OBOS-ligaen 2017

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by ingen87 »

Knuta wrote: Sun Oct 15, 2017 8:57 pm Mjøndalen rykker opp sammen med Glimt.
Imponerende rekke med seire nå! Syv på rad!
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Knuta »

Mjøndalen har beveget seg fra en håpløs 8.plass helt opp mot Start og de andre lagene. I tillegg har de et lett program igjen, og så lenge de andre Ranheim/Start/Sandnes stadig roter bort poeng så tror jeg Mjøndalen tar dette. Det blir jo et knalloppgjør neste helg Arendal-Start. Arendal slapp inn mål 6 min på overtid borte mot Sandnes og burde vunnet denne kampen. Tror faktisk at Arendal vinner mot Start, da de har en fin formstigning. Tror jeg velger å se på denne kampen og så får heller Glimt fortsette med eksperimentene sine mot Jerv uten min deltakelse, en kamp uten verdi i det hele tatt.
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by ingen87 »

Start har ikke spilt sin kamp denne runden, med tirsdagskamp mot Ranheim i morgen. Med seier der vil de være seks poeng foran Mjøndalen. Med tre kamper igjen å spille. Målforskjellen er så si lik, men Start trenger da bare én seier og en uavgjort på de siste tre mens Mjøndalen MÅ vinne alle sammen.

Dersom Start taper/spiller uavgjort i mårra, så er det vidåpent.
Førr Evig!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by MhepA »

For Ranheims del er de avhengig av seier i morgen tror jeg. Uavhengig av hva som skjer i morgen så tror jeg Start rykker opp. Har en følelse av at det er for seint for Mjøndalen mtp. direkte opprykk. Sandnes Ulf kan faktisk være den som dukker opp og stjeler hele potten, men etter i morgen tror jeg både Mjøndalen og Ranheim er sluttkjørt.

Derimot har jeg en følelse av at Mjøndalen kan slå hvem som helst i kvaliken. Ideelt bør de ha hjemmekamp i de to OBOS-kvalikene. Møter de TIL, så tar de det på innsats. Lykke til i alle fall!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Trapattoni »

Mjøndalen - TIL i kvalik blir moro.
Edit: her tenkte vi skremmende likt, MhepA :-)
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by gavharr »

Sandnes Ulf er like ustabile som Start, så det blir nok Start som tar plass nr.2. Tror Ull/Kisa kan overraske i en kvalik.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by MhepA »

Det skal sies... hadde jeg vært Ranheim-supporter (i den grad de eksisterer) så ville jeg vært vanvittig forbanna. Ranheim leder 2-0 på Sør Arena og klarer å rote bort seiern og tape 4-2. Da tror jeg opprykket er avgjort. Mjøndalen og Sandnes Ulf kjemper om 3. plassen. Ull/Kisa får nok 5. plassen og Ranheim skal være fornøyd om dem klarer kvalik framfor Levanger.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by gavharr »

Dette er jo helt i tråd med hvordan Ranheim har opptrådd i 6-7 sesonger nå. Kjemper i toppen, helt til man får "kalde føtter" og blir nødt til spille langt under pari mot slutten, slik at man ikke risikerer å trå på plenen til naboen...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Trapattoni »

Fått en hyggelig mail fra Norsk Toppfotball i dag. Kanon premie...

Image
User avatar
youron
Posts: 1601
Joined: Wed Mar 03, 2010 10:24 am
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 55 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by youron »

Fikk den samme ja :)
STOLT MEDLEM AV GLIS I MEDGANG OG MOTGANG BGFE!!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by MhepA »

Når kampene går så tidlig som 13:00, fikk man litt tid til å titte på gode gamle FotballXtra på en søndag. Jeg mener Davy er inne på noe når han sier vi premierer lag som i bunn og grunn har prestert middelmådig når vi gir 6. plassen en kvalikplass. Samtidig føler jeg den kvalikplassen er uten noen form for fordel mtp. 3/4 kamper mot opprykk er borte. Hvem mener vi burde beholde fire kvalikplasser for å beholde spenningen, og hvem mener vi bør korte det ned til én eller to kvaliklag fra OBOS i forbindelse med opprykk?

Hvordan føler folk det bør være i de andre divisjonene også, forsåvidt?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by gavharr »

Jeg synes det er helt topp. TL-laget får skylde seg selv hvis de taper over 2 kamper for laget som endte som nr. 6 i Obos-ligaen. Det positive med at lag nr.6 får være med, er at flere lag har noe å spille for.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Kesseboy »

Da kan vel denne tråden stenges? :D

71 poeng — 16 poengs margin.
Flest skårede mål — 83 i tallet! — 22 mer enn neste lag.
Færrest innslupne mål, 33 stk.
50 plussmål er 29 bedre enn neste på lista.
Historisk toppskårer på nest høyeste nivå, Opseth har gjort 28 av Glimts mål.

Suverent, rett og slett.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Sulliken »

Og i andre enden av tabellen klarte FFK og mobilisere, mens MIF slo Elverum borte, så Arendal og Elverum rykker ned, mens FFK skal ut i kvalik. Tror det er mot Notodden.

Nå er det bare noen playoffkamper igjen jeg tror ikke noen av lagene på kvalik vil ha noen sjanse til å kvalifisere seg til EL
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Crazy horse »

Crazy horse wrote: Thu Mar 30, 2017 12:04 pm Da er det ikke lenge igjen til seriestart. Er enda i sjokk etter forrige sesong, men begynner å bli litt forberedt på en sesong i OBOS.
Jeg håper glimtgutta er mye bedre forberedt enn det jeg er. 1/3 av sesongen spilles i løpet av april-mai, og i en opprykksesong vil jeg ikke høre at "Høsten er gul" en eneste gang. Serien starter på tirsdag for Glimts vedkommende og varer til begynnelsen av november! Vi må være på fra første kamp og gjerne "sikre" opprykket i august. Det gir arbeidsro inn mot ny sesong i tippeligaen.

Glimts 10 første seriekamper i de de tre foregående sesongene har endt med disse tallene:
2014: 4 s - 2 u - 4 t = 14 poeng
2015: 1 s - 2 u - 7 t = 5 poeng
2016: 2 s - 2 u - 6 t = 8 poeng

Da var det kamp mot nedrykk. Nå handler det om opprykk. Vi bør starte med 7 s - 3 u - 0 t = 24 poeng (som minimum
Velger å sitere meg selv på et innlegg rett før sesongstart:
Vi startet denne sesongen med 25 poeng på de 10 første kampene, og tok 23 på de 10 neste, og 23 på de 10 siste. Det ble en fantastisk sesong, selv om opprykket ikke var sikret så tidlig som i august, da.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by gavharr »

Tidlig nok da! Og på de 13 siste rundene scoret Glimt 3,3 mål i snitt per kamp. Sterkt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Novi »

Ranheim er uheldige og får Sandnes Ulf på besøk i kvalik. Tross formkurve så er det vel Sandnes som har mest erfaring å dra på i disse kampene. Ranheim har stort sett uheldig erfaring med kvalikkamper.
Una mas cerveza.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Zann »

Nesten utrolig at vi hadde best poengfangst de første ti kampene, men tanke på at vi slet ganske mye spillemessig i den perioden. Alle de jevne kampene som ble vippet i Glimts favør i vår var det som la grunnlaget for dette opprykket.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Knuta »

Da er FFK nede. Et av lagene som mange mente ville kjempe i toppen. En skakkjørt klubb med masse penger inn fra Høili. Sånn kan det gå med dårlige ledere og meningsløse signeringer. Da gjenstår i OBOS 2017 om Ranheim eller Mjøndalen rykker opp eller blir værende. Snart kan vi lukke denne tråden og la den bli historikk.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Sulliken »

Ranheim videre i playoff og skal møte nr 14 i EL.

Normalt heier man på underdogen, men i dette tilfellet håper jeg EL-laget vinner.

Ranheim har ingenting i EL å gjøre.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Crazy horse »

Det kan til og med ende med langsiktige negative konsekvenser, slik som for Strindheim og Fyllingen, som enda ikke har kommet seg til hektene etter sine kortvarige gjesteopptredener i toppen. Tipper Ranheim har en stadion som ikke tilfredstiller kravene i eliteserien. Da må de leie Lerkendal, eller finne på noe annet som koster penger.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Masinga »

Jeg grøsser ved tanken på Ranheim i Eliteserien!
Masinga
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Zann »

Ikke umulig at det skjer heller. Både Aalesund og Sogndal er i fryktelig dårlig form for tiden.
ingen87
Posts: 7040
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by ingen87 »

Crazy horse wrote: Sun Nov 19, 2017 6:56 pm Strindheim og Fyllingen, som enda ikke har kommet seg til hektene etter sine kortvarige gjesteopptredener i toppen.
Kanskje man kan slippe dette "irriterende" tullelaget som alltid roter seg opp i toppen av Obos, og som alle vet ikke har nooooe som helst i ES å gjøre.

Ser forresten at dette kun gjelder i år der Glimt har vært 1. div. De årene vi har vært oppe så har Ranheim vært lengre ned på tabellen.. Men har ikke dårligere enn en 9 plass på de syv sesongene de har vært i 1. div. Samtidig har de vært i kvalifisering til Eliteserien 5 ganger (tror jeg, litt avhengig av når de endra opplegget fra ett lag til fire lag).

Ranheim har ingenting til ES å gjøre, og de leker med tanken år etter år, men finner som regel ut at det er best å holde seg nede utover høsten.
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: OBOS-ligaen 2017

Post by Boombadila »

Hvis vi nå forholder oss til at tabellen aldri lyver, og Ranheim har først kvalifisert seg til kvalik, for så å kvalifisere seg opp, så har de jo gjort seg fortjent til å i hvert fall prøve seg i eliteserien.

Jeg mener nå å huske at det var enkelte som mente at Glimt ikke hadde noe å gjøre i eliteserien da vi rykket opp via kvalikk.

La de nå eventuelt prøve seg, hvem vet, kanskje blir de en bedre fargeklatt enn det vi var?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply