Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Høres jo ikke veldig ulikt ut Chatto denne Blakstad? Så får vi håpe han holder nivået.

Signeringene så langt er akkurat den typen jeg har forventet fra Bjørkan. Optimisten i meg sier at Bjørkan har en veldig sterk forståelse for rollene i 4-3-3, og kan signere spillere som blir gode her, som andre klubber ikke ser samme verdien i.

Pessimisten i meg sier at Bjørkan fort kan gjøre det vanskelig for seg selv fra første dag som hovedtrener. Så langt har han hentet 4 spillere (om alle signerer), og av dem er det kun Bjørnbak som vi kan være sikre på er en god signering. Resten er wildcards. En keeper som har spilt for en middels OBOS klubb, en spiller som har spilt halvparten av kampene for en klubb som klarte kvalliken og en spiller som har startet 6 tippeligakamper i 2015.

Wildcardene kan gjerne slå til, og Glimt kan bli et sabla moro lag i 2016. Men skulle dem ikke gjøre det, så har Bjørkan malt seg inn i et hjørne. Høres ut som det kommer flere spillere inn. Håper det navnet blir en spiller som er såpass etablert i TL at om han ikke skulle slå til, så kan man legge litt av skylda på spilleren selv, og ikke bare på trenerens vurderinger. Litt rart forklart, men håper dere skjønner hva jeg mener.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Thomas fra Strømmen er ikke noen wildcats. Jeg er veldig overrasket at Glimt fikk han. Jeg kjenner godt til Strømmen både trenere og styret(da min sønn spilte der for noen år siden). Thomas er den beste keeperen som har vært innom Strømmen og er tatt ut på Canadas landslag. I Strømmen mener de han er bedre enn Østbø som spilte på Strømmen samtidig som han var med på U21 som tok bronsje. I mine øyne et det scoop og Glimt har hatt under observasjon i lang tid. Ellers så er jeg enig med RE at de andre er litt wildcats unntatt Bjørnbak. Men det er jævlig spennende.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Zero »

Må bare få sagt at æ e fette optimistisk nuh!! fortsetter dette blir 2016 en meget spennende år for oss med gule hjerter :glimt :klapp
Stian Sommerheim
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Mr Bean »

Helt enig Zero .. Dette er spennende .. :LFC
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Blakstad er intet anker i mine øyne. Jeg er noe skeptisk til hva som blir å skje med Konradsen, Normann, Berg og Chooly i forhold til spilletid.

Men hei, om han signerer, så er han hjertelig velkommen!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Det tror jeg vi er flere som lurer på. Men kvalifisert gjetting tilsier at de har større sjans for spilletid med Åssa bak roret, enn hva tilfellet ville vært med JHH.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Så nettop Åssa i glasshuset med en som var for lav til å være Blakstad og for mørk i håret til å være Jonassen. Hvem kan det være? Snurr debatt.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Var nok bare en danseinstruktør,i år skal nemlig Åssa virkelig danse!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

@bjornage Det kan ikke være noen andre enn Messi :)
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Jeg tipper Fredrik André Bjørkan
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

gavharr wrote:Det tror jeg vi er flere som lurer på. Men kvalifisert gjetting tilsier at de har større sjans for spilletid med Åssa bak roret, enn hva tilfellet ville vært med JHH.
+1

Men skal sies, det er hverken Carlos eller Zidane Glimt har hentet. Vil Normann, Berg og Chooly ha spilletid er det ikke værre enn at dem bretter opp ermene, presterer på trening og griper sjansen i treningskampene. Skal vel mye til for at Konradsen blir satt på benken i år.

Begynner å like laget;

Thomas
Edvartsen - Bjørnbak - Moe - Jonassen
Furebotn - Blakstad - Konradsen
Fuckknows - Azemi - Trond

Her skulle jeg gjerne hatt en ving med erfaring, gjerne 28-29-30+ år som kan bidra med rutine. Orker ikke å regne snittalder, men den er vel relativt lav.

Funfact: Tror ikke mange eksperter kommer til å tippe dette laget på noe annet enn kvallikk/nedrykk. For late eksperter som ikke orker å lese om noe annet enn topp 5 i TL, så har dem jo knapt hørt om en eneste spiller.
Kristatistisk
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Mye nordmenn i laget Ray setter opp. Det er selvfølgelig bare positivt.

Plot twist: Hva om Bjørkan ser på Furebotn som ving? Har spilt ving mye før i 4-3-3.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Taskeladdn »

Thomas
Jakobsen - Bjørnbak - Moe - Jonassen
Furebotn - Karlsen - Konradsen
Edvartsen - Azemi - Trond

Dette er vel startellveren nå, trur dette laget vil bite godt ifra seg. Spennende å se hvor mange av disse som blir reserver.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Innrømmer det er mer sannsynelig med den høyresiden, men dersom det stemmer at Blakstad har mye av egenskapene til Chatto, tror jeg veien er kort til å ta plassen til en Anders Karlsen som ikke holder mer enn OBOS nivå.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Friskt å tro at en som har spilt 14 kamper som indreløper i Obos skal komme inn og ta ankerplassen på Glimt. Vet vi noe om denne karen annet en at han er svær?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

I dagens Glimtavis (som ikke var så spennende) understreker Mads Torrissen at de satser på å ha førstelaget for 2016 klart før jul.

Tror derimot en del har skjedd etter det ble skrevet/trykket - det står ingenting om Jonassen og Blakstad der.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Vi tror hvertfall godt om innkommende spillere. Tillit er viktig! ;-)

Flott at man får på plass nye spillere nå, så har man noen mnd på å sette slike posisjoner. Skulle aller helst hatt inn en erfaren spiller i anker-rollen, men stoler på at Bjørkan gir tillit til de rette spillerne. Er jo selvsagt det beste om vi løser det med Karlsen, evnt. ny spiller ala Blakstad.
Una mas cerveza.
eltomtom
Posts: 24
Joined: Tue Mar 24, 2015 1:57 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by eltomtom »

Jeg syns det er helt herlig at man handler spillere som er under 25 og som kan bli riktig så gode.
Bedre det enn å kjøpe noen på 28-30 som ikke blir bedre enn sånn passe....
Så langt digger jeg Bjørkan!!!
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Nilzo »

mortsto wrote:Friskt å tro at en som har spilt 14 kamper som indreløper i Obos skal komme inn og ta ankerplassen på Glimt. Vet vi noe om denne karen annet en at han er svær?
De 14 kampene gjelder kun 2015, og jeg mener at det ikke er et svakhetstegn at han "kun" har spilt 14 kamper. De 14 kampene kom 14 runder på rad i høstsesongen? Han spilte altså alle kampene etter at han kom tilbake fra skade. Hvor mange kamper hadde Martin Ødegaard i tippeligaen før han spilte på landslaget?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Nilzo: Poenget mitt er at han ikke spilte anker i Ranheim, men indreløper. Så jeg synes det er vel optimistisk å tro at han er den som skal gå inn og ta den plassen i Glimt. Men jeg tror ellers jeg venter til mannen evt er signert og Bjørkan forteller oss om planene med ham før jeg har noen sterke meninger om saken. :glimt
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by Shredd »

Eirik Schulze gikk til Sandnes Ulf.
Bocar Seck trener med Werder Bremen.
Noen som har hørt mer angående Våge Nilsen. Vil tro han er mer aktuell som midtbane enn venstre back.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Forsterke lagettråden

Post by RaymondEngmark »

Det bekymrer meg ikke så mye hva spillerne har prestert i andre klubber, for Glimt har en såpass spesiell stil at de riktige spillerne slår ut i full blomst her, etter dem var veldig lite synlige i andre klubber. Sørloth og Furebotn var et par eksempler fra i år.

Og ellers skal jeg være såpass ærlig rundt min mistillit til Anders Karlsen, at jeg muligens kunne tenkt meg at Åssa prøvde seg selv der, før han brukte AK. Alle Glimtspillerne jeg har sett i romjulsturneringa har herjet, inkludert Ruben Imingen. Anders Karsen er unntaket, han var helt ordinær. Og det er så klart bare en av mange grunner til at jeg ikke har troen på han.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

bjornage wrote:I dagens Glimtavis (som ikke var så spennende) understreker Mads Torrissen at de satser på å ha førstelaget for 2016 klart før jul.
I fjor ved oppstart 6.januar var det egentlig litt kaos. Sane/Badou var ikke på plass og man viste vel ikke hvor lenge de ble. Det preget laget hele vinteren, våren og fram til sommeren og Sane var helt umotivert. I tillegg manglet vi flere spillere som dukket opp i mars. Cruz ble skadet etter første berøring med ballen, Silva et kapittel for seg selv. Sørloth var dårlig helt fram til juli måned. Første halvdel av 2015 mener jeg var et totalt kaos. Fint at ledelsen har lært og forstått at det ikke kan gjentas. 1 poeng på 8 kamper og tap 6-2 mot storlaget TUIL er vel noe av det verste jeg har opplevd i Glimt. Siden Bjørkan overtok roret 10.nov har det skjedd mye positivt.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

@RaymondEngmark , SÅ dårlig er han ikke. Han er en helt ordinær squadspiller som kan bekle alle tre rollene på midtbanen og som har gode holdninger, og ekte bodøgutt.
Men enig i at vi burde hente en annen til spille anker. Jeg har alltid hatt litt sansen for Ardian Gashi, men han har begynt å dra litt på årene.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Knuta wrote:
bjornage wrote:I dagens Glimtavis (som ikke var så spennende) understreker Mads Torrissen at de satser på å ha førstelaget for 2016 klart før jul.
I fjor ved oppstart 6.januar var det egentlig litt kaos. Sane/Badou var ikke på plass og man viste vel ikke hvor lenge de ble. Det preget laget hele vinteren, våren og fram til sommeren og Sane var helt umotivert. I tillegg manglet vi flere spillere som dukket opp i mars. Cruz ble skadet etter første berøring med ballen, Silva et kapittel for seg selv. Sørloth var dårlig helt fram til juli måned. Første halvdel av 2015 mener jeg var et totalt kaos. Fint at ledelsen har lært og forstått at det ikke kan gjentas. 1 poeng på 8 kamper og tap 6-2 mot storlaget TUIL er vel noe av det verste jeg har opplevd i Glimt. Siden Bjørkan overtok roret 10.nov har det skjedd mye positivt.
Enig. Inngangen til sesongoppkjøringen 2016 er en helt annen enn sist. Virker som det i større grad er planlagt nå. Jeg spekulerte forrige vinter i at de manglende overgangene til Sane og Badou spolerte mye av planene de håpet på å gjennomføre. Da ble det panikk i februar/mars. Nå er spillereglene i større grad satt og det er ingen avgjørende usikkerhetsmomenter bortsett fra Zarek og til en viss grad Saltnes.
Post Reply