Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Å kalle Chatto en fiasko er som å kalle en sko for en spade. Ikke tilfeldig at laget vant mange på rad når Chatto kom i form :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Gvandreassen »

Mener også at Chatto gjorde en ganske brukbar jobb på midtbanen. Litt usynlig og utakknemlig. Han hadde ikke optimalt med tempo, både fysisk og i forflytningsevne, men jeg mener fortsatt at han på en generell basis samlet midtbanen mye mer enn med f.eks Brix, Karlsen, Saltnes osv. på laget. Nå skal det sies at jeg alltid har hatt stor tro på Karlsen i den rollen, så bare vondt er det ikke at Chatto dro. Men noen fiasko var han absolutt ikke.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Wendigo »

Chatto spilte omvendt rugby. Sparket bare bakover.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Vi har mistet Londak, Staw, Valentin, Sane, (Imingen), Brix, Chatto, Badou, Cruz, Sørloth. En lønnspost på mellom 7 og 8 millioner. Det skulle være merkelig om det bare skulle føre til å hente en keeper, en midtstopper og en kant for neste sesong, slik Raymond synes å fortolke utsagnene fra B/G og som Knuta i tillegg mener bør være fra OBOS.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Vel så lenge Glimt har en lønnspolitikk som ikke matcher gode spillere i eliteserien og allsvenskan så forholder jeg meg til realitetene. Men dersom Glimt øker sin snittlønn til spillerne med 20-30 prosent så blir selvfølgelig klubben mer attraktiv. Men den utgiftsposten er det ikke jeg som råder over men ledelsen og styret i Glimt. For meg spiller det ingen rolle hvor spillerne kommer fra bare de er gode nok og passer inn i Glimt's lønnspolitikk. Det er det siste som er utfordrende. Om de kommer fra Usa,Afrika, Europa eller norden og norge har vel lite å si. Men de to beste kjøpene i fjor hentet vi nettopp fra Obos-ligaen Furubotn/Azemi. Når det gjelder keeper har jeg ikke sett mer lovende keeper enn han som står i Jerv. Bare et eksempel.
Last edited by liverglimt on Fri Nov 20, 2015 11:15 am, edited 2 times in total.
Reason: Skjerpings, du siterer til stadighet ovenstående innlegg
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

User avatar
helsvhe
Posts: 1497
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by helsvhe »

Det var godt å få en signering så fort etter bytte av trener. Så får vi håpe det kommer flere positive signeringer snart :)
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Er Bjørnbakk tenkt som erstatter for Sané eller er han tenkt som utfordrer til Brede Moe?
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

En veldig god nyhet. Velkommen Bjørnbakk
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

ecke: Jeg skjønner ikke helt. Er du uenig i at Glimt har gått ut og sagt at kjernetroppen skal bestå av 14-15 spillere? Og at spillere som Berg og Nordmann skal være i en utfordrertropp på ytterligere noen spillere? Med 10 spillere under kontrakt (nå 11), og 5 spillere fra årets sesong som Glimt trolig fremdeles snakker med, så må de i så fall bryte eget mantra for å signere særlig flere. JHH kommuniserte også de tre posisjonene i sitt nylige intervju med BodøNu, og jeg har ikke hørt noe som tilsier at Bjørkan vil legge seg på en annen linje. At troppen skulle være 14-15 spillere ble jo også kommunisert relativt nylig. (Jeg ble litt usikker på om det var 14-15 eller 15-16, Googlingen gjorde meg mere usikker)

Til noe annet - velkommen Martin Bjørnbak(k)! En veldig solid forsterkning, helt i toppsjiktet av hva Glimt kunne ønsket seg. Ok tempo, god med ball og en skudd/pasningsfot som kan utvikles til å komme på Forrens nivå :) I tillegg en bauta av en duellspiller. Nå hadde det vært utrolig bra om Valentin skulle ønske å fortsette, da ville den viktigste lagdelen være på plass. Vi tåler mere eksperimentering på ving, og nivået på keepere opplever jeg som mere jevn enn andre posisjoner.

PS! Jeg syntes det er litt mye negativitet rundt Moe. Antall personlige feil er stadig synkende, og ut over det er han en kvalitetsspiller. Kombinasjonen av duellstyrke og fart har reddet Glimt mange ganger. Har mange av kvalitetene til Sane om vi ser bort i fra med ball i beina.
Kristatistisk
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

@RaymondEngmark: Du skriver at B/G nøyer seg med en keeper, en midtstopper og en kant i førstelaget, men jeg mener at de burde hente mer, og at de burde ha råd til mer og at de kommer til å hente mer. 18-20 utespillere, sier BTH, men B/G trenger flere gode fotballspillere enn du får til i ditt førstelag. Dagens Aspmyra-kaffe ble i så måte en oppløftende stund, først da nyheten om Bjørnbak ble presentert, og så ga BTH beskjed om at det jobbes hurtig og på mange arenaer for å få på plass et førstelag, og han garanterer gode nyheter!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

I tillegg til Bjørnbak ønsker jeg en keeper, back, midtbanespiller og spiss/ving. Da er troppen komplett.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Keeper, back, midtbanespiller og spiss/ving er nok det man håper å få på plass snarest. Troppen trenger en keeper til, en spissreserve kommer helt sikker, og det er fortsatt bare 2 midtstoppere som er signert (Moe og Bjørnbak). Saltnes er kanskje talentfull, men å spille en sesong med bare disse tre, er det jeg setter minst pris på.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Når det gjelder midtstopper, er det noen som har noen informasjon om hvordan Martin Pedersen har gjort det i høst? Er han fortsatt noe å satse på eller er det bare å avskrive ham som ødelagt av skader og sykdom?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Forstod det vel slik at Martin Pedersen skadet seg på trening nokså umiddelbart etter at han returnerte fra Finnsnes.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Èn keeper? Er det meningen Jonas skal være reserve i år?

Jeg leser med glede det ecke skriver fra kaffe på Aspmyra. Det er veldig bra at vi fikk denne signeringen med Martin så raskt. Og jeg kan ikke tenke meg at Glimt tenker å gå inn i jubileum uten en solid stall.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Ville Lehtinen »

Trapattoni wrote:Forstod det vel slik at Martin Pedersen skadet seg på trening nokså umiddelbart etter at han returnerte fra Finnsnes.
Er karen laget av porøs porselen? :shock:
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Har visstnok gjort det ganske bra for Finnsnes. Fikk aldri sett dem,bor 30 min fra hjemmebanen til Finnsnes. FIL er jo blitt en blanding av TIL2 og Glimt 2.

Spennende at BTH sier det er folk på vei inn,men det sa de i fjor også :)
Men liker at det jobbes godt med dette nå!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vegard »

Med en skadefri Cruz tror jeg B/G hadde fått det perfekte 4-3-3-angrepet,
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Taskeladdn »

Jeg synes Azemi skal få fortsette å utvikle seg på kanten, han jobber godt og jeg trur han vil bli en meget god kantspiller hvis han får fokusere på den jobben.
Så drømmer jeg litt om at klubben henter Malec, for meg uforståelig at RBK ikke signerte han. En spiller som hadde passet perfekt inn i Glimt sitt system.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

RBK mente vel prisen kontra kvaliteten på Malec var for stor.

Jeg er ikke overbevist men for rette prisen ja takk :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Forsterke lagettråden

Post by FSHelgeland »

De gangene jeg har sett Malec så har jeg syntes han har vært dårlig rett og slett. Jeg gleder meg til å få se Azemi utvikle seg i spissrollen. Han har vist før at han vet hvor målet står og nå har han fått brukt en sesong til å finne nivået. Azemi har med norske øyne veldig bra nærteknikk, han har et meget bra rykk spesielt fra stillestående. Han er også en god hodespiller, så han burde ha alle forutsetninger for å lykkes neste sesong. Jeg vil gjerne se inn en ny kantspiller, Cruz kunne vært aktuell men han har vært litt for mye skadet til at jeg føler meg komfortabel med det. Blir spennende å se hva de trekker opp av hatten.
Tippeliga 2015
User avatar
Vix
Posts: 743
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Nei, Tim må få lov å spille i midten nå. Han var kjempebra som ving, men det var jo fordi han ikke spilte som en ving. Han har for mange sterke ikke-ving-kvaliteter til å "gjemmes bort " på kanten. Enig i at Olsen - Azemi - Cruz i form ville sett spennende ut.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Når vi nå har fått en Bjørkan på trenerbenken, får vi håpe at vi får se en Bjørkan look-alike på høyre kant.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Håper også selvsagt å få se Azemi som midtspiss.

ja vi trenger en skikkelig lynving nå,Trond begynner å bli seig i beina,men flyter enda på god timing. Heldigvis truer Azemi bakrom i mye større grad enn Sørloth.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply