ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18, Resultat 1-1, 29 poeng etter kampen

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18, Resultat 1-1, 29 poeng etter kampen

Post by J I P »

Om mindre enn ei uke er det klart for kampen vi nå går og venter på : Bodø/Glimt-Stabæk.

Tabellen viser at Stabæk har 24 poeng mens Glimt har 28.

Stabæk var i gårdagens kamp mot Brann særdeles udyktig/uheldig som ikke klarte å gå opp i ledelsen.
Brent straffespark, kjemperedninger av Brann sin kepper og stengene sto i veien for en tidlig ledelse. Er det nervene som kommer?
Rett nok klarte Stabæk å ta ledelsen mot Brann men når Brann så utlignet så gikk lufta ut av Stabækballongen og seieren til Brann ble fortjent.

Bodø/Glimt møter eliteseriens dårligste bortelag. Ingen seire på bortebane i år - og da vet man jo hva man frykter at Glimt skal finne på.
For Glimt er så langt i år det tredje dårligste hjemmelaget.

Tar vi en titt på formtabellen så har både Glimt og Stabæk karret til seg 1 eneste poeng på de tre siste kampene.

Vinner Glimt denne kampen, da har vi 7 poeng til gode på Stabæk når 3 kamper gjenstår. Direkte nedrykk er på komfortabel men ikke matematisk sikker avstand.
Spiller vi uavgjort, da har vi fremdeles 4 poeng til gode på Stabæk men må ta flere poeng for å være sikker på å unngå direkte nedrykk.
Taper vi, da har vi Stabæk helt i ryggen på oss - og da kan alt skje.

Det blir sikkert gode odds på borteseier i denne kampen, så en 10-kroning på det kan gi en pen uttelling. Så får man heller ta tapet med fatning hvis det viser seg at Stabæk ikke klarer å slå Glimt.

I spillertroppen så er nok begge spanjolene tilbake igjen. Så får vi se hvem som så tar seg av venstrebacken når kampen settes i gang.
Last edited by J I P on Mon Oct 29, 2018 8:18 am, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by ingen87 »

J I P wrote: Mon Oct 22, 2018 1:10 pm Vinner Glimt denne kampen, da har vi 7 poeng til gode på Stabæk når 3 kamper gjenstår.
Tar vi med målforskjell ved en eventuell seier (minst 14 mål i mellom) så vil de i praksis være 8 poeng bak. Nå jinxer jeg vel dette og så går Glimt på et 7-0 tap borte mot RBK..
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Kesseboy »

Oooog Stabæk-Godset i siste runde. Dette blir pute-tv ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by liverglimt »

Jeg satser på seier her og mot VIF så er alt i boks. :)

Overbevist om at det skjer? Nei, men jeg har trua. Bare gutta gjør avtalene og spiller opp mot sitt beste så skal Stabæk være veldig overkommelig. Det viktigste blir at vi får hull på byllen så kanskje det blir ketchup effekt. :LFC
@liverglimt
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by J I P »

Bare det ikke blir ketchupeffekt feil vei da.

11. Start 26 8 5 13 27 43 -16 29
12. Bodø/Glimt 26 6 10 10 28 31 -3 28
13. Lillestrøm 26 6 9 11 27 38 -11 27
------------------------------------------------------------------------------------------------------
14. Strømsgodset 26 6 8 12 39 41 -2 26
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
15. Stabæk 26 5 9 12 31 46 -15 24
16. Sandefjord 26 3 10 13 27 49 -22 19

Runden
Lørdag 27.10.2018 Strømsgodset 18.00 Vålerenga Eurosport Norge

Søndag 28.10.2018
Odd 18.00 Tromsø Eurosport Norge
Bodø/Glimt 18.00 Stabæk Eurosport Pluss
Kristiansund BK 18.00 Sandefjord Eurosport Pluss
Ranheim TF 18.00 Lillestrøm Eurosport Pluss
Sarpsborg 08 18.00 Haugesund Eurosport Pluss
Brann 20.00 Rosenborg TVNorge

Mandag 29.10.2018 27. runde Eliteserien Start 19.00 Molde MAX
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by J I P »

Omoijuanfo innrømmer at det er utfordrende å ha gått uten scoring siden mai.

- Det er utrolig tøft. Men det er sånn det blir når jeg spiller så dypt som det jeg gjør, og de vil ha med så dypt. Jobben min er å få ball i rom og finne Moussa (Njie, journ.anm), og jobben hans er å finne Franck (Boli, journ.anm), forteller Omoijuanfo til Nettavisen og trekker fram et eksempel fra søndagens kamp.
Hvem skal forstyrre Ohi?

https://www.nettavisen.no/sport/fotball ... 49991.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Playmaker »

La Moberg ta duellene med Ohi når oppspillene kommer.

Ellers tror jeg stopperparet til Stabæk kan være en bra matchup for Opseth. Han er betydelig større og sterkere enn de to som blir valgt av Hanche-Olsen, Demidov og Granli.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Glimt1916 »

Håper Evjen får sjansen igjen. Etter en dårlig start synes jeg han var god mot Ranheim.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Knuta »

Mange mener vel at jeg til tider er for mye sarkastisk i mine uttalelser. Er nok det. Men foran denne kampen mot Stabæk er det et minne i mitt hode som faktisk fortsatt gnager meg og irriterer meg voldsomt. Det går på hvordan inngangen til kampene bør være. Jeg tenker på 1993 sesongen. 3 kamper før slutt leder Glimt serien med 5 poengs forsprang på RBK. Vi møter så RBK på Aspmyra. Rett før kampen kommer trener Trond Sollid(forresten en bra trener) men en uttalelse som for meg var et skrekkscenario. 'Det er RBK som er nødt til å vinne denne kampen og ikke oss, det er RBK som har presset på sine skuldre'. Nettopp dette skjedde, Glimt spilte uten innsats og RBK vant kampen og serien. Dette utsagnet var hovedårsaken mener jeg til at Glimt ikke vant serien fordi Glimt var det beste laget. Hvis KK har noe av den samme innstilling til møtet med Stabæk så håper jeg spillerne og apparatet rundt reagerer kraftig.Det er Glimt som må vinne kampen . Og ikke kom med uttalelser som at vi har alt i våre hender og det er opp til oss.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Glimt1916 »

Det kan godt være at det var feil av Sollied å si det, men jeg tillater meg å tvile på at det var årsaken til at vi ikke vant serien. Jeg vil tro at gode trenere klarer å ta pulsen på spillergruppa bedre enn vi på utsiden gjør. Om spillerne er nervøse kan det være smart å snakke ned presset.

Men jeg er enig i at vi må vinne mot Stabæk.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Knuta »

Bare en liten kommentar, virker det slik at trenerteamet i Glimt er flinke til å ta pulsen på spillergruppa?. Er det noe som tyder på det?. Eller er det rett og slett at ingen er i stand til å justere 'pulsen' slik at den er riktig til inngangen til kampene?. 'Mitt kall er ei at svare, men kun at spørge'.
Last edited by Boombadila on Wed Oct 24, 2018 9:56 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Boombadila »

Glimt1916 wrote: Tue Oct 23, 2018 3:28 pm Håper Evjen får sjansen igjen. Etter en dårlig start synes jeg han var god mot Ranheim.
Det ble vel kommentert i studio glimt at midtstopperne til Glimt var flinke til å gi Evjen instruksjoner underveis. Men han spilte seg helt klart opp, og er jo en fin offensiv kraft. I likhet med FAB, men han er kanskje ikke spilleklar til helga?

Vi har egentlig to unge og like typer som kan bekle venstrebaken, med andre ord.

Ellers så håper man vel på en seier. Tar gjerne mål på langskudd jeg.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Glimt1916 »

Knuta wrote: Wed Oct 24, 2018 9:45 am Bare en liten kommentar, virker det slik at trenerteamet i Glimt er flinke til å ta pulsen på spillergruppa?. Er det noe som tyder på det?
Nei dessverre. Jeg tenkte her mer på Sollied, en meget god trener.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Knuta »

Sollied har forresten angret på den uttalelsen og at den var feil på det tidspunket. Man skal aldri si til spillerne at det ikke er nødvendig for dem å vinne kampen. Selv om Stabæk tapte mot Brann likte jeg inngangen til laget før kampen mot Brann. De kunne faktisk ledet 4-0 ved pause, de startet med en fantastisk glød og tempo og fysikk. Håper Glimt forstår hva som møter dem. Men for Glimt sin del var resultatet av denne kampen heldig .
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by MhepA »

Knuta wrote: Wed Oct 24, 2018 8:46 am Mange mener vel at jeg til tider er for mye sarkastisk i mine uttalelser. Er nok det. Men foran denne kampen mot Stabæk er det et minne i mitt hode som faktisk fortsatt gnager meg og irriterer meg voldsomt. Det går på hvordan inngangen til kampene bør være. Jeg tenker på 1993 sesongen. 3 kamper før slutt leder Glimt serien med 5 poengs forsprang på RBK. Vi møter så RBK på Aspmyra. Rett før kampen kommer trener Trond Sollid(forresten en bra trener) men en uttalelse som for meg var et skrekkscenario. 'Det er RBK som er nødt til å vinne denne kampen og ikke oss, det er RBK som har presset på sine skuldre'. Nettopp dette skjedde, Glimt spilte uten innsats og RBK vant kampen og serien. Dette utsagnet var hovedårsaken mener jeg til at Glimt ikke vant serien fordi Glimt var det beste laget. Hvis KK har noe av den samme innstilling til møtet med Stabæk så håper jeg spillerne og apparatet rundt reagerer kraftig.Det er Glimt som må vinne kampen . Og ikke kom med uttalelser som at vi har alt i våre hender og det er opp til oss.
Jeg var vel og merke 2 år gammel, men ledet man ikke serien med et enslig poeng før møtet med Rosenborg i 1993?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Knuta »

Mulig jeg husker feil, men Glimt ledet, men muligens ville de ledet med 5 poeng hvis seier, men det er ikke det som egentlig er poenget, men jeg husker jeg ble rasende på uttalelsene og det må ha gjort et stort inntrykk på meg siden jeg stadig har det i minne. Jeg har opplevd inngang til viktige fotballkamper hvor jeg har stusset på hva i all verden er det som skjer. Og så kommer det utsagn om at vi var 'ikke i startblokken', 'ikke klare til kamp', 'ikke på hugget'. osv osv. Håper vi slipper å høre dette etter første omgang på søndag.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Garrincha »

Det kommer til å bli en krig mot Stabæk og vi må vinne denne. Dette er årets desidert viktigste kamp. Håper publikum vet sin besøkelsestid og støtter laget, hvis man ønsker å ha et lag i øverste divisjon. Vinner vi, ser alt plutselig mye lysere ut.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Kesseboy »

Håper jammen Bjørkan og Knutsen klarer å finne fram til den ene magiske trylleformelen som framkaller optimal innsats denne gangen. Lorem ipsum, dolor sit amet, eller kanskje noe i den duren? For forstemmende mye avhenger tydeligvis av hva som ble sagt i et intervju rett etter forrige kamp, og i et nytt intervju en halvtime før kampstart. Den uka med forberedelser før kamp er visst fullstendig underordna.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Knuta »

Alt henger sammen, ikke minst inngangen til kampen. Der har det vært mye rare uttalelser som at 'vi var ikke påskrudd' osv. Omnes congruat simul
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by J I P »

Hugo Vetlesen muligens tilgjengelig for Stabæk
https://www.budstikka.no/sport/hugo-vet ... -55-745134
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Garrincha »

https://www.nettavisen.no/sport/fotball ... 49991.html

Vi vet jo hva dette betyr. Her blir det nok målscorer-spill på oddsen for undertegnede.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Boombadila »

Siden latin er så popuiært her i tråden, kanskje man skal fortelle spillerne at in hoc signo vinces?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by Playmaker »

Boombadila wrote: Wed Oct 24, 2018 9:59 am
Glimt1916 wrote: Tue Oct 23, 2018 3:28 pm Håper Evjen får sjansen igjen. Etter en dårlig start synes jeg han var god mot Ranheim.
Det ble vel kommentert i studio glimt at midtstopperne til Glimt var flinke til å gi Evjen instruksjoner underveis. Men han spilte seg helt klart opp, og er jo en fin offensiv kraft. I likhet med FAB, men han er kanskje ikke spilleklar til helga?

Vi har egentlig to unge og like typer som kan bekle venstrebaken, med andre ord.

Ellers så håper man vel på en seier. Tar gjerne mål på langskudd jeg.

Ja, de sa vel noe i den duren. Men dette skjer på alle nivå. Så landskampen mellom Norge og Bulgaria live. Satt veldig nært banen. Sigurd Rosted instruerte og kjeftet på Haitam Aleesamis defensive posisjonering i en hel omgang (og sannsynligvis den andre omgangen også).
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by J I P »

Synd at ikke Sparebanken NordNorge gjør noe tilsvarende foran foran Stabæk-kampen. som DnB gjør hos Lillestrøm foran LSK-Bodø/Glimt mandag 5. november klokken 19 (nå har jeg benyttet anledningen til å minne deg på denne kampen)

http://www.lsk.no/nyheter/dnb-og-lsk-gi ... a-romerike
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: ES-R27 Bodø/Glimt-Stabæk Søndag 28/10 kl 18

Post by gavharr »

Memento Mori bør være motivasjon nok. Da blir de bevisst på at det blir god og lang hvile på et senere tidspunkt.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Post Reply