Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

G-s-enz wrote: Sat Mar 11, 2017 10:44 pm Nytter ikke fjerne hovedtreneren når det er oppbygningen av klubben som er problemet. Bjørkan skal trene laget han. Ikke lete i blinde etter signeringer.
Hvem er ansvarlig om ikke Bjørkan?
@liverglimt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Ja altså pdt er det nok Bjørkan,men hvor mange år skal det gå før Glimt skjønner at hovedtreneren ikke skal bruke all sin tid på dette? :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Stå på Bjørkan. Vi klaget veldig i fjor sommer at vi måtte forsterke laget. Vi kan vel ikke tegne kontrakter hvis vi ikke lar spillere prøve seg først?. I Haugesund i år har det vel vært ca 10 prøvespillere. Det er ikke det som er problemet men det å finne noen som passer inn i 4-3-3. Er dette forumet blitt et surmuling forum?.
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by kimbo »

Er ikke et surmulingsforum, men du skjønner vel at folk er frustrerte over situasjonen? Det er under en måned til seriestart og pr nå står vi med et ekstremt tynt lag, ta f.eks. keeperplassen, vi har kun Thomas med Kolstad som nødløsning.
Nå har Glimt hatt hvor mange prøvespillere på besøk siden nyttår uten å signere en eneste en, samt at flere fra sist sesong er borte.
Da er det ganske naturlig å diskutere situasjonen i klubben som mindre posetiv.
Positivitetsmafian
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Jeg skal ikke ha på meg at jeg surmuler, jeg stiller ett betimelig spørsmål fordi ecke skriver at Bjørkan har ødelagt 1,5 års lag på tippeliganivå. Langt på vei enig, så derfor spør jeg hvem som burde ta ansvar og gjøre noe med dette?

Det er alltid lettere å bytte ett par posisjoner enn alle spillerne.
@liverglimt
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Som det heter i årsberetningen: "På spillersiden mistet vi før sesongen store deler av stammen fra året før ....... I sommervinduet ble det på nytt store omveltninger ...... Vi må innrømme at utskiftningene i løpet av 2016 nok ble i overkant store og at det nok også har påvirket sluttresultatet i negativ forstand." Jeg stilte spørsmålet til styrets beretning på årsmøtet om dette, om det ikke var betimelig at beretningen hadde noen synspunkter om hva det var som gikk galt og hva det ble gjort med det, bla utskiftingene, som Bjørkan også sier om A-laget. Torrissen kommenterte at jeg ønsket at det stod mer om det i beretningene, men det var liksom ikke spørsmålet om det stod mer tekst, men hva var det styret gjorde og gjør. Hvem tar ansvar?
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Prøvespill i seg selv er idiotisk.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Jeg synes det er veldig rart at Diambars-kontakten virker å være kuttet. To av de beste spillerne vi har hatt på år og dag ble hentet derfra, og mtp suksessen til Badou, burde Glimt være en attraktiv klubb for talentene derfra. Istedet er det altså TIL som henter to spillere derfra. Hva brukes pengene i "krigskassa"? Flybilletter til klubbløse omstreifere fra fjern og nær?
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by tomath »

Kan det være at straffen Badou og Dané fikk da de ikke kom tilbake som avtalt gjorde noe med forholdet mellom Glimt og Diambars?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by jendoriluka »

Helt åpenbart at det er på sin plass å kritisere Glimt for innkjøpspolitikken, spør du meg. Greit med prøvespillere, men det må skje mye tidligere i sesongen sånn at man kan få til gode relasjoner. Men jeg skjønner jo at de henter inn spillere på prøve, for de som er hentet på bakgrunn av nettverket, har de jo åpenbart ikke ordentlig kontroll på.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Skjønner ingenting hvis ikke Drage blir Glimt-spiller nå. Imponerende å være Glimts beste (sammen med Bjørnbak) i sin første kamp. Ellers ga ikke Levanger-kampen altfor klare svar om prøvespillerne. Ricardo sikkert grei andrekeeper? Correa for treg? Peay ser i hvert fall ikke ut til å kunne styrke laget?
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Nei Drage må signeres. Helt åpenbart.

Keeperen kan sikkert være ok back-up. Spissen tror jeg ikke vi skal vurdere da han sannsynligvis kommer jetlagged,trener ei trening og får spille på ett lag som ikke fungerer i det hele tatt.

Han stopperen som ble urettferdig nok plasert på back falt helt gjennom. Tror ikke han var stort bedre på stopperplass,en av de dårligste vi har hatt på banen i vinter.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Forsterke lagettråden

Post by bjornage »

Det kan ikke være noen overgangsstrategi. Hvis det er en strategi og det er den vi er vitne til nå blir jeg skremt. Alt tyder på at strategien er overlatt til Kevin Ingebrigtsen og andre agenter som rasker sammen det de har av arbeidsløse klienter og håper vi slår til. Jo nærmere vi kommer sesongstart jo større er sjansen for vi får en ny Silva i stallen fordi vi ikke har andre alternativer.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Spissen Jose Correa og forsvarspilleren Taylor Peay er ikke i nærheten, som de fleste oppsummerer, men det er trist at det er slike spillere man må se på tre uker fra seriestart.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tror ikke du skal være så bombastisk ovenfor spissen ecke. Han forsvarsspilleren derimot,hohoi.

Men det sier veldig mye når de måtte sende hjem han ene keeperen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Forsterke lagettråden

Post by Trapattoni »

Det er drøyt tre uker til seriestart, og jeg har absolutt null og nix peiling på hvilket lag Bjørkan kommer til å sende utpå Aspmyra mot Kongsvinger. Det er nå en ting. Men jeg er redd Bjørkan har akkurat den samme følelsen. Det er verre.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Baltus »

ecke wrote: Sun Mar 12, 2017 11:16 pm Spissen Jose Correa og forsvarspilleren Taylor Peay er ikke i nærheten, som de fleste oppsummerer, men det er trist at det er slike spillere man må se på tre uker fra seriestart.
Det kunne man jo se ut fra cv'en på Wikipedia at dette neppe var gull. For å gjenta meg selv, det er bekymringsverdig hvor tilfeldig spillerjakten virker å være.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Trapattoni wrote: Mon Mar 13, 2017 8:27 am Det er drøyt tre uker til seriestart, og jeg har absolutt null og nix peiling på hvilket lag Bjørkan kommer til å sende utpå Aspmyra mot Kongsvinger. Det er nå en ting. Men jeg er redd Bjørkan har akkurat den samme følelsen. Det er verre.
Tror nok laget er ganske klart. Helt ok å prøve spillere i denne perioden:
Startoppstilling:
Thomas
Edvardsen - Lode - Bjørnbak - Jonassen
Jacobsen - Normann - Berg
Hauge - Opseth - Olsen

innbyttere:
KOnradsen
Saltnes
Osvold
Bjørkan
++

Et lag som er mer enn godt nok til å vinne Obos-ligaen.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Re: Forsterke lagettråden

Post by Baltus »

Laget kan god vinne OBOS ligaen det tviler jeg ikke et sekund på. Men stallen er tynn, og de nye som (eventuelt) kommer bør kunne styrke laget ikke bare være stallfyll. Og angående prøvespillere, jeg har ingenting i mot at man tester spillere men dette har man da masse tid på å gjøre tidligere i oppkjøringen. At man 3 uker før sesongstart pøser på med prøvespillere fra alle kroker i verden og fra amerikansk 3.nivå viser vel at man ikke har hatt kontroll på spillerlogistikken, og at men heller ikke har det nå.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg tror ikke et øyeblikk dette laget er godt nok til å vinne OBOS. Det er en for tynn stall til å overleve til halvveismerket i serien (som er 2. juli, innen utløpet av mai er det ti kamper spilt).

Hvis vi tar utgangspunkt i Knutas lagoppstilling ovenfor, så har jeg utheva de spillerne som pr. i dag ikke har noen anstendig backup. Det vil si at én skade på én av disse i april vil kunne være katastrofalt for seriegull-ambisjoner.

Thomas
Edvardsen - Lode - Bjørnbak - Jonassen
Jacobsen - Normann - Berg
Hauge - Opseth - Olsen

I tillegg er jo Berg høyst usikker på bakgrunn av sykdommen sin, så det er mulig Konradsen er det opplagte valget der i stedet. Og han har vel knapt klart å fullføre en kamp på et år?

I tillegg kan vi jo se på kvaliteten på disse -- midtbanen skremmer ingen, Hauge er fortsatt veldig ung og dersom ikke backene er bedre enn i fjor kan dette bli ubehagelig.

Nei, måtte jeg ta feil, men akkurat nå føler jeg at vi sikter oss mer inn på en 10. plass enn en 1. plass.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ja vi kunne ha hentet et par gode spillere fra 2.div i høst. Det er jeg enig i. Men så vidt jeg husker ble jeg latterligjort da jeg foreslo Buduson og Leite fra Skeid etter seongslutt. Nå ser det ut som begge har spilt seg inn på første ellveren til Haugesund. Jeg mener fortsatt at vi ikke skal drive å hente middelmådigheter fra Ukraina, Usa eller hvor de nå enn kommer fra. Det finnes mange gode spillere i både Obos og 2.div vi burde ha fokus på. Jeg er bestandig skeptisk til spillere som ikke har spilt fast på noe lag et helt år.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Kesseboy tror jeg er nærmere sannheten enn Knuta :( , men jeg tror på 5. plass pr dato
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Nå er det fryktelig åpenbart at vi sliter med spillerlogistikk, huff og huff...
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Førstelaget skal helt klart være et av de beste i Obos, men bak der er det alt for tynt. Moe og Berg fortsatt ikke 100% restituert etter kyssesyke, og dette skal vel helst skje forsiktig. Fint å se at Berg spilte litt i går. Bjørkan og Hanssen skal opereres, og Konradsen var ute nesten hele fjor. Vi mangler keeper pluss en i hver lagdel.
Knuta wrote: Mon Mar 13, 2017 11:36 am Men så vidt jeg husker ble jeg latterligjort da jeg foreslo Buduson og Leite fra Skeid etter seongslutt.
Hæ? Latterliggjort av hvem? Bjørkan? Eller var noen på Glimtforum uenig med deg? Vi styrer ikke spillerlogistikken i Glimt, men jeg tror de fleste mener at stortalenter fra 2.div kan være verdt å satse på.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

mortsto wrote: Sun Mar 12, 2017 3:27 pm Jeg synes det er veldig rart at Diambars-kontakten virker å være kuttet. To av de beste spillerne vi har hatt på år og dag ble hentet derfra, og mtp suksessen til Badou, burde Glimt være en attraktiv klubb for talentene derfra. Istedet er det altså TIL som henter to spillere derfra. Hva brukes pengene i "krigskassa"? Flybilletter til klubbløse omstreifere fra fjern og nær?
De er ikke kuttet etter hva jeg har forstått, men det er ganske kostbart å hente spillere derfra. Diambars opererer riktignok med fastpris (en pris for TL-klubber og en for OBOS-klubber). Det vil dermed være rimeligere for Glimt å hente spillere herfra nå kontra i fjor sommer. Så hvis vårsesongen skulle gå bra og man er på skuddhold til opprykk får man jo håpe Glimt ser verdien i å hente et par senegalesere...
Post Reply