PUBLIKUM PÅ ASPMYRA

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
ymmot
Posts: 187
Joined: Sat Aug 06, 2005 8:06 pm
Location: Sånn ca. midt på J-feltet

PUBLIKUM PÅ ASPMYRA

Post by ymmot »

Hva er det som er galt med folkene som kommer til Aspmyra?
Flere supportere fra andre lag har jo sagt at det er den kjedeligste arenaen å komme til, p.g.a. at det ikke er stemning der.
Jeg må si meg enig i at det er lite stemning.
Men prøver man å få stemningen opp, så blir man jo "hysjet" på av andre som sitter rundt.
Reiser man seg når lagene kommer inn på banen, så blir man bedt om å sette seg ned.
Speakeren vår får jo stadig "klagende" innlegg i avisa for at han vil prøve å lage litt liv.
Vil man sitte rolig og se på en forestilling, så har vi ett flott kulturhus 50m. bortenfor Aspmyra.

Så til alle sammen.......................
Vær med og lag litt stemning på kampene, og start med det på søndag mot Brann. Vis laget vårt at vi støtter dem




ps. var ikke så verst mot odd. Men vi kan bedre :glis
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Re: PUBLIKUM PÅ ASPMYRA

Post by mester »

ymmot wrote:Hva er det som er galt med folkene som kommer til Aspmyra?
Flere supportere fra andre lag har jo sagt at det er den kjedeligste arenaen å komme til, p.g.a. at det ikke er stemning der.
Jeg må si meg enig i at det er lite stemning.
Men prøver man å få stemningen opp, så blir man jo "hysjet" på av andre som sitter rundt.
Reiser man seg når lagene kommer inn på banen, så blir man bedt om å sette seg ned.
Speakeren vår får jo stadig "klagende" innlegg i avisa for at han vil prøve å lage litt liv.
Vil man sitte rolig og se på en forestilling, så har vi ett flott kulturhus 50m. bortenfor Aspmyra.

Så til alle sammen.......................
Vær med og lag litt stemning på kampene, og start med det på søndag mot Brann. Vis laget vårt at vi støtter dem




ps. var ikke så verst mot odd. Men vi kan bedre :glis
Er bare å komme deg bort på J-feltet/Adidas så er det liv...
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Dette finnes det sikkert hundre tråder om allerede... :P

Men er enig i at stemninga på Myra er laber. Hvertfall de gangene jeg har vært der!
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
ymmot
Posts: 187
Joined: Sat Aug 06, 2005 8:06 pm
Location: Sånn ca. midt på J-feltet

Re: PUBLIKUM PÅ ASPMYRA

Post by ymmot »

mester wrote:
ymmot wrote:
Er bare å komme deg bort på J-feltet/Adidas så er det liv...
Er vel bra om det er liv andre plasser enn der også :D
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Re: PUBLIKUM PÅ ASPMYRA

Post by penthouse »

ymmot wrote:Flere supportere fra andre lag har jo sagt at det er den kjedeligste arenaen å komme til, p.g.a. at det ikke er stemning der.
Nå så jeg kampen mot Hamkam på webtv, hvis det er lite liv på aspmyra så er det nærmest dødt på den arenaen. De supporterene som sier at aspmyra er kjedeligst har ikke vært på mange arenaer. De misliker bare Glimt generelt og da er publikum et fint angrepsmål.
So long, glimtforum.net
Romario
Posts: 60
Joined: Sat Jul 23, 2005 12:26 am
Location: Bodø

Re: PUBLIKUM PÅ ASPMYRA

Post by Romario »

penthouse wrote:
ymmot wrote:Flere supportere fra andre lag har jo sagt at det er den kjedeligste arenaen å komme til, p.g.a. at det ikke er stemning der.
Nå så jeg kampen mot Hamkam på webtv, hvis det er lite liv på aspmyra så er det nærmest dødt på den arenaen. De supporterene som sier at aspmyra er kjedeligst har ikke vært på mange arenaer. De misliker bare Glimt generelt og da er publikum et fint angrepsmål.
Det er til tider veeeeldig dødt på Aspmyra ja... Bodøværinger er så redde for hva "naboen" skal synes om dem, at de holder kjeft. Ufattelig kjedelig med en slik mentalitet når man er på fotballkamp. Men hvordan i all verden kan man snu noe slikt? De som roper for å lage litt liv blir jo alltid sett rart på, med mindre de står samlet med gule klær på J-feltet.
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Post by OTH »

Slik er det i Molde også, så det er ikke bare i bodø det er dødt.


Frenkongen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Jeg har vært på Åråsen og jeg har hørte på Briskebypublikum nå i helga..og det er mye dødere blandt "vanlig" publikum enn på Aspmyra..da skal også Ullevål huskes når Lyn spiller der...

En av grunnene til at folk er "stille" er tradition og "gammel vane.." samtidig så pleier stemninga å være ekstatisk til tider..som feks mot Besiktas. Mye av problemet bunner vel rett å slett at de fleste som ser kampene ikke er ekte bodøværinger?

Uansett..akustikken på Aspmyra er det lite å gjøre med..tipper at DGH drukner fælt i lydbildet...men på J-feltet er det som sagt liv..er bare å kle deg i gult og så slippes du inn på adidas/j-feltet sies det...
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Post by OTH »

mester wrote:Jeg har vært på Åråsen og jeg har hørte på Briskebypublikum nå i helga..og det er mye dødere blandt "vanlig" publikum enn på Aspmyra..da skal også Ullevål huskes når Lyn spiller der...

En av grunnene til at folk er "stille" er tradition og "gammel vane.." samtidig så pleier stemninga å være ekstatisk til tider..som feks mot Besiktas. Mye av problemet bunner vel rett å slett at de fleste som ser kampene ikke er ekte bodøværinger?

Uansett..akustikken på Aspmyra er det lite å gjøre med..tipper at DGH drukner fælt i lydbildet...men på J-feltet er det som sagt liv..er bare å kle deg i gult og så slippes du inn på adidas/j-feltet sies det...
Har vært på 1 glimtkamp etter at de bygde om. Det var mot Lyn i år å da synest jeg at vi greide å lage et brukbart liv.

Frenkongen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

frenkongen wrote:
mester wrote:Jeg har vært på Åråsen og jeg har hørte på Briskebypublikum nå i helga..og det er mye dødere blandt "vanlig" publikum enn på Aspmyra..da skal også Ullevål huskes når Lyn spiller der...

En av grunnene til at folk er "stille" er tradition og "gammel vane.." samtidig så pleier stemninga å være ekstatisk til tider..som feks mot Besiktas. Mye av problemet bunner vel rett å slett at de fleste som ser kampene ikke er ekte bodøværinger?

Uansett..akustikken på Aspmyra er det lite å gjøre med..tipper at DGH drukner fælt i lydbildet...men på J-feltet er det som sagt liv..er bare å kle deg i gult og så slippes du inn på adidas/j-feltet sies det...
Har vært på 1 glimtkamp etter at de bygde om. Det var mot Lyn i år å da synest jeg at vi greide å lage et brukbart liv.

Frenkongen
Mot Lyn var det ekstremt stille selv på J-feltet spør du meg...
..men lydopplevelsen er nok ikke den samme på andre plasser..
Nå er det VELDIG vanskelig for meg å uttale meg om det var bedre liv på J-feltet ifjor..for da var jeg stort sett på Nordmegler/Nordlandsbankentribuna og Toyota..og da hørte jeg svak tromming...på J-feltet er det jo ekstremt trøkk til tider..ergo regner jeg med at lydene drukner for de andre tribunene..ergo høres det tammere ut enn det er (om du er der vi er...)
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

mester wrote:men på J-feltet er det som sagt liv..er bare å kle deg i gult og så slippes du inn på adidas/j-feltet sies det...
RIKTIG!!! Så hva sytes der om? To personer som sitter ilag kan lage kjempeliv uansett hvor de er hen på Myra, bare de tør. Tør de ikke så kan de komme seg bort på J-feltet. Hysjes de ned på kan de be hysjeren om å ta seg en pinne.

Fritt etter Hellebust: "Det handle om å rope, så høgt som du kan!!!" :lol:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

dalers wrote:
mester wrote:men på J-feltet er det som sagt liv..er bare å kle deg i gult og så slippes du inn på adidas/j-feltet sies det...
RIKTIG!!! Så hva sytes der om? To personer som sitter ilag kan lage kjempeliv uansett hvor de er hen på Myra, bare de tør. Tør de ikke så kan de komme seg bort på J-feltet. Hysjes de ned på kan de be hysjeren om å ta seg en pinne.

Fritt etter Hellebust: "Det handle om å rope, så høgt som du kan!!!" :lol:
Selv jeg aleina har klart å få igang både Nordmegler og Toyota hehe...
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
OTH
Posts: 2271
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 153 times
Been thanked: 88 times

Post by OTH »

dalers wrote:
mester wrote:men på J-feltet er det som sagt liv..er bare å kle deg i gult og så slippes du inn på adidas/j-feltet sies det...
RIKTIG!!! Så hva sytes der om? To personer som sitter ilag kan lage kjempeliv uansett hvor de er hen på Myra, bare de tør. Tør de ikke så kan de komme seg bort på J-feltet. Hysjes de ned på kan de be hysjeren om å ta seg en pinne.

Fritt etter Hellebust: "Det handle om å rope, så høgt som du kan!!!" :lol:
Enig Dalers. Stille skal man være i kirka på kamp skal man lage liv.


Frenkongen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Romario
Posts: 60
Joined: Sat Jul 23, 2005 12:26 am
Location: Bodø

Post by Romario »

Jeg kan bekrefte at DGH ikke høres så veldig godt... veldig synd at stadionanlegget skal være ødeleggende. Frem til nå har jeg faktisk trodd at det har vært heller dårlig med liv der borte hos dere. Uansett... første pri er at spillerne hører oss (og dere). Det håper jeg virkelig at de gjør!
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

frenkongen wrote:
Enig Dalers. Stille skal man være i kirka på kamp skal man lage liv.


Frenkongen
Har det noen gang vært noen tvil om dette?
Hvis jeg hører noen som har vært i tvil på dette området: Slap-on-you! 8)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Hågen
Polemikonstabel
Posts: 2792
Joined: Sun Jul 03, 2005 7:05 pm

Post by Hågen »

Romario wrote:Jeg kan bekrefte at DGH ikke høres så veldig godt... veldig synd at stadionanlegget skal være ødeleggende. Frem til nå har jeg faktisk trodd at det har vært heller dårlig med liv der borte hos dere. Uansett... første pri er at spillerne hører oss (og dere). Det håper jeg virkelig at de gjør!
De gangene jeg har stått sammen med Horden i år har det vært fantastisk stemning, noe jeg er overbevist om at spillerene hører også! Brattbakk i sin debút er jo et godt eksempel, da han kommer bort til oss og kysser logoen på drakta.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Romario wrote:Jeg kan bekrefte at DGH ikke høres så veldig godt... veldig synd at stadionanlegget skal være ødeleggende. Frem til nå har jeg faktisk trodd at det har vært heller dårlig med liv der borte hos dere. Uansett... første pri er at spillerne hører oss (og dere). Det håper jeg virkelig at de gjør!
Da anbefaler jeg alle som er glimtsupportere å ta på seg gult, komme bort på J-feltet og stå der det ER stemning....

..så kan resten av det kjedelige publikum være der de er.
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Romario
Posts: 60
Joined: Sat Jul 23, 2005 12:26 am
Location: Bodø

Post by Romario »

Det er jo ikke plass til alle tilskuerne på J-feltet 8)
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Romario wrote:Det er jo ikke plass til alle tilskuerne på J-feltet 8)
Men det er allikavel perfekt å fylle J-feltet med et gult hyle-kor! 8)
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Romario wrote:Det er jo ikke plass til alle tilskuerne på J-feltet 8)
Kriteriet er som sagt at du har billett (uansett hvor) og kledd i gult så er det bare å komme bort til J-feltet etter hva jeg fått opplyst, der er det stemning, jo flere folk vi blir der, jo bedre vil det høres....
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Maren
Posts: 56
Joined: Thu Jul 21, 2005 10:14 pm
Location: Boooodø

Post by Maren »

Enig....det er dødt på aspmyra...sitter vanligvis på toyota, og der hører man ikke masse...man hører DGH, og det er jo imponerende...

Hvis folk ikke er innteressert i å lage støy på stadion, kan de jo heller bare sitte på en pup å se på kampen???
Man har ikke mye å gjøre på aspmyra hvis man bare skal sitte og se helt hypnotisert på kampen..... ;P

LAG MER STØY PÅ ASPMYRA!!! Da blir det med en gang så mye moromere:D:D:D
booegutt
Posts: 342
Joined: Sun Aug 01, 2004 11:59 pm
Location: bodø

Publikum er slik de er.

Post by booegutt »

Det er ikke noe nytt dette nei...

Supporterne er feil plassert (ofte diskutert)
Ingen som styrer folket (supportere som dra igang folket)
Slutt på bølgen (populær)
Elendig sang (venner før live??! Vær gang vi møtes har vi det fint??!)
Kresent publikum (ofte diskutert)
Dårlige kamper (resulterer i dårlig publikum)
Lite supportere (ofte diskutert)
Mangel på "guruer" som trekker folk og engasjerer
Folk drikk jo ikke lengre... (mitt eget innspill..) og de e ikke i steming før kampen:)
Bodøværinger er mangelvare både på banen og i publikum (ofte sagt)
Full peising
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Jeg synes alle kan tenke over hva man kan gjøre for at aspmyra skal bli en bedre plass og være. Det er ikke mye som må gjøres av hver enkelt bare man er mange sog drar lasset. For det er masse ting som kan gjøres slik at stemmingen blir bedre.. Som nokia sa "ta med en som ikke har vært med på Glimtklamp i år"
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
penthouse
Posts: 270
Joined: Wed Sep 15, 2004 1:44 pm
Location: Bodø, Bodøsjyen
Contact:

Post by penthouse »

Bateman26 wrote:Jeg synes alle kan tenke over hva man kan gjøre for at aspmyra skal bli en bedre plass og være. Det er ikke mye som må gjøres av hver enkelt bare man er mange sog drar lasset. For det er masse ting som kan gjøres slik at stemmingen blir bedre.. Som nokia sa "ta med en som ikke har vært med på Glimtklamp i år"
Styret kan jo prøve å overbevise Glimt at midt på Adidas er den beste plasseringen. Greit nok at de taper litt på bilettinntektene, men det tar de igjen i form av flere tilskuere generelt siden resten av Aspmyre vil oppleve mer liv. I tillegg vil vi være synlig og hørbar hele tiden når det er live-kamp, noe som igjen gir mer blest omkring Glimt.

Sender ballen over tilstyret; Kan dere sette alle resurser inn for å overbevise Glimt at det faktisk er det beste for alle parter.
Eventuelt kan alle som kommer i gult midt på Adidas (DGH sin plass) få billetter til hordepris (minimum genser eller t-shirt)...
Da vil vi sikkert trekke enda fler som får den beste plassen til hordepris, som igjen vil etterhvert begynne å synge siden de står sammen med oss.
Etterhvert vil vi høres like bra som Klanen 8)

STYRET; TAR DERE UTFORDRINGEN ???
So long, glimtforum.net
User avatar
Los-Loco
Posts: 7357
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 475 times
Been thanked: 911 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Tviler veldig sterkt på at noen har overtalelsesskraft nok til å overbevise noen i Glimt om at gromsetene midt på Addidas skal gis til supporterne!

Imidlertid finnes det en annen og minst like bra løsning som jeg er overbevist om vil funke bra! Foran NorMegler, ved den gamle spillerinngangen, pleide supporterklubben å stå i gamle dager. Her er det mulig å bygge en enkel tretribune, slik at plassen løftes 150 cm opp og litt fram.

Plasserer man supporterne der får de en framskutt posisjon som gjør dem svært synlig og hørbare for hele stadion, spillerne vil få dem midt i fleisen når de kommer ut av garderobene, og ikke minst (og dette mener jeg faktisk er viktig); supporterne får svært god utsikt til kampen.

En slik tribune vil koste mellom 10-20.000 kroner å bygge, og Glimt vil tjene inn dette beløpet på maks to kamper ved at de kan selge en større del av J-feltet på Addidas til "vanlige" tilskuere.

Med en slik plassering vil alle(!) på stadion få med seg når supporterne gjør noen sprell, fra denne posisjonen er det mulig å dirigere de vanlige tilskuerne (man kan snu seg og ha hele Nor Megler nesten som et opllinet kor, og utsikten til Addidas og Toyota er upåklagelig), dra igang bølgen og whatever ellers man måtte ha lyst til!

Tror forøvrig ikke at stemningen på Aspmyra er så dårlig som folk vil ha det til. For det første er det noe ureettferdig å sammenlikne med stadioner som Lerkendal og Brann stadion, hvor det er fullt hus nesten hver gang. De få gangene det er fullt hus på Aspmyra er også stemningen elektrisk. For det andre så er ikke Bodø-væringer så sidrompa som noen mener, det trengs bare noen som kan dra igang showet!

Los-Loco har talt!
Locked