Fargevalg

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Fargevalg

Post by Los-Loco »

Heisann!

Først av alt; dette er en bra side! Godt jobbet av Espen og hvem den nå er andre som står bak!

Idag har fargene skiftet litt, fra sort bakgrunn til hvit og blå bakgrunn. Vet ikke helt hva det skyldes, men det er helt klart mer behagelig å arbeide/lese med lys bakgrunn. Den sorte er unektelig tøff, men jeg føler den nokså slitsom i lengden.'

Driver dere å jobber med dette siden fargene skifter litt, eller hvordan er det? Jeg kunne tenke meg en lys bakgrunnsfarge, og gjerne gult i rammer og overskrifter for å beholde imaget.


Los-Loco har talt!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Kan til dels være enig. Spesielt er rullegardinet vanskelig å se. Det bli svart mot svart bakgrunn.
Masinga
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Først må jeg jo bare nevne at siden er min, Espen er bare moderator :D

Videre så skjønner jeg ikke helt at fargen har endret seg?

Har du endret noe i profilen din kanskje?
Man kan velge mellom SubBlack og SubSilver om jeg ikke husker feil, subBlack er den som er satt som standard og er den gule og sorte.
SubSilver er i lysere farger..

Jeg har lett etter en template som har farger som passer bedre inn men ikke funnet det ennå, foreløpig er det subBlack som kommer nærmest Glimtfargene...

Kan desverre ikke designe template selv...ennå i hvertfall...

Mulig jeg finner en template som passer bedre etterhvert, eller endrer på en slik at den passer..
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Har lastet opp en ny template som jeg har endret litt på og lagt inn en ny logo.
Denne vil ikke vises med mindre man endrer til denne stilen selv.

Etter at du har logget inn, trykk på profil i menyen på toppen av forumet.
Når du kommer inn i profilen ser du nedover til du kommer til Innstillinger, under den finner du Forum Stil.

Der kan du velge mellom følgende:

subBlack: det er den med sorte og gule farger som er standard når man kommer inn på forumet. Den har norske knapper og alle
avaterer som man kan velge mellom er laget for denne
templaten.

subSilver: denne er lik i form men er i fargene lys og blå.
avaterene ser litt rar ut siden de er beregnet
for mørke farger. Har ikke glimtforum.net logo
Har ikke norske knapper.

Dookie Flower: Denne er i lyse farger med hovedvekt på gul.
Har et annet oppsett en de andre to.
Avaterene ser her også ikke helt bra ut p.g.a
at de er til mørke farger. Har heller ikke norske
knapper men har glimtforum.net logo.


Etter at du har valg stil så må du trykke OK helt nederst, deretter tar det noen sekunder før fargene endrer seg.


Avatarene er ikke vanskelig å endre slik at de passer til lyse farger men de passer ikke til begge. Dermed kommer jeg ikke til å endre på de med mindre flertallet bruker en av de templatene som har lyse farger.

kom gjerne med tilbakemelding på hvordan du liker den nye Dookie Flower...er litt spent på det :D

Dessuten lurer jeg på om det er flere som har hatt problemer med at fargene endrer seg??
Slik skal det nemlig IKKE være...hvis dette er et tilbakevendende problem må jeg finne ut hva det kan komme av.....
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Her har det tydeligvis skjedd et eller annet! Jeg har ikke lagt merke til de grå feltene tidligere (siden jeg ikke er så inne i de tekniske betegnelsene). Uansett fungerer det mye bedre nå, inkl. rullegardinet!
Masinga
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Masinga wrote:Her har det tydeligvis skjedd et eller annet! Jeg har ikke lagt merke til de grå feltene tidligere (siden jeg ikke er så inne i de tekniske betegnelsene). Uansett fungerer det mye bedre nå, inkl. rullegardinet!
Tenker du på at annenhvert innlegg har grå bakgrunn??

Prøvde du å bytte stil å profilen din?
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Heia!

Nå har jeg skiftet til flower-stilen, og den er absolutt mer behagelig for øynene.

Oppsettet er jo en del annerledes, har ikke gått veldig langt inn i sammenlikningen, men foreløpig ser dette bra ut. Den originale er nok helt klart "tøffere", men jeg er langt mer opptatt av brukervennlighet. Sånn sett er forumet på Glimt.no optimalt. Enklere kan man ikke få det! Men noe må jo åpenbart forsakes for å ivareta en viss sikkerhet mot tullinger....

Tror neppe at så mange kommer til å ta seg bryet med å skifte stil på profilen sin. Hvis du (Larsen) vil vite hva folk synes er best, så tror jeg det er best å skifte stil på innloggingssiden ofr så å ta en avstemming etter et par dager og se om folk liker den eller ikke.


Uanz, jeg er takknemling for en grei løsning som passet for meg! :)


Los-Loco har talt!


Los-Loco har talt!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Det var jo hyggelig at du likte den :)


Om du opplever at knapper osv skifter midlertidig utseende så er det bare jeg som leker meg med photoshop.
Skal få fjernet den hvite rammen rundt forumet som det blir med dookie flower templaten...likte ikke det noe særlig.
kanskje jeg setter den som standard...vi får se..

Når det gjelder brukervennlighet er jeg overbevisst om at dette formatet faller i smak bare man blir vant med hvordan det fungerer!!


Kommer til å fortsette å se etter en template som fungerer enda bedre..
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Når har jeg funnet en ny template som er langt mer behagelig å se på.
Endre i profilen til forum stil: orange 101

Hva syns dere?
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Post by Masinga »

Jeg skjønte først ikke hva som var skjedd med forumet. Jeg er en idiot når det gjelder data. Da du gjorde oppmerksom på det med profilen gikk jeg inn og endret denne. Men så begynte jeg å savne den opprinnelige svarte versjonen. Den er tøff selv om den har sine bakdeler og kanskje litt slitsom å lese, som du sier.

Jeg er enig i at siden slik den er nå er mer leservennlig. Men jeg synes logoen var bedre slik den var. Dessuten synes jeg det nå er vanskeligere å se om jeg er pålogget eller ikke.

Ellers gjør du et utmerket arbeid, Larsen! Du viser stor iver etter å utvikle forumet. Stå på! Dette er fremtiden for Glimtfans!
Masinga
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jo takk Masinga :D

Du har helt rett i at det er vanskeligere å se om man er innlogget eller ikke, la faktisk ikke merke til det for du bemerket det.

Det er en ting til jeg ikke helt liker...om man siterer noe så får man en rosa bakgrunnfarge på det som er sitert...det er IKKE tøft...

Muligheten til å velge stil vil komme tilbake, grunnen til at jeg overstyrer valget nå er at det er den eneste måten å sørge for at alle ser den nye stilen.
Vil beholde det en ca. 1 uke slik at folk får sagt sin mening.

Når det gjelder logoen som var på den mørke stilen så var den laget av mariasha her på forumet.
Den passer ikke inn til denne stilen, hverken farger eller størrelse men kanskje hun lager en ny?
Jeg har et par andre logoer jeg har laget til denne stilen som jeg kan prøve ut etterhvert...driver fortsatt også å prøver å lage flere.

Logoen til denne lyse stilen er langtfra bestemt ennå..kanskje jeg lager en avstemming på alternativer etterhvert...

Jeg er litt usikker på hvilken jeg liker best av stilene nå....denne eller den mørke...
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Post by Los-Loco »

Heia!

Jeg er godt fornøyd (som tidligere sagt) med at det har kommet lys bakgrunn. Men det finnes mange lyse farger å velge i mellom, og jeg mener at når klare farger skal brukes på en Glimtside, så bør det velges gult. Fikk litt "Aalesund-feeling" av dette.


Det er sikkert like mange meninger om dette som det er brukere på forumet, så det er sikkert ikke lett å tilfredstille alle. Du får bare lytte til kvalifiserte meninger, og ellers gjøre som du vil Larsen. Jeg setter uansett stor pris på at brukervennligheten er forbedret!

Los-Loco har talt!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hovedsaken er jo at det blir brukervennlig :)

Har gått litt på bekostning av "glimtfeelingen" men vi får se om jeg klarer å få inn litt mere Glimtfarger i denne stilen..er litt vanskelig farge å jobbe med gult, blir lett litt glorete og dermed slitsom for øynene.

Håper å få flere kommentarer til hvordan den nye stilen fungerer og om folk er fornøyde, det vil påvirke hvilken stil jeg velger som standard fordi jeg kommer til å gjøre visse endringer som påvirker hvordan ting ser ut i de forskjellige stilene.
Et eksempel er de gule rank-stjernene, disse tar seg foreløpig ikke så godt ut i denne stilen fordi de er beregnet på en mørk bakgrunn. Forandrer jeg dette så vil de igjen ikke ta seg godt ut med mørk bakgrunn, dermed er det viktig hva flertallet vil bruke....Noen kommer til å lide litt uansett :)
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Post by J I P »

Foretrekker utentvil den lyse varianten.
Logoen og navnet på forumet gjør at det ikke er noen tvil om tilhørligheten.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Larsen wrote:Når det gjelder logoen som var på den mørke stilen så var den laget av mariasha her på forumet.
Den passer ikke inn til denne stilen, hverken farger eller størrelse men kanskje hun lager en ny?
Hvis du trenger, så kan jeg alltids prøve å lage en ny, men ikke helt enda.. Trial-perioden på Photoshop har utløpt, så da må man vel jukse litt og laste ned på nytt (og håpe det fungerer) :roll: Problemet er bare at dette tar litt tid, og så heldig som jeg er, må jeg dele pc med fire folk.
Men skal nok få ordnet noe, hvis det trengs.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Kan ikke love deg at den blir brukt om du lager en ny logo, men hyggelig om du lager et alternativ å velge mellom :)
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Hehe, hadde da virkelig ikke regnet med at det var noen selvfølge :)
User avatar
Fredrik Naurstad
Posts: 90
Joined: Sat Feb 21, 2004 12:10 pm
Location: Sverige Umeå 906 29
Contact:

Fredrik´s historia

Post by Fredrik Naurstad »

född och uppvuxen i umeå, trehjuling med kork-gevär på mariehem´s stråk.
flyttade sedmera till böleäng där föräldrarna skildes och min syster växte upp.
att alltid stötta och hjälpt min familj var en driv kraft.djur och natur är en
viktig del i mitt liv,att läsa djurens betende och liv.idrotten är min stora
passion och kvinnor.filmen blev mitt liv och sången en dans över natten.
skrivandet har jag som längtan efter min sorg över det svåra jag gick igenom.
min mor blev sjuk och jag drömde mig bort varje kväll.och nu vill jag bara
visa att man kan om man vill.trötta öron som törstar efter ett misslyckat
äktenskap.visst ville jag hämnas på vuxen världen som inte förstog hur
viktig jag var för min familj.mvh trött man
All-service tel. 070-2057727
Post Reply