Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Hvis du bare trenger 6-7 måneder er du sikkert helt i rute med resten av laget! Da får du bare hive deg rundt, ut å ta en løpetur i kveld og avslutt med 20 spensthopp og 10 femmetere (det er slik jeg tror keepere driver egentrening,hehe) :lol:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Crazy horse
Posts: 8307
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 154 times
Been thanked: 232 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Litt tidlig å få panikk av manglende spillerkjøp enda, siden det er igjen en kamp av sesongen. Men vil gjerne ha på plass et par-tre navn før jul.
Håper at Håkon evjen blir i Mjølner et par sesonger til og at han så velger Glimt som videre utviklingsarena. Jeg mener det er for tidlig å hente ham nå, men håper ingen andre kommer og snapper ham heller.
Fotball er nesten alltid morsomt
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

ecke wrote:
mortsto wrote:@ecke: Fordi Londak kommer til å reise uansett? Han slutter jo fordi han vil noe nytt, ikke fordi Glimt ikke vil ha ham med videre.
Det er ikke hele historien!
Har du hintet frempå med A, vil jeg veldig gjerne høre B også! :)
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Mr Bean wrote:De (Glimt( bør nå begynne og få på plass spillere til neste sessong snart .. Med tanke på alle som er på utgående kontrakt :roll:
Her om Vidar Nisja :
http://direkte.vg.no/studio/vgsporten?t ... 8e74d4bc65

Er det en som hadde passet i Glimt-stilen tro ?
Nisja har jo JHH sagt tidligere i år at det er en spiller som han ønsker til Glimt http://www.aftenbladet.no/100Sport/fotb ... 2664_1.snd. Regner med at det ikke er mindre aktuellt nå?
Tippeliga 2015
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2855
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Synes det er rart at man sier det er tidlig å stresse med spillerkjøp nå, når det er nå spillere er gratis og tilgjengelig. Spesielt med fjorårets sesong på transfermarkedet sterkt i minne.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Dersom Bodø/Glimt ønsket å bli enige med Londak, da hadde de blitt enige. "Han ønsker å fortsette karrieren i enda noen år.....Det kan bli en klubb i Estland, Sverige, Norge eller ...." Londak flytter ikke med 3 barn, hvorav 2 Bodøværinger, etter 9 år i Bodø fordi han hadde "lyst" til noe han ikke har anelse om hva blir.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Glimt er jo en klubb der ting vanligvis ikke er slik de ser ut utenfra.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Håper vi satser på Tim neste år, men vi kan jo alltids plukke opp Tommy Høiland som reservespiss :D
På stopperplass er vel Alexander Gabrielsen på utgående kontrakt, men er dessverre litt skadeutsatt om jeg husker riktig.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Synd hvis det er slik at Londak vil fortsette i Glimt, men at de ikke klarer å komme til enighet om en ny kontakt. Merkelig er det jo også at dette ikke i det hele tatt blir kommunisert i artikkelen. Når Brix ikke kom til enighet med Glimt, så ble det jo sagt at det var grunnen. Nå virker det jo som en litt planløs avgjørelse av Londak alene.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by J I P »

Emil Jonassen (22) kommer ikke til å skrive under på kontraktsforslaget fra Odd.

http://www.dt.no/sif-vil-ha-odd-spiller/s/5-57-215859
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8382
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 39 times
Been thanked: 171 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Boombadila »

Jeg må si at jeg lurer litt, og gitt informasjonen i Chatto-tråden; hvilket lønnsnivå er det tenkt at vi skal legge oss på? Skal vi ytterligere ned?


Og i den sammenheng(men da må vi vel vente til årsmøtet), hvordan ser økonomien til glimt ut. Jeg vet at i følge nøff er vi i grønn sone, but still.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

En bruker på VGD hevder at dagens utgave av Varden skriver at Glimt er i kontakt med Emil Jonassen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Økonomien er nok veldig god, men det betyr ikke nødvendigvis at klubben har så mye penger så det må nok prioriteres tøft fremover. Det er uansett slik at vi har hatt altfor mange "nestenspillere" som har tatt en stor del av ressursene. Kontraktssituasjonene nå gjør at klubben har en alle tiders mulighet til å restrukturere stallen helt.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Glimt får dessverre lite inntekter i posten som heter oppmøte på hjemmekampene. Så økonomien er nok i grenseland. Ser at mange ønsker seg den og den spilleren, men flesteparten av spillerne i eliteserien har en lønn som ikke Glimt kan matche ut fra økonomiske muskler. Derfor må Glimt søke etter gode Obos-spillere som f.eks Furubotn vi hentet fra Sandnes Ulf i fjor og Azemi fra Follo. Chatto hadde f.eks Sarpsborg ikke råd til og Glimt strakk seg veldig langt 'over' sitt max lønnsnivå da de hentet Chatto. Det var et feilkjøp mener jeg. Det finnes et par gode spillere i Follo, og det er sikkert flere i Obos som kan bli like verdifull for Glimt som Furubotn. Når det gjeder Nevland i Viking er det ikke den spilleren Glimt trenger. Glimt er nødt til å bruke smartness når det gjelder spillerkjøp. Vi kan ikke gjøre som VIF og Brann og hente dyre spillere i hytt og pine.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15804
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Så JHH mener vi skal satse på lokale spillere som sentral midtbane. Patrick Berg er uprøvd og Anders Karlsen har aldri helt slått gjennom. Jeg er usikker på om dette er et godt trekk, selv om jeg forstår at Chatto blir for dyr.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Taskeladdn »

Har stor tro på at hvis Karlsen får en skadefri oppkjøring, så blir han den sentrale midtbanegeneralen vi trenger.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2855
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 456 times
Been thanked: 159 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

1+ på Karlsen. Har stor tro på den karen, alltid hatt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Kesseboy wrote:Så JHH mener vi skal satse på lokale spillere som sentral midtbane. Patrick Berg er uprøvd og Anders Karlsen har aldri helt slått gjennom. Jeg er usikker på om dette er et godt trekk, selv om jeg forstår at Chatto blir for dyr.
Basert på det vi har sett fra Karlsen så langt er jeg skeptisk. Men det skjer gjerne noe med spillere når de får full tillitt - vet det selv også at jeg jobber bedre når man har tillitt fra andre. Så jeg er positivt til tanken om at dette er en sjefsrolle som kan tas av en lokal spiller, og at vi uttalt sier vi skal satse på lokale/talent i en svært viktig rolle.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Eneste problemet med AK er at han ikke er rask nok i forflytningen som f.eks Furubotn, og så lenge Glimt spiller 4-3-3 er vi veldig avhengig av dette. Det er hans store svakhet og som har gjort at han ikke har utviklet seg de siste 5-6 årene. Beklageligvis mener jeg at han er ikke dyktig nok. Hurtighet er alfa omega i dagens fotball. Man har to typer hurtighet, som 40 meters spurtere som TO og Moe, Edvardsen, og rask forflytningsevne over korte avstander som Azemi, Furubotn, Valentin,Sane og delvis TJ, Sørloth og Konradsen. Så har du de som jeg mener ikke når opp Chatto, AK, Saltnes, Brix. Patrick Berg har jeg sett for lite av til å vurdere han. Tønne er også en rask spiller som jeg mener Glimt bør satse på.
User avatar
Novi
Posts: 11499
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 619 times
Been thanked: 822 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tja, var C.Berg så rask da? Og han passet jo meget bra i den rollen. Man må selvsagt komponere en midtbane som funker med Karlsen/Berg som DM, hvor man løser problematikk som manglende fart hos enkelte.

Nå er jo hurtighet noe som alltid skaper problemer, og man kan jo ikke ha 10 Trond Olsen på banen heller. Selv om det hadde vært et morsomt skue :)
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Tror ikke du leste mitt innlegg grundig nok. C.Berg hadde rask forflytningsevne. Det jeg påpeker i mitt forrige innlegg. Det er to typer hurtighet i fotball som er viktig. Pirlo er heller ikke rask og heller ikke Selnæs, men de forflytter seg fort over korte avstander.
Last edited by Sulliken on Thu Nov 05, 2015 4:46 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg.
mortsto
Posts: 7417
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 156 times
Been thanked: 467 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Knuta wrote:Når det gjeder Nevland i Viking er det ikke den spilleren Glimt trenger.
Han har vel ikke spilt fotball på tre år, så der er vi enige. Tenker vi heller vurderer om Nisja er god nok. :skål
Knuta
Posts: 10044
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 337 times
Been thanked: 452 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Flause. Mente at Nisja er litt sånn Nevland type, som er over the hill.
Last edited by Sulliken on Thu Nov 05, 2015 4:47 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg. Samt sitat av sitat. Skjerpings.
ingen87
Posts: 7099
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 127 times
Been thanked: 190 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Får litt Tommy Knarvik-følelse av Nisja
Førr Evig!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Nisja mener jeg passer perfekt i Glimt. Som type virker han seriøs, lojal og sympatisk. Som spiller kan han vel fint bekle en indreløper, og da i tillegg være en målfarlig sådan. Tror Nisja har 2-3 gode år i seg.
I tillegg har jeg nevnt at Glimt burde sjekke ut Jens Kristian Skogmo fra Follo. Han kan gå inn på høyrebacken om Zarek finner ut at han vil hjem til dama.
Bjørnbak har jeg på følelsen av at ikler seg gult kort tid etter at sesongen er over.

Saltnes mener jeg bør satses på enten på indreløper, eller sentralt. Han er ingen stopper. Tidenes toppscorer i Hulløy Cup må spille høyere i banen.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply