Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Locked
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Wendigo »

Diskusjonen går som om synspunktene er to ytterkanter. Jeg opplever at vi har en slags rød tråd, uten at den berenser oss voldsomt. En moderat tilnærming til slike ting gjør at vi både får ett mer langsiktig system og klarer å variere.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Det er vel få som tviler på at det man trener på, det blir man best på. Dersom det skal gå raskt, må spillerne selvsagt også vite hvor medspillere skal eller har tenkt seg. Uavhengig av den valgte formasjon, 4-3-3 som jeg liker, er det underlig å se at B/G trener med tre bak og ender opp med 4 bak i kamp mot RBK. Trolig fordi Moe var småskadet, ble det 4 bak på siste treningsdag med Jacobsen som venstre back. Man fikk det ikke til med 3 bak. Det er vel få som tviler på at relasjoner og mulige valg defensivt og offensivt er bestemt også av formasjon og mønster, ikke bare av spillestil. 4 er noe annet enn 3, noe helt annerledes. Jeg ser at Knutsen ønsker å prøve 3-5-2, bare som et alternativ (eller ?), slik det gjentatte ganger ble formulert i fjor, uten særlig gode resultater når det ble prøvd. Knutsen har endret spillestilen til ballbesittelse, ball på fot, det tradisjonelle kantspillet er borte, i angrep skal ball opp til indreløpere høyt i banen, man velger heller midtbanespillere på kant. I innkjøp velger man andre spillertyper enn man tradisjonelt har valgt. Knutsen har gjort en rekke endringer som peker vekk fra 4-3-3, men B/G er aldeles ikke blitt et bedre fotball-lag pr dato.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Håkon Evjen tilbake! Det var hyggelig å se at Evjen trente på vanlig vis, og kanskje i troppen mot Sarpsborg, hvis ikke B-kamp eller G18 kommer "i veien".

Lørdagens trening er vel den klareste 4-3-3/4-5-1 jeg har sett på lenge. Førstelag og erstatterne drilles på faste plasser. Hvordan det blir til slutt, er vel kanskje usikkert, da Moberg, Jonassen og Moe (også Bjørkan og Kupen) fortsatt er litt spørsmål ved. I dag ser jeg at Olsen/Drage er på venstre, Amor/Hauge på høyre, Saltnes/Evjen til venstre på midten, og Berg/Zinckernagel til høyre. Naturlig nok er det ingen endringer i forsvaret. Skal jeg gjette på morgendagens lagoppstilling:

Popovic - Isidoro, Bjørnbak, Lode, Jacobsen - Zinckernagel, Angel, Saltnes - Amor, Opseth, Olsen.

Høyresiden med Isidoro, Zinckernagel, Amor blir veldig spennende å se for første gang!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Fint å ha deg på treningsfeltet Ecke.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Garrincha »

Veldig trivelig å høre at Evjen er tilbake. En meget spennende spiller.

Hvis laget blir som ecke presenterer så er det spennende, og jeg drister meg å si at jeg er forsiktig optimist mot 08. Zinckernagel har vært positiv, og vi får hurtige vinger på bortebane.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Engang var retningslinjene for B/Gs spillestil bl.a.: "Spill forover når du kan, vend opp når du må!". En annen trener, svenske Peter Gerhardsson, da han var trener i Häcken, sa at det var tre retningslinjer for deres spill: "Fremover, fremover, fremover"! :)
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ingen87 »

ecke wrote: Sat Apr 28, 2018 11:22 am
Popovic - Isidoro, Bjørnbak, Lode, Jacobsen - Zinckernagel, Angel, Saltnes - Amor, Opseth, Olsen.

Høyresiden med Isidoro, Zinckernagel, Amor blir veldig spennende å se for første gang!
Håper du får rett ang laget. Dette har jeg veldig lyst å se i aksjon!
Førr Evig!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Spent på dagens match. Er det én ting jeg har erfart som Glimt-supporter: Laget kan finne på å vinne kamper de har alle forutsetninger for å tape. Og de taper når de har alle forutsetninger for å vinne.

Håper på en knallhard 4-5-1-ramme med dødelig effektivitet og tempo i overgangene. Bare man holder 0'en så lenge som overhodet mulig kommer rommene bare til å bli større. Bare ikke en eller annen ryker ut med et rødt kort etter syv minutter...
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

https://www.an.no/glimt/fotball/sport/g ... 5-4-755969
Patrick Berg forlenger? Gratis inngang mot Godset?
tord
Posts: 27
Joined: Wed Apr 09, 2014 9:46 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tord »

Når slippes nyheten? Min drøm er at det skal være en god nyhet i Badou-saken, har et bittelite håp om at de skal komme til et slags forlik der, og at glimt skal få seg noen millioner..
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Dét hadde vært en god nyhet. Synes liksom det er litt overkill med pressekonferanse og direktesending når spillere forlenger med et år.
tord
Posts: 27
Joined: Wed Apr 09, 2014 9:46 am

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by tord »

Nå er jo Bjørnbak en spesielt viktig spiller for glimt, så det var vel forsåvidt greit nok det, men om dette også er en kontraktsforlengelse blir jeg skuffa. Håper på noe mer spennende enn det. Men er det noen som vet klokkeslettet den skal slippes?
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Men så har det vært underkill i å kommunisere nyheter i mange år, så tar heller litt for mye :)
Una mas cerveza.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by helsvhe »

Det står at det starter klokken 14:00.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by mortsto »

Layouni forlenger. Ut 2020.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Glimrende nyheter :D
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

NOK en gladnyhet slippes på Aspmyra. Vi får tro det kommer en på søndag kl. 19.49 også.

https://www.an.no/sport/glimt/fotball/n ... 5-4-756734
Dagens nyhet slippes 12.45.
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 326 times
Been thanked: 81 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by helsvhe »

Det er vel Patrick Berg som skriver ny kontrakt.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

Tipper det, ja. Håper det, hvertfall! Heller det enn Brede Moe, eller Jacobsen.
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Novi »

O store nyhet at man har signert kontrakt med trenerne?? Come-on, vi ligger jo nesten nederst! Og kontrakt på sportslig leder, er det normalt da? er ikke det en som er ansatt på vanlige vilkår?

En positiv trenermelding hadde vært at Knudsen er hovedtrener og en ny assistent er kommet inn.

Uff, nedtur.

EDIT: Må moderere meg litt. Ser at eksisterende kontrakt går ut på Kjetil i år, og selvsagt greit å ha noe kontinuitet. Men Bjørkan føler jeg har litt mer å bevise som sportslig leder.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by gavharr »

Finnes jo også dem som presterer bedre med litt "trygghet". Jeg synes dette er en god nyhet. Knutsen kommer bare til å bli bedre.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Larsson »

Jeg synes ikke dette er spesielt problematisk.

1) Signalet det sender en spillerstall og omgivelsene rundt om at man har troen på det man holder på med. Og hvis man ser bak resultatene er det også grunn til det. Forhåpentligvis gir dette både trenerne og spillergruppen et løft. Og enkeltspillere som kanskje hadde håpet at de ville få en ny sjanse ved en trenerutskiftning til eksempelvis i sommer skjønner at de må bite tennene sammen for å kjempe seg inn på laget. Jeg var på forhånd skeptisk til Knutsen på bakgrunn av ting jeg har hørt fra hans tidligere trenergjerning, men noen måneder inn i sesongen er jeg mindre i tvil: Knutsen virker som en oppegående type som vet å stikke fingeren i jorda når det er på sin plass.

2) Jeg synes det er naturlig at sportslig leder har en lengre kontrakt enn treneren. Det er tross alt han som er sjefen til treneren og det som medfølger. Følger man klubbstrukturen som man opererer med i utlandet er det naturlig å tenke at det skal sitte lengre inne å sparke en sportssjef som har det overordnete ansvaret for retning og det store bildet. Det hadde vært kjekt med ytterligere arbeidsavklaring mtp. oppgaver og ansvar mellom Knutsen og Bjørkan, men det viser i det minste at trenerne og styret er inneforstått med hva dette innebærer.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by ecke »

Det var en underlig timing for ny kontrakt med Knutsen (2019)/Bjørkan (2020). B/G har ennå ikke vist at de holder for Eliteserien og Bjørkan klarte ikke å holde B/G i Tippeligaen 2016. Trackrecorden for signeringer under Bjørkan er i beste fall middels, og foreløpig er det bare Isidoro som kom "rekende på ei fjøl" som er inne i førstelaget. Dermed spiller B/G fortsatt med tilnærmet OBOS-laget, noe som vanligvis ikke holder.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Knuta »

Ingen kamptråd i dag??
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Generell diskusjon rundt Bodø/Glimt

Post by Gvandreassen »

Den var tilbake bortgjemt sammen med de første kamptrådene i år.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Locked