Spillertråd: Simon Thomas

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Spillertråd: Simon Thomas

Post by FSHelgeland »

Image
følge AN så er det bekreftet (Jeg får dog ikke lest artikkelen)

http://www.an.no/sport/bodo/glimt/glimt ... 5-4-211920

http://bodonu.no/glimt-jakter-landslagskeeper/

Velkommen Simon. Jeg har stor tro på at dette kommer til å bli meget bra :D
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by G-s-enz »

Har virkelig trua på det her,velkommen :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by Knuta »

Velkommen til Glimt. En fantastisk keeper. Er det noen som kan klippe ut AN's innlegg?.
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by Young Gun »

Image

Sikker på at det ikke er Pavel Londak in disguise vi henter?

Herlig! Vi tar alltid imot landslagskeepere :D
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by tomath »

Kan dere som kjenner til ham si litt mer om hvordan han er? Styrker, svakheter og sånt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by Knuta »

Intervju;

Før VM-kvalifiseringskamp i november spiller Canada mot Ghana, et av Afrikas beste lag og nummer 25 på FIFA-rankingen. Strømmen IFs keeper Simon Thomas er tatt ut i troppen som består av mange spillere som er med for første gang. Simon har hatt landskagskamper tidligere, men ikke i 2015. Vi har tatt en prat med målvakten rett før han setter seg på flyet ut av Norge:

Gratulerer! Ble du overrasket over uttaket?

- Jeg visste at de så etter nye ansikter for å prøve ut spillere før kvalifiseringskampene starter. Jeg forventet det ikke, men ble selvsagt glad. Fokus for meg dette året har vært å jobbe hardt med egen utvikling, og det har noen lagt merke til. Jeg gleder meg og ser fram til kampen.

Hva tror du er årsaken til at landslagsledelsen har valgt deg?

- Jeg spiller konsistent – har klart å nå et nivå på keeperspillet som ikke går opp og ned og hvor resultatene varierer mye. Det trenger alle landslag. Og jeg har vært med på å levere solide resultater for laget.

Er det også dine sterkeste sider som keeper slik du ser det?

- Ja, jeg jobber mye med å være konsistent. Andre styrker ved målvaktspillet mitt er nok crossballer og skudd.

I tillegg til?

- At jeg er realistisk, jobber med egen utvikling, ligger lavt – mentalt sett.

Motstanderen Ghana, hva vet du om dem?

- De har vært gode i Africa Cup og kom på 3. plass sist, i 2013. De har hatt solide resultater og har en del spillere på høyeste nivå i internasjonale ligaer - og det er gjerne det utslagsgivende for et landslag.

Keepertrener i Strømmen IF Onar Nymoen gleder seg meg Thomas:

- Simon er en god allround-keeper. Han gjør veldig få feil, det ser man på at han er matchvinner gang på gang. Han er hardtarbeidende. Han har stolthet og ”passion” for jobben sin i mål, og ofrer veldig mye for å ta karrieren sin så langt som mulig.

Hvordan har han utviklet seg under deg?

- Han har blitt veldig god med beina og har forbedret seg på de fleste områder. Hos oss har han fått spille kamper og med det kommer god framgang. Crossballer og posisjonering er også tatt til et nytt nivå. Simon har en stabilitet og trygghet som det er viktig for hele laget at bakerste mann besitter, avslutter Nymoen og ønsker Simon lykke til.

Canadas landslag har treningssamling i Florida og reiser deretter til Washington for å spille. Av troppen på 24 mann er 12 spillere i Europa. Se hele troppen og les om uttaket på fotballforbundet til Canada sine offisielle sider.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by Sven-Rune »

Velkommen Simon

Er ellers imponert over hvordan Glimt jobbet med denne spilleren! Ikke nok med at Åsmund og Jonas så ham i Strømmen, Jonas var til og med på trening i Strømmen for å jobbe med Simon!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by liverglimt »

Velkommen!!
@liverglimt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by G-s-enz »

Sven-Rune wrote:Velkommen Simon

Er ellers imponert over hvordan Glimt jobbet med denne spilleren! Ikke nok med at Åsmund og Jonas så ham i Strømmen, Jonas var til og med på trening i Strømmen for å jobbe med Simon!
Det er jo imponerende,viser at de er inne på tanken å kvalitetssikre signeringene sine :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by Garrincha »

Velkommen :glimt

Kan ikke huske vi har hatt en fra Canada før.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by Gvandreassen »

Velkommen ombord, Simon! Gleder meg virkelig til å se han i aksjon, har hørt gode ting! Noen som vet hvor høy han er?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by Shredd »

191 sier wikipedia. Virker å kunne være korrekt når man ser bildet av han ved siden av Åssa.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by eidurgud »

Her er hele artiklen fra AN:
Bodø/Glimt henter 25 år gamle Simon Thomas fra førstedivisjonsklubben Strømmen.

Glimttrener Aasmund Bjørkan ønsker canadiske Simon Thomoas velkommen.
Glimttrener Aasmund Bjørkan ønsker canadiske Simon Thomoas velkommen. (Foto: Freddy Toresen)
DEL
Thomas skal etter planen ta over keeperjobben på Aspmyra etter Pavel Londak.

De helgule er enig med den canadiske landslagskeeperen om en treårskontrakt. Simon Thomas landet på flyplassen i Bodø klokken 17.00 fredag. Etter en lang reise fra Canada bar det rett på hotell.

Lørdag gjennomførte nykommeren den medisinske testen og undertegnet deretter kontrakten med de helgule.

- Dette blir et flott steg for meg. Jeg har bare hørt gode ting om Glimt. Jeg gleder meg stort til å komme i gang, sier Thomas.

Testet på Strømmen-trening

Bodø/Glimt har fulgt sin nye målvakt nøye gjennom høstsesongen. Både Aasmund Bjørkan og Jonas Ueland Kolstad har sett canadieren i aksjon for Strømmen.

Det spørs om ikke de helgule tilførte begrepet å studere en potensiell spiller ekstra nøye en ny dimensjon underveis også.

- Jonas var faktisk på Strømmen-trening. Der gjennomførte han en egen keepertreningsøkt med Simon Thomas. Det tror jeg ikke har skjedd i så mange andre overganger, humrer Aasmund Bjørkan.

- Det forteller litt om hvor nøye Glimt egentlig var da de skulle sjekket meg ut. Det forteller også litt om Strømmen at de slapp en annen trener til på deres trening, smiler den nye Glimt-keeperen.

Nei fra Færøyenes keeperhelt

De helgule jobbet lenge med å sikre seg Færøyenes landslagskeeper, og kultfigur, Gunnar Nielsen fra islandske Hafnarfjordur. En overgang som strandet i siste liten, da det egentlig bare var underskriftene på kontrakten som manglet.

Dermed måtte Glimt starte keeperjakten på nytt, og Strømmens Simon Thomas ble blinket ut.

25-åringen fra Vancouver spilte 28 kamper i førstedivisjon for Strømmen denne sesongen. Dette var samtidig hans første sesong i norsk fotball.

- Jeg har bare fine ting å si om Strømmen. Nå er jeg på plass i Bodø for å ta førstekeeperjobben her, forsikrer han.

- Og du vet at Glimt skal hente ytterligere en målvakt?

- De bør hente en til, ja. Men, jeg sikter på å være nummer en når sesongen starter, slår canadieren fast.

Stort potensial

Bjørkan beskriver sin første signering som Glimt-trener på denne måten:

- Han er en modig og offensiv keeper. Han er tøff i feltet og flink til å distribuere ballen med beina. I tillegg har han et stort utviklingspotensial, påpeker Bjørkan.

Simon Thomas forlater Bodø søndag. Mandag flyr han tilbake til Vancouver for å ha litt ferie.

- Jeg er tilbake til sesongoppkjøringen mandag 4. januar, avrunder den nye Glimt-keeperen
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by Zann »

Betryggende at dette er noe de har jobbet med en stund. Det er vel også naturlig at dette er en av grunnene til at Londak ikke fikk fortsette?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by eidurgud »

Det var vel Londak som ikke ville være med videre?
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by Zann »

Ble det ikke hintet om at det muligens ikke var så enkelt? Det er også mulig at det bare er jeg som er for glad i å lese mellom linjene.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by eidurgud »

Det har ikke jeg fått med meg, ihvertfall. Slik jeg forsto det så ville dem flytte tilbake til Estland. Har dog ikke fått med meg hvorfor de ville det.

Spent på hvordan Thomas er som spillertype, har ikke sett han i det hele tatt. Siden Kolstad faktisk hadde en økt med han under ei Strømmentrening så regner jeg med de er rimelig komfortabel med å hente han.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by gavharr »

Ifølge spillerprofilen på Strømmens hjemmeside, så er han 188cm.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by Vegard »

Bodø/Glimts første canadier? Velkommen :)
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by Gvandreassen »

Spennende! I tillegg er det greit at de sier at de skal hente en til. Det faktum at de så på Nielsen og, er betryggende :D
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by Mr Bean »

Welcome :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
tord
Posts: 27
Joined: Wed Apr 09, 2014 9:46 am

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by tord »

Noen som har en formening om hva Thomas kan ha kostet?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by Knuta »

Thomas kom vel gratis siden han bare hadde kontrakt med Strømmen ut året. Meningen med oppholdet i Strømmen var at han skulle få vise seg fram for norske lag og Espen Olsen i Strømmen er glad for at han valgte Glimt. I Strømmen er det ingen som har full lønn, og maks lønn er vel på 200.000 for noen få spillere.
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by kimbo »

Simon blir også med på intervjuet mitt som først skulle være med Milan, har kommet inn en del spørsmål, om dere har noe bedre en Glimt i Steigen sitt om lokal heimbrent, legg det ut på DGHs facebookside.
Positivitetsmafian
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Simon Thomas

Post by Ville Lehtinen »

http://www.an.no/glimt/sport/bodo/simon ... 5-4-344425 (PLUSS)

Simon Thomas skadet fingeren i Spania og sto kampen mot RBK med brudd og røket leddbånd. Skal opereres denne uka, og er ute av spill i opp til åtte uker.
– Jeg er knust over beskjeden om at jeg måtte opereres. Jeg har jobbet hardt for å komme meg inn på laget, og gjorde en god kamp sist. Så det er frustrerende. Men jeg må tenke på det positive. Jeg hadde en god kamp sist, og det er noe å bygge på. Jeg skal komme tilbake, og levere godt igjen. Nå er fokuset mitt kun å bli frisk igjen, sier Thomas.
Post Reply