Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by Kesseboy »

Med den motstanden, i det været ... jeg synes ikke Glimt har noen verdens ting å klage over. Forholdet mellom Glimt og publikum må bygges opp igjen, og det kommer til å ta litt tid.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by bjornage »

Drøyt 2900 betalende tilskuere en litt småkjølig (men ellers fin!) høstkveld er vel det vi kan forvente når vi spiller mot Sandefjord samtidig som både Liverpool og Manchester United spiller på tv.

Utover det spilte vi bra, foruten noen perioder der Sandefjord truer litt. Syns egentlig Martin Andresen klarer seg greit. Han viser glimtvis gammel storhet, og har fremdeles en meget god pasningsfot og timing. Han ble derimot ofte fraløpt og manglet en del i duellene, og han var rimelig tom da han gikk av. Syns det meste av farligheter de skaper går via han, spissen Sellin og han kjappe venstrevingen (nr. 21?), og jeg tenkte ofte at jeg skulle ønske at Chatto hadde evnen til å spille pasninger som Andresen. Da ville vi fått en ny dimensjon i angrepsspillet fremfor korte pasninger til siden eller bakover.

Forøvrig fremstår Bohinen som en sympatisk type, og respekt til Sandefjords eneste supporter som reise hit for å se et temmelig trist Sandefjordlag. Tror nok alle skjønte at vi vant helt fortjent, og skulle avgjort det langt tidligere.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by Trapattoni »

Satt der på Aspmyra og tenkte bare på hvor deilig det var at vi ikke lå der nede i sumpa. Tenk for et helvete denne kampen hadde vært om vi lå der med 19 poeng...
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by Wendigo »

Men tenk hvor deilig det hadde vært å vinne da!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by ingen87 »

Glimt hadde fire gigantsjanser, hvorav to i stolpen, i tillegg til målene. Samtidig hadde vi sikkert 10-15 halvfarlig skudd/avslutningerpå mål. Sandefjord produserte også sine sjanser, om ikke like store og mange. Det var en morsom kamp, og det skjedde mye rundt begge lags 16-meter. En periode i 2 omg frem til scoringa var det litt dødt, men langt fra en bedagelig kamp :)

Hvis man leser An live sin oppsummering, stemmer dette bedre med kampbildet enn det som blir skissert fra VG og tv2.
Dommer Tore Hansen blåser i fløyta og kampen her på Aspmyra stadion ender med 2-1 til hjemmelaget! Det ble en underholdende kamp, preget av mange sjanser, spesielt for vertene. Jakob Busk spilte en stor kamp mellom stengene for bortelaget, i tillegg til at vertene hadde to i metallet. Til tross for alle mulighetene, endte det med tre mål, to til Bodø/Glimt og ett til Sandefjord
Førr Evig!
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by SH »

Slike ting irriterer meg grenseløst og det er nå tredje sesongen på rad med JHH. Vi har berget plassen, har på papiret ingenting å spille for, men likevel spiller han med spillere som han vet med 95% sikkerhet ikke spiller i gult neste sesong. Brix er på utegående kontrakt, Sørloth har uttalt at han vil tilbake til Rosenborg og Sané signerer neppe ny kontrakt. Hvorfor ikke bruke de resterende kampene på å drille Azemi på topp, la Patrick Berg få noen minutter på midten og prøve ut andre konstellasjoner som for eksempel Erik Tønne på back. Eller Saltnes-Moe i midtforsvaret? For to år siden - da opprykket var sikret etter kampen mot Vard stilte han uforandret mot Fredrikstad og lot ikke ungguttene få prøve seg før han virkelig innså at de gutta som hadde sikret opprykk ikke hadde motivasjonen videre. Det samme skjedde forrige sesong.

Kristoffer Paulsen er et bevis på en spiller som fikk sjansen i en død sesong. Han fikk en respektabel karriere, men det kan hende det ikke hadde blitt noe av Paulsen hvis det ikke var for at han fikk sjansen mot Tromsø i slutten av september way back when. Hva slags måte er dette å bygge et lag og en stall på?
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by ecke »

Kristoffer Paulsen? Paulsen var hentet inn for å spille, fra samme landslag som Ludvigsen og Andre Hansen. Spilletid ville han fått selv om han måtte vente.
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by Knuta »

Til SH. Vi har masse å spille for, tre av sesongens store mål gjenstår, VIF i Bodø, RBK på Lerkendal og TIL i Tromsø, samt med bra uttelling kan vi kapre en 5-6 plass som gir flere hundre tusen mer i kassa enn f.eks en 9.plass. Neste år begynner vi å tenke på når denne sesongen er over. Kjenner faktisk ikke noe lag i Norge enn for den slags skyld i England som dropper spillere fordi de kanskje ikke spiller der i sesongen etter. Det er jo helt meningsløst. Ellers så er jeg enig at både Edvardsen/Tønne bør få mer spilletid. Det er jo fortsatt uklart om Valentin/Brix til neste år.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by SH »

Knuta wrote:Til SH. Vi har masse å spille for, tre av sesongens store mål gjenstår, VIF i Bodø, RBK på Lerkendal og TIL i Tromsø, samt med bra uttelling kan vi kapre en 5-6 plass som gir flere hundre tusen mer i kassa enn f.eks en 9.plass. Neste år begynner vi å tenke på når denne sesongen er over. Kjenner faktisk ikke noe lag i Norge enn for den slags skyld i England som dropper spillere fordi de kanskje ikke spiller der i sesongen etter. Det er jo helt meningsløst. Ellers så er jeg enig at både Edvardsen/Tønne bør få mer spilletid. Det er jo fortsatt uklart om Valentin/Brix til neste år.
From the top of my head: David de Gea for mindre enn et par uker siden og Fernando Llorente i Athletic. Klubber med baller.
Wendigo
Posts: 1503
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 238 times
Been thanked: 115 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by Wendigo »

Nå er vel ikke poenget i seg selv å droppe noen, men å dra frem noen og gi dem verdifull erfaring.

Men jeg er enig i at vi har fremdeles mye å kjempe for, og må toppe laget helt til 4.plassen er 100% utelukket.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by Cheese Smirnoff »

Det er to aspekter å ta med i beregningen: kjempe om å komme så langt opp på tabellen som mulig og forberede neste sesong. Jeg mener det er fornuftig å starte med den sterkeste 11ern, selv om det innebærer å spille med spillere som vil forsvinne etter sesongen. Men jeg syns også at byttene iløpet av kampen bør først og fremst være med tanke på å gi neste sesongs spillere spilletid, samt å la de på utgående vise seg frem for å få fornyet kontrakt. At Azemi ble byttet ut på 2-1, mens Sørloth spilte hele kampen, mener jeg er unødvendig (med forbehold om at Azemi var sliten/skadet).
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by Knuta »

Til SH: Så du mener at Sane, Valentin, Sørloth, Brix, Chatto og Londak ikke bør spille mer i år, siden de ikke er kontraktfestet i 2016?. Hvis Glimt gjør det betyr det altså at de har baller?.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by G-s-enz »

Ja med alle de ute så har de definitivt baller :)

Tror nok han mener de klubben ikke vil ha med videre,regner med at Londak,Valentin og Sane(om han bare vil selv) er ønsket med videre.

Brix og Sørloth er vel relativt sikkert ikke blir her f.eks.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by SH »

Det finnes to måter å se det økonomiske aspektet på:
1) Spill og tyn ut absolutt alt (les: Spille med Sané + Sørloth) for å avansere oppover tabellen for høyest mulig gevinst denne sesongen.
2) Starte med drillingen av neste sesongs lag allerede nå, tren hardere nå (som Kåre gjorde i fjor høst i RBK), forbedre de spillerne som er med neste sesong gjennom kamper, og dermed ha størst mulig sjanse for høy gevinst også neste sesong - framfor å måtte starte på blanke ark i Nordlandshallen i januar.

I et tenkt scenario kan etter mitt ståsted gi følgende økonomisk resultat:
Alternativ 1) 5-7. plass denne sesongen, 11-13. plass neste sesong. Cirka sum i beste tilfelle: 8,8 (5. plass) + 7 (11. plass) = 15,8 millioner
2) 7. plass denne sesongen, 7. plass neste sesong: 8,1+8,1 = 16,2 millioner.

For å bygge klubb må man jo jobbe sånn. Det sier seg selv. Da igjen blir det lettere å avansere til 5. plass sesongen etter.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by Kesseboy »

Jeg kan se for meg at det følger en del lagmiljømessige problemer med å vedta at enkelte spillere skal stille lenger bak i køen enn andre. Når man låner inn spillere er jo den problematikken vi diskuterer her (i helt feil tråd, sier moderatorhatten) noe som kommer med på kjøpet. Jeg ser for meg det metodiske ved å jobbe med lagmiljø, laguttak og trening inn mot kamper muligens blir påvirka såpass negativt at gevinsten man høster blir forsvinnende liten.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by Garrincha »

Sørloth må vi bruke, han er tross alt bare på lån for et år og han har prestert. Men når Brix visstnok er på vei ut mener jeg kanskje Anders Karlsen burde fått sjansen?

Vi har enda muligheten til å avansere noen plasser, så vi bør bruke de beste .Men tror både det er lurt på lang sikt og ikke minst moro for publikum å prøve Berg og Bjørkan(som innbyttere hvis situasjonen forsvarer det) samt gi Tønne mulighet til å vise seg fram, og ikke bare 10 min på slutten. Han burde kanskje settes inn etter 60 min slik at han får "kommet seg inn" i kampen. Da får også klubben flere svar på om de skal skrive ny kontrakt med han.

Men det er godt mulig at alt det jeg skriver over kommer til å skje, bare enda senere i sesongen da tabellsituasjonen er mer avklart.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by Kesseboy »

Jeg synes vel det du skriver burde gjelde hele tida uansett.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7102
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 194 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by ingen87 »

Jeg er delvis enig med SH, men han har en noe mer ekstrem tilnærming enn meg.

De spillerne som er på utgående kontrakter, men som tydelig styrker laget bør få spille. Dvs Sane, Londak, Sørloth og Valentin. Det vil være idiotisk å la ungguttene slippe til, mens vi fjerner resten av stammen i laget.

Derimot mener jeg at spillere som er marginalt bedre enn de som skal prestere på Aspmyra neste år bør vrakes; Brix og til dels Chatto (synes ofte Karlsen gjør en like grei figur). Brix er ikke veldig mye bedre i en indreløper-rolle enn både Saltnes (hvordan står det til med helsa?) og Konradsen (hanglet vel også litt før kamp?). Jeg tror det vil ha liten innvirkning på laget å gjøre disse byttene. Fjerner man serimot Sane, Sørloth og Londak så er jeg redd at det blir mange negative opplevelser for de som er så heldig å få sjansen mot slutten av sesongen.

Ifjor var jeg oppgitt over at vi spilte med stort sett samme laget mot slutten av sesongen, til tross for at "lufta" hadde gått ut av de fleste spillerne. Fra slutten av august (etter seier hjemme mot Vålerenga) var vi begredelig, og det virka på laget som om de var mest fornøyd med å ha berget plassen. Til tross for at de snublet seg ned i bunnstriden, helt til de avgjorde hjemme mot Brann i tredje siste runde. I denne perioden snakket vi varmt om hvor viktig det var å klatre flest mulig plasseringer på tabellen, for å sanke mest mulig "plasseringspenger". Vi tapte veldig mange kamper og vi tviholdte på samme laget. I siste kamp mot Viking ble Trond Olsen bytta ut i pausen mot en sulten Ulrik Berglann. Fra 0-1 til pause vant Glimt 3-2 og Berglann var involvert i de fleste scoringene. Jeg tror vi kunne fått mye mer ut av høsten ifjor om vi hadde brukt troppen annerledes. Feks så tviholdte vi på å bruke Daniel Berntsen og Moustapha Ndiaye, selv om begge var på tur ut. Det er ikke sikkert det hadde endt med flere poeng, men vi hadde kanskje stått nærmere startstreken når årets Tippeliga ble sparket i gang?
Last edited by ingen87 on Thu Sep 24, 2015 7:21 am, edited 1 time in total.
Førr Evig!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by Masinga »

Bra skrevet. Ingen87! Tiden er moden for forsiktig matching av Glimts unge talenter, men ikke alle inn på en gang!
Masinga
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by MhepA »

Patrick Berg og Morten Konradsen bør få prøve seg litt med ihvertfall.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by bjornage »

Når det gjelder Konradsen har han vel vært litt plaget med ryggen (?) i det siste, og derfor startet han ikke sist. Regner med han er tilbake fra start til helga, på bekostning av Brix. Håper P. Berg får sjansen fra start en gang i løpet av høsten.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by Crazy horse »

Å stille på kamp med det beste laget burde egentlig være et prinsipp i alle klubber, men å spare noen fordi de trenger hvile er selvsagt greit i noen tilfeller. Av og til fristende å benke dem som ikke vil skrive under ny kontrak, men det gjelder jo ikke Sørloth, men spørsmålet er jo hvem en slik benkingpolitikk vil gå mest utover, og der tror jeg kanskje det blir Glimt selv det rammer mest og ikke Sørloth.
Fotball er nesten alltid morsomt
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by Ville Lehtinen »

Skal ikke undervurdere signalene det sender om Glimt til andre unge talenter som sliter med spilletid i sine klubber.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by Garrincha »

Har ikke så mye sansen for benking heller, men når situasjonen er sånn den er nå at vi ikke rykker ned og ikke havner på europaplass, så må vi tørre å slippe til spillere for fremtiden slik at de får prøvd seg. Det gir inspirasjon til spilleren selv, det er morsomt for publikum og det er i alle fall ikke negativt for klubben sett i et langsiktig perspektiv. Men med måte selvsagt.

En ting som hadde vært litt artig, la Patrick Berg få seg en 20 min borte mot RBK hvis situasjonen tilsier det. Ligger vi under 3-1 i det 65. min er det bare å peise på. Det hadde vært skikkelig moro tror jeg.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Sandefjord 20.09 kl.18

Post by SH »

Ville Lehtinen wrote:Skal ikke undervurdere signalene det sender om Glimt til andre unge talenter som sliter med spilletid i sine klubber.
Hadde man enda hatt opsjon på å kjøpe Sørloth skulle jeg vært enig med deg...

Neida, vi utvikler talenter for andre klubber istedet. Betaler til og med andeler av lønnen deres for å få LOV til å gjøre det. Det er nemlig slik man bygger Tippeliga-klubb i Bodø.
Post Reply