Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by jendoriluka »

Jeg håper vi beholder Angel.

Angel har defensive svakheter på grunn av manglende tempo og farlige balltap. Dette vil nok koste oss noen mål imot til neste år. På den andre side tror jeg hans pasningsferdigheter er en av de viktigste grunnene til at indreløperne har vært så gode offensivt i år. Han er utrolig god til å finne disse i mellomrom. I tillegg synes jeg Glimt -- for første gang på mange år -- har klart å etablere et godt offensivt spill, slik at vi ikke bare spiller på kontringer. Dette tror jeg skyldtes primært Angels ferdigheter. Samlet sett tror jeg vi tjener på å fortsette med Angel til neste år som anker. Det kan jo til og med hende han utvikler de defensive egenskapene sine -- for han er han åpenbart veldig fotballsmart.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

@Glimtsupporter: det er som jendor sier, manglende tempo som gir balltap. Han har ikke den ønskede rekkevidde til å støte eller sideveis forskyvning, det blir for store rom, og for lite ballvinst. Vi ser alt det gode han gjør med ball, nydelig flott, men rommene han ikke fyller blir for store, etter min smak.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Det har vel også vært tidvis debattert av 'ekspertkommentatorene' på Eurosport både når det gjelder Opseth og Angel. Opseth sist nå av Rekdal og gjengen. Alle var enig om at han passer bedre til Glimt's 4-3-3 enn Sogndal's 4-4-2. Men alle var veldig usikker om han holdt nivået i eliteserien nettopp p.g.a tempo og som noen sa 'litt lat' i spillestilen. Jeg er usikker men har ikke konkludert. Angel er god med ball uten press og hvor han kan fordele pasninger veldig bra. Han slitet mot lag med tempo og som Ecke skriver han dekker for lite rom. Det er det som bekymrer flere. Jeg har heller ikke konkludert her men er mer usikker på Angel enn Opseth.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Det går an å gjøre justeringer på spillopplegget for å få brukt Angel på en mer optimal måte. Det innebærer en litt mer avansert måte å tenke midtbane på, men det er på ingen måte umulig.

En annen løsning er jo rett og slett å forsøke å oppdra Angel til å være indreløper -- hvis han nå viser seg å fortsette i klubben, that is. Det er ikke noen direkte vinnerkombinasjon å ha en temposvak indreløper, men vi har hatt dem før, og vi kan få det til å funke.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by eidurgud »

Knuta wrote: Tue Oct 31, 2017 10:52 am Angel er god med ball uten press og hvor han kan fordele pasninger veldig bra.
Han er god under press også, i den grad OBOS-lagene er en målestokk å bruke. Evnen til å slå pasninger gjennom ledd er veldig godt utviklet hos Angél, og det er ingen i OBOS som har den samme evnen. Har ikke sett nok av Eliteserien til å påstå det samme der, men han er ikke langt nede på lista der heller.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Glimt setter 2 rekorder, har 12-1 på de siste to matchene, og blir som vanlig ignorert av media...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Blir vel lagt merke til om/når rekordene blir slått.....
Fotball er nesten alltid morsomt
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Are you Donald Trump in disguise? Dette opprykket har vært klart siden slutten av august. Media kan overhodet ikke klandres for å bry seg om de kampene som virkelig har nerve og betydning. Det hadde ikke dagens kamp mot Strømmen. Verken for hjemme- eller bortelaget
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

De hadde et punkt om det på fotballkveldsendingen. I tillegg stod det i både vg, db og Aftenposten. Men i samme artikler som hadde FFK som hovedpunkt.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Crazy horse wrote: Sun Nov 05, 2017 11:33 pm Blir vel lagt merke til om/når rekordene blir slått.....
?? De har jo blitt det da...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Crazy horse »

Da mente jeg selvsagt Glimts rekorder, en gang i framtiden.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Uhm, glemt at vi spiller Obos? Når Glimt er i Eliteserien går jeg på dass når fotballsendingen dekker Obos. Toppscorer-rekord der er ikke verdt mer enn en notis. Det blir nok snakket mer om før sesongstart neste år (som i type "han var god i Obos, men vi vet alle at ingen er like gode i ES, så da er spissplassen Glimt's ankepunkt".)
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Slik som Daniel Nannskog var for dårlig i TL 2006?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dagobert
Posts: 1018
Joined: Fri Sep 02, 2005 7:37 pm
Location: Harstad
Has thanked: 29 times
Been thanked: 2 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by dagobert »

Men var ikke Oppsett skadeplaget når han spilte i EL? Mener jeg hørte noe om det.
Glimt selvfølgelig!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Alle hater Glimt og media er i mot oss:(
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Word! Hvis vi vinner serien neste år, så kanskje vi får litt omtale?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sulliken »

Ikke før vi når en CL-finale
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by MhepA »

:lol: Ser for meg forsiden på Dagbladet: Vålerenga med historisk bronsemedalje!

Vålerenga har for første gang vunnet en medalje siden 2005 etter 100 millioner investeringer. Bodø/Glimt gjorde det også bra og vant gull.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Glimt er og blir undervurdert og nedstemt i enhver sammenheng. Vi når aldri opp og blir akseptert i verken Akersgata, Marienlyst eller Bergen.

Jeg bryr meg katta om hva de andre mener, for meg er det to lag i verden som betyr noe. Ferdig snakka fra Vietnam. :)
@liverglimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Vel nå må vi ikke begynne å bli hårsåre og få den Nord-Norske mindreverdighets komplekset tilbake. Det var mye fokus da Glimt var klar for noen uker siden, samt masse prat fra panelet på Eurosport under kampen mot Strømmen. Mye prat om historikk og de satt og ventet på at Opseth skulle ta rekorden, samt at Glimt skulle sette scoringsrekord. Fullt oppstyr da det skjedde. Det har vel vært mer fokus på Glimt etter opprykket enn tilsvarende om Sandefjord i fjor.Ellers en lang artikkel i VG i dag om Opseth.
https://www.vg.no/sport/fotball/1-divis ... /24180638/
ingen87
Posts: 7039
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

MhepA wrote: Tue Nov 07, 2017 12:36 am :lol: Ser for meg forsiden på Dagbladet: Vålerenga med historisk bronsemedalje!

Vålerenga har for første gang vunnet en medalje siden 2005 etter 100 millioner investeringer. Bodø/Glimt gjorde det også bra og vant gull.
Haha.. Må være lov å spøke om dette uten at vi kan betegnes som hårsåre. Synes denne var god og beskrivende for hovedstadspressen! :LFC
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by liverglimt »

Ikke noe lua i hånda her i gården. Bare fakta for hva som kommer til å skje. Skulle bare mangle at Eurosport snakker om vinneren av Obos all den tid de har satset enormt med penger selv på nivå 2 i Norge.
@liverglimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Nå sammenligner jeg Sandefjord i fjor og Glimt i år som er en adekvat sammenligning. Ingen tvil om at Glimt har fått mye mer oppmerksomhet. Vi var i 2017 et Obos-lag og ikke et eliteserielag. Men skal være enig i at Dagbladet med Morten Pedersen som er VIF-mann på sin hals stort sett skriver om VIF som knapt nok de siste årene har vært blant de 8 beste.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Meget gledelig at Glimt endelig starter å selge sesongkort i god tid før jul. Forhåpentligvis er det såpass positiv stemning blant folk etter opprykket at det blir solgt flere sesongkort enn på flere år.
User avatar
helsvhe
Posts: 1497
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by helsvhe »

Endringer i Glimt sitt trenerapparat, Bjørkan blir sportslig leder og Knutsen blir hovedtrener.

https://www.an.no/glimt/fotball/elitese ... 5-4-637525
For det første er spillerlogistikk et område som er krevende for en klubb som Bodø/Glimt. Gjennom justeringen i trenerteamet håper vi å frigjøre ressurser til å være enda bedre på dette utrolig viktig området.
Locked