Spillertråd: William Arne Hanssen

Moderators: Sulliken, Larsen

RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by RaymondEngmark »

Intervju i dagens AN med Geir Arne Hanssen. Både mor og far er fornøyd med at gutten har fått signert kontrakten, men ut over det er det ikke så mye nytt å melde om.
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by ingen87 »

Kanskje dumt spørsmål, men har ikke fått sett noen treningskamper enda så dere får ha meg unnskyldt.

Hvordan har William Arne Hanssen blitt brukt? Registrerer at han har scoret noen mål, men er det som spiss/ving/indreløper? :)
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by Cheese Smirnoff »

Som høyreving.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by ingen87 »

Takk :) Dersom Azemi er tenkt brukt som midtspiss i årets sesong, er kanskje ikke veien så lang som høyreving?
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by G-s-enz »

Tja vil tippe vår nye serber kommer til å dominere der,skal sies at William er venstrefot!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by ingen87 »

Ja farsken han er jo og høyreving.. Hadde glemt han bort!
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by Garrincha »

Selv om han har spilt ving så trenger det ikke bety at han ikke også kan, eller kan lære, å bli ren spiss. Han har jo fantastiske spissgener. Bestefaren er jo ei spisslegende, og tro meg, Geir Arne (faren til William) kunne blitt en toppspiss i Tippeligaen hvis han hadde hatt motivasjonen til å satse for fullt. Det hadde ikke Geir Arne noe i nærheten av, men han skåret likevel noe vanvittig med mål i 3/4 div, selv om han kun trente en gang iblandt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by RaymondEngmark »

Hva var greia med Geir Arne egentlig? Har aldri sett han spille, bare hørt om han i ny og ne...
Kristatistisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by Garrincha »

Han var et veldig stort talent, men når han blei 18-19 så blei han bare lei. Spilte senere i lavere divisjoner for flere forskjellige klubber. Hadde han satset hadde han uten tvil vært toppspiller. Geir Arne hadde vanvittig målteft og i tillegg veldig sterk og veldig sterk mentalt, naturlig selvtillit.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by RaymondEngmark »

http://bodonu.no/storsleggene

Jøssenavn, han startet tidlig med målene godeste William. 143 mål som 10-åring og 173 mål som 8-åring.
Kristatistisk
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by FSHelgeland »

Herlig lesestoff :-)
Tippeliga 2015
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by Mr Bean »

Gratulerer :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by Crazy horse »

Spennende tider må jeg si. Tenk om en av klubbens egne unggutter slår til og blir en notorisk måljeger.
Fotball er nesten alltid morsomt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by J I P »

Se der ja, kom fra Junkeren, ikke rart at han er god!

Flott artikkel i Bodø Nu ja!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by Garrincha »

Det er ikke tilfeldig at William Arne kommer inn i treningskampene og scorer i begge, når man leser hvor mye han har scoret i oppveksten så betyr det at han rett og slett har god målteft. Umulig å spå framtiden, men kanskje treårskontrakten med WAH kan vise seg å bli Glimts beste signering på lenge.

Det hadde vært helt rått å fått frem vår "egen" spiss, kan ikke huske sist det har skjedd i Glimt. Jeg mener, seriøst, hvis William har de samme fotballgenene til opphavene, da må han jo spille spiss og ikke ving.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by FSHelgeland »

Spiller det noen rolle hvor han spiller? Hvis han skal fortsette å lage mål i hver kamp så må han bare fortsette på vingen for min del.
Tippeliga 2015
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by Garrincha »

Joda, en målfarlig ving er heller ikke noe som foraktes.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg tviler meget sterkt på at William Arne har fysikken til å spille midtspiss i Glimts system. Mye av jobben er å sloss mot midtstoppere, og har tradisjonelt ikke favorisert goalgettere som WAH (kanskje) er. Hvis han er tiltenkt spilletid i Glimt i år er det nok fornuftig å matche han som ving.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by RaymondEngmark »

Stig hadde heller ikke noe enorm fysikk, men utrolig mye smartness i feltet. Husker TV2 hadde en gennomgang av Stig Johansen back in the days og analyserte bevegelsene hans i feltet. De fleste målene kom pga en smart bevegelse sekundet før innlegget ble slått. I de senere årene har Glimt slått mindre og mindre opp på den skjermende midtspissen også, selv om størrelsen til Sørloth gjorde det naturlig. Angrepene bygges nå nesten utelukkende opp via back, indreløper og ving. Så WAH kan fint fortsette å være spinkel og likevel hamre inn mål for Glimt, så lenge han har andre egenskaper som kompenserer for manglende fysikk. (Jeg er også en motstander mot at slike spillere skal hives i styrkerommet i for stor grad, alt for ofte mister de det lette steget og bevegelsene samtidig)
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by Cheese Smirnoff »

Selv om Glimt ønsker å rulle opp angrep langs ving (med meget vekslende hell under JHH) har midtspissen en rolle som innebærer å krige med begge midtstopperne og aller helst binde dem opp i størst mulig grad. Azemi vil nok få kjenne kampene på en helt annen måte i år enn han gjorde i fjor.

William Arne Hanssen kan selvsagt bli en Stig Johansen- eller Harald Martin Brattbakk-spiss i Glimt, men jeg har liten eller ingen tro på at han kan bekle en midtspiss-rolle i Glimt i nærmeste fremtid, basert på alderen, først og fremst, men også fysikken hans.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by RaymondEngmark »

Det finnes sikkert en statistikk på det, men jeg innbiller meg at måten Glimt scorer mål på har endret seg mye. Syntes liksom før at oppskriften var vinger som holdt bredden hele tiden, og en midtspiss som gikk inn i duellene med dødsforakt. Lenge siden jeg har sett den fotballen i Glimt.
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by Kesseboy »

Nå vandrer vi litt off-topic, men: Jeg har hatt lyst til å gjøre en analyse av dette, for jeg er ganske nysgjerrig sjøl. Men tida det tar, prisen for tilgang på video, osv., har holdt meg fra det. Innbiller meg at forrige sesong var litt uvanlig, i og med at vi hadde en stor spiss i Sørloth, som ikke ble brukt mye som kjøttspiss, men ofte ble spilt gjennom. I noen grad i kontrast til hvordan f.eks. Randall Brenes løste rollen, som gikk ut på flere avslutninger fra innlegg eller på førstetouch. Men jeg kan godt ta feil her.

Mer on-topic: Nå spilte vi jo store deler av forrige sesong med Tim på høyre kant. Føler vel ikke at han kom helt til sin rett i den posisjonen. Kanskje kan en venstrebeint spiller revitalisere den posisjonen i en del tilfeller?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by Trapattoni »

RaymondEngmark wrote:Stig hadde heller ikke noe enorm fysikk, men utrolig mye smartness i feltet.
Kanskje ikke enorm fysikk, men slett ikke verst. Noe av det aller første Stig gjorde i Glimt-drakten var å feie André Bergdølmo ut på løpebanen foran den gamle ståtribunen på Aspmyra med en skikkelig kroppstakling. Jeg stod like ved og ble med en gang overbevist om at Stig var en bra mann for Glimt... :-D
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by Shredd »

Gutten er 17 år da. Fysikken kommer. Ser man på de han slektes på bør det jo ikke bli noe problem :rock
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: William Arne Hanssen

Post by Knuta »

Kanskje en litt Wayne Rooney type som hadde fysikk som en 25 åring da han var 16. Jeg tror Glimt har en juvel i sin stall nå.
Post Reply