Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Moderators: Sulliken, Larsen

Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by Larsson »

Og 3-3-4 med Azemi/Manson sammen på topp er ikke akkurat det samme - bare med en ekstra vingspiller? Og Azemi var helt decent som ving i fjor - og mot S08 sist onsdag. Mye bedre enn han var i går.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by ecke »

Jeg har klaget på Bjørkan med innbytte på midten, Berg mot Sogndal, JPHauge mot Brann, der han absolutt burde brukt Saltnes. Når Saltnes endelig blir brukt, blir det høyre back mot Keita!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by bjornage »

Man får inntrykket av at Morten Konradsen behandles med silkehansker for å holde han frisk nok til å kunne selges til Godset. Hva er det som egentlig har gått galt med han i år? Skadet i oppkjøringen, men da dreide seg ikke om en langtidsskade. Siden da har han knapt spilt. Her må noe ha gått galt et sted.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by liverglimt »

Trond Olsen er INGEN venstre midtbanespiller i 4-4-2 system. Det ble bevist gang på gang i forskjellige klubber.
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by Kesseboy »

Prøvde spille det inn til StudioGlimt i går, men de tok ikke tak i det. Bjørkan klarer ikke å coache kamper til sin fordel. Enig med de over her, i den forstand at det er helt ok å bomme på inngangen mot kampen; å spille med Azemi-Manzon-Olsen var det nok en tanke bak (Halvorsen småskadd f.eks.), men når byttene da kommer, er det med intensjon om å endre kampen?

Jonassen kommer inn, og bytter side med Jacobsen, garantert for å få levert ballen både høyere i banen og inn foran mål med bedre presisjon. Men dette skjer altså etter 83 minutter. Konradsen kommer inn samtidig, for en Berg som hadde vært usynlig i over en omgang. Azemi blir tatt ut, uvisst av hvilken grunn, og Halvorsen ender opp kun i situasjoner han ikke klarer å gjøre noen ting av. Lett å være både etterpåklok og sofa-ekspert, men det er da ikke så vanskelig å tenke seg at man burde gjort endringer både i mannskap og struktur mye tidligere, kanskje helt ned mot 70'. Det Schjølberg sa i går om at når man først har begynt å pole, så blir kampen bare sånn -- hvis det er tilfelle, så er det ikke vanskelig å finne forbedringspotensiale ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by Knuta »

Gode poenger Kesseboy
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by Masinga »

Nok en gang blir Glimt straffet for å ta lett på oppgaven. Jeg velger å se det slik. At Glimt tok for lett på det. Man ble stående og se, skjønte ikke at man må være i bevegelse, vinne dueller. Vant Glimt en eneste hodeduell fremover på banen? Stabæk ville noe. Glimt ville ikke. Dette var en type kamp der Glimt antagelig ikke ville fått mål selv om man hadde spilt et par-tre timer til. Samhandlingen manglet. Jeg følte umiddelbart at det var feil å bytte ut Azemi med Halvorsen. Hvis det skulle vært gjort bytte i angrepsrekka, burde det vært Manzon, som klarte å brenne det fine innlegget fra Olsen. Det jeg ikke visste var at Halvorsen og vår danske venn Jakobsen tydeligvis ikke har helt kjemi. Eller er det bare at de ikke skjønner hverandre på fotballbanen? Å sette inn Jonassen var heller ingen genistrek. Jeg synes ikke det fungerer med Jonassen uansett. Mulig han er god på trening, men vi ser det ikke. Han er heller ikke noe offensivt våpen.

Det er ikke noe vakkert syn når et lag underpresterer! Kan et bunnlag klare å vinne over et topplag til fredag? Det er fullt mulig. Med rett innstilling.
Masinga
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by mortsto »

"56,50 % - @Glimt hadde høyest andel vunnede dueller denne runden"

https://twitter.com/heborres/status/780487782896635937
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by Larsson »

Masinga wrote:Nok en gang blir Glimt straffet for å ta lett på oppgaven. Jeg velger å se det slik. At Glimt tok for lett på det. Man ble stående og se, skjønte ikke at man må være i bevegelse, vinne dueller. Vant Glimt en eneste hodeduell fremover på banen? Stabæk ville noe. Glimt ville ikke.
Tror du virkelig det er så enkelt? For meg blir dette akkurat like mye pjatt som "vi må bare gjøre som Leicester"-sjargongen som herjet på forumet for noen måneder siden. Fotball er simple og primitive greier, men så enkelt er det ikke.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by Knuta »

Enig Larsson. Mye avhenger av å treffe med lag uttaket, bytter osv. I går var jeg kritisk til Bjørkan, noe som jeg vanligvis ikke er. Forresten så liker jeg trenere som er ærlige og tar selvkritikk. Tenker ofte på Morten Olsen Danmarks landslagstrener som etter at Danmark hadde spilt en dårlig kamp sa følgende: "Det var ikke spillerne sin skyld, det var jeg som tok ut feil lag". Å starte med Saltnes og plassere Azemi på ving var en miss. Saltnes burde vært byttet ut etter første omgang. Berg og Manzon etter 70 min.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by Garrincha »

Berg kunne vært tatt ut enda tidligere. Når unggutta ikke har dagen er det bare å bytte de ut. Berg er ung og ustabil, neste kamp er han kanskje helt på topp.

Hadde også tatt ut Manzon før Azemi. Ellers så synes jeg Trond var god og det var helt utrolig at Mazon klarte å brenne den sjansen etter bra forarbeid på Trond. Tror nok noen fikk høre enkelte ting i garderoben etter kampen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by Masinga »

Virker som Larsson føler seg tråkket på tærne... Da er konklusjonen at alt var Bjørkans feil i går? Selv om innbyttene var dårlige, kan man forvente mer av spllerne.
Masinga
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by Larsson »

På ingen som helst måte. Men det går jo an å løfte diskusjonen litt. Når det er snakk om idrettsprestasjoner føler jeg at i 999 av 1000 tilfeller (og sannsynligvis enda mer) er innsatsen gitt. Det er ikke innsatsen sin skyld at Glimt tapte på mandag - det er prestasjonen. Jeg liker svært mye av det Studio Glimt driver med, men innsatsleder er svært misvisende. Som om ikke Thomas Jacobsen eller noen av de andre Glimt-guttene har lyst å berge nedrykk. De har familie og barn involvert og det er deres levebrød - et nedrykk koster mer for dem enn for oss utenfor. Så at Glimt-spillerne "tok for lett på det" eller "ikke ville nok" blir for meg helt feil.
Alle som har drevet på med mer enn litt mosjonering vet at enkelte dager spiller ikke kroppen på lag. Det kan være mange grunner til det; søvn, mat, sex, drikke, etc. Som profesjonelle fotballspillere skal man jo selvsagt sørge for at alt er optimalt - og det tror jeg også de fleste av dem gjør. Men til tross for at du har tatt alle forhåndsregler er det av og til at kroppen ikke føler seg like pigg hver dag. Det skjer Northug, Messi, Mo Farah og Chris Froome. Og Martin Bjørnbak. Så det var bare en bønn om å løfte diskusjonen litt. Innsatsen skal og ligger som regel alltid i bunn.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by mortsto »

Enig med Larsson. Masinga; den twitter-lenken min var et direkte tilsvar til deg. Det stemmer altså ikke at vi tapte kampen fordi vi ikke vant dueller. Påstanden om innsats og at gutta ikke "ville" henger dermed i en tynn tråd mtp akkurat den kampen. Jeg mener det er helt åpenbart at taktiske feildisponeringer har en stor del av skylda akkurat her.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by Knuta »

Til Larsson: Et av de beste innlegg på dette forumet. Saklig og velbegrunnet.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Kamptråd Stabæk - Bodø/Glimt Mandag 26. September kl. 19:00

Post by Wendigo »

Mye enig med Larsson, men det at innsatsen alltid ligger i bunn er nok ikke helt riktig. Det er ikke bare kroppen som enkelte dager ikke spiller på lag, ofte handler det om at noen dager spiller ikke hodet på lag. Dette kan slå ut på mange måter, og fremstår ofte som om at man ikke er interesserte. De gode nyhetene er at det er mulig å trene på å holde fokus, og at dette ikke behøver å koste noe særlig.

Med det sagt, det var ikke innsatsen som var problemet søndag, det har noe med kamplanen å gjøre, og ikke minst problemene rundt å gripe inn og endre på det som ikke fungerer (både den opprinnelige kampplanen, og problemene rundt poling av langballer).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Post Reply