Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by mortsto »

Synes det blir feil å fokusere på omstendigheter og rammer rundt kampen. Hadde det vært sånn at spillerne var åpenbart preget og spilte med høye skuldre, så hadde det kanskje vært et poeng. Men første omgang synes jeg tidvis var svært god, og hvor gutta kriga og peisa såpass på i duellene, at jeg var overbevist i at dette kom til å gå veien. Når vi ikke setter sjansene, og samtidig får en på trynet umiddelbart etter pause, så kollapser laget som det så ofte gjør. Noen som tror gutta hadde klart å snu kampen om det hadde vært 2800 tilskuere og vanlig laber stemning?

All ære til de som sto på for å gjøre dette til en fest. I dag føltes det som om noe mer enn bare en vanlig kamp, og en sånn følelse får en stort sett bare i kampene mot TIL, RBK og kamper som har avgjort for opp- eller nedrykk. At vi istedet for å trekke på skuldrene, er ekstra skuffa og vonbrotne betyr bare at de som var i sving rundt dette arrangementet har gjort jobben sin bra. Store kamper er verre å tape og bedre å vinne. Skulle gjerne hatt full fest og fulle tribuner hver eneste gang Glimt spiller på Aspmyra.
:glimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by liverglimt »

Knuta du bommet stort foran kampen mot Sarp. Så at du har stort sett rett er definitivt ikke rett.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Knuta »

Håper jeg bommer masse på mine tips. Er frustrert fordi Glimt stadig taper når de har mulighet til å dra fra bunnstriden. Men det er et tankekors når det skjer gang på gang år etter år. Vanligvis heier jeg aldri på VIF men nå håper jeg at de slår både AAFK og LSK. Men trøsten er at vi møter ganske lett motstand i de to gjenstående hjemmekampene.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Novi »

Blir spennende som alltid, dette! Ingen høst uten Glimt-bekymringer :)
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by ingen87 »

Ser litt bort fra det sportslige nå. Denne jubileumsfeiringa blir for meg symptomatisk med Glimt.
1. Det skulle arrangeres supporter-tog fra Bryggerikaia til Aspmyra. Ingen organiserte dette og hele opplegget ble tamt og stusselig. 1916 gjorde en god jobb med å prøve å sette dette i gang, men flesteparten kom luntrende uinteresserte bak.
2. Sushimosaikk ble ikke ferdig før langt ute i 2 omg. De fikk ikke dette i boksene til kampslutt og de fleste gikk nok hjem uten sushi.
3. Laget spilte rævva
4. Tifo-ene ble ikke dratt rett opp på tribuna og flere var skeive.

Tror vi i neste kamp er tilbake til de 2400 faste besøkende. Vi som ikke trenger sushi eller annen form for "oppvartning" for å orske å se superlaget.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Kesseboy »

"- Alle som kom og så på må bare glemme dette" sier Olsen til AN. Det føles litt lettvint? Selv om han er åpenbart oppgitt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Trapattoni »

Vi ble vel ganske enkelt kjempa i senk av et mye sterkere lag, rent fysisk.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Knuta »

Skulle ønske vi hadde en spiller som Daniel Bråthen hos Glimt. Tøff, sterk, rask og binder ofte 2-3 spillere. Den fysikken har vi ikke hatt siden IBBA forsvant. Bør kanskje se etter en slik spiller når overgangsvinduet åpner seg. Det beste for Glimt er vel å ha en fin blanding av unge spillere med eminent teknikk, samt fysisk robuste spillere som er viktige som i denne kampen. Den verste skuffelsen er over nå. Synes både Thomas i målet og Sascha var svake i går. Samt at både Berg og Normann spilte for 'trangt' i pasningspillet noe som medførte farlige overganger og dødballer. TJ hadde en dårlig dag på jobb. Jeg ville prøvd å sette inn Manzon tidligere og beholdt Azemi. Det ville gitt mye mer fysikk på topp. Men Glimt spiller alltid med samme formasjon selv om ingenting fungerer. I går fungerte det ikke i 60 minutter. De første 30 var ok.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by bjornage »

Syns rammen rundt og stemningen var veldig bra, her har Glimt og supporterne gjort en kjempejobb. Det blir å dra det for langt å skylde på sushistunt og andre ting for å forsøke å forklare for hvorfor det gikk som det gikk. Synd det skjærte seg med sushien, da jeg gikk hjem sto det bare tomme bord i Hålogalandsgata og den køen på andre siden mot rundkjøringa orket jeg ikke ta del i. Dro derfor tomhendt hjem.

ecke har et godt poeng - når Jacobsen går ut og Hauge kommer inn har vi en utrolig lett midtbane. I andre omgang ble vi overkjørt av et aggressivt og sterkere lag. Mathias Normann gjorde unormalt mange dårlige valg, mens Hauge og Berg stakkars bare løp i mellom. Branntrener Nilsen så nok hvordan vi så ut og trykket på de rette knappene. Fra det var vi stort sett sjanseløse. Det var mye murring om at Brann spilte for tøft men der er jeg helt uenig - vi ville elsket å se vårt lag opptre på samme måte. Når vi da kun forsøker å slå langt på Azemi de siste 30 har vi ingenting å by på, både Acosta og Demidov var suverene her. Det er da det er så forbanna surt at vi likevel taper på grunn av et mål fra corner og en håpløs keepertabbe. Hadde vi klart å luke ut feilene kunne vi likevel klart å få med oss noe.

Fitims mål var herlig, ett av de flotteste vi har scoret i år, men jeg føler meg overbevist om at årets Brannlag er et de bortelagene som har spilt på Aspmyra de siste årene. Situasjonen rundt Branns annulerte scoring var merkelig, hva ble sagt på fotballsendingene/Studio Glimt i går? Sidemannen min mente at han så linjemann markere tidlig, mens twitter mente dommerskandale. Offsiden var jo åpenbar, men det så jo ut som dommer så på storskjermen før han annulerte den.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by mortsto »

Det kom minst to forklaringer på det i løpet av tv-sendinga. Den ene forklaringa var at det var fjerdedommer som så offsiden og ga beskjed til de andre. Det er vel i utgangspunktet ikke problematisk, men det er litt rart at en dommer som er såpass dårlig plassert ser det. Da er det jo spørsmål om fjerdedommeren så hendelsen på skjermen i reprisen. Den andre forklaringa var at linjedommeren så hendelsen, men var usikker på om ballen kom fra en Brann- eller Glimstspiller og måtte konferere med dommeren før han var sikker i sin sak.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Larsson »

Gøy å være på Aspmyra på slike dager som i går. Men det står litt skrevet i stjernene at det blir som det blir når Halvdan ligger på kne foran Trond Olsen 25 minutter før kampstart. Dessverre.

Fotballfaglig synes jeg formasjonsendringen som ble gjort i forkant av kampen er grunnen til at det går så bra som det går i første omgang. Jakobsen ligger på Heltne Nilsen hele veien og klarer å hindre at han blir for dominant i det oppbyggende spillet. I andre omgang ble det dessverre helt motsatt. Også Jakobsen er bedre når han har frie tøyler offensivt. Utrolig at det går såpass bra i første omgang med to dype kortvokste - men både Berg og Normann klarer seg helt greit. Hørte Bjørkan hadde sagt til Berntsen i forkant av kampen at han vurderte å kjøre 4-4-2 fra start (blant annet for å få inn Manson sammen med Azemi), men synes 4-2-3-1 funket. Får håpe Jakobsen ikke blir for lenge ute slik at man kan fortsette i det sporet der. Synes uansett det er fett med en 4-3-3-trener som er åpen for å prøve nye ting.

Banens dårligste er soleklart Daniel Edvardsen. Han var overhodet ikke på stasjon og var bakpå hele kampen gjennom. Tror det blir helt greit med en pause for ham nå. Hjerneblødningene til Jacobsen og Thomas får man gjort lite med. De vet det nok aller best selv.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Jeg har ingen problemer med at fjerdedommeren så det fra sin posisjon, så åpenbar var den offsiden.
mortsto wrote: Den andre forklaringa var at linjedommeren så hendelsen, men var usikker på om ballen kom fra en Brann- eller Glimstspiller og måtte konferere med dommeren før han var sikker i sin sak.
Jeg tenkte også i disse banene, men da må han jo stå der med flagget i været og ikke gi signal for mål.

Ut fra det jeg så av kampen var ikke Daniel Edvardsen dårligst -- han var kanskje tydelig ukomfortabel i perioder, men verken Hauge eller Berg klarte å bidra med noe som helst på midten -- presiserer igjen at det er basert på det jeg så.

Ellers så er jeg klar på at jeg synes Brann fikk lov til å være alt for brutale av en puslete dommer, men samtidig svarer Glimt med sutring og mister fokus, tilsynelatende. Man må være tøffere i hodet om man ikke er tøffere i kroppen.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Knuta »

bjornage wrote:Syns rammen rundt og stemningen var veldig bra, her har Glimt og supporterne gjort en kjempejobb. Det blir å dra det for langt å skylde på sushistunt og andre ting for å forsøke å forklare for hvorfor det gikk som det gikk.
Selvfølgelig var det satt på spissen. Stemningen var også fantastisk mot AAFK og TIL hvor man hadde masse 'festligheter' på forhånd og diverse stunt for å fylle opp stadion. For meg er det et tankekors at i disse 3 tilfellene spilte Glimt sine 3 dårligste hjemmekamper. Mulig det er tilfeldig, men det har også skjedd tidligere år med mye festivitas før kampene. Som utenforstående stiller jeg bare spørsmål og også TV2 stilte de samme spørsmålene selv om TV2 ikke akkurat er presise i sine analyser.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by mortsto »

Tre dårligste hjemmekamper? Hva med 3-4 mot Haugesund? Eller 0-2 mot S08?
Også overrasket over innlegg om endring av formasjon. Det la jeg ikke nevneverdig merke til.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Ville Lehtinen »

bjornage wrote:jeg føler meg overbevist om at årets Brannlag er et de bortelagene som har spilt på Aspmyra de siste årene.
Vanskelig å være uenig :mrgreen:
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Knuta »

mortsto wrote:Tre dårligste hjemmekamper? Hva med 3-4 mot Haugesund? Eller 0-2 mot S08?
Nå ønsker jeg ikke å være noen kverulant. Mot Haugesund misset vi en straffe som kunne avgjort kampen, samt at vi fikk en straffe mot som ikke var straffe. Ellers så var den kampen jevn, tøff og god og Glimt rotet det til på slutten. Kan ikke sammenlignes med de 3 andre jeg nevner. Enig at mot Sarpsborg spilte Glimt dårlig. Men hvis jeg skal sette opp en liste over de dårligste hjemmekampene i år så er det kronologisk; TIL,Brann,AAFK,Sarpsborg. Beste hjemmekamper: Sogndal, Stabæk, VIF, RBK. Avslutter herved denne diskusjonen og ser fremover. Tror Glimt slår Sarpsborg på onsdag med få tilskuere.:-).
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by ingen87 »

ingen87 wrote:Jeg foretrekker Thomas siden han er på kontrakt ut 2018 mens Pogorelyi mest sannsynlig forsvinner etter sesongen. Når det ikke er mer som skiller spillerne synes jeg vi primært skal bruke de som er Glimts eiendom :)
Nå kan vi like gjerne spille med Pogorelyi resten av sesongen. Gud bedre det var svakt levert av Thomas igår.. Svak avgjørelse når han velger å la være å bruke hendene, og rufsete stor sett resten av kampen. Sløvt også på det annullerte målet..
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Knuta »

Knuta wrote: Personlig ville jeg foretrukket Pogorilyi han har et større register som keeper.
Siden Ingen87 siterer seg selv får jeg gjøre det samme.:-)
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by gavharr »

Ville Lehtinen wrote:
bjornage wrote:jeg føler meg overbevist om at årets Brannlag er et de bortelagene som har spilt på Aspmyra de siste årene.
Vanskelig å være uenig :mrgreen:
Vanskelig å uenig, mener du vel?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by ingen87 »

Savner Hannes.. Skulle ønske vi hadde en keeper av hans kaliber hele sesongen. Synes hverken Thomas eller Pogoreljy er i nærheten av det nivået. :(

MEN.. Legger mest skyld på T. Jacobsen på 2-1. Jacobsen har en oppgave og det er å klarere ballen. Han trenger ikke å gjøre noen vurderinger eller tekniske valg. Bare sparke ballen, noe jeg forventer alle Tippeligaspillere får til på kunstgress. Hvor jævli vanskelig kan det være å treffe ballen mer rent enn det der? Ferdighetsmessig ligger dette på småguttenivå. Simon Thomas gjør en feil vurdering da han går opp uten å bruke hendene. Dette er ikke et teknisk og ferdighetsmessig blackout, men en dårlig vurdering som han måtte ta i løpet av kort tid. Jeg synes det er værre at våre spillere ikke klarer å sparke ballen enn at vår keeper gjør en feil vurdering i hht. tilbakespill-regelverket.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Knuta »

Enig. Glimt hadde et keeper problem de 2-3 siste årene med Londak og Staw. I år fikk vi et ganske ukjent kort i Thomas. Så kom Hannes og reddet oss en periode, nå er det tilbake til et keeperproblem. Så spørs det om det blir Obos neste år. Blir det det vil nok Thomas være keeper. Beholder vi plassen må Glimt hente en ny god keeper(Hva med Start keeperen Håkon Opdal?).
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Tvang meg sjøl til å se høydepunktene igjen. For noen enkle mål vi gir bort! Det er helt på trynet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Sven-Rune »

Det er alltid no dritt å tape fotballkamper, og særlig pga at vi gjør feil. Men, sånn er nå fotballen. Thomas er jo ikke en elendig fotballspiller selv om ha treffer urent når han skal klarere(tror han treffer med leggen?) Thomas gjør selvsagt en elendig vurdering der og da og jeg tror nok de selv er aller mest lei for det! Vi gjør nå i grunn like store feil framover når vi ikke setter store sjanser.
Da er det vel i grunnen å glemme dette og se fram mot kvartfinalen på onsdag -med skrekkblandet fryd!
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by Masinga »

Synes ikke Glimt har et keeperproblem. Thomas gjorde en feilvurdering på noe han der og da tolket som et tilbakespill.
Masinga
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd Bodø/Glimt - Brann Søndag 18. September kl. 18:00

Post by ingen87 »

Jeg synes hverken han eller Pogo har utmerket seg som trygge valg der bake. En ting er slike tabber, men en annen ting er hvor mye trygghet de utstråler. Thomas hadde en rekke svake utspill, og holdt på å drite seg ut når han brukte lang tid med ballen og skjøt ballen i en Brann-spiller som kom i press. Synes han blir for usikker, god skuddstopper, men stråler ikke trygghet.
Førr Evig!
Post Reply