Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Crazy horse »

En kamp som jeg mener er veldig viktig å vinne, nesten like mye som den forrige. Om vi vinner denne har vi 14 poeng på 12 kamper og vi er "back on track" for fornyet kontrakt som et minimum for denne sesongen. Vi legger en av de andre konkurrentene 6 poeng bak oss også. Vi må for all del ikke la AaFK spille på seg selvtillit mot oss.
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by mortsto »

Skal bli spennende å se om Bjørkan starter med samme mannskap som sist. Jeg har null tro på poeng mot Viking, så det er viktig med seier her. Med den starten vi hadde så er 14 poeng på 13 kamper en nedtur, men vi går i hvert fall inn i EM-pausen med kun ett bein i nedrykksstriden.

Edit: Ser for øvrig at kampen er nevnt som en del av jubileumsprogrammet for helga. Håper det har innvirkning på antallet tilskuere, selv om jeg tviler.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Masinga »

Glimt må fortsette den knallharde jobbingen mot Aalesund! Glimt må ikke gi Aalesund noe håp. Etter rapportene å dømme, skulle Start vunnet med et par mål 16.mai. Men Start mangler gode avsluttere.
Masinga
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by ingen87 »

På Facebook hevdes det at kampen blir utsolgt pga høyt påtrykk av sponsorer. Skal bli spennende å se hvor mange som finner veien til Aspmyra på søndag.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Knuta »

Synd at kampen går på det mest ugustige tidspunket kl. 15 på søndag. Håpløst spesielt da det er endelig meldt fint vær i Bodø og folk er ute på tur. Få kampene kl. 18 for fan. Hører dere NFF. TV2 avtalen er en skam for norsk fotball. Jeg gremmes og river meg i håret.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by bjornage »

Klokken 15 er vel satt for å korrespondere bedre med kollektivtransport og det øvrige opplegget i jubielumshelga. Tror ikke dette er helga folk kommer til å reise bort fra Bodø.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Kesseboy »

Tidspunktet er det Glimt som har bedt om, slik jeg forstår det.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Knuta »

Ok. Da beklager jeg.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Masinga »

mortsto wrote:Jeg har null tro på poeng mot Viking, så det er viktig med seier her.
Si ikke det! Viking leverte en begredelig forestilling mot Sogndal 16. mai og produserte omtrent ingenting. Ingen grunn til å stå med lua i hånda.
Masinga
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Larsson »

Spent på om Normann er tilbake i startoppstillingen til denne kampen. Jeg ser ærlig talt ingen grunn til hvorfor han skulle være det. Jeg er stor fan av ferdighetene og typen Normann, men var det én ting som funket i kampen på Alfheim var det det kollektive presset. Føttene til Normann går rett og slett ikke kjapt nok til å jage ballen på samme måte som det trehodete trollet Jacobsen, Furebotn og Karlsen klarte på mandag. Og da ble det ikke åtti meter opp for Olsen og kanten på den andre siden - og backene hadde krefter nok til å bidra av og til.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Garrincha »

Slik Viking fremstår i øyeblikket, vi har gode muligheter for å slå dem.

Men mot Aalesund, jeg synes i alle fall Karlsen bør få ny tillit, han har var god mot Tromsø. Kanskje vi skulle fortsette med samme midtbane som mot Tromsø, så kan kanskje Normann være en joker.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by MhepA »

Slik som Normann har fremstått i de siste kampene er det helt greit å stille med samme midtbane som sist. Synes vi burde komme med et tidlig bytte om Azemi ikke fungerer på topp i 1. omgang, akkurat som i kampen mot Tromsø. Jeg har egentlig tro på å bytte Azemi og Jevtovic.

Laget jeg vil ha mot Aalesund:


Halldorsson
Edvardsen - Moe - Bjørnbak - Jonassen
Furebotn - Karlsen - Jacobsen
Azemi - Jevtovic - Olsen

Azemi har scoret i to kamper til nå i sesongen. In fact har han bare scoret i syv kamper siden han kom hit, ikke spesielt imponerende. Derimot har han vist seg å være en riktig spiller til tider når vi sliter med å holde på ballen. Derfor vil jeg ha han på banen, også kan vi kanskje rotere på Azemi og Jevtovic til tider hvis det ene ikke fungerer.

Potensielle bytter:
Normann --> Edvardsen
Normann --> Jacobsen
Hauge --> Azemi
Hauge --> Jevtovic
Bjørkan --> Olsen
Babenko --> Karlsen
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Crazy horse »

Altså....mot VIF var Normann bare millimetere unna å bli matchvinner på overtid, samt at han vel hadde en til gigantsjanse. Hadde han scoret der så hadde vi virkelig savnet ham mot TIL. Er forsåvidt enig i at man ikke skal forandre et vinnende lag, men synes veien er veldig kort fra helt til syndebukk noen ganger.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by gavharr »

Normann trenger tillit. Han er en av de unge som virkelig kan bli god! Når det er sagt, så hadde han nok profittert på litt veiledning på det defensive. Burde ikke være umulig å lære bort. Da vil han bli en skikkelig forsterkning.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Knuta »

Normann er god, men for dårlig defensivt, samt at han liker å leke litt for lenge med kula og det har mange ganger skapt farlige overganger. Han er et stort talent men må lære seg at han ikke er alene men spiller på et lag. Klarer Bjørkan å justere dette har vi en glimrende spiller. Ellers å vil jeg ha Babenko tilbake, selv om Karlsen gjorde en god jobb. Mye takket være TJ enorme løpsinnsats mot TIL, noe som Normann dessverre ikke har. Ikke lett for Bjørkan å ta ut riktig lag når alle er skadefrie. Man må også tenke på den totale belastning neste uke. Kamp på søndag, tøff cupkamp mot Haugesund på onsdag og ny kamp bort mot Viking på søndag.
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by perg1 »

Enig med Crazy Horse, Normann kunne vært matchvinner mot VIF flere ganger og det er små marginer, men jeg syns Karlsen-Jakobsen-Furebotn gjør en veldig god kamp mot TIL, spesielt 2.omg så for min del kunne de samme fått tillit mot Aalesund.
Babenko har ikke levd opp til forventningene, og i veldig mange kamper nå har Glimt blitt for spinkle på midtbanen. Kjenner ikke til hvilken midtbane Aalesund stiller med, men regner med at Bjørkan planlegger i forhold til motstanden han møter og at Glimt skal møte Haugesund i cupen noen få dager etterpå.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Crazy horse »

Normann har ikke vondt av å hvile et par kamper, så den er grei, men jeg vil gjerne ha ham tilbake snart, for han kan fort være en av bærebjelkene i framtidas Glimt, om vi er heldige og dyktige.
Glimt har til nå scoret 13 mål. Av de målene har kun ett kommet fra en midtbanespiller (Furebotn). Vi trenger midtbanespillere som leverer en del mål per sesong og Normann kan fort være en sånn. En annen jeg har veldig stor tro på der er Morten K, når han en gang kommer tilbake.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Kesseboy »

Enig i at Normann trenger matching og pr. potensiale fortjener en plass. Men akkurat nå synes jeg Glimt skal satse hardt på å få inn noen flere poeng for å kunne ha litt ro på veg inn i sommerpausen. Stemmer for jordfresermidtbane mot Aalesund framfor feinschmecker.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by G-s-enz »

Enig med Kessebwwwoooy.

Noen som tror vi setter tilskuerrekord?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by mortsto »

Har problemer med å skjønne hvordan en skal sette tilskuerrekord når kapasiteten er satt ned siden forrige rekord.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Knuta »

Det er flaut å stenge en tribune fordi den er i så dårlig forfatning. Uavhengig om det blir ny stadion eller ikke(kanskje år 2020), så kan man vel få fikset opp en tribune slik at den holder vanlig sikkerhetssnivå?. Er det ikke moe som heter vedlikehold eller er det et fremmedord i Glimt/Bodø Kommune.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Boombadila »

Såvidt jeg har forstått det er vel det største problemet at man brukte salt i betongen, og dette da tærer ned på bygget.

Eller så er det vel kommunen som eier stadion, så vedlikehold er vel et fremmedord.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
andreassenm
Posts: 13
Joined: Mon May 26, 2014 2:30 pm

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by andreassenm »

Hvilken tribune er det som er stengt? Ståplassene i forkant av SNN tribunen vet jeg...
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by ingen87 »

Har forstått det slik at Glimt har fått tillatelse til å bruke ståtribunene i anledning denne kampen? Kan noen bekrefte dette? FSHelgeland - mener det var du som sa noe om det på Facebook? :)

Kan jo uansett ikke slå den gamle rekorden på 12 189 (før utbygging). Og jeg tror ikke noen ting på at de skal klare å slå rekorden fra Norge - Island 8 800 (etter ubygging).
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd: Glimt-Aalesund søndag 22. mai, 15.00

Post by Kesseboy »

Ståtribuna er åpna for anledninga ja, er det jeg har blitt fortalt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply