Sportslig Leder-tråd: Aasmund Bjørkan

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Zann »

Jeg er ganske sikker på at han får fortsette, og jeg tviler sterkt på at vi får beholde både Normann og Azemi. Vi kan kanskje håpe at én av dem blir.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Gvandreassen »

Tipper vi mister Azemi til Strømsgodset for småpenger og Normann til RBK for litt mer. Hvilket lag har da Bjørkan å disponere? #bringoduroback
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Jeg vil ha inn noen som tør å være offensive. Noen som faktisk viser det i måten vi spiller fotball på, ikke bare preiker om det..
Også må jo laget trene mer. Hvis de trener 10 timer i uka, så er jo det hårreisende...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Gvandreassen »

Helt enig, gavharr! Har sagt det før og sier det igjen; Hvor vanskelig er det å faktisk sette seg et hårete mål og ikke bare ligge og være defensive, takknemlige valper som bare er glade for å være med? Hvor er trykket, faenskapen, viljen?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by jendoriluka »

Ikke si sånt, da. Vi skal jo tross alt være takknemlige som får støtte laget i slike kamper ...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Kesseboy »

Vi skal være glade vi kjenner at vi lever. Jeg kjenner meg passe død nå.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Er litt lei meg, men mest lei...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10029
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Knuta »

Mest kritisk til Aasmund er at han 'ødelgger' kampen i 57 min ved å plassere Azemi på ving. Når vi i tillegg har en TO som er helt ute av form og dårlig trent da blir utgangspunktet håpløst. Det ble bedre når Azemi ble spiss. Vi skulle vinne kampen men la opp en taktikk og presshøyde som var håpløs. I slike kamper må vi tørre å vinne. Så får vi heller tåle å tape. Nå tapte vi uten å gjøre et forsøkt på å vinne.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Shredd »

Tror ikke TO er i dårlig form. Men han har ikke sjanse mot Svensson som alt for lett leser han og lett parerer alle angrepene hans. Er rett og slett bare en mye bedre spiller. Men det bør jo være noe Bjørkan burde ha sett, det burde angripes mer mot Skjelvik. Likevel skal vi nesten hele tiden spille ut på Olsen. Er jo når Azemi brukes det ble farligheter.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Kesseboy »

TO har ikke hatt sjans mot de tre siste høyrebackene han har møtt, og det hadde vært fire hvis det ikke var for at Svensson spilte mot oss begge ganger.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Playmaker »

Bjørkan fredet av Torrisen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Bombe...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Gvandreassen »

Hvor hørte dere det?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by gavharr »

Studi Glimt får man tro..
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by MhepA »

Skandale å komme med slike tafatte utspill. Frede en trener som sender oss ned en divisjon. Sabla så lite ambisjoner han Torrisen har da.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Kesseboy »

Altså, jeg har lyst til å melde meg ut av prosjekt Bjørkan nå. Men realistisk, hvem skulle vi erstatte Bjørkan med? Og uten at det økonomisk amputerer beina våre ved knærne? Greit å ha ambisjoner, men ambisjoner koster. Noe av det koster innsats, noe koster penger.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Zero »

Noe i meg døde litt i dag... MEN: Å sparke Bjørkan er jo helt høl i hue! Han må få tid, Glimt må få tid! Vi har et ungt lag (uansett hva dere sier) De etablerte kan man mene mye om (det gjør jeg også) men nå er det viktig å beholde strategien som er satt. Så vidt jeg vet har alle spillerne en kontrakt og forholde seg til og vi ER i grønn sone så vi MÅ ikke selge med mindre noen får primadonna nykker og vil bort, i så fall lykke til videre vi har ikke bruk for dere!
I mitt (lille) fotballhodet er det viktig og få den defensive strukturen til å sitte før det offensive sitter, nå har vi ikke vært "outstanding" i år men vi har ikke tapt med mange mål (så mange ganger)
La de få tid så sitter det også framover ettervært.
Jeg kan nesten ikke vente til jeg kan dra på Aspmyra og følge mine helter igjen.

God natt.
Stian Sommerheim
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by tjongs »

Vi har altså et mål om topp 20. Et MÅL, ikke engang et krav.
Vi har en styreleder som først etter 29 serierunder innser alvoret. Som da sier at nedrykk ikke er aksptabelt, for så å umiddelbart frede treneren når nedrykket er konstatert.

Jeg ønsker Bjørkan ut, men har forståelse for at det finnes andre syn. Men uansett hva man måtte mene om saken oser det ikke akkurat av vinnervilje i klubben...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Gelanin
Posts: 29
Joined: Thu Sep 27, 2007 8:44 am

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Gelanin »

Tror rett og slett at det å sparke Bjørkan nå vil være en tabbe. Tviler på at det finnes mange ledige kandidater som er bedre innenfor samme økonomiske ramme. Så kan man selvfølgelig velge å bruke mye mer penger, men det ingen garantier for at det blir bedring. Da vil jeg heller bruke tid, energi og evt penger, på å finne måter å bygge opp/styrke de sidene hvor Bjørkan pr dags dato ikke er sterkest, og så vil man om ett par år kunne ha en veldig god og dyktig trener med ett hjerte som banker for Glimt, og det også til en fornuftig penge.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Sulliken »

Hvis han må ta hatten sin å gå, så er det en meget god portugisisk trener på utgående kontrakt i Kongsvinger... Pep Guardiola-lookaliken..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Baltus »

Zero wrote:Noe i meg døde litt i dag... MEN: Å sparke Bjørkan er jo helt høl i hue! Han må få tid, Glimt må få tid! Vi har et ungt lag (uansett hva dere sier).
At Glimt har et så veldig ungt lag i forhold til andre lag i TL er vel en myte som vi i Bodø elsker å holde på uten at det nødvendigvis er sant. Sannheten er vel at vi er på snittet at TL i gj.snittsalder (her et eksempel fra 7 serierunde: http://www.vg.no/sport/fotball/tippelig ... /23671454/ )

I samme katergori er vel myten om at Glimt er et fyrtårn i spilleurvikling, joda vi får stadig vekk fram egne talenter. Men får vi fram flere og bedre enn de andre klubbene? Ser vi de 2 U21 uttakene i forrige uke, så er ikke Glimt noe spesielt i forhold til andre klubber, heller tvert i mot kan man vel si.

Men siden vi ikke skal være så kritiske mot Glimt, så bør vi kanskje fortsette å dyrke de mytene. Et spørsmål blir jo da, hvis vi er så eksepsjonelt gode på talentutvikling, hvordan klarte 2.laget kunsstykket å ikke holde seg i den nye 3. divisjon men "rykke" ned til 4. divisjon? Fordi vi har så alt for gode spillere? Jeg bare spør, og ting blir ikke sannere om man gjentar de ofte nok.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Boombadila »

Vi kan i hvert fall konkludere med at Bjørkan har brukt opp mye av "streetcreden" sin i år. Faktisk så mye at jeg er i tvil om hvorvidt han er mannen som får oss opp igjen.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Trapattoni »

Baltus wrote: Men siden vi ikke skal være så kritiske mot Glimt, så bør vi kanskje fortsette å dyrke de mytene.
Skal du liksom påstå at "høsten er gul" også er en myte nå?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by mortsto »

Kikker litt på formtabellen. Da vi tok imot Brann i jubileumskampen, så ledet Glimt med hele seks poeng på Stabæk. Alle de andre lagene har vist lagmoral og innsats, og kjempet seg til anstendige resultater etter det. Til og med Start og TIL har tatt sju poeng mot våre tre.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Trenertråd: Aasmund Bjørkan

Post by Novi »

Baltus wrote:
Zero wrote:Noe i meg døde litt i dag... MEN: Å sparke Bjørkan er jo helt høl i hue! Han må få tid, Glimt må få tid! Vi har et ungt lag (uansett hva dere sier).
At Glimt har et så veldig ungt lag i forhold til andre lag i TL er vel en myte som vi i Bodø elsker å holde på uten at det nødvendigvis er sant. Sannheten er vel at vi er på snittet at TL i gj.snittsalder (her et eksempel fra 7 serierunde: http://www.vg.no/sport/fotball/tippelig ... /23671454/ )

I samme katergori er vel myten om at Glimt er et fyrtårn i spilleurvikling, joda vi får stadig vekk fram egne talenter. Men får vi fram flere og bedre enn de andre klubbene? Ser vi de 2 U21 uttakene i forrige uke, så er ikke Glimt noe spesielt i forhold til andre klubber, heller tvert i mot kan man vel si.

Men siden vi ikke skal være så kritiske mot Glimt, så bør vi kanskje fortsette å dyrke de mytene. Et spørsmål blir jo da, hvis vi er så eksepsjonelt gode på talentutvikling, hvordan klarte 2.laget kunsstykket å ikke holde seg i den nye 3. divisjon men "rykke" ned til 4. divisjon? Fordi vi har så alt for gode spillere? Jeg bare spør, og ting blir ikke sannere om man gjentar de ofte nok.
Et av de bedre innleggene her. Viktig at man tar en reality-check før man begynner å jobbe videre. Det gjentas ofte av Glimt selv, så de kan nok trenge en vekker på flere områder.
Una mas cerveza.
Post Reply