Kamptråd: Bodø/Glimt-Ull/Kisa 16 mai kl 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Ull/Kisa 16 mai kl 18.00

Post by Sulliken »

Ellers så var det ikke så aller værst runde for oss...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Ull/Kisa 16 mai kl 18.00

Post by Crazy horse »

Det er to lag som havner på direkte opprykk og for meg må det gjerne bli Start i tillegg til Glimt, så bra at de vant til slutt over Ulf. Fint med TUIlL seier også, og at Levanger tok poeng. Så egentlig en kjemperunde.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Ull/Kisa 16 mai kl 18.00

Post by Baltus »

Vi vinner på en dårlig dag. Supert.
Men når jeg ser på Facebook Bodø Nu kjører denne vinkelen: Se bildene fra publikumsfesten. Så blir jeg flau på vegne av de. 3200 tilskuere er ingen publikumsfest. Det er elendig oppmøte, og det dårligste tallet på en 16.mai på 100 år.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Ull/Kisa 16 mai kl 18.00

Post by kimbo »

Sikker? Mener det lå rundt der sist vi var i 1. Divisjon også?
Positivitetsmafian
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Ull/Kisa 16 mai kl 18.00

Post by Sulliken »

Trond sier mye bra her:
http://www.glimt.no/video?v=20170516TO. ... fset=0&a=1

Edit:
Ulrik Saltnes er brutalt ærlig:
"Vi sliter litt med å spille i 1. Omg, så sliter vi litt.. jeg vet ikke..med å ta det på alvor, egentlig på 2-0.

Akkurat DET er det noe som har vært et lite problem så langt i sesongen. Det føles som om en del spillere har en "vi er for god for OBOS"-mentalitet, de tar opprykk som en selvfølge.

Da er det lett å falle i den fella å ikke ta motstander på alvor. De fleste baklengsmålene (unntatt fra Ulf og Start) bærer preg av akkurat dette. Heldigvis har Glimt som regel våknet og kommet tilbake i flere kamper der man har ligget under.

Sånn sett kan tapet i Sandnes være bra for laget, det slaget i trynet som får dem til å innse at de ikke kan gå på halv maskin og forvente å rykke opp.

Det er lov å håpe.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Ull/Kisa 16 mai kl 18.00

Post by Novi »

Baltus wrote: Tue May 16, 2017 9:58 pm Vi vinner på en dårlig dag. Supert.
Men når jeg ser på Facebook Bodø Nu kjører denne vinkelen: Se bildene fra publikumsfesten. Så blir jeg flau på vegne av de. 3200 tilskuere er ingen publikumsfest. Det er elendig oppmøte, og det dårligste tallet på en 16.mai på 100 år.
Så rart. De hadde jo hentet inn et lokalt band ingen bryr seg om og oppfordret i en AN-artikkel dagen før om å komme en time tidligere. På en vanlig hverdag, hvor folk har nok med å komme seg hjem og spise før kamp kl 18.

Edit: Hvertfall stort potensiale i å vise seg fram for den nye markedssjefen. Markedsføring av kamp er i Glimt nesten begrenset til tavla som står utenfor Aspmyra.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Ull/Kisa 16 mai kl 18.00

Post by liverglimt »

Øh, markedssjef?

De søker etter leder for marked. Så her er det ingen sjefer. Bare kokker.
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Ull/Kisa 16 mai kl 18.00

Post by Trapattoni »

Det er forøvrig ikke det dårligste publikumsoppmøtet på 16. mai på 100 år. Vi skal kun fire år tilbake før tilskuertallet var verre.
Men noen publikumsfest var det selvsagt ikke i går. Har det egentlig vært så mange publikumsfester på Aspmyra 16. mai når vi har møtt andre lag enn TIL? Jeg klarer ikke å komme på noen utenom HamKam i 1993. Men det var første hjemmekamp i comeback-sesongen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Ull/Kisa 16 mai kl 18.00

Post by Sulliken »

Har sett kampen i reprise nå. Det er som kommentator sa: Glimt spiller på 70% store deler av hjemmekampene, så skrur de opp tempoet i 10-20 min av kampen, og scorer et par-tre mål og avgjør.

Selv om Glimt ligger mye lavt, så har de stort sett full kontroll bortsett fra på 2-1målet der de lar Kisa trille ball, som om de ikke tror Kisa kan få til noe. Alt for passivt. Målet er riktignok et heldig via-via-skudd, men slikt skjer hele tiden.

Så er det utrolig at ikke Drage får frispark, og Kisa får utvisning i 2 omg. Så situasjonen mange ganger, og det er en rødt kort-takling. Strak ben forfra i knehøyde. Potensiell karriereavslutter.

Utrolig 2: At ikke Glimt får 3-0 målet sitt. Soleklart inne.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Ull/Kisa 16 mai kl 18.00

Post by Trapattoni »

Sulliken wrote: Thu May 18, 2017 11:41 am Så er det utrolig at ikke Drage får frispark, og Kisa får utvisning i 2 omg. Så situasjonen mange ganger, og det er en rødt kort-takling. Strak ben forfra i knehøyde. Potensiell karriereavslutter.
Jepp - endte vel bare med at Drage fikk kjeft for å si ifra?
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Bodø/Glimt-Ull/Kisa 16 mai kl 18.00

Post by gavharr »

Utrolig svakt av Kringstad, men han er jo fullt på høyde med de i vår øverste divisjon.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply