Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Og den kjepphesten kan du vel ri inn i solnedgangen? Har diskutert dette i et anna forum også, får gjenta meg sjøl her: Daniel Berntsen har en del ferdigheter som det er for lite av i dagens Glimt-lag, men han har ikke de ferdighetene som totalt mangler i dagens Glimt-lag.

Fasit får man jo aldri, men jeg tror ikke forholdene i laget for øvrig ligger til rette for at Berntsen ville fått utnytta styrkene sine. Han kunne erstatta Moberg og redusert duellstyrken vår enda mer, eller erstatta Saltnes og vi hadde fortsatt hatt en lett indreløper uten service, bare en bedre en. Eller han kunne erstatta en av de tjuesju halvskadde vingene våre, så klart. Men jeg tror nok at hans inntreden dessverre ikke ville løst selve hovedproblemene, som er de koordinerte bevegelsene framover, og midtbanens defensive bidrag.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

I dag fikk vi se en arbeidsom og løpsvillig Berntsen som viser fram kjapphet, nærteknikk og scoringsevne. Han overbeviste meg igjen om at han absolutt burde vært her som venstre indreløper.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Sven-Rune »

Interessant at en fyr som har spilt én brukbar kamp på mange år skal være av interesse! Vent nå til TIL møter motstand og vurdér fyren da. Og scoringa hans var vel av typen ferdigscora....
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Tipper jeg kan dra "hva sa jeg"-kortet mange ganger de neste årene, men det er jo ikke Berntsen-motstanderne her inne som fortjener tyn. Det er jo Glimt som tydeligvis mener at Saltnes og Moberg, med Patrick Berg og Håkon Evjen er gode nok indreløpere i eliteserien.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

I Glimts sentralinje med Bjørnbak, Angel og Opseth er det dessverre kun Bjørnbak som holde eliteserienivå. Det påpekte jeg og en del andre foran årets sesong og jeg håper at det blir motbevist for Glimts sin del.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Jeg tror ikke det er noen fare for det, Kesse. Neste anledning til at det viser seg at det jeg sa var rett er nok like rundt hjørnet.

Sven-Rune: Han var TILs beste borte mot Molde for ikke så mange ukene siden. Og han kommer bare til å bli bedre etter hvert som han får kamper under beltet. Og når man vurderer spillere bør man klare å se bak scoringer - uansett hvor vanskelig eller enkle de kan være. Berntsen var rett og slett dritgod i de 72 minuttene han spilte. Trioen MGP, Åsen og Berntsen var overlegent best på banen og sørget nærmest egenhendig for seier (i tillegg til Lasse Nilsen - som det ble slått fast her inne for noen uker tilbake var mye dårligere enn Fredrik Bjørkan). Hva er felles med de tre (fire hvis vi i tillegg slenger inn Nilsen som er født og oppvokst i Vesterålen - et felt Glimt til og med har hatt en ansatt for å ha ansvar for å følge med i) utenom at de spiller i TIL?
Svaret: De har, på et eller annet tidspunkt, vært meget mulig å hente til Glimt.

Edit: Og bare for å strø siste saltklypen i såret: Berntsen var en billig mann for TIL. Så da vil jeg tippe rundt 1 million kroner, kanskje litt mindre. Dette skjedde mens Glimt var opptatt med å bruke 500.000 på Geir André Herrem - en mann som ikke kommer til å score i Eliteserien før han får to-tre sjanser fra straffemerket for å få hull på byllen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Vil bare ha det presisert at jeg ikke er "Berntsen-motstander" i og for seg, jeg tror bare han ikke ville vært en så vanvittig stor forbedring sammenlikna med hva vi har. Ville tatt Berntsen foran Herrem ti av ti ganger. I TYL er han, som du nevner, spilt sammen med Åsen og MGP. Det er noe helt anna enn Angel og Moberg/Saltnes.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Det Glimt trenger er en ny midtstopper i tillegg til Bjørnbak, en sentral midtbanespiller med forflyningsevne og en rask bakromspiss. Hvis ikke rykker vi ned.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Baltus »

Larsson wrote: Thu Apr 12, 2018 9:46 am
Edit: Og bare for å strø siste saltklypen i såret: Berntsen var en billig mann for TIL. Så da vil jeg tippe rundt 1 million kroner, kanskje litt mindre.
Her er nok kanskje mye mindre det mest korrekte, leste en sak i en av Tromsø avisene for noen uker siden, og der kom det frem at Tromsø hadde brukt kr.0.- på de 4 spillerene som er nye i troppen.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Det sier seg selv at Vålerenga skulle ha penger for spilleren. Om det er en ekstern investor eller klubben selv som betaler er for meg uvesentlig i denne sammenheng. Glimt måtte nok brukt pengene som står på egen konto - og det er jeg svært glad for. At TIL må ha hjelp for å hente fotballspillere er ingen kioskvelter for noen som helst. Det sier vel mest om den økonomiske stillingen i de to ulike klubbene.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Baltus »

Her er deler av saken fra Nordlys:
"

TIL har solgt spillere for rundt åtte millioner kroner, men har ikke brukt ei krone selv på overgangssummer. Etter det Nordlys erfarer er alle TILs nye signeringer hentet inn uten andre utgifter enn lønnskostnader.

Daniel Berntsen har skrevet under en treårsavtale etter overgangen fra Vålerenga. Etter det Nordlys kjenner til fikk TIL midtbanespilleren, som leverte svært lovende takter i debuten mot Molde, uten å betale ei krone til Vålerenga nå. Samtidig har VIF krav på prosenter med et eventuelt videresalg til en ny klubb
.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Opprørende. Man skulle jo tro at for eks 500.000 kunne avspist en del eller hele videresalgsprosenten i avtalen også.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Kesseboy »

Vi er ikke så gode med gratis penger her på berget.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Når jeg så midtbanen til VIF mot Sarpsborg og Godset, så er det forunderlig at DB nesten ikke var i 16-manns troppen. Da kan man begynne å fundere og forstå bedre at Deila fikk sparken i Celtic.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

https://www.an.no/glimt/bodo/fotball/kl ... 5-4-738207
Gladnyhet fra Glimt slippes om 30 min på ANTV.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tomath »

Gladnyhet utenfor overgangsvinduet. Det må jo være en ny sponsor, utvidelse av sponsoravtale eller noe sånt?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Nettbutikk som virker?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Interne i Glimt gjør comeback. Runar Berg, Tom Kåre Staurvik.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Vegard Sannes hentes inn i Fredrik Bjørkan's fravær.
Una mas cerveza.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Stefan Johansen flytter hjem til Bodø og spiller for Glimt fra 1. august.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Bjørnbakk forlenger. Deilig
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Trapattoni »

Seriøst: det er ny kontrakt på Martin Bjørnbak. Ut 2019..
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Meget god nyhet. Håper dette gir laget en liten boost inn mot Rosenborg-kampen.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Jeg savner litt store og svulstige prosjekter fra Glimt på markedssiden. Skjønner at handlingsrommet er marginalt, men det burde vært mulig med et stunt inn mot 16. mai. Legg bort konkurrende nisselue og fortell meg at ikke denne videoen er vakker: https://twitter.com/LFC/status/986235578193657859

Det man vil trenge: En flott og nordnorsk-patriotvennlig tekst (utfordre Halvdan?) som sørger for at prosjektet ikke blir en fullstendig rip-off som blir lest opp av en Glimt-profil (sa noen Trond Olsen), tilgang til alt av arkivmateriale som omhandler Glimt - alt fra 75, 93, 2003 og fram til i dag, en eller to fotografer som fotograferer superslows med fans ved neste hjemmekamp og en eller to arbeidsdager med klipping. Mer trenger man ikke for å lage et OK resultat.

200.000 visninger i SoMe. Garantert.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

Ser Kent Grundstad tar fine dronefilmer (en av de faste fotografene på Aspmyra).
Tror han kunne satt i hop en liknende film ganske fort.. Om han hadde fått det like "dramatisk" vet jeg ikke. Men han kunne ihvertfall tatt dronefilmene.
Bruk Barndomsminne fra Nordland som bakgrunnsmusikk, kanskje en rein instrumental?

Bare Facebook-siden til Glimt når ut til 40 000. Så 200 000 går lett!
Førr Evig!
Locked