Spillertråd Alexander Jakobsen

Moderators: Sulliken, Larsen

ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by ecke »

Speideren Rinor Tahiri, sitert i Bodonu d.d., var den som uttalte om Hvilsom til Brann i vinter (2016): "Gratulerer med en strålende signering i Mads Hvilsom, @SoltvedtRune! En toppspiss i skandinavisk målestokk." Hvilsom scoret kun to ganger for Brann, begge ganger i treningskamp mot et sammensatt lag fra Sogn og Fjordane i vinter. Han ble sendt vekk fra Brann i juni som mislykket! Rinor Tahiri hadde ikke mye rett i denne.

Foran 2016 mente trener Eklund, FFF, at Jakobsen skulle være ballsentralen på midten, en ny rolle og defensiv, med bakgrunn i hans tekniske ferdigheter. Han definerte seg selv tidligere som v. kant, høyre kant og spiss. Det ble ikke spesielt vellykket i 4-4-2. Hans rolle i vår 4-3-3 blir helt annerledes. Tahiri har kanskje sett Jakobsen vesentlig i 4-4-2, og Tahiri er tydelig ikke noen god spåmann om norsk fotball. Jacobsen kan kanskje ligne litt på Badou i måten å løse midtbaneoppgavene. Normann balanserer på midten, men kanskje må Jacobsen/Berg også sørge for å holde igjen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by liverglimt »

Hahaha, hærlig disse speiderne.

Liker analysen din ecke. Jeg liker Jakobsen bare utfra det han sier og hvordan han opptrer på intervjuet. Personlighet er viktig når mennesker skal vurderes.Åpenbart at han søker en ny start på sin seniorkarriere.
@liverglimt
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by Shredd »

Hvilsom til Brann var i utgangspunktet en god signering. Stortalentet som kom tilbake fra korsbåndsskade og storspilte for et nyopprykket lag i Superligaen. Fikk nesten ikke spille i Brann og passet overhodet ikke i spillestilen til treneren. På samme måte som Jakobsen ikke har passet som def midt i Falkenberg. Nå har han spilt like mange kamper i Allsvenskan i år på ving som på def midt. Og ikke imponert nevneverdig noen av stedene. Tahiri er også klar på at han burde brukes på kant.
Til å betegne seg selv som ving/spiss har han levert skremmende lite mål og målgivende i sin karriere. Men jeg er i utgangspunktet positiv utifra det jeg har sett, ettersom at han virker å ha den gode egenskapen ved å spille ballen fra seg til riktig tid. Trives han tror jeg han kan blomstre godt. Håper han og Mathias kommer overens kjapt. Minuset er at begge de to drar på seg mye kort.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by G-s-enz »

Ganske amatørmessig av speideren å uttale seg uten å vite hvordan Glimt spiller. Litt av poenget med å speide er jo å finne ut av om en spiller passer i laget man jobber for. Om man hadde speidet Babenko ville man nok funnet ut at han ikke passet 100% i 4-3-3 slik vi spiller.
Er han freelance denne speideren? Isåfall er det kanskje en grunn til det,alltid ansett speider i klubb ikke en som står på utsida å ikke vet nok om klubben m.m.

Med det sagt,jeg har god tro på at han kan funke i 4-3-3 av det lille jeg har sett. Men skrytevideoer på YouTube sier lite om defensiv jobbing og posisjonering når laget ikke har ball.
Jeg velger å stole på Ecke som har sett han på trening og er positiv.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by Garrincha »

Badou og Sanè var også litt opp og ned, men begge de utviklet seg veldig i klubben. De var vel 22-23 år da de kom til Glimt?

Nå skal Jakobsen og de andre få litt tid på å finne systemet, så får vi evaluere etterhvert. Disse speiderne har forøvrig en tendens til å skal være bedrevitere, hvis en "vanlig" supporter sier at en spiller er god så sier speiderne, nei ham er ikke så god og også motsatt. De skal tøffe seg for å markere at de har så jævlig peiling.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by G-s-enz »

Om man leser "The nowhere Men" av Michael Calvin så er ikke det så overraskende. Mildt sagt spesielt miljø og ekstrem konkurranse innad.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by helsvhe »

Fra dagens AN.
Alexander Jakobsen (22) ser fram til å debutere på sin nye hjemmebane søndag.

Midtbanespilleren kom til Bodø og Glimt i all hemmelighet, og visste nok ikke helt hva han gikk til – eller om det var her fotballkarrieren skulle fortsette. Han bekrefter at også nederlandske klubber hadde vist interesse.

Men etter å ha snakket med trener Aasmund Bjørkan, tok det ikke lang tid før Alexander ble presentert som Glimt-spiller sist uke.

– Han overtalte meg, og minnet meg på at det viktigste i fotball er at man spiller og utvikler seg. Treneren vår er en riktig fin fyr, som jeg allerede godt kan like å spille under, sier 22-åringen som har dansk mor og egyptisk far – og som har spilt aldersbestemte landskamper for begge nasjoner.

Periode uten kamper

I ungdomsårene spilte han for Lyngby, FC København og PSV. Til Bodø kom han etter å ha spilt i Allsvenskan for Falkenberg, som friga Jakobsen etter at han havnet i klammeri med en lagkamerat på trening.

– Det ønsker jeg ikke å snakke om, sier Jakobsen til AN.

Glimt-debuten fikk han allerede borte mot Vålerenga sist fredag. Da spilte han en knapp time.

– Jeg har gått en periode uten klubb. I den perioden har det selvfølgelig ikke blitt noen kamper, men for hver dag som går, så blir formen bedre og bedre. Nå kjenner jeg meg godt tilpass, men jeg skal være så ærlig å innrømme at det kanskje var litt hardt den første uka, sier Jakobsen.

Liker å ha ballen

Nå lærer han lagkameratene bedre å kjenne for hver dag som går.

– Jeg er positiv og glad. Klubben har tatt godt imot meg og hjulpet meg, sier Jakobsen.

– Hva kan Glimt-supporterne forvente å få se av Alexander Jakobsen på banen?

Alexander Jakobsen liker måten det trenes på i Bodø/Glimt.

– De kan forvente at jeg liker å ha ballen, sette mine medspillere opp i situasjoner, men også ta sjanser selv. Jeg håper at jeg kan underholde litt. Jeg har hørt mye fint om supporterne, og allerede fått en del velkomstmeldinger på Instagram.

Opptatt av detaljer

Nå jobber Alexander med å finne sitt eget spill og komme inn i flyten i nye omgivelser. Søndag håper han å for alvor kunne presentere seg for sitt nye hjemmepublikum.

– Det ser jeg fram til. Nå handler det bare om å komme så godt inn på laget som mulig, og gjøre alt for å hjelpe laget. Bodø/Glimt er en klubb med stort potensial, som har mange gode spillere, og mange forskjellige typer, sier Jakobsen.

Og han liker måten det trenes på i klubben.

– Jeg er meget tilfreds med den måten vi trener på. Det skjer mye med ball, og det vies mye oppmerksomhet til detaljer på hver eneste trening. Det passer meg, jeg er en type som går mye i detaljer, og her tror jeg at jeg kan utvikle meg godt.
User avatar
stormp
Posts: 451
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:00 pm
Location: Fauske

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by stormp »

Avisa Nordland spekulerer i om Alexander er på vei bort fra Glimt Link (AN+)

De skriver at
etter hva AN erfarer skal en klubb utenfor Norge være på trappene med et bud på Jakobsen.
Synd. Jeg likte ham. Teknisk og lettbeint, og på et lag i medgang hadde han vært suveren.
"Problemet med sitater på internett er at det er umulig å fastslå om de er sanne eller ikke" George Washington
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by kimbo »

Klar for Viborg i følge Bodø nu.
Positivitetsmafian
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by G-s-enz »

Synd,en spiller som virkelig kunne blitt bra når han ble mer kjent med vår måte å spille 4-3-3.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by J I P »

Du kom og du dro. Takk for innsatsen.

Men jeg må si at basert på rapportene fra "prøvespillet" så hadde jeg håpet at du skulle ha vist deg enda mere fram for Glimt.

Lykke til i Viborg

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/vibo ... n-tilgang/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by Novi »

Sagt noe om pris noe sted?
Una mas cerveza.
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by youron »

Han var vel priset til rundt 200 000 Euro. Men hva som er betalt vites ikke.
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by Sulliken »

Lykke til i Viborg.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by gavharr »

Håper han slår til for Viborg. Virket som en kar med mye inne. Litt synd vi ikke fikk se mer av ham i Glimt-trøya..
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd Alexander Jakobsen

Post by J I P »

Alexander rykket ned også med Viborg.
http://www.vff.dk/nyhedsarkiv/8-frontpa ... rykker-ned

Vil han akseptere å spille i dansk 1.divisjon da?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply