PUBLIKUM PÅ ASPMYRA

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Selv synes jeg det er totalt flatpannet å ikke sitte utenfor supporterklubben å kalle alle andre idioter. For all del, all ære og honnør som finnes for at dere har betalt fullpris og støttet klubben gjennom alle år.
Men hvor skal det ende når fok holder seg utenfor supporterklubben fordi de (etter min oppfatning) føler seg for gode for den?

Supporterklubben burde være for folk av alle slag. Enten de har fulgt klubben lenge, er medgangssupportere, fra nordmegler- eller adidastribunen. Det gjør da intet om det er innbyrdes uenigheter i supporterklubben, så lenge alle er fokusert på samme mål: Å støtte Glimt.


Selv er jeg medlem, enda jeg ikke sitter på noen som helst tribune.
Tippeligaen 2008.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Hmmm... Det er visst flere enn meg som ikke setter seg inn i andres situasjon eller kvaler. Virker nesten så jeg faktisk treffer spikeren på hodet (ikke ofte :lol: ) siden dere reagerer såpass sterkt.

La meg få klargjøre:

Jeg mener å si (og der føler jeg at jeg har flerparten med meg) at du kan være en støttespiller, en bidragsyter (på sin egen rare måte) og en meningsberettiget person uansett hvor du sitter på Myra. Men det provoserer MEG at visse ynder å kalle seg supportere. Bateman26 er vel den publikummer som jeg erfarer er den som nærmer seg supporterbegrepet mitt med sitt banner.

Når jeg mimrer om mine erfaringer fra min tid på gammeltribuna så føler visst en del av dere virkelig støtt?! Vel, det er bare slik jeg oppfattet det.

Og jeg ytrer først og fremst mine tanker her inne på forumet som privatperson.

Janco og Taskeladdn virker også på meg som noe negative i sine karakteristikker av DGH. Slik jeg sikkert virker negative i min karakteristikk av dem som "ikke kan tenke seg" å sitte på J-feltet av grunner som bl.a. dårlig plassering.

Hadde gjerne sett at personer på gammeltribuna stod igjen (som etter Lyn-kampen) og hyllet sine spillere. Gjør gjerne det! Bevis for meg at DERE også er supportere!

La oss fortsette å være uenige. Tal meg gjerne midt imot. Selv ønsker jeg ikke å gi opp en debatt fordi jeg føler den andre har et poeng... 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

E sto faktisk igjen på gammeltribuna lenge etter hele horden hadde forlatt stadion =)
Åja.. Etter disse utaleser.. Så ser e negativt på supporter klubben igjen.. Håpe det e du som enkeltperson som har disse meningen. Og at det ikke er noe som sitter igjen i hele klubben..
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Taskeladdn wrote:E sto faktisk igjen på gammeltribuna lenge etter hele horden hadde forlatt stadion =)
Og en som deg hadde jo ikke vært fint å ha med i DGH?
Tippeligaen 2008.
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

dalers wrote:Hmmm... Det er visst flere enn meg som ikke setter seg inn i andres situasjon eller kvaler. Virker nesten så jeg faktisk treffer spikeren på hodet (ikke ofte :lol: ) siden dere reagerer såpass sterkt.

La meg få klargjøre:

Jeg mener å si (og der føler jeg at jeg har flerparten med meg) at du kan være en støttespiller, en bidragsyter (på sin egen rare måte) og en meningsberettiget person uansett hvor du sitter på Myra. Men det provoserer MEG at visse ynder å kalle seg supportere. Bateman26 er vel den publikummer som jeg erfarer er den som nærmer seg supporterbegrepet mitt med sitt banner.

Når jeg mimrer om mine erfaringer fra min tid på gammeltribuna så føler visst en del av dere virkelig støtt?! Vel, det er bare slik jeg oppfattet det.

Og jeg ytrer først og fremst mine tanker her inne på forumet som privatperson.

Janco og Taskeladdn virker også på meg som noe negative i sine karakteristikker av DGH. Slik jeg sikkert virker negative i min karakteristikk av dem som "ikke kan tenke seg" å sitte på J-feltet av grunner som bl.a. dårlig plassering.

Hadde gjerne sett at personer på gammeltribuna stod igjen (som etter Lyn-kampen) og hyllet sine spillere. Gjør gjerne det! Bevis for meg at DERE også er supportere!

La oss fortsette å være uenige. Tal meg gjerne midt imot. Selv ønsker jeg ikke å gi opp en debatt fordi jeg føler den andre har et poeng... 8)
ER faktisk masse bra SITTEplasser på J-feltet, og du får Aspmyras BESTE kampfølelse med en HØYLYTT gul horde derifra.

Jeg må si meg noe enig i Dalers synspunkt i denne saken, samtidig som jeg SKJØNNER dere som ikke vil være med.

For det første, dere kan BRUKE deres sesongskort for å komme på J-feltet, da vil dere BIDRA til å gjøre Glimts 12 mann enda sterkere, noe som vil gi Bodø/Glimt en real spark i rompa og få dem til å ta flere poeng GARANTERT!

For det andre, jeg er VELDIG uenig i mye som DGH foretar seg, men jeg synes som Glimtelsker at det bare mangler at man ihvertfall er der..desverre får jeg ikke lengre bidratt verbalt/lydmessig av tidligere nevnte grunner

For det tredje, det er NÅ dere kan bevise at dere er supportere, svelg alt hat og forakt for "supporterene til Glimt/DGH" og kom sammen og støtt Glimt til ny kontrakt.

!
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

mester wrote:For det første, dere kan BRUKE deres sesongskort for å komme på J-feltet, da vil dere BIDRA til å gjøre Glimts 12 mann enda sterkere, noe som vil gi Bodø/Glimt en real spark i rompa og få dem til å ta flere poeng GARANTERT!
Amen i bøtta.
mester wrote: For det andre, jeg er VELDIG uenig i mye som DGH foretar seg, men jeg synes som Glimtelsker at det bare mangler at man ihvertfall er der..
Mai påint ekksækktli. Supporterklubben burde være ett felles banner for alle som vil støtte glimt. Om man er uenig med hva ledelsen foretar seg, så jobber man heller med å endre klubben innad, enn å sitte utenfor som heslige forståsegpåere og klage.
mester wrote: For det tredje, det er NÅ dere kan bevise at dere er supportere, svelg alt hat og forakt for "supporterene til Glimt/DGH" og kom sammen og støtt Glimt til ny kontrakt.
Totalt enig. For en gangs skyld.
Tippeligaen 2008.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Taskeladdn wrote: Åja.. Etter disse utaleser.. Så ser e negativt på supporter klubben igjen.. Håpe det e du som enkeltperson som har disse meningen. Og at det ikke er noe som sitter igjen i hele klubben..
Jeg taler på vegne av meg selv. At jeg også er nestleder i DGH er et fakta.

Jeg ønsker da heller ikke å springe etter deg med medlemskortet. Hver og en må sjøl avgjøre om de ønsker å bidra på J-feltet. Er vi 60 stk. der så har vi jammensanten meg 60 ulike meninger.

Ønsker du å bidra blant supporterne ja så er du selvfølgelig hjertelig velkommen. Ønsker du det ikke pga. (gamle?) fordommer og at du ikke føler at du passer inn blant den gule horde, ja så respekterer jeg ditt valg.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg har fulgt denne debatten med interesse, spesielt fordi jeg er en av dem som ikke sitter med supporterklubben.
Jeg har mine grunner til å ikke sitte der, men jeg har definitivt tenkt å sitte der med tiden.(grunnene her har jeg forøvrig forklart før og det er ikke det jeg skal ha frem i dette innlegget)

Jeg mener at Dalers har et klart poeng, det ER forskjell på medlemmer av supporterklubben og resten av publikum.

Forskjellen ligger f.eks i at DGH synger gjennom hele kampen, de er synlige og er den delen av Aspmyra som viser sitt engasjement desidert klarest.

Jeg tviler ikke på at personer ellers rundt på Myra er like personlig engasjert som medlemmene i DGH, men det vises ikke på langt nær så godt.

Jeg har enda tilgode å høre noen på NB,Toyota eller Adidas som synger gjennom en hel kamp slik DGH gjør, ergo viser de det bedre---------->supportere!

Selv fikk jeg vel en oppvåkning gjennom turen til Trondheim da jeg sto sammen med supporterne, fantastisk morsomt!
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

E bidrar med supporterene i høyeste grad.. På nordmegler..
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

Jeg står normalt ikke med Horden når jeg er på kamp. Det er fordi jeg ikke er typen til å synge, hoie, skrike og klappe så veldig underveis i en kamp. Ekskluderer det meg altså fra å være glimtsupporter?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Larsen wrote:Jeg har enda tilgode å høre noen på NB,Toyota eller Adidas som synger gjennom en hel kamp slik DGH gjør
Var du på Besiktaskampen ? :wink:
TheClansman
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Kesseboy wrote:Jeg står normalt ikke med Horden når jeg er på kamp. Det er fordi jeg ikke er typen til å synge, hoie, skrike og klappe så veldig underveis i en kamp. Ekskluderer det meg altså fra å være glimtsupporter?
Nei, men hvofor står du ikke med Horden, selv om du ikke gidder å klappe/hoie? Jo mer konsentrert gult, jo bedre.
Tippeligaen 2008.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Taskeladdn wrote:E bidrar med supporterene i høyeste grad.. På nordmegler..
Sikkert, men ikke like mye som DGH gjør.
Jeg sitter ofte på Nordmegler og det er ingen der som synger like mye som DGH.
Jeg har lagt merke til at det sitter en gjeng på A feltet og en annen gjeng bort mot C som gjerne prøver å dra i gang Nordmegler, er du en av disse?
TheClansman
Posts: 136
Joined: Sat Sep 11, 2004 10:15 pm
Location: Bodø
Contact:

Post by TheClansman »

Tarin wrote:Nei, men hvofor står du ikke med Horden, selv om du ikke gidder å klappe/hoie? Jo mer konsentrert gult, jo bedre.
Vet ikke helt jeg, synes f.eks. at appelsinsaft er best når man har i litt vann i konsentratet, blir kansje litt lysere i fargen, men det blir mere i glasset :twisted:
TheClansman
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

TheClansman wrote:
Larsen wrote:Jeg har enda tilgode å høre noen på NB,Toyota eller Adidas som synger gjennom en hel kamp slik DGH gjør
Var du på Besiktaskampen ? :wink:
Selvsagt var jeg det :wink:

Den kampen var noe spesiell for publikum på Aspmyra vil jeg påstå, så kan man jo tenke på at DGH gjør det samme hver eneste kamp :!:
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Nå er det ikke snakk om hva som smaker best, men hva som er sterkest. :wink:
Tippeligaen 2008.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Aha.. E trur e har funnet ut ke problemet med hele diskusjonen her er..
Oppe i Bodø så betyr Supporter=Vokalist ?

For sånn til informasjon.. I resten av landet så brukes det ordet om en som støtter laget.. Altså det engelske ordet support...

Men da beklage e heile diskusjonen.. Må prøv å skaff mg den der bodø ordboka til neste gang =)
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Kesseboy wrote:Jeg står normalt ikke med Horden når jeg er på kamp. Det er fordi jeg ikke er typen til å synge, hoie, skrike og klappe så veldig underveis i en kamp. Ekskluderer det meg altså fra å være glimtsupporter?
Du eksluderer bare deg selv. Vi har mange med oss som ikke gør såå mye av seg.

Jeg KAN ikke gå med på at hele Aspmyra plutselig skal kunne kalle seg Glimtsupportere :D I denne byen har vi ikke hatt noen supporterkultur. Flere med meg føler at dette er iferd med å endre seg.

På Ullevål så er det ikke mange utenom Klanen som hardnakket påstår de er store VIF-supportere. De VET at supporterne står sammen med Klanen.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

Tarin wrote:Nei, men hvofor står du ikke med Horden, selv om du ikke gidder å klappe/hoie? Jo mer konsentrert gult, jo bedre.
Tja, si det? Jeg har ikke kommet meg så langt som å kjøpe meg noen trøye (de koster jo det samme som ei pensumhovedbok), og det eneste gule jeg eier er et glimtskjerf som jeg kun har hatt på meg når Glimt har tapt.

Dessuten er jeg vanligvis på ikke mer enn 2-3 kamper i løpet av et år, og da blir det gjerne til at jeg drar sammen med venner, som ikke føler seg komfortable med å stå med horden (de føler seg ikke engasjerte nok, eller liknende. Jeg har fremmet forslag en gang eller to).

Som et til element er jeg nå usikker på åssen prisene er, men hvis jeg hadde hatt planer om å stille meg med horden med det første, så hadde jeg jo sjekka det ut.


Jeg kan godt gå med på at det er en forskjell på de som står med Horden og de som ikke gjør det, men jeg tror man må finne andre ord å bruke, eller nyansere, for å ekskludere folk som undertegnede fra supporterbegrepet synes jeg blir i drøyeste laget.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Pekri10
Moderator
Moderator
Posts: 2265
Joined: Sat May 08, 2004 4:27 pm
Location: Spikkestad

Post by Pekri10 »

All ære til alle dem som kommer tilbake til myra gang etter gang uansett hvordan det går. Det er faktisk en del av dem, Janco, Taskeladdn, The Clansman og alle de andre. Det er SELVSAGT kjempeviktig at dere er der. Det skulle aller helst ha vært enda fler. All ære også til alle dem rundt om i Norges land som følger Glimt i ånden der de sitter foran TV-skjermen, radioen eller pc´en og som skulle ønske de var på vår flotte arena. Det er ikke de vi snakker om.

Når vi føler at vi skiller oss ut fra øvrige publikummere på stadion, så er det fordi vi utøver en organisert og aktiv support av laget (spillerne som svetter for den gule trøya ute på matta) i form av sanger, kamprop, bannere o.l. Vi gjør noe som spillerne legger merke til under kampen, og som kanskje driver dem til å yte det lille ekstra. Mulig jeg overvurderer vår betydning, men håpe kan vi alltids. Var det forresten noen på Nordmegler-tribunen som sang Håvard Halvorsens navn etter at han hadde servert ballen på sølvfat til Martin Knutsen? Jeg vet ikke for jeg var der ikke, men jeg mener dette er et stjerneeksempel på hva en supportergruppe skal være. Å gi støtte i medgang OG motgang på en sånn måte at spillerne ute på matta merker at de har denne støtten. Å applaudere en god prestasjon er jo en hyggelig og viktig gest, men det er i dårlige tider man ser hvem som er virkelige supportere. Det kan være tungt. Det skal jeg innrømme.

Når det gjelder det økonomiske aspektet, nemlig det å legge igjen penger i Glimt-kassa ved å betale kampbilletten, så kan jeg være til dels enig i at det i supporterklubbens historie er overfokusert på billige billettpriser. Jeg ser at det kan kollidere med intensjonen om å støtte klubben. Hvem støtter egentlig hvem liksom? Samtidig er det naturlig der, som i alle andre lag, foreninger, klubber o.l., å oppnå gunstige ordninger for sine medlemmer. Dette er jo en helt vanlig strategi for å knytte til seg nye medlemmer. Mener dere virkelig at dere betaler fullpris-billett til hver kamp fordi dere vet at Glimt så sårt trenger pengene? Jeg har nå tenkt i mitt stille sinn at når man betaler for å se en fotballkamp, så er det fordi en mener å ha et utbytte av det selv, at den opplevelsen som kampen gir deg er verdt inngangsprisen. Mulig jeg undervurderer den vanlige publikummer her, at han i virkeligheten er mye edlere enn jeg har trodd.

Det er for øvrig godt å se at noen blir provoserte over DGH-representantenes innlegg i denne tråden. Det betyr vel at det er supporterhjerter som banker, men at det ikke leves ut til fulle. :wink:
Noe resignert medlem av DGH don´t wannabes (Glimt i sør) http://www.glimtsupporter.com og
Scandinavian Hammers http://www.westham.no
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

Pekri10 wrote:Når vi føler at vi skiller oss ut fra øvrige publikummere på stadion, så er det fordi vi utøver en organisert og aktiv support av laget (spillerne som svetter for den gule trøya ute på matta) i form av sanger, kamprop, bannere o.l. Vi gjør noe som spillerne legger merke til under kampen, og som kanskje driver dem til å yte det lille ekstra. Mulig jeg overvurderer vår betydning, men håpe kan vi alltids. Var det forresten noen på Nordmegler-tribunen som sang Håvard Halvorsens navn etter at han hadde servert ballen på sølvfat til Martin Knutsen? Jeg vet ikke for jeg var der ikke, men jeg mener dette er et stjerneeksempel på hva en supportergruppe skal være. Å gi støtte i medgang OG motgang på en sånn måte at spillerne ute på matta merker at de har denne støtten. Å applaudere en god prestasjon er jo en hyggelig og viktig gest, men det er i dårlige tider man ser hvem som er virkelige supportere. Det kan være tungt. Det skal jeg innrømme.
Jeg er fullstendig enig i dét. Det er viktig å ha ei gruppe som står litt ut fra publikum forøvrig. Men jeg synes det er ganske farlig hvis man begynner å legge opp til en forståelse av uttrykket "glimtsupporter" som en lukka klubb bestående av utelukkende mennesker på j-feltet. Jeg har gått på Aspmyra, i Nordlandshallen og på Kunstgresset siden før klubben rykka opp, og føler at jeg blir ganske indignert at mitt engasjement på sett og vis stilles i tvil.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

E gir opp heile diskusjonen.. Tydigvis er det for mange som tar seg selv for høytidelige her.. Synd..

E må jo bare beklag for at vi som støtte laget uansett.. Men har forskjellige grunner til å ikke sitte på akkurat j-feltet ikke er bra nok for dere..

Vet at hadde flere fått hørt at dem var bra nok.. Og akkurat dem hadde kunne bidratt skikkelig med å joine horden.. At horden trenger slike ildsjeler og flere ekte supportere..

Så hadde det ikke tatt lang tid før dem var nede på j-feltet og sang ilamma.. Men når taktikken er heller å kritisere dem.. Så får det bare va..
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Kesseboy wrote:
Jeg er fullstendig enig i dét. Det er viktig å ha ei gruppe som står litt ut fra publikum forøvrig. Men jeg synes det er ganske farlig hvis man begynner å legge opp til en forståelse av uttrykket "glimtsupporter" som en lukka klubb bestående av utelukkende mennesker på j-feltet. Jeg har gått på Aspmyra, i Nordlandshallen og på Kunstgresset siden før klubben rykka opp, og føler at jeg blir ganske indignert at mitt engasjement på sett og vis stilles i tvil.
Å e tippe.. At du som mg og flere andre.. Faktisk e lengre unna supporterklubben etter slike utsagn...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Post by Kesseboy »

Jeg tror verken jeg er nærmere eller lenger unna. Nå er jeg jo ca. 740 kilometer unna Aspmyra langs veien, så det helt store dilemmaet er det ikke for øyeblikket for meg. Men jeg føler ikke at jeg burde unnskylde meg for at jeg ikke står på j-feltet.

EDIT: Sånn for ordens skyld, så må jeg jo - igjen - framheve at jeg er imponert over Hordens prestasjoner så langt i år.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Well, U cant win'em all... :wink:

At dere ikke tør å prøve å stå ilag med oss får være opp til dere.

I fortsettelsen vil det nok alltids være et "oss" og "dere". Flere og flere finner glede i å stå ilag med DGH og det gleder et supporterhjerte.

Desuten så er det ganske så tungt å ha en kustus på synginga når en blir så mange :lol: Vi har jo nesten et problem allerede.

EDIT: jeg ønsker fortsatt alle hjertelig velkommen bort til J-feltet. Kesseboy, Taskeladdn, The Clansman og Janco (tross disputter her inne :D )og alle dere andre som ser bort på J-feltet og tenker: "Dæven, der ser det ut som de har det artig. Dit har æ løst t å beveg mæ til neste hjemmekamp."

Som en som stod blant oss for første gang mot Brann sa det: "Koffør IKKE stå på J-feltet når en først ska støtte laget sitt". Godt sagt :)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Locked