Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Post by Kesseboy »

Når vi nå har spilt en tredjedel av sesongen, og sånn sett ligger an til heidundrande 27 poeng, så foreslår jeg en brainstorming.

Jeg synes ikke det er noenting laget jamnt over klarer å gjøre bra gjennom en hel kamp. Så jeg tar gjerne innspill: Hva er vi egentlig gode på?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Post by Gvandreassen »

Reka mener hvertfall at vi ikke skal klage på at Tromsø halte ut tiden da vi visstnok gjør dette selv hele tiden. Må jo være gode på det når det kommer fra topptreneren selv ;)

I fult alvor synes jeg vi tidvis er ganske gode i banespillet. De siste tredve er det dog mager kost. Med Isidoro inn i backrekka synes jeg vi ser mer solid ut enn på en god stund. Nå skal det sies at jeg ikke så dagens kamp grunnet høy intensitet på jobb. Jeg orker heller ikke se hvordan forsvarsspillet var før målet da jeg ikke orker å se Espejord hovere :(
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Post by Knuta »

Vi kan vel slå fast som jeg har gjort i hele år nemlig at vår sentrallinje ikke holder mål unntatt Bjørnbak. Så kan vi ta det derfra. Når vi spiller i medvind og løsner skudd fra 18 meter som blir innspill til Keeper så sier det nok. Vi har en god midtbane spiller med skuddbein nemlig PB men han brukes ikke.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Post by Sulliken »

Det vi IKKE er gode på er å møte en aggressiv 5-backlinje.

Vi er heller ikke gode på å parere slike grep. I så måte spilte TYL en perfekt taktisk match.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Post by Kesseboy »

Lett å få øye på ting vi ikke er gode på.

Men hva er styrkene i laget? Det er verre, er det ikke?

Banespill er nevnt. Det er én ting. Er det alt?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Post by Sulliken »

I dag viste vi ingen styrker, i motsetning til kampen mot Molde, der styrker kom greit frem med solid defensiv spill (fraværende i dag. Til og med vår kaptein surret mye), fandenivoldskhet(Det Lode tok det som en personlig fornedrelse å tape en duell sist, så gå dem fan i å bry seg i dag).

De var ikke mentalt til stede i dag
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Post by Novi »

Vanskelig denne, Kesse! Morsommere på forum å poengtere det som er galt :-D

Vi er gode på å holde oppe nivået ila en hel kamp. Dvs, slik som i går var ikke nivået der til å begynne med, men vi falt liksom ikke sammen heller. Og i Molde holdt vi en god innsats oppe, og ble litt heldig betalt til slutt. Skulle gjerne sett det kombinert med en enorm arbeidsvilje, men det er et godt grunnlag å bygge på.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Post by G-s-enz »

Tror vi er ganske bra defensivt,vi har sluppet inn 13 mål på 10 kamper noe som er bra. Ellers så sliter jeg veldig med å se hva vi er bra på,men possesionstats sålangt viser at vi som oftest har ballen mer enn motstander noe som er bra.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Post by Knuta »

Vi er veldig gode til å overraske når ingen forventer noe. Vi er veldig gode til å skuffe hjemme til jubileumskamper og andre kamper når folk endelig er på stadion. Så er vi gode på å klage at folk ikke møter opp på stadion som følge av forrige setning.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Post by Crazy horse »

Jeg synes vi er gode til å produsere muligheter og potensielle situasjoner. Vi må bli mye bedre til å blåse ballen i nota. I går hadde vel Saltnes et par gyldne muligheter, der en var særdeles god, men skuddet han leverer er for dårlig. Mulig angsten tok ham.... Slike satte han jo i fjor. Ellers vil jeg si at Saltnes ser ut til å komme i form nå.
Fotball er nesten alltid morsomt
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Post by mortsto »

Vi har jo blitt mye bedre i forsvar. Jeg vil si at tre av fire fra sist kamp holder et godt ES-nivå. Jeg har muligens ikke like god fotballhukommelse som jeg tror, men jeg kan knapt huske annet enn at en sesong med Glimt er det samme som at målene renner inn både for og mot. Sånn sett er jo dette å være litt i bakvendtland.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Post by MhepA »

Nettopp. Vi er fullstendig inkompetent i avslutningsøyeblikket. Husker dere da Trond Olsen dreiv og banket ballen knallhardt i motsatt hjørne? Også er det Opseth da, som sliter voldsomt med å vende seg og få avsluttet på mål. Det kan vi telle på én hånd at han har gjort denne sesongen.

Layouni ser vi ikke har de beste avslutningsferdighetene, og når vi ikke har noen Badou på midten, da begynner det å bli tynt når Opseth ikke leverer i en kamp.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Post by G-s-enz »

Vi er elendig i avslutningsøyeblikket? Vi spiller oss jo ikke til voldsomt store sjangser. Det er jo forskjellen fra 2016s første 10 kamper,Trond Olsen hadde vel 8 stoooore omtrent alene med keeper som hadde reddet oss plassen. I år føler jeg ikke vi har så veldig mange gigantsjangser vi har bommet på(kanskje Saltnes mot KBK og Olsen mot TIL).
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Voksenopplæringstråd: Hva er vi gode på?

Post by Vix »

mortsto wrote: Fri May 18, 2018 7:58 am Vi har jo blitt mye bedre i forsvar. Jeg vil si at tre av fire fra sist kamp holder et godt ES-nivå. Jeg har muligens ikke like god fotballhukommelse som jeg tror, men jeg kan knapt huske annet enn at en sesong med Glimt er det samme som at målene renner inn både for og mot. Sånn sett er jo dette å være litt i bakvendtland.
Husker det samme. Etter den grusomme Haugesund-kampen har de sluppet inn ett mål i snitt på de siste sju kampene. Det er helt ekstremt i Glimt-sammenheng. Hva er de gode på framover på banen?
De er ganske gode til å skape halvsjanser og nesten-sjanser. Sjanser i for trange situasjoner der man får problemer med å stokke beina i tide, innlegg som går bak mål eller bak spissen etc. De er gode til å sjape skuddmuligheter for Angel.
Men det er jo ikke godt nok, da.
Post Reply