Tippeligaen 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Start har også signert en afrikaner som ikke har spilt fotball på to år også,så ja der gambles det!

Ja Ecke jeg skjønner at Bjørkan jobber hardt innen sine rammer men,at ikke norske klubber ser verdien av å ha en fulltidsansatt som jobber med å speide spillere er katastrofe. Om en speider fant ett anker og en høyreving av god kvalitet og det betydde ny kontrakt er pengene tjent inn. Legg til videresalg også.

Nå kan det hende Bjørkan treffer men det er jo på lykke å fromme i mye større grad enn om man faktisk har sett en spiller over tid.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by ecke »

Systematisk speiding er en selvfølge, nettverk eller speider, men denne gangen handlet det også hvor mange B/G lot forsvinne. 11 spillere ut, er unødvendig stor risiko, og selvfølgelig dårlig sportslig og administrativ planlegging. Det er naivt å tro at man skal lykkes å treffe med 7-8 sentrale spillere på 2-3 måneder, uten at det koster penger, uansett hvor lenge du har speidet. Prisen vet man ikke før en aktualisering av en overgang.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Siden Glimt har vært i grønn sone over flere år kunne det vært grunn til å forvente bedre langsiktig planlegging, slik at det foran jubileumssesongen var få spillere på veg ut, og flere spillere på stigende kurs fra forrige sesong. Nå ble det ikke sånn -- kan noe av grunnen være at sportslig planlegging (også den langsiktige) ligger på trenerteamet, og ikke hos f.eks. en sportsdirektør?

Skal ikke kampanjeføre sportsdirektørmodellen her nå, men med en administrasjon som på andre måter virker ellers minimal, og sett utenfra framstår som fokusert på sponsorpleie og økonomisk kontroll, mangler det et tilsvarende sportslig organ i klubben?

Hvordan gjør andre klubber i TL det, hvem lykkes, og med hva?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

At treneren på kort varsel, før 100-årsjubileet, stikker etter at han sendt halve troppen ut av klubben og hentet hovedsaklig middelmådigheter iløpet av de tre-fire siste overgangsvinduene, bør være et kjempeargument for behovet av en langsiktig, sportslig plan som ikke er trenerens ansvar alene. En fast speider med en plan om hvilke spillertyper man kommer til å trenge vil jo i så måte være en god investering for klubben. Men jeg vet ikke hvor mye det vil koste og om det vil være en for stor utgift for et av de minste TL-lagene.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Kesseboy wrote:Siden Glimt har vært i grønn sone over flere år kunne det vært grunn til å forvente bedre langsiktig planlegging, slik at det foran jubileumssesongen var få spillere på veg ut, og flere spillere på stigende kurs fra forrige sesong. Nå ble det ikke sånn -- kan noe av grunnen være at sportslig planlegging (også den langsiktige) ligger på trenerteamet, og ikke hos f.eks. en sportsdirektør?

Skal ikke kampanjeføre sportsdirektørmodellen her nå, men med en administrasjon som på andre måter virker ellers minimal, og sett utenfra framstår som fokusert på sponsorpleie og økonomisk kontroll, mangler det et tilsvarende sportslig organ i klubben?

Hvordan gjør andre klubber i TL det, hvem lykkes, og med hva?
Godset er vel ett godt eksempel,der er Jostein Flo sportsdirektør. De har en tydelig plan på overgangsmarkedet og ellers i klubbdriften.

Nå ansatte Rosenborg Bjørnebye som sportsdirektør i fjor sommer,blir spennende å se om det bærer frukter.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by ecke »

Cheese Smirnoff wrote:At treneren på kort varsel, før 100-årsjubileet, stikker etter at han sendt halve troppen ut av klubben og hentet hovedsaklig middelmådigheter iløpet av de tre-fire siste overgangsvinduene, bør være et kjempeargument for behovet av en langsiktig, sportslig plan som ikke er trenerens ansvar alene.
Det var da en utrolig og meningsløs tirade!! JHH ville beholde flere av de som forlot, andre ville det ikke. Det er ellers påvist av flere en rekke ganger at JHH har rimelig god treff på sine signeringer. Ibba og Sørloth er eksempler på det. I dagens stall er Thomas, Bjørnbak og Jonassen spillere som er arbeidet med over tid, ikke minst av JHH. Edvardsen, Moe, Karlsen, Furebotn, Olsen, Azemi er signert i JHHs tid, nøkkelspillere flere av dem. Det er nok gode argumenter for langsiktighet. Du trenger ikke finne dem opp.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Nuvel, det er et faktum at treneren har forlatt, sammen med en urovekkende stor andel av troppen. Igjen sitter en stall med ikke veldig mange beviselig gode spillere. Hvor mye tjente Glimt på de spillerne som forlot klubben iløpet av forrige sesong? Det var vel bare Badou som etterlot seg penger i klubbkassa, attpåtil betraktelig mindre enn man hadde forespeilet før fjoråret.

Åpenbart er ikke alt dette bare JHH sin skyld, det er minst like mye på ledelsens skuldre. Derfor må man ha noen som sikrer at begge partene jobber etter samme plan.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Altså jeg vet ikke. Sportslig leder og speider? Altså ja gjerne, men det koster jo halvannen million. Det kan jo gi avkastning, men det er jo en risiko. Om det ikke hadde vært en risiko, hadde de stillingene selvfølgelig eksistert i alle klubber.

Enig med ecke at det er risikosport og bytte ut så mange spillere på en gang, særlig når det ikke var hentet inn noen erstattere på forhånd. Den langsiktige sportslige planleggingen er kjemperar. En spiller som er ung og god skal aldri gå inn i sitt siste kontraktsår. Helst skal den forlenges lenge før den tid. Badou, Sane og Valentin er alle eksempler på det. Dem hadde jo dratt uansett, men da ville det vært mye penger for å handle nye spillere for. At Sane kom til å dra var klart for over ett år siden. Hvorfor ble ikke Bjørnbak signert allerede i August da? Spillerlogistikken er kanskje Glimts dårligste egenskap.
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

ecke wrote:Det er ellers påvist av flere en rekke ganger at JHH har rimelig god treff på sine signeringer. Ibba og Sørloth er eksempler på det. I dagens stall er Thomas, Bjørnbak og Jonassen spillere som er arbeidet med over tid, ikke minst av JHH. Edvardsen, Moe, Karlsen, Furebotn, Olsen, Azemi er signert i JHHs tid, nøkkelspillere flere av dem. Det er nok gode argumenter for langsiktighet. Du trenger ikke finne dem opp.
Likevel er vel 11 spillere ut ikke akkurat noe som får en til å tenke en langsiktig plan som følges opp og lykkes?

Ibba og Sørloth garanterte for mange mål, men ble solgt (man trengte vel pengene) og ikke kjøpt (var kanskje aldri aktuelt), så man avhenger av at Azemi slår til.

Thomas er ny foran denne sesongen, ubeskrevet og ikke utfordret. Bjørnbak og Jonassen er arbeidet med over tid, mens Moe og Edvardsen har klare utfordringer. Så bakerst på banen ser man ikke langsiktig soliditet heller.

Karlsen ser ikke ut til å få tillit, av de yngste talentene er de fleste uprøvd på toppnivå og Konradsen har til gode å blende oss, og den pivotale Babenko er ubeskrevet.

Jeg mener ikke å svartmale, for all del, men man får den bestemte følelsen av at det ikke er den langsiktige planlegginga som går i boks her. Om det nå er bygd opp et godt lag som slår godt fra seg i årets sesong er det så klart imponerende og gledelig, men tviler på at dette var 2016-laget man så for seg for et knapt år sia. Eller?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tippeligaen 2016

Post by FSHelgeland »

Slik jeg ser det så har det vært gjort en høyst påkrevd utskiftning av spillerstallen. Troppen har blitt fornyet og vi har fått på plass de riktige typene på de riktige plassene. Det rapporteres også om at det er mye fart i laget. Vi har mange unge spillere på gang, og en forholdsvis ung tropp. Vi ser også at spillere fra landsdelen som er unge og gode nå signerer for tre år (Normann og Bjørnbak) Babenko har fått en toårskontrakt. Ting kan kanskje virke litt tilfeldig, men for meg så ser det helt klart ut som at det foreligger en plan, og at Åssa har jaktet spillertyper og ikke navn. Jhh snakket vel om at den sentrale midtbaneplassen var Karlsen sin og han er jo fortsatt i klubben så skulle nå Babenko ikke slå til så er vi vel uansett ikke svekket, det lille jeg har sett av Babenko får meg til å tro at han vil fungere bra. Jeg gleder meg som en unge til seriestart nå :-)
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Spørsmålet må først og fremst være: så man for seg et 2016-lag på denne tida ifjor?

Spillerlogistikken tilsier ikke det. Med den andelen av spillere på utgående kontrakt, som man ikke ville re-signere, er det merkelig at man ikke tok grep iløpet av fjoråret og forberedte neste sesong, kanskje den på forhånd mest spesielle sesongen til Glimt i manns minne, på et tidligere stadium. At også treneren (som man antar var den som hadde eventuelt hadde en plan for kommende sesong) forlater gjorde smørja komplett. Det kom visstnok som en overraskelse på ledelsen, og det ser man jo på den rekrutterings-jobben Bjørkan nå fikk i fanget.

PS: Både Jonassen og Bjørnbak trekker frem samtaler med Bjørkan som avgjørende for at de valgte Glimt, så hvor godt/omfattende var forarbeidet fra JHH & co på disse signeringene egentlig?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Det er litt frustrerende å vite at de fleste hypotetiske spørsmålene man har, de finns det et svar på. Vil tro Freddy Thoresen til og med svaret på mesteparten, men holder tilbake en del for å ha et godt forhold til Glimt i fremtiden. Surrete som klubben fremstår, så er det jo en grunn bak det meste. Når man ser på spillerlogistikken, og det faktum at det ikke ble diskutert nye kontrakter og nye signeringer på et tidligere tidspunkt - da er det lett å tenke at det ikke var en overraskelse at JHH ville gå. Som et eksempel.
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Raymond: Synes du ikke det er værre å kaste bort penger på en hau bomkjøp enn å investere i en som i større grad kan kvalitetssikre dem?

Hadde vi hatt en sportsdirektør som kunne hente spillere og jobbe med spillerlogistikk uavhengig av hvem treneren er kunne kanskje situasjonen vært annerledes nå?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

@GS: Jeg vet ikke, for vi vet jo ikke hvem det er som er bomkjøpene på forhånd. Teoretisk sett kunne vi jo hatt en speider og en sportsdirektør, og vært uten Bjørnbak og Jonassen. Sånn som det er nå så ville jeg ikke hatt hverken sportsdirektør eller speider. Hvorfor ikke sportsdirektør? Fordi da kan vi like godt ha kontinuitet i trenerteamet. Man kan jo spørre seg hvorfor det på død og liv som omtrent eneste yrket skal være konstante utskiftninger. En sportsdirektør ville fått deler av ansvaret til en trener - hvorfor skal ikke han da også dele skylden, og sparkes når det går dårlig? Da er man like langt. Og jeg håper Åssa får det til, for det er mulig å se for seg han som trener i Glimt i 15 år. Realistisk? Vet ikke. Mulig? Ja.

Hvorfor ikke speider? Fordi jeg er ikke den store tilhengeren av utenlandske spillere, spesielt nå som Norge bare blir flinkere og flinkere på talentutvikling, etter at mange år hvor alle trodde ferdigheter kom gratis etter VMene. Og vi har talentsamlinger, kretslag, aldersbestemte landslag og et relativt lite land. Der pluss internett, så mener jeg spillermarkedet er blitt relativt oversiktelig. Ikke dermed sagt at talentspeider er bortkastet - men kan vi hevde oss uten? Det kan vi nok. Derfor er nok investeringen i Ørjan & Co den beste som jeg ser det. Og siden lønnsbusjettet ikke er uendelig, så blir det dem.
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Ganske uenig,men om spillermarkedet er så oversiktlig,hvorfor må vi da ha agenter til å finne spillere?

Jeg skjønner argumentasjonen din,jeg er bare uenig i den :) tror forøvrig vi hadde endt opp med Bjørnbak og Jonassen uavhengig av speider. Men hadde vi henta Cruz,Richards,Stafsula,Lethinen med flere? Neppe :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by RaymondEngmark »

Det jeg mente; budsjettet til Glimt er vel på rundt 40 millioner? La oss si at lønnsbudsjettet er 20 millioner, bare for eksempelet sin del. Det betaler for kanskje 30 ansattre. La oss si 20 spillere og 10 ansatte. Blir det 11 ansatte, blir det 19 spillere. Så med andre ord - det kunne vært lønna som skulle fått Bjørnbak til Glimt, som gikk til den agenten.

Ekstremt hypotetisk såklart. Men pengene går til syvende og sist ut av samme poten. Og så enkel er nok grunnen til at Glimt ikke har hverken speider eller sportsdirektør. Og kanskje grunnen til at dem er i grønn sone som følge av det?

Man Utd, Liverpool, Real Madrid, Bayern München, PSG, Man City, Arsenal ... hva har dem alle til felles? Dem har ekstreme nettverk, agenter og alle mulige hjelpemidler. Og alle har gjort både store bomkjøp til tross.
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

Ironisk nok trenger ikke de klubbene du nevner der å ha så forferdelig gode speidere, all den tid de fisker med så finmaska nett at de er *nødt* til å produsere talenter. Hvor mange spillere har Man Utd egentlig under kontrakt? 100?

Glimt trenger å være bedre enn andre på det som er billig å være god på. Det har vi vært inne på mange ganger. Så, som jeg sa, jeg vil ikke prøve å selge inn sportsdirektør-modellen, blant anna fordi den er kostbar, men vi bør kikke på klubber vi kan sammenlikne oss med og se hvordan de gjør det. Klubber som f.eks. Molde og Odd lever mye på eksterne midler, hvordan gjør de det i Sarpsborg? Hva gjør de rett i Ålesund? Hva får de til i Tromsø? (For å prøve å holde oss litt til tema i tråden -- vi kan gjerne ta resten av diskusjonen i egna tråd).
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg tror alle våre tabell-naboer drifter på samme måte som Glimt, altså at spillerkjøp er enten basert på trenerens kontaktnett eller ren agent-bingo.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Sarsborg har vel Thomas Berntsen som sportsdirektør. De har vel satset hardt på det skandinaviske markedet med fokus på de to øverste divisjonene i Norge og Danmark. De har vel ca samme budsjett som oss :)

Tromsø fisker nok i blinde slik som oss men med litt mer lønn å tilby.

Det er bra argumentasjon Raymond og sannsynligvis det Glimt tenker. Men man kan jo snu på det å se hvor mye penger bomkjøp koster. Jeg mener TL er såpass svak kontra lønnsnivået som tilbys at det er mulig å hente gode spillere som hever laget betraktelig. Se på Stabæk i fjor med Inge Andre Olsen som sportsdirektør,hentet veldig mange kvalitetsspillere for lav lønn.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2636
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 154 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by ecke »

Jeg er tilhenger av "nettverk" mer enn "speider", men jeg har også tro på å spesialisere seg mot enkelte land som vi ønsker å rekruttere fra. B/G kan ikke holde kontroll over hele verden, uansett speider eller ikke. B/G hentet Anthony og Jonsson fra Island, brukte ressurser på samarbeid med Bourdeaux, så mot Øst-Europa, vellykket Diambars-rekruttering, fokus på USA med JHH og nå tilbake til Øst-Europa. Ingen rød tråd! Da går man ofte glipp av talentene som kan være aktuelle, nettverket bygges og forsvinner, ingen lærer seg språket, ingen på administrativt nivå får oversikt og tilfeldige trenere må bruke sitt nettverk/sine agenter. Tilfeldigvis er Babenko, Ukraina og Jevtovic, Serbia, nå i porteføljen hos Kevin Ingebrigtsen.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by Taskeladdn »

Kevin Ingebrigtsen har og en midspiss i sin portefølje som jeg mener ville vært perfekt for Glimt.
Ser gjerne Tomas Malec i tippeligaen igjen, trur han kunne blitt en fantastisk suksess hvis han ble satset på som spiss i vårt system.
G-s-enz
Posts: 5430
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 211 times
Been thanked: 280 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Godt innspill Ecke,vi var vel de første som hentet costaricanere også. Tenk om vi hadde spilt videre på det,kanskje vi hadde endt opp med Borges(FFK->La liga)Gamboa(FFK->RBK->Premier League),Calvo og Gonzales(VIF->Belgia mener jeg) ? Spillere som spilte landslaget sitt til kvartfinale i VM.

Kan også nevne at Keylor Navas som nå spiller fast i Real Madrid ble tilbydd til to norske klubber også.

Helt enig i at man må spesialisere seg på ett marked. Slikt Shaktar gjør i Brazil f.eks
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10046
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 338 times
Been thanked: 453 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Litt morsom lesing og så ser jeg på historikken på innleggende på vårparten i fjor. Badou/Sane saken var et uromoment, alle ville sende Sørloth i retur til RBK. Det var ikke mye lystig lesning. Laget i år virker mer balansert og har en utrolig fin ungdomsprofil og hurtighet i laget. Når det gjelder bomkjøp eller Bosman overganger er det kun signeringen av Wiik jeg mener er meningsløs, ellers er det mye bra.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tippeligaen 2016

Post by Cheese Smirnoff »

Men ingen har vel anelse om hva Babenko og Jetovic står for i Tippeligaen? Når selv ikke Bjørkan visste mer om Babenko enn de 5-6 dagene han var på prøvespill, så er det tilnærmet umulig å vite hva man kan forvente seg når sesongen starter. Og dette er spilleren som skal være hjertet i laget...

Som supporter kan man ikke annet enn å håpe at de to nyankomne utlendingene er gode signeringer. For Bjørkan hadde det vel sikkert vært ålreit med en grundig prosess som kvalitetssikret slike signeringer, utover at agenten påstår at det er en kjempespiller. Det kan jo bety forskjellen på suksess og fiasko for prosjektet hans.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tippeligaen 2016

Post by FSHelgeland »

Bjørkan visste kanskje ikke så mye om Babenko, men slik som jeg har forstått det så overbeviste han fra første sekund. Babenko er slik jeg har skjønt det med på å heve standarden på treningene og var akkurat slik som type, som det Åssa har sett etter. Seck som mange her inne har lansert, basert på det de har sett av han tidligere, var jo også på prøvespill. Han kan vel ikke ha overbevist teamet, og han visste de jo en del om på forhånd. Jeg liker kjempegodt at Åssa ser etter typer og etter å finne balansen i laget. Mangler bare reservekeeper nå, og så skulle vi vel så gjerne hatt en bedre reservespiss. Kan vel ikke få alt man peker på...
Tippeliga 2015
Post Reply