Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Knuta »

Haugesund burde ledet 3-1 ved pause. Glimt scoret på en straffe. Kun en var riktig dømt. Så burde Trond scoret på sin store. Straffen til Haugesund var feil. 4 mål til Haugesund kveldens beste prestasjon selv om Jonassen ikke går inn i spilleren. Glimt vet ikke hvordan de skal sideforskyve og blir usikker når venstresiden er totalt borte. Forferdelig tap men resultater totalt sett forteller bare om en håpløs defensiv kamp av Glimt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Kesseboy »

Noen må hjelpe meg her. Jeg er så sint og fornærma at jeg vet ikke hva.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Gvandreassen »

Vi tapte nettopp mot et bunnlag. Det som værre er, er at vi ikke er noe bedre. Og det så jo så bra ut før tre tap på rad. Faen.
Last edited by Gvandreassen on Wed Apr 20, 2016 8:27 pm, edited 1 time in total.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
glimtfannummer50000
Posts: 3
Joined: Wed Apr 20, 2016 8:04 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by glimtfannummer50000 »

Har fulgt med litt her tidligere, og det har jo vært endel kritikk mot stopperne etter Brann og Molde kampen.. Men i dag synes jeg Moe og Bjørnbak er gode. Resultatet i dag skyldes utelukkende for dårlig midtbane. Veikt. De gir altfor store rom, og backene henger ikke med på noen av målene. Spesielt Jonassen er svak. Inn med Bjørkan? En annen ting er hvem som var så lur å tenke at Azemi skulle ta to straffer på rad? Presset vil alltid ligge på den som tar straffe nummer to. Rent menneskelig er det ikke rart han setter den til andre siden, men det lureste er gjerne å gå for samme plass. Svak håndtering. Alt i alt tenker jeg at trener må ta litt av ansvaret for at det blir som det blir. Burde lagt seg litt ned i banen og sikra inn et poeng slik det så ut akkurat på slutten. Byttet på midten hjelper ikke i det hele tatt. Vi er i prekær nød etter et defensivt rivjern. Ellers blir vi overspilt slik som mot molde og på alle haugesund angrepene i dag. Stopperne feiler til slutt bare trykket er stort nok, sånn er fotball. Det er gjerne derfor man har midtbanespillere og backer, og de leverer overhodet ikke. Er også litt bekymra for at Haldorsson virker shaky på endel tilfeller der ballen kommer høyt inn i boks.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Zann »

Synes ikke Jevtovic fikk så mye til i dag. Olsen var mer på hugget enn tidligere, og burde ha avgjort kampen. Normann gjør en del bra ting innimellom, men han blir for lett, særlig som del av en midtbanetrio som fra før av mangler en del pondus.

Skal også nevnes at Haugesund hadde flaks da Mensah slapp unna det andre gule kortet.
glimtfannummer50000
Posts: 3
Joined: Wed Apr 20, 2016 8:04 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by glimtfannummer50000 »

G-s-enz wrote:Sorry folkens men dette laget er ett bunnlag.
For å ta en ting,byttene gjør at laget kollapser helt.Saltnes ikke anker,Karlsen ingenting.

Jonassen,ikke tilstede,får lite hjelp men uansett grusom.

Midtstopperne var også grusom.

Godkjent:Fitim,Jevtovic,Furebotn,Normann,Olsen,Babenko.
Du må være blind om Jevtovic og Babenko er på lista di. Midstopperne gjør egentlig en helt ok jobb, men vi blir jævlig avslørt når Haugesund får kommer på kantene og inn i midten gang på gang.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Knuta »

TJ spilte vel veldig bra venstreback i fjor. La han spille der og drill Edvartsen på høyreback. I dag pluss til Azemi, Moe,Bjørnbak og Furubotn, TJ. Resten helsvart.
Last edited by Knuta on Wed Apr 20, 2016 8:21 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Garrincha »

Jeg har ikke ord.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by perg1 »

Hvis dette var årets viktigste kamp og vi slipper inn 4 mål mot Haugesund på hjemmebane.....jeg sier ikke mer....
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by G-s-enz »

glimtfannummer50000 wrote: Du må være blind om Jevtovic og Babenko er på lista di. Midstopperne gjør egentlig en helt ok jobb, men vi blir jævlig avslørt når Haugesund får kommer på kantene og inn i midten gang på gang.
Ikke så lenge sida jeg sjekket synet.

Babenko var jævla god i de periodene laget hadde trykk på Haugesund. Lå på 30 meter å spilte ball på fot.
Jevtovic får godkjent fordi han jobber jævla godt defensivt,neste kamp: Se hvor forbanna mye mer hjelp Thomas Jackobsen får av Furebotn og Jevtovic kontra Normann/Olsens hjelp til Jonassen.
Last edited by Sulliken on Thu Apr 21, 2016 6:43 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitat av sitat. Det er nok ikke lov det, nei
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by FSHelgeland »

Jeg er helt på linje med G-s-enz her. Når Babenko ble plukket av så tapte vi kampen.
Tippeliga 2015
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Zann »

Var det Saltnes eller Karlsen som spilte anker de siste minuttene? Ble så mye rot at det var vanskelig å se. Synes Karlsen bør vurderes som venstre indreløper mot Godset, for å få litt mer duellkraft inn på midten.
glimtfannummer50000
Posts: 3
Joined: Wed Apr 20, 2016 8:04 pm

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by glimtfannummer50000 »

G-s-enz wrote: ikke så lenge sida jeg sjekket synet.

Babenko var jævla god i de periodene laget hadde trykk på Haugesund. Lå på 30 meter å spilte ball på fot.
Jevtovic får godkjent fordi han jobber jævla godt defensivt,neste kamp: Se hvor forbanna mye mer hjelp Thomas Jackobsen får av Furebotn og Jevtovic kontra Normann/Olsens hjelp til Jonassen.
Defensivt er det puslete greier midtbanen kommer med. De periodene der vi er "best" så er det fordi midtbanen evner å ta unna litt.. Der vi taper kampen er når midtbanen ikke henger med. Stopperne er ok i dag, de jobber. Samme med jacobsen. Men Jonassen, Jonassen preges av at han gjør direkte feil, og på siste målet må midtbanen ta sin del. Bjørnbak vinner omentrent alt han går i duell på. Moe ligeså. Men når trykket kommer gang på gang, så er det gitt at det går til helvette en av gangene, men det er ikke deres ansvar. Det defensive ansvaret ligger i stor grad hos midtbanen som lar oss bli overspilt gang på gang. Og en jævlig svak jonassen. Som rett og slett driter seg ut i shortsen. Se i første omgang på den headinga som keeper må strekke seg på. Han unnviker situasjonen totalt.
Last edited by Sulliken on Thu Apr 21, 2016 6:46 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitat av sitat. Det er enda ikke lov..
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by G-s-enz »

Saltnes var anker. Men var så rotete at det var nesten vanskelig å se
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Garrincha »

Jeg helt enig med FSHelgeland og G-s-enz.

Dette er en kamp som med all tydelighet illustrerer for et marginalt spill fotball er. Akkurat nå er jeg mest lei meg, og jeg føler litt med laget nå.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Zann »

Ja, selv om Glimt gjør en dårlig kamp er det verdt å ta med seg at dette var meget marginalt, og at det lett kunne vippet andre veien. Dessuten hadde Glimt god kontroll i andreomgangen helt til Haugesund fikk straffen. Men det er skummelt fordi det er typisk for bunnlag å tape sånne matcher.
Last edited by Zann on Wed Apr 20, 2016 8:44 pm, edited 1 time in total.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by tjongs »

I neste kamp kan vi jo like gjerne spille 2-3-3, vi spiller jo uten backer. Det er til enhver tid enorme rom på kantene til Glimt, backene er jo knapt utenfor 16-meteren. Forøvrig stinker det nedrykk av dette, hjemmekamp mot et dårlig Haugesund var muligheten for å snu trenden etter to tap. Istedet evner vi å tape etter å ha scoret 3 mål. På hjemmebane! Fortjent når vi selv på 0-1 og 1-2 ikke setter inn presset før motstander er 40 meter fra eget mål.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Glenn P »

Dette gjorde bare vondt.

Synd Jonassen hadde en god assist, ellers kunne jeg snakket stygt om han..

Målet til Olsen var flaks, han setter de som regel utenfor krysset, så et sleivspark i mål.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Knuta »

Synes Haugesund spilte bedre fotball og hadde mer trykk i alle duellene og vant mange andreballer. Enig at når Saltnes og Karlsen kom inn ble det fullstendig kaos. Det som burde vært gjort at Edvardsen eller Bjørkan hadde tatt en backplass etter pausen. Alle så jo at Jonassen var helt utafor virket nesten som han ikke var helt frisk. Synes synd på gutten at han fikk spille hele kampen. Det er helt fånyttes å bruke Saltnes/Karlsen de holder rett og slett ikke nivået. Venter på Konradsen og Berg burde vært satt inn på slutten. Men hele kampen blir ødelagt av en fraværende venstreside og usikkerheten forplanter seg videre i laget. Det burde Bjørkan gjort noe med og ikke bare håpet på at det ville gå seg til.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Kesseboy »

Noen bør ta en titt på hvordan vingene plasserer seg defensivt. Det virker som om de prøver å ligge høyt -- om det er for å binde opp motstanderens sidebacker skal være usagt, men ved å ligge der får FKH lovlig god tid i rommet fra 30 m til midtbanen. I tillegg blir det vanskelig å kontre når de tre foran ligger på linje sammen med forsvaret til FKH. Når de kommer ned ligger de ironisk nok for lavt (som mot Molde), for lavt til å lage press der de ønsker å være, og i tillegg for lavt til å innby til kontringsspill.

Ubalansen blir spesielt tydelig på 1-2. Vel gjør Jonassen en tafatt jobb, men han har ingen sikring som helst.

Klareringene går i hytt og vær, der de var konstruktive i de første par kampene er de nå mer en pine. I perioder er denne kampen et virkelig godt eksempel på hvor ille det kan gå når forsvaret lar motstanderen opprettholde presset sitt over lang tid. (Nå ble det vel ingen mål av det i dag, men den psykologiske effekten er drøy.)

I tillegg må noen se på manøveren med at Bjørnbak tar utspillene. Jeg regner med det er en grunn til det, men det fører til at laget kjapt må omorganisere 20-30 meter lenger ned om man ikke vinner duellen (og det gjør man stort sett ikke).
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Neko »

Det er da som bare at vi mister form og selvtillit når kampene kommer så tett. Lurer veldig på hvor vi er i slutten av mai. Får vi ett poeng i Drammen skal jeg være veldig fornøyd sånn som marginene tipper akkurat nå.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by G-s-enz »

Sa på spøk til brodern at 15-16 plass møtes 16.mai etter helga. Håper jeg tar feil
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Kesseboy »

Jeg kan allerede fortelle dere at ett poeng i Drammen kun kan skje dersom ... nei vent, haha, som om det skjer.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by tjongs »

Klarer vi 0 poeng mot Godset må vi være strålende fornøyd. Da betyr det at vi har unngått så mange baklengs at det kvalifiserer som et minuspoeng.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Mr Bean »

Nei dette var bare trist .. Fanden plystre også :evil: :evil:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Post Reply