjoner.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Enig med alt Ecke bortsett fra Valentin,han MÅ signeres,tror det er dyrere å la han gå gratis enn å forlenge med han :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1213 times
Been thanked: 1100 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Det skal bli interessant å se hva slags tilbud Sané får etter sesongen. Hva vil han være villig til å godta for å komme seg unna Glimt?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tippe han ender opp i Tyrkia eller Russland. Eller Kina for den saks skyld.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Masinga wrote:Tønne er nettopp kommet til klubben og da blir han ikke sparket ut igjen.
Tønne har bare kontrakt ut sesongen, så det blir ikke snakk om å sparke han ut hvis de ikke vil ha han med videre.

Jeg syns Valentin har såpass til potensiale at, hvis det stemmer at han er en dyrere spiller, så er det en god investering. Ikke bare er han en god høyreback, han har tilsynelatende også en viktig rolle i laget utenfor banen. Bør vurderes som kaptein/visekaptein i fremtiden.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Hvis Glimt skal hente gode spillere koster de, i hvert fall høyere lønn enn det som Valentin og andre har. Tror at dere glemmer at lønnspolitikken utelukker de spillerne som dette forumet drømmer om. Når en Glimt-spiller lønn ligger på 50-60 % av de som spillerne i RBK, VIF, Viking, Molde og delvis ODD, AAFK,TIL,Stabæk, Godset har så sier det seg selv at vi må tenke annerledes. Glimt kan matche Haugesund, Sarpsborg, Start, Mjøndalen og Sandefjord lønnsmessig så det er vel der vi kan snuse litt, samt i toppen på Obos-ligaen(unntatt Brann) og utenfor Norges grenser.
User avatar
helsvhe
Posts: 1507
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 333 times
Been thanked: 88 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Glimt er vist interessert i Vidar Nisja
http://www.adressa.no/100Sport/fotball/ ... 602664.snd
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Forsterke lagettråden

Post by Masinga »

Vidar Nisja holder Tippeligakvalitet og er sånn sett en bra spiller. Hans posisjon er offensiv midtbanespiller på høyresiden, helst i 4-4-2. Han kan sikkert fungere i 4-3-3 også med litt omskolering. Her er vel Glimt bra dekket allerede?
Masinga
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Vidar Nisja tror jeg er en god forsterkning for Glimt. Rutine, billig og stabil kvalitet.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Nisja hadde vært flott. Rutinert kar som ikke er for gammel,kan bekle høyrekanten i noen år :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Masinga wrote:Vidar Nisja holder Tippeligakvalitet og er sånn sett en bra spiller. Hans posisjon er offensiv midtbanespiller på høyresiden, helst i 4-4-2. Han kan sikkert fungere i 4-3-3 også med litt omskolering. Her er vel Glimt bra dekket allerede?
Når Sørloth stikker etter sesongen blir Azemi nok flyttet inn som midtspiss. Da bør vi ha inn en kvalitetsspiller inn på høyre ving. Edvardsen har litt igjen før han er der.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15799
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1213 times
Been thanked: 1100 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg er litt delt til Nisja. På den ene sida kan han være en kvalitetsspiller som hever laget med ferdigheter og rutine. På den andre sida er han en etablert toppspiller omtrent på høyden av sin karriere. Det vil si at han vil være relativt kostbar, har ikke videresalgspotensiale og kan komme til å avslutte toppkarrieren i løpet av tre år hos oss. Forutsatt at kostnadene er overkommelige, så høres det ut som ei god her-og-nå-signering, men ei lite framtidsretta signering -- altså ikke den typen signeringer en klubb som Glimt kan/bør/må leve av.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
OTH
Posts: 2270
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by OTH »

La heller Edvardsen få spille på høyre kant de siste 7 kampene med Azemi på topp. Nisja er ikke en dårlig spiller men ser heller at de henter noen som kan blomstre i glimt drakten enn å hente noen som skal avslutte karrieren sin hos oss. VIF og LSK tar seg av de jobbene.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Forsterke lagettråden

Post by Cheese Smirnoff »

Overgangsvinduet er stengt, så det er snakk om å hente han etter sesongen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Nå må vi ikke finne på å hente spillere som ikke har noen fremtid i klubben. Nisja er en ok spiller, vil plassere han på høyde med Furubotn kvalitetsmessig, men Nisja er på hell både når det gjelder kvalitet og alder. Edvardsen kan bli utrolig god, mye bedre enn det Nisja noen gang har vært. I tillegg har Nisja en lønn som ligger langt over det som er standard lønn i Bodø/Glimt.
G-s-enz
Posts: 5429
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 210 times
Been thanked: 280 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Kesseboy wrote:Jeg er litt delt til Nisja. På den ene sida kan han være en kvalitetsspiller som hever laget med ferdigheter og rutine. På den andre sida er han en etablert toppspiller omtrent på høyden av sin karriere. Det vil si at han vil være relativt kostbar, har ikke videresalgspotensiale og kan komme til å avslutte toppkarrieren i løpet av tre år hos oss. Forutsatt at kostnadene er overkommelige, så høres det ut som ei god her-og-nå-signering, men ei lite framtidsretta signering -- altså ikke den typen signeringer en klubb som Glimt kan/bør/må leve av.
Jeg er kanskje ikke overraskende veldig enig,men jeg tror de siste overgangsvinduene viser at Glimt ikke evner å tenke slik :) Grunnen til at jeg er veldig positiv er at han bringer rutine og spiller i en posisjon som Glimt(frem til Azemi) har slitt med å fylle. Håper vi får opp noen høyrevinger som kan ta opp hansken etter han(om han kommer altså)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Kjøpet av Azemi er der jeg mener Glimt bør være. Unge spillere med potensiale til en overkommelig pris, gjerne fra Obos eller Oddsen eller for den saks skyld tilsvarende i f.eks Sverige. Kanskje spedd på med av og til med noen lovende afrikanere og ikke minst egenutviklede spillere. I tillegg kan vi av og til hente spillere med mer rutine som koster litt, men kun hvis timing, pris og situasjonen gjør dette forsvarlig. Er man i tvil, bør man heller avstå. Da er det kanskje like greit å bruke egne unge selv om risikoen blir høyere, men gevinsten kan også da bli høyere på sikt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Kjøpet av Azemi var meget bra. Slik jeg ser det er godeste Fitim en av våre beste spillere for øyeblikket, og jeg er overbevist om at det bare er et tidspørsmål før han får sitt nasjonale gjennombrudd, ikke usannsynlig neste sesong.

Plusser:

* målteft
* hurtig
* sterk
* god med begge bein
* god spilleforståelse
* hodesterk
* bra guts og innsats
* gode innlegg
* bra teknikk og slettes ikke værst en mot en
* fin fyr


Minuser:

Lite rutine på elitenivå i Norge.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8306
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 152 times
Been thanked: 231 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Tror Nisja vil være en bra signering, og slett ikke for gammel, men rutinert.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2715
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 36 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Tror også Vidar Nisja hadde vært en bra signering.. Men har han lyst til og flytte til Bodøbyen tro :tenk
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Helt enig med Garrincha.
mortsto
Posts: 7415
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Har Nisja farten vi ønsker hos en Glimtving?
Knuta
Posts: 10043
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Nei
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Nisja har vel vært et "problem" i mange år. Han passer liksom ikke inn. I et godt 4-3-3 gjør han heller ikke det. B/G trenger en Trond også på høyre kant, ikke Nisja. Deshorn Brown kan B/G leie fra en misfornøyd Rekdal. :)
Glenn P
Posts: 2834
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 211 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glenn P »

Kan ikke han spille på midten da?
Post Reply