Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Knuta »

Hvis JHH drar så ser jeg Bjørkan som eneste og riktige beste alternativet, både faglig og økonomisk. Bjørkan sammen med TO og TJ stod for snuoperasjonen i sommer/høst. En dyktig trener og godt likt i spillergruppa.
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by dagobert »

Glimt selvfølgelig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

Nå er vel Høgmo snart ledig, dersom vi trenger å få fart på dybderelasjonene våre.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by MhepA »

Det ligger noe i det da. Kun JHH kan være så fattig med ambisjoner at han ønsker å ta steget ned til et bunnlag i OBOS, framfor et lag som har ting sånn høvelig på stell i Tippeligaen. Det er i hvert fall i tråd med hans innstilling om at Glimt skal spille for 30 poeng og 11.-13. plass hver sesong.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

Jeg trekker det tilbake. Norges Høgmo fremstår som fullstendig planløst. Vår-utgaven av årets Glimtlag ville kledd av dem.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Interessant utvikling. Om JHH vil ha jobben er jeg glad han drar, for jeg ønsker virkelig en trener som vil mer.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Høgmo kunne vært bra for Glimt. Han er ubrukelig på landslag, tror han vil være bra på klubblag. Men -- han er ikke på noe vis 4-3-3-mann, bor i Moss, og har neppe mental helse til det budsjettstuntet det er å få Glimt til å prestere.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ingen87 »

Novi wrote:for jeg ønsker virkelig en trener som vil mer.
Vi er i samme båt, men jeg utelukker ikke at det vil bli et stort sjansespill!
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by G-s-enz »

Håper ikke dette kommer som ett sjokk på Glimtledelsen,da kan dette stjele unødig tid av spillerlogistikk. Som igjen fører til desperasjon.

Jeg håper i utgangspunktet de går for en utenlandsk trener med nye ideer og treningsmetodikk. Alle de norske trenerene har gått NFFskolen og er stortsett ganske like. Noen forskjeller er det selvsagt men.

Om de velger det trygge,altså Bjørkan,håper jeg JHHpengene blir brukt på sportssjef eller speider
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by mortsto »

Om JHH drar, svekker det kanskje også muligheten til å få med Valentin videre?
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by SH »

Tja, mangel på ambisjoner vet jeg da sannelig ikke. Mer liv laga for å bygge en topp 5-klubb i Fredrikstad enn i Bodø i et lengre perspektiv. Og i FFK har JHH ALT å vinne og hvor mye bedre blir det i Glimt - sånn egentlig?

Når det er sagt så synes jeg det er litt lusent av JHH å forlate klubben i denne tilstanden - en klubb som beholdt ham i juni da 95% av de andre Tippeliga-klubbene hadde gitt ham fyken.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Ville Lehtinen »

14 lag ville da gitt ham sparken, mens ett lag ville bare gitt ham 0,25 sparken. :mrgreen:
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Å bygge et topp 5-lag i Fredrikstad i dag er virkelig et maratonløp, så det passer ham vel ypperlig.
Una mas cerveza.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by SH »

Trekker tilbake forslaget mitt om Perry - Ola By Rise er min soleklare favoritt. Bra mann, pedagog, utenfra og kan faget. Vet han ble spilt inn til ledelsen i TIL for et år siden, men det forkastet de heldigvis.

Hvertfall verdt å forhøre seg med hvilke tanker han har.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Trapattoni »

Ola By er absolutt en mann det burde vært verdt å ta en prat med ja. Men han har akkurat startet i jobb som kommunaldirektør i Trondheim kommune. Normalt sett ikke en jobb man bare slutter i etter et par uker.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Zann »

Er bekymret for dette her. Den eventuelt nye treneren får altså overlevert et lag der hele sentrallinjen må erstattes (Londak-Sane-Chatto-Sørloth), og hvor det i tillegg er uklart om det er vilje og ressurser til å forlenge med en såpass god spiller som Valentin. Sitter litt med følelsen av at Halvorsen forlater laget mens leken er god.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

Børre Arntzen skriver på FB at han er 99% sikker på at Halvorsen forlater oss nå. Tipper samtidig at Åssa overtar.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Levanger fikk nei fra JHH, sier Adressa. Skulle bare mangle.

Greit med Åssa som trener, dersom det kompletteres med habil sportssjef.
Una mas cerveza.
ANplussGlimt
Posts: 6
Joined: Tue Nov 03, 2015 10:39 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ANplussGlimt »

Alt tyder på at 6-1-seieren mot Stabæk ble Jan Halvor Halvorsens (52) siste kamp som trener for Bodø/Glimt.

Telemarkingen søker ikke bare nye utfordringer.

Han sørger samtidig for å forlate en klubb med hodet høyt hevet.

Bodø/Glimt ble nummer ni i Tippeligaen med 40 poeng. Den gamle stopperkjempen ledet et lag som sto bak en av tidenes snuoperasjoner i en og samme sesong.

Han signerte en treårskontrakt da han overtok Glimt foran 2013-sesongen. Etter det suverene opprykket fra førstedivisjon samme år, ble kontrakten forlenget med ytterligere ett år. Til tross dette ble partene enig om å snakke sammen etter sesongslutt 2015. Disse samtalene gjør at Bodø/Glimt trolig velger å oppfylle 52-åringens ønske om å få dra videre på sin trenervei.

Verken Halvorsen eller Glimt ønsker å gi noen kommentarer til det som skjer på det nåværende tidspunkt. Signalene har likevel vært entydige.

Jan Halvor Halvorsen har ikke ønsket å snakke veldig mye om 2016-sesongen.

Man kan spørre seg om årsaken til at sjefen nå velger å forlate Glimt?

Det er en kjensgjerning at fotballtrenere ofte forlater sin post mot sin vilje. Løst fra sine oppgaver med å snu en vond trend som følge av svake resultater, som tilfellet var med både Steinar Nilsen, Tor Ole Skullerud og Mons Ivar Mjelde, for å nevne noen, denne sesongen.

Selv slipper han denne ydmykelsen ved å foreta det valget han gjør. Bodø/Glimt og Jan Halvor Halvorsens veier skilles som venner. Ikke mange forunt i dagens fotball. Noe som passer fint på begge parters CV. Både Halvorsens, og Glimts.

Avisa Nordland vet at Aasmund Bjørkan nå seiler opp som ny hovedtrener i Glimt.

Den gamle lynvingen har lang fartstid i klubben. Han har trent Alta og Ranheim i førstedivisjon. Og han har vært Jan Halvor Halvorsens høyre hånd i tre suksessfylte sesonger på Aspmyra.

Aasmund Bjørkan har opparbeidet seg stor tillit hos Glimt-ledelsen. Ikke minst som følge av måten han ledet laget på, da Halvorsen ble ryggoperert i Tromsø denne sesongen.

Han anses som et perfekt valg til å lede klubben videre inn i jubileumsåret i 2016.

Det blir neppe lange møter på Aspmyra før den konklusjonen faller på plass. Om den ikke allerede er på plass, for å si det sånn.

Det gjenstår fortsatt en del møtevirksomhet før alle brikker formelt faller på plass. Tirsdag skal Jan Halvor Halvorsen møte Glimt-ledelsen. Der blir partene enig om å ønske hverandre lykke til videre.

Aasmund Bjørkan er på ferie på Kanariøyene. En ansettelse av ham skjer ikke før hovedpersonen selv er tilbake i Bodø.

Hvor Jan Halvor Halvorsen forsvinner, er det strengt tatt bare han selv som vet. Mye tyder på at neste stopp for hans del blir Fredrikstad.

Ifølge kilder Fredrikstad Blad har snakket med, har Halvorsen fått frist til torsdag med å gi sitt endelige svar til dem.

Det blir spennende tider framover. Både i Bodø og Fredrikstad. Så får vi alle følge med på når det kalles inn til pressekonferanser både her og der.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Novi »

Den artikkelen var skrevet raskt! Ikke forsøkt å sette opp avsnitt en gang :-D

Men over til sak - er spent på hvilken plan Glimt legger fremover. Kanskje har de visst det en stund?
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by bjornage »

Da er det bare å takke JHH for innsatsen. Opprykkssesongen var en eneste stor opptur, fjorårets sesong var mer enn godkjent og selv om man har en litt småsur følelse av årets sesong leverte vi likevel vår beste sesong siden 2008. Klar fremgang alle tre år, og jeg har forståelse for det om Halvorsen mener han har tatt oss så langt han kan. Han får en formidabel oppgave foran seg i Fredrikstad, kanskje litt som oss da han kom- bare i større skala. De er verre stelt nå, men har stort potensiale om ting lykkes og det satses.

Hadde håpet på en litt mer offensiv prosess der ledelsen løftet blikket litt utenfor den innerste sirkel igjen. Åssa får ingen lett jobb, med et halvt nytt lag, ny assistent (hvem?) og mye som skjer. Plutselig er Mars og seriestart her, det blir spennende fremover.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Kesseboy »

Har en småekkel følelse av at Åssa kommer til å bli enten en dundrende fiasko eller en kanonsuksess. Er redd for det første, håper virkelig på det andre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ecke »

Man spør seg om JHH har tatt B/G så langt han kan, men jeg vil vel stille spørsmålet litt annerledes. Har B/G tatt JHH så langt klubben kan? Klubben klarte ikke å signere ny keeper i sommervinduet, hadde høy prioritet om ny midtstopper, har snakket om Bjørnbak lenge, samtaler om Valentin ser ut til å være vanskeligere enn det burde, mens Londak og Chatto forsvant. 2 keepere, 2 midtstoppere, 2 backer, sentral midtbane, høyre kant og backup for spissen. Det er mye som skal på plass for å "toppe" årets sesong, kanskje for mye for B/G.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by Garrincha »

Det er sikkert mange grunner til at JHH slutter og det vil jeg ikke spekulere i, har ikke forutsetninger til det. Men ønsker han lykke til videre og takker for innsatsen. Vi har gått "opp" fire plasser hver sesong han har vært her og vi er i grønn sone, og som det skrives er det greit at arbeidsforholdet avsluttes som venner.

Angående Aassa som ny trener er spennede. Han er ung og har god tillit i gruppa og har vært loyal assistent i tre år nå, selv om han både har erfaring og ambisjoner som hovedtrener. Han er en ekte glimtgutt og det passer bra i jubileumssesongen. På mange måter er Aasmund selv et symbol på den såkalte "glimtstilen", med raske vinger og kontringer. Han sørger også for kontiunitet, og slik jeg ser det så er det det Glimt trenger foran en revolusjon med en trener utenifra som vil starte med blanke ark.

Han får nok å henge fingrene i, vi har mange som skal inn, og arbeidet må starte øyeblikkelig. Derfor er det fint at klubben tenker raskt å signere Aasmund som ny trener slik at ingen tid går tapt med tanke på å forsterke laget til neste år.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Trenertråd: Jan Halvor Halvorsen

Post by ecke »

Det bekymrer meg mye, Aasmund eller ikke, hvordan laget pr dato er bygd ned. Har klubben og Aasmund kompetanse til spillerrekruttering for et godt lag? Dessverre tror jeg ikke det. Jeg tror kanskje heller ikke at Aasmund klinger like godt i ørene hos spillere som har alternative klubber.
Post Reply