Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Taskeladdn »

Meget spennende spillere det jobbes imot, vi trenger spillere med den type erfaring selv om det har vært mye benk på høyeste nivå så er det en grunn til at dem har vært der.
Litt stang inn nå (Dvs at dem vil signere) så kan det fort bli en veldig sterk stall som går inn i neste sesong.

Så krysser jeg fingrene og håper at ingen navn blir nevnt her før man har signert spillere, man har mistet gode spillere på det viset tidligere.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Å håpe på at supportere ikke skal nevne navn på spillere som ryktes på vei inn er vel i beste fall litt....naivt? :-)
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Jeg er spent på hvilke spillere som er nevnt som mulige overganger på glimtforum, og som ikke er kommet til klubben nettopp fordi de ble nevnt på glimtforum. Jeg kommer i farten på null. :skål
Last edited by mortsto on Wed Nov 11, 2015 11:04 am, edited 1 time in total.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

INGEN! Må nevne navnet på han der 30 år gamle portugiseren på den Madrid-klubben hvis navn ikke begynner på A. Han som ikke er Messi, liksom. :wink:
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Taskeladdn »

Fredrik Brustad er vel et godt eksempel på en overgang som ble havarert fordi det ble lekket at han var en signatur unna Glimt.
Ser helst at folk som sitter med inside information holder kjeft inntil ting er offisielt slik at slike ting ikke skjer igjen, hvis det er naivt å håpe at man ikke får ødelagt flere store overganger på dette viset. Så er jeg vel naiv da.
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mjh »

Den færøyske keeperen det er snakk om, kan det være Gunnar Nielsen? Spiller for stjarnan. Tidligere man City
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Brustads overgang havarerte pga. av sladder på et supporterforum? Tror man på det, så har man kanskje ikke helt forstått hvordan spillernes agenter opererer.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Gunnar Nielsen skrev under for Hafnarfjörður for to uker siden.

Edit: Ellers er det jo interessant å se at Island har en god del spillere fra hjemlig liga i de siste troppene. Til tross for senere tids suksess, er vel dette spillere på amatørkontrakt?

GK Róbert Örn Óskarsson 27 March 1987 (age 28)
DF Kristinn Jónsson 4 August 1990 (age 25)
DF Hörður Árnason 19 May 1989 (age 26)
MF Þórarinn Ingi Valdimarsson 23 April 1990 (age 25)
MF Ólafur Karl Finsen 30 March 1992 (age 23)
FW Hólmbert Aron Friðjónsson 19 April 1993 (age 22)
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Våge Nilsen hadde vært spennende. En spiller som trolig trenger ett miljøskifte for å finne tilbake der har han var, og forhåpentligvis ta nye steg. God på frispark han også, greit mål han scora på myra i våres.

Nå synes nå egentlig jeg at Tønne gjorde en god kamp på søndag, sett bort fra ved baklengsmålet hvor han er litt uoppmerksom. Ser også at han har fått skryt på liveoppdateringer for hvordan han tok Asante helt ut av kampen. Vi skal vel ikke avskrive han helt enda?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Jeg liker Tønne. Jeg liker raske, kvikke spillere med driv. Det har han og litt justering defensivt så blir han glimrende. Både han og Edvardsen kan bli utrolig gode til neste år. Saltnes vil jeg gi et års kontrakt, så får han 2016 til å overbevise en skeptisk supporter. Beholde vi Valentin, trenger vi 4 nye spillere. Keeper, Bjørnbak, sentral midtbanespiller, ving/spiss. Hvis verken KBK eller Jerv går opp, så synes jeg vi skal finsikte Hødd, KBK og Jerv. Der er det mye talent i de 3 klubbene, samt Kongsvinger som vant 2.div med 15 poeng. Men det må jobbes beinhardt. Det er nå og fram til 4.jan vi må fullføre stallen. Skulle ønske jeg hadde jobben som speider i Glimt.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by MhepA »

Neineinei, vi må for guds skyld ikke forlenge med Saltnes. Tønne, ja.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Er dette noe?. Jeg synes Riski er en glimrende spiller.
http://www.bt.no/100Sport/fotball/elite ... 5682_1.snd
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Knuta wrote:Jeg liker Tønne. Jeg liker raske, kvikke spillere med driv. Det har han og litt justering defensivt så blir han glimrende. Både han og Edvardsen kan bli utrolig gode til neste år. Saltnes vil jeg gi et års kontrakt, så får han 2016 til å overbevise en skeptisk supporter. Beholde vi Valentin, trenger vi 4 nye spillere. Keeper, Bjørnbak, sentral midtbanespiller, ving/spiss. Hvis verken KBK eller Jerv går opp, så synes jeg vi skal finsikte Hødd, KBK og Jerv. Der er det mye talent i de 3 klubbene, samt Kongsvinger som vant 2.div med 15 poeng. Men det må jobbes beinhardt. Det er nå og fram til 4.jan vi må fullføre stallen. Skulle ønske jeg hadde jobben som speider i Glimt.
Jeg er veldig enig, og Glimt burde i tillegg spandere på seg et ungt afrikansk talent som vi kan utvikle. Tromsø er nede på Diambars og snuser, og det burde vi også gjøre. Og det MÅ da finnes også en islending som har lyst å ta nye steg i gul drakt? Disse islendingene har fantastisk holdning, og kjøper vi fra Island trenger det kanskje ikke bli så dyrt?
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

MhepA wrote:Neineinei, vi må for guds skyld ikke forlenge med Saltnes. Tønne, ja.
Er ikke ofte vi er enige i noe.... Og heller ikke nå :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

X2 Gavharr

Saltnes er kanskje den spilleren på Glimt folk er mest delt i meningene om?

Jeg synes han har potensiale til å bli veldig bra som midtstopper. God pasningsfot og smart,må jobbe med å bli tøffere. Synes han har utviklet seg veldig mye i forhold til posisjonering ila sesongen. Tror også folk dømmer han veldig på bakgrunn av kampene hans som anker,der passer han ikke. Selv om det er litt urettferdig å dømme en spiller når hele laget ikke fungerer
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Det er stadig forandringer i hva som er mulig å få til, men fortsatt er dette mulig:

Opdal, Start (Heigre, TIL/Viking) - Valentin (Edvardsen), Bjørnbak, Liverstam, Halmstad BK, (Saltnes, Moe), Jonassen, Odd (Bjørkan) - Furebotten, Seck, Bærum, Konradsen (Jacobsen, Karlsen, Berg, Normann) - Krogsgård, Halmstad BK - Azemi (Kristoffersen,FCK) - Olsen

Jeg håper særlig på Bjørnbak, slik at Saltnes og Moe kan se hvordan de skal bygge muskler for Tippeligaen.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Om det er Gunnar Nielsen det er snakk om, så kjenner han til Zlatan. https://www.youtube.com/watch?v=b19zyNR7DDo
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Riku Riski hadde helt klart vært spennende, kan spille både ving og indreløper og han vet hvor målet står. Spørsmålet er bare, kan han spille høyreving? Har ikke fulgt godt nok med til å se hva som er hans foretrukne side.
Tippeliga 2015
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Hans foretrukne side er vel venstre. Liker å trekke inn og fyre med høyrefoten. Kunne fungert på høyre da!
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

Må innrømme at jeg har stor tro på at en angrepsrekke bestående av Riski, Azemi og Olsen kunne fungert bra.
Tippeliga 2015
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Knuta wrote:. Beholde vi Valentin, trenger vi 4 nye spillere. Keeper, Bjørnbak, sentral midtbanespiller, ving/spiss.
Halvorsen har vel vært ganske klar på at det skal satses på Karlsen som anker? Man kan like det eller ikke, men i AN-intervjuet etter Stabæk-kampen virker det ikke som det er særlig tvil. Og Berg er vel backupen på den plassen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Karlsen spilte nå da i Stabæk-kampen og det gikk jo bra. Langskudd i stanga hadde han også. Får han tillit over tid er det utrolig hva det kan gjøre med en spiller, bare for å nevne det. Og at da kanskje P Berg blir backup er bra for den langsiktige strategien.

Jeg tror Karlsen er litt mer offensivt anlagt i forhold til Chatto og C Berg. Jeg setter likevel et lite spørsmålstegn ved nivået hans i forhold til disse to når det gjelder det defensive, men får han tillit så vokser han kanskje seg større inn i rollen. Dessuten er han ekte bodøgutt og virker som en solid og rolig fyr. Jeg tenker at det kan fungere. Vi burde kanskje bruke pengene andre plasser der skoen trykker hardere.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zann »

Såvidt jeg forstår har Rosenborg funnet ut at Riski ikke passer som ving i 433-systemet de spiller, og det systemet er vel ikke så veldig forskjellig fra det Glimt spiller.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Da Riski kom til IFK Gøteborg, uttalte han at RBKs 4-3-3 ikke passet for han.
ludinho
Posts: 22
Joined: Sat May 12, 2012 4:51 pm
Location: Strömstad
Been thanked: 16 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ludinho »

Som ecke skriver så sa Riski att han ville spille 4-4-2 når han gick till IFK Göteborg. Nu var han ingen succé i IFK, og han såg egentlig mer ut som en ving i 4-3-3, men kan bero på dålig fysisk form, han hade det svårt med det fysiska spelet. Hade en utköpsklausul på 2-3 miljoner sa ryktet, IFK takket nei.

Fredrik liverstam i Halmstad som er bosmanspiller borde glimt försöka få in. Stor, duktig midtstopper som hade kompletert brede moe perfekt tror jeg.
Post Reply