Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Den eneste i tillegg til Bjørnbak som holder et middels nivå er Lode, de andre holder kanskje et middels Obos-nivå. Jeg mener at det ikke holder. Vi mangler et oppspillspunkt på spissplassen og jeg mener at de som er der nå ikke er gode nok. Vi har nok av flankespillere, midtbane spillere og jeg mener fortsatt at det jeg nevner er der det trenger nye spillere selv om jeg ikke vil bruke ordet 'kritisk', noe jeg heller ikke har brukt.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Når vi snakker om nye spillere inn, så er det jo ikke sånn at vi automatisk får solgt/kvittet oss med de vi ikke mener er gode nok, jfr Olsen. Jeg tror Bjørnbak/Lode er det beste stopperparet vi realistisk kan ha pr i dag. Så kan det jo hende at en Bjørdal som ikke får mange kamper i Belgia tenker på å returnere. Allikevel har vi Moe med kontrakt ut 2020 og Wollen Steen med kontrakt ut 2019. Hvor stor sjanse er det for at noen er villige til å betale Glimt evt lønne disse like godt som Glimt? Som nevnt tidligere har vi mange relativt jevngode spillere som ikke viser noe mer enn godt Obos- og til nødt lavt Eliteserienivå. Etter sesongen lettes stallen noe når Olsen, Jonassen, Drage og Berg forsvinner. Jeg tror allikevel det skal bli vanskelig å finne plass til en femte stopper eller tredje midtspiss.
EDIT: Skrivefeil
Last edited by mortsto on Wed Aug 15, 2018 2:18 pm, edited 1 time in total.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Olsen ut og Hauge på lån til Aafk. Lukter at vi henter inn en til.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Med Layouni, Zinkernagel og Evjen på kant? Noen fler/juniorer? Ikke nødvendigvis, tror jeg. Bør sikkert, men som Kesse har sagt før, viktigere at det er riktig spiller man henter enn at man bare henter to føtter i fotballsko.
Una mas cerveza.
User avatar
Vix
Posts: 743
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vix »

Konradsen er jo helt sikkert regnet som et alternativ på kant.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Drage!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg er misunnelig på Branns rekruttering av Ranheimspillerne Løkberg og Eggen Rismark. En løpsmaskin som indreløper og en venstrebeint høyreist midtstopper hadde gjort B/G til et strålende lag.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Start med 2 sterke signeringer i går kveld. Blir tøft å møte dem i cupen og serien i høst.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

AN melder at Glimt hadde følere ute etter både Jervs Brice Wembangomo og Branns Deyver Vega. Glimt ville ikke møte Jervs forlangende, mens Vega ikke var interessert.

For øvrig takket Lode igjen nei til Viking, Glimt takket nei til bud på Opseth, og det er flere klubber som snuser på Drage.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg har en følelse av at de andre lagene har vært litt "heldigere" med sommervinduet enn B/G:
* Godset og Odd kan vel ikke skryte av for mye. Odd har kanskje 0-resultat med Sødlund, Godset og Nordvik, Fredericia, når de nå har mistet Kitolano og Grøgaard.
* Godset har mistet Jradi og Høibråten, og litt mer, og er nok litt svekket, tilsynelatende.
* Kristiansund har mistet Bamba og Stokke, men har fått Kastrati, og Psyché, gode kjøp, og kanskje kan en mer "tvilsom" svenske, Aleksandersson, IK Brage, gjøre at vinduet totalt oppfattes som positiv.
* Lillestrøm klarte å få Smarasson fra Hammarby, Pedersen, AGF, og en ubeskrevet nigerianske Ayagwa, men spillere som LSK har vært flink å få noe ut av, og LSK har ikke mistet noen. Et svært positivt vindu for Lillestrøm, og kanskje er de også rigget til å miste midtbanespilleren Matthew i løpet av august.
* Sandefjord lot Kastrati gå til Ksund, og Sødlund fikk gå til Odd etter mye om og men. Jeg synes likevel at Sandefjord har fått mye igjen, spesielt defensivt, med Alcaraz, Valladolid, Marc Vales, Andorra og Høibråten, Godset. Det er hyggelig at Azemi får sjansen til å finne tilbake til det han var.
* Stabæk har hentet en god keeper fra Vålerenga, Sandberg, Valencic, HJK og Keita, FC København, og mer kvalitet/rutine i et allerede spennende mannskap, men det var kanskje midtforsvaret man ønsket først og fremst. Jeg har likevel en følelse av at midtstopper Nicolai Næss blir løst fra sin kontrakt, og kommer til Stabæk etterhvert? Da er det et kjempevindu for en "fattig" klubb.
* Start har brukt ca 8 mill på spissen Adeleke Akinyemi, et "storkjøp", og de har fått Shala, som var svært god da han var i Odd. Start har også forsøkt seg på en midtstopper som er uten kontrakt, og kanskje får også Start en ny spiller etter at vinduet stengte. De har mistet spissen Finnbogason og keeper Oppdal, og ryddet mye i stallen, men ingen "viktige" spillere. Kanskje blir vinduet svært godt for Start.

Bodø/Glimt har hentet keeper Krysiak, Morten Konradsen, RBK og William Arne fra Alta, og lot Olsen og Hauge spille for andre. Det er å håpe at Krysiak har kapasitet til å ta ut Ricardo, og at Konradsen kan konkurrere med Saltnes/Moberg, selv om benken/tribunen i RBK ikke gir forhåpninger om akkurat det. Jeg synes at vinduet har gjort lite for å endre mulighetene for B/G. Dessverre er det flere andre lag som har gjort mer.
Last edited by ecke on Fri Aug 17, 2018 12:02 pm, edited 1 time in total.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ja Glimt har vel så og si gjort ingenting. Hentet en reservekeeper, samt 2 spillere som blir benkeslitere resten av året. Hadde håpet på et lån ut året på spissplass inntil Kupen er tilbake, samt en solid midtstopper.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Håper Konradsen virkelig er kvitt skadeplagene sine og at han kan bruke høsten på å spille seg i form, for han har jo et talent å få gjort noe med, har han ikke? Jeg er, meget forsiktig, optimist i så måte.
Fotball er nesten alltid morsomt
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Det er skrevet at Viking hadde vært på Lode og at B/G hadde sett på Vega, slik at det åpenbart har vært diskutert og muligheter for å gjøre noe mer, både fremover og bakover. Synd!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by gavharr »

Vega har aldri imponert meg, så jeg er egentlig litt lettet :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

Jeg synes det er nesten forferdelig å skrive dette, men slik situasjonen utviklet seg var det nok best for alle parter at Trond spiller resten av sesongen i Sogndal. Utlånet av Hauge mener jeg er mer positivt totalt sett enn negativt, forutsatt at Hauge blir satset på av Lars Bohinen.

I de siste kampene har vi sett en Amor Layouni som blir bedre og bedre. Vi har sett en Zinckernagel som får ut mer av sitt potensial på vingen enn på indreløper, som også etter min mening gir mer balanse på midtbanen da det åpner for løpsterke og duellsterke Moberg på indreløper. Vi har ok backup på vingene med Evjen, Drage, Hanssen og Konradsen og Bjørkan kan også bekle vingen hvis det skulle bli nødvendig.

På spiss har vi Opseth, som jeg synes har hatt en stigende kurve samt Herrem som fikk seg sin først nettkjenning sist kamp.

Forsvaret har vært bra og jeg håper vi bruker fortrinnsvis Isidoro, Bjørnbak, Lode og Bjørkan i høst. Vi har Steen, Moe, Jacobsen og Jonassen i backup.

På midtbanen klarer vi oss også. Det er nok mange som sikkert ikke er enig i at Angel og Moberg er spilletypene vi har dårligst backup for.

På keeperplass er situasjonen bra, den nye polske keeperen har nok et helt akseptabelt nivå.

Vi kunne funnet spillere i alle lagdeler som kunne forsterket laget, men som alltid er det et økonomisk spørsmål. Det er også et spørsmål om å være en attraktiv klubb for disse potensielle forsterkningene, om det er mulig å få de oppover til Aspmyra for å kjempe i bunnstrid foran 1500 tilskuere.

Det er egentlig helt likegyldig hva de andre klubbene gjør. Er det ikke økonomisk forsvarlig å satse hardere, så burde vi ikke gjøre det. Det er kjedelig, men etter min mening må klubben skynde seg langsomt, og jeg tror vi klarer oss i høst. Start har brukt mye penger, men fotball er ikke alltid så enkelt som at penger nødvendigvis sikrer suksess. Heldigvis er fotball mye mer sammensatt enn det, selv om at selvsagt mye penger i det lange løp gir resultater. Men de pengene har ikke Glimt.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Garrincha@: du konkluderer med at "men de pengene har ikke Bodø/Glimt". Dersom det er riktig at B/G har sett etter Vega, da er det mer penger enn du tror. Aktuelle leiemuligheter er heller ikke utnyttet.
User avatar
Glimtsupporter
Posts: 515
Joined: Thu Feb 26, 2004 4:41 pm
Location: Bodø
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Glimtsupporter »

Da ser det ut til at en spiss er på vei inn
https://www.an.no/sport/glimt/eliteseri ... 5-4-848832
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Tar meg i å være betinget, forsiktig optimistisk.

Hvilket er omtrent min mest positive følelse npr det kommer til Glimt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Garrincha »

ecke wrote: Fri Aug 17, 2018 3:50 pm Garrincha@: du konkluderer med at "men de pengene har ikke Bodø/Glimt". Dersom det er riktig at B/G har sett etter Vega, da er det mer penger enn du tror. Aktuelle leiemuligheter er heller ikke utnyttet.
Ecke, så ikke svaret ditt før nå. Det er klart, har klubben midler så er jo også jeg for at laget forsterkes. Men jeg ønsker ikke at klubben skal få panikk å handle over evne kun fordi andre klubber bruker penger. Hvis valget står mellom nedrykk kontra konkurs så velger jeg nedrykket.

Men som jeg har skrevet i en annen post, bruk gjerne litt mer penger enkelte år, hvis risikoen er godt kalkulert. Men jeg håper Glimt aldri går all in og risikerer hele klubben for å oppnå et kortsiktig mål. Og det skjønner jeg også at ikke du mener, og egentlig tror jeg de fleste er enig i det.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Klasse om vi får Marco,meget bra spiller.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Hvilken Marco. Hvem,Hva,hvor? Fant navnet nå.Tagbagjumi det er en klasse spiller.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Marco Tagbajumi. Har spilt en del kamper for LSK og Godset. 30 år, og antakelig en veldig midlertidig løsning. Har en drøss med klubber på CV'n sin. Nigerianer med italiensk pass, som har barndomstiden sin fra Norge og Skeid.
Fotball er nesten alltid morsomt
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Tempo og fysikk. Vanskelig å forsvare seg mot. Forsiktig, forsiktig sammenligning med Diego Costa mtp spillertype.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by Vegard »

Noen klipp fra 2017-sesongen:

https://www.youtube.com/watch?v=fWUTNN4x4lQ
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Knuta »

Ville vel vært perfekt ut 2018. Neste år er Kupen tilbake.
Post Reply