Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Moderators: Sulliken, Larsen

OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by OTH »

Nå er jeg bare glad jeg ikke hadde mulighet til å se kamp
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Zero »

Noen som har lagt merke til at på 9/10 cornere vi slår inn så får vi brudd imot? samme på frispark som ikke går rett på/i mål? Skjønner godt at dem holder på med dette tullet når det kommer til korte cornere...men det kommer som regel innlegg da også. Det er vel som mange sier at vi mangler hodespillere, eller er det bare et stort problem og treffe dem?

Trenger en god natt søvn og håper alle på jobb tenker på pool og United så jeg slipper å prate om mitt kjære Glimt på jobb.

God natt.
Stian Sommerheim
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Kesseboy »

Når du våkner, og ikke helt klarer å avgjøre om gårsdagens kamp var en fæl drøm eller ikke ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by tjongs »

En annen forunderlig ting: Hvorfor er alle Glimtspillerne inne i egen 16-meter på corner i mot? I går sto bakerste utespiller på Haugesund 40 meter fra Glimts mål på corner. Hvorfor ikke legge Trond Olsen på midtbanen så de er nødt til å ta hensyn til han? Olsen har vel uansett mer å bidra med i en evt kontring enn i egen 16-meter uansett.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Masinga »

Mulig dette var en underholdende kamp for en nøytral tilskuer. Men for den jevne Glimtsupporter var det en lidelse å se på, med unntak av de første minuttene. Så skjer det et eller annet, ikke bare i denne kampen, men også i foregående kamper. Glimt rygger og rygger og legger seg ekstremt lavt. Det er som man ikke tør ha sitt eget spill. Man skal kontre. Noen kontringer lykkes åpenbart. Men når man ligger så lavt blir klareringer i forsvaret plukket opp lett av motstander, de såkalte andreballene. Det betyr at motstander kan komme igjen og igjen. Når det i tillegg ikke er krutt i duellspillet og Glimt jogger lett rundt, med et totalt fravær av intensitet i store perioder, blir Glimt seende ut som et bunnlag. I går var det lett å se personlige feil hos enkeltspillere, men i bunn og grunn er det en kollektiv kollaps. Jonassen var involvert i alle 4 baklengsmålene. Samtidig står medspillere og ser på. Vet egentlig ikke om Olsen deltok veldig bakover. Bjørnbak tygger og tygger på den tyggegummien sin, lunter rundt og de gangene han klarerer går det i hytt og gevær. Babenko mener jeg var utrolig svak. Han bør snart settes på benken. Normann er helt borte i lange perioder. Noen ganger viser han storhet. Furebotn er vel den Glimtspilleren som har prestert best på midtbanen hittil i sesongen. Men alt i alt blir midtbanen til Glimt tynn.

Nå ble Wiig skadet, men hvorfor startet han kampen?

Tror Bjørkan må legge en ny taktikk. Man kan ikke ligge med stort sett hele laget på 40 meter og ned til egen dødlinje og vente. Dessuten bør han skifte fortere når han ser spillere ha problemer. Det ble et tidlig bytte på Wiig grunnet skade, men han burde ikke vært der i utgangspunktet. Jonassen burde vært tatt av når man så tegninga. Snart på tide å teste Fredrik Bjørkan. Synes også Patrik Berg kan få prøve seg på midten. Og William Hansen kan også med fordel brukes.

Nå ser Glimt ut som et bunnlag. Glimt må jobbe beinhardt for å snu trenden!
Masinga
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Novi »

Ugh ja. Mye å sette fingeren på. Fremover trengs det selvtillit (Milan er eneste som VIRKELIG tørr kjøre på), og bakover sitter ikke samhandlingen. Når Jonassen rundes (og det skjer ofte...), er det helt åpent for avslutning eller innlegg.

Tradisjonelt sett er et godt forsvar løsningen på godt Glimt-spill - det sitter ikke fremover før det er tett bak. Så håper Bjørkan starter der, og lar de fremme få avslutningstrening.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Knuta »

Men hvorfor skal Trond satse på kremmerhus scoring hver gang han har 100% sjanser?. Kan han ikke lære seg å plassere ballen rolig i et hjørne. I tillegg til målet han scoret i går har han nå hatt 10 eventyrlige sjanser totalt sett. Det må bli bedre. En annen sak vi skal ikke tape en kamp når vi scorer 3 mål på hjemmebane. Men det er ikke første gang det skjer. Har sjeldent sett et så nervøst Glimt lag som i går. Gruer meg virkelig til neste kamp.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Kesseboy »

Det fine med å skulle reise til Drammen og møte Godset er at jeg har nøyaktig null forventninger. Nei, vent, jeg forventer tap. Et pinlig tap.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by ingen87 »

Har lyst til å komme med en betraktning om sistemålet til Haugesund.

Halldorsson stiger til vers, og holder ballen i fast grep, utypisk for en Glimtkeeper. Han leter fort etter de lange alternativene for å sette i gang en kontring. En høy ball blir slått opp på de to spillerne som står igjen på topp (husker ikke hvem). De vinner ikke første duell, men andreduellen spretter tilfeldig mellom spillerne. Haugesund vinner til slutt ballen. Foruten de to spillerne som står igjen på topp, står resten av laget enda inne i sin egen 16-meter. Haugesund får en lett jobb med å trille ballen opp til en ute på kanten som ikke får press på seg. Deretter snus spillet over på motsatt kant, som Jonassen alt for enkelt lar vende opp å skyte i lengste hjørne.

Så hva skjer. Hvorfor rykker ikke laget ut når det lange oppspillet blir slått av Halldorsson? Det er jo noe man lærer på småguttenivå at man skal rykke ut når man vinner ballen. Likevel somler forsvaret og midtbanen inne i egen 16-meter og Haugesund får en lett jobb med å komme til sjansen, samt sette sjansen. Ser mange skylder på Jonassen og ja det er ufattelig tafatt forsvarsspill på målet, men det er kollektivt det svikter. Hele fu.... forsvaret står inne i egen 16 meter lenge etter at utspillet er sparket opp på de som står på topp. Thomas kunne vært oppe i spilleren som mottar ballen midt inne på vår banehalvdel. Thomas står sammen med de andre Glimtspillerne inne i 16-meteren. Det er heller ikke Thomas sin skyld, men hele kollektivet. Det er sløvt og tafatt at laget ikke stormer ut når Halldorsson setter igang det lange oppspillet. Det er småguttenivå på det Glimt gjør i den situasjonen. HELE fu... GLIMT! Bortsett fra de to som står igjen på topp. De er frikjent, selv om de tapte duellene.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Knuta »

Kjensli innrømmer to feil i går etter å ha sett kampen i reprise. Første straffen til Glimt som er utenfor 16-meteren, men han ser en forlengelse av taklingen innenfor steken. Straffen til Haugesund hvor han på reprisen ser at at Jonassen er på ball, men mener at hans takling er klønete og det er vanskelig å få med alle detaljene der og da. Fin innrømmelse.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by G-s-enz »

Samme her Kesseboy,grøsser bare med tanken på Godset selv om de har startet relativt svakt.

Kunne det vært en ide å spille med to anker og Normann i en rolle bak Azemi? Når begge indreløperne stikker i mellomrom,vingene pusher høyt og pasningene fra Bjørnbak/Moe er håpløse spiller vi på oss brudd der vi nesten er i undertall. Normann ligger forøvrig ofte feilposisjonert defensivt og når Olsen ikke makter å jobbe hjem står Jonassen igjen som svarteper(en rolle han løste eksepsjonelt bra i går). Heldigvis får Normann tid til å vokse inn i rollen sin i det minste,for å dra en JHHfloksel,han er jo uprøvd på dette nivået.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Knuta »

Enig. Ser jo at TJ får enorm hjelp av Furubotn på sin side og også av Jevtovic. Venstresiden har virkelig et problem og jeg synes Normann svirrer litt for mye rundt uten å finne posisjonen sin og dermed havner Trond også i et tomrom som skaper ubalanse.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Boombadila »

Det er noe jeg har stusset over de siste kampene, og det er at det virker som om at man ikke vil klarere langt.

Jeg vet at Bjørkan før sesongstart sa at målet var at klareringer skulle gå til medspillere(les: egentlig skal det være en pasning), men jeg lurer på om ikke glimt kunne ha godt av å mæle ballen langt vekk.

Ta f.eks andremålet til Haugesund i går. I stedet for at ball går fra midtstopper til back og vi får brudd i mot, hvorfor ikke bare mæle den ballen opp til tårnet på flyplassen?
Da får vi jo flyttet laget ut og kanskje våknet litt?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by dagobert »

Masinga wrote:Glimt rygger og rygger og legger seg ekstremt lavt. Det er som man ikke tør ha sitt eget spill. Man skal kontre. Noen kontringer lykkes åpenbart. Men når man ligger så lavt blir klareringer i forsvaret plukket opp lett av motstander, de såkalte andreballene. Det betyr at motstander kan komme igjen og igjen.
Synes spesielt at klareringer med hodet ofte havner hos motspillere. Er som om det ikke spiller noen rolle hvor ballen havner, bare man får hodet på den :shock:
Og lange baller mot spissene i stedet for eget spills har jeg vel sakt nok om :)
Glimt selvfølgelig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by bjornage »

Vi inviterte utallige ganger til trøbbel i går da det ble forsøkt å spille seg ut fra forsvaret. Haugesund virket godt forberedt på det. Kanskje en del av den opprinnelige kampplanen var å spille mer langt på Wiig? Bjørnbak og særlig Jonassen hadde voldsomme problemer med å finne alternativer å spille til fremover i banen.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Neko »

Jeg synes det er litt påfallende at spillere etter kamp snakker om at de tar på seg skyld. Trond har sett nedfor og skuffa ut over målløse kamper, og tenker kanskje mer på sjansen han brente enn at han fikk nettkjenning i går. Jeg lurer på om den innfallsvinkelen til kampene er medvirkende til at vi ikke avgjør kampen og gir fra oss ledelsen.

Jeg tror ikke det skal handle om å fordele skyld. Det er greit å være skuffa og erkjenne feil. De får vi lære av. Men hvis spillerne går ut på banen i Drammen og er redde for å feile, for å føle skyld for nok et tap, så er vi på ville veier.

Håper Åsmund tar tak i det sånn at laget er opptatt av å lære av det som ikke har fungert, og så gå fryktløse ut på banen i Drammen for å gi maks innsats og kjenne gleden ved å gjøre en god jobb. Så får resultatet bli det det blir.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by mortsto »

http://bodonu.no/en-folelse-av-deja-vu/21.04-09:44
Kommentar fra Bodø Nu som peker på en del av det som er diskutert her.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Gvandreassen »

Dagen derpå, og jeg er fortsatt skuffet. Mye kjipere å tape en slik kamp. Vi skal være et bedre lag enn Haugesund, selv om de har hatt gode sesonger de og. Leser at mange er sinte på Jonassen, men jeg er enig i at midtbanen må ta sin del av skylda. Vi er for lette.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Knuta »

Gvandreassen wrote:men jeg er enig i at midtbanen må ta sin del av skylda. Vi er for lette.
Den samme midtbanen klarte seg utmerket mot LSK som er et enda tøffere lag enn Haugesund. Det er ikke der problemet ligger, men at laget ikke henger sammen. I denne kampen ble forsvarsfireren nesten alltid stående tilbake når vi angrep, dermed fikk midtbane en nesten håpløs arbeidssituasjon. Ser jo på slutten at Furubotn er helt kjørt, spesielt i forkant av Haugesunds siste mål. Det samme med Babenko og Normann. Det er derfor de ble byttet ut fordi de var tomme for krefter. I en slik kamp påstår jeg at et 4-4-2 system ville vært mye bedre. Ellers så var det mye spark og dårlige avleveringer. Ingen nevnt, ingen glemt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Kesseboy »

Først en liten quiz: Hvor lang tid tar det før Knuta får med seg at mannen heter FurEbotn? :D

Dernest; Glimt er vanligvis dårlige når indreløperne er dårlige. Og jeg mener historien har ca vist at hver gang vi trikser med midtbana går det galt. Skeptisk til formasjonsendring nå, pga denne kampen -- jeg tror problemet er hvordan spillerne løser rollene, ikke hvordan rollene er planlagt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by tomath »

Haha, med tanke på at Glimt ofte skriver navnet hans feil på facebook så synes jeg at Knuta er unnskyldt ;-)
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-FK Haugesund 20.04.16 kl 19.00

Post by Knuta »

Enig. Navn skal skrives rett, heretter skriver jeg konsekvent Henrik.:-)
Post Reply