Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Post by Novi »

Så også nettopp oppsummeringen, og det forsvarsspillet Elverum varter opp med er rimelig tragisk. Her gjelder det å rygge seg ned til mål før man gjør et forsøk på å ta ballen. 5-0 er egentlig litt lite.

Støtter det andre sier, denne skulle vi drept langt tidligere. Liker Ricardo i mål - virker mer aktiv og løssluppen enn Thomas.
Una mas cerveza.
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Post by kimbo »

Tror kampen hadde vært bra ferdig i 1. Omgang om målet til Olsen hadde blitt godkjent eller at frisparket til Bjørnbak hadde gått et par cm lavere.
Positivitetsmafian
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Post by Ville Lehtinen »

Ricardo bør absolutt ha sikret førstekeeperplassen en stund nå. Føler meg mye tryggere med han bakerst enn Simon Thomas, og nå kan han drille samarbeidet med forsvarsrekka.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Post by Kesseboy »

liverglimt wrote: Tue Apr 18, 2017 8:03 amNår Glimt-laget får satt seg så tenker jeg all motstand feies rimelig enkelt til side.
MEGAJINX!!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Post by tjongs »

liverglimt wrote: Tue Apr 18, 2017 8:03 am Når Glimt-laget får satt seg så tenker jeg all motstand feies rimelig enkelt til side.
Men da har jo de andre lagene også satt seg? Så da blir jo motstanden mye tøffere.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Post by Ville Lehtinen »

Det er fryktelig irriterende at vi må bruke de første kampene av sesongen som ekstra oppkjøring. Men vi har så langt vært heldig med motstanden og faktisk karret til oss en andreplass. Det betyr at laget tar poeng selv på elendige dager som mot Åsane. I tillegg er det flere ting som jeg synes peker laget i riktig retning:

- Ricardo er som tidligere nevnt en keeper som ser ut til å skape mer trygghet bakover enn Thomas.
- Marius Lode begynner å finne seg til rette og var en av de beste i kampen i går.
- Det ser ut som trenerne etter hvert skjønner hvilke midtbanespillere som passer i hvilken rolle.
- Når JPH er på banen, blir det alltid mål.
- Kachi kommer til å være fresk når han får sjansen.

Håper Glimt kan snarest råd gjøre seg ferdig med den evinnelige rulleringen og bruke de beste spillerene til en hver tid, så lenge de ikke tar direkte fysisk skade av å spille.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Post by tjongs »

Tja, rullering trenger jo ikke være så dumt, selv om kampbelastningen til nå ikke har vært spesielt tøff. Skal ikke lengre tilbake enn i fjor hvor man rev seg i håret man ikke har over at det ALDRI ble byttet på laget (mai 2016 anyone?).

Rullering basert på forventet kampbilde, belastning på enkeltspillere, holde troppen i kampform etc er jo et gode.
Rullering basert på famling i mørket er dog ikke så mye å trakte etter. Og det kan virke som at det er der vi er nå...
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Post by Knuta »

Poenget mitt før seriestart er at Glimt er det laget i de 2 øverste divisjonene som kjører færrest treningskamper. Har aldri forstått dette. Det er opptil 12-16 dager mellom hver treningskamp. Derfor er de første rundene nødt til å bli forsøk og feile. Er virkelig glad for at det ikke er Sandnes, Ranheim, Mjøndalen eller Start som hadde vært våre 3 første møter. Da ville det sett ille ut.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Post by liverglimt »

Om andre får satt seg mer eller mindre så er toppnivået til Glimt mye høyere enn de andre i avdelingen. Når vi bruker 15 minutter på å slå KIL så sier det mer om nivået enn noe annet. Jeg ble ikke skremt av verken Strømmen eller Ull/Kisa i går. Elverum er avskrevet av alle som så kampen.

Neste kamp er FFK, den og de 3 neste vil gi oss en del flere svar på hvordan nivået er. Jeg tror sterkt på at vi har null tap og 3 seiere etter de 4, så da blir en av dem U.
@liverglimt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Post by G-s-enz »

Det er jo ikke rart Glimt spiller få treningskamper,de har jo knapt lag i januar og februar ;)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Post by Knuta »

Akkurat det er en stadig unbskyldning for at Glimt har få treningskamper. Så vidt jeg har sett har stallen i Glimt siden sesongslutt i fjor aldri vært under 20stk. Så vidt jeg vet trenges det bare 11 for å spille en kamp. Ser at de fleste OBOS lag spiller en treningskamp i uken fra midten av Jan til seriestart.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Post by G-s-enz »

Det var ikke en unnskyldning,men en syrlig kritikk av omskiftningen i stallen. Uansett neppe smart å la noen spille 90 minutter i Januar mtp på treningsgrunnlag osv. De skulle hvertfall hatt 18-19 spillere pluss juniorer så hadde det ikke vært noe problem.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Post by Knuta »

G-s-enz wrote: Tue Apr 18, 2017 10:25 pm Uansett neppe smart å la noen spille 90 minutter i Januar mtp på treningsgrunnlag osv.
Nå ønsker jeg ikke å kverulere, men de andre lagene som vi skal sammenligne oss med har vel ikke noe bedre treningsgrunnlag i slutten av januar sammenlignet med Glimt. Hvis så er tilfelle bør man se på hva Glimt driver med i desember og første del av januar. Å kjøre en kamp i uken men masse bytter er veldig positivt også i en hard treningsperiode.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Elverum 17. april 18.00

Post by G-s-enz »

Nei men de har nok såpass stall at ingen spiller 90 minutter i de kampene uansett.

Vanskelig å sammenligne lag i oppkjøring så vi er begge på tynn is her,noen lag dunker på fra dag 1 andre øker mengde gradvis :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply