Generelt om Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

@Kesseboy beskriver det åpenbare, manglende kvalitet på indreløperne. Håper at byttet til Zinckernagel på midten, og så til vikar Berg, var en endelig erkjennelse fra trenerteamet om det samme.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Tenkte på det under store deler av kampen mot RBK. Kanskje mest pga at Saltnes slo så mye feil og gikk seg fast. Hverken han eller Berg er gode nok til å prege slike kamper, så mulig Zinkernagel hadde fått til mer (men mest sannsynlig ville han også kjørt seg mye fast med ballkjæling).

Saltnes scorer jo mål da, så helt håpløs er han inne :)
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Kesseboy »

Jeg mener Saltnes gjorde en langt bedre jobb i fjor, selv når du korrigerer for kvaliteten på motstanden. Dermed er en klar forsterkning nødt til å bli dyr. Dersom Glimt kan få jobba med Saltnes, Konradsen og Berg i særdeleshet kan man få tre "nye" spillere uten å betale ei krone ekstra.

Den typen spillere Glimt trenger i sin indreløperrolle opplever jeg at det ikke finnes så mange av lenger. Om jeg har rett, skyldes nok fenomenet at fotballen ganske lenge har utvikla seg i retning formasjoner som i større grad har en større stabilitet og en mindre grad av sårbarhet. Glimts 4-3-3 tradisjonelt er bevisst ustabil og litt risikabel, det er derfor den er morsom når Glimt er offensive. Tror selv Knutsen ser at det må satses for å vinnes, selv om han er en mer reservert type hva taktikk angår.

I sum trengs det en del skolering for indreløperne, for de har rollen med flest frihetsgrader, og det er nok få gryteferdige spillere for oss der ute.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Absolutt best om vi får til det. Skal man hente inn noen som garantert er gode nok blir det dyrt (og så er vi ikke flinke til å hente spillere i utgangspunktet). Når vi henter spillere kan det bli litt "det vi har er ikke godt nok, må ha noe nytt", og jo mer spennende navn denne spilleren har, jo mer "nytt" føles det.

Men realistisk sett - Angel har sin plass, Zinkernagel vil brukes åkke som på høyre, så da kjemper resten om Saltnes sin plass? Og den har han rimelig godt hånd om han også.
Una mas cerveza.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

De posisjonene som jeg mener er mest usikre foran neste sesong:
- Begge backene: Begge backene er åpne, kan virke som mange forsvinner. Jonassen og Jacobsen på tur ut, hva med Isidoro?
- Venstre indreløper: alternativ til Saltnes. Her har vi hentet Konradsen. Berg kan også ta rollen. Her synes jeg det blir for mange "nesten"-spillere som kjemper i samme posisjon. Vil gjerne ha Morten Konradsen tilbake til der han var etter at Badou forsvant.
- Høyre kant: I dette forutsetter jeg at Zinckernagel tar en høyre indreløperrolle, men han kan og bekle kanten. JPH tilbake fra utlån.
- Backup venstre kant. Layouni som venstre kant, men må ha en god backup da han sikkert ikke neste år heller vil holde 90 minutter hver kamp.
- Backup keeper. Backup keeper, eller en god nok keeper som holder Ricardo på benken er og ønskelig.
- Backup spiss. Opseth er av og på, må ha alternativer når han ikke er i form. Kupen tilbake fra skade? Herrem har dessverre alt for langt å gå til å bli en Eliteseriespiss. Tagbajumi har foreløpig ikke kontrakt for neste år. Spilte for kontrakt mot RBK og var atskillig vassere i denne kampen. Avhenger av situasjonen til Kupen?
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Syns filosofien bør være å bygge på eksisterende mannskap, og kjøpe kvalitet om riktige spiller er tilgjengelig til riktig pris (les: unngå tvungne hastekjøp i mars). Så er det viktig at vi klarer ta opp og gi noe match-trening til de fra eget akademi i tillegg. Vi har spilt såpass lenge med den stallen vi har nå, at man bør vite hvilke svakheter man har i Eliteserien.

Største utfordring er at vi ikke scorer mål. En reell utfordrer til Opseth blir dermed kritisk, samt at samspillet på midtbanen (hvem enn som bekler indreløperposisjonene) må opp flere hakk.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Hadde aldri trodd jeg skulle foreslå dette, men jeg stemmer for å gi Jonassen et år til og så foredle Evjen lenger frem på banen. Bjørkan har vært en del skadeplaget og på tampen har Jonassen vært grei backup. Når TJ forsvinner, så er det tynt på backene.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg ser at flere har lurt på Isidoro, men han signerte sensommers ut 2019.

https://www.an.no/glimt/fotball/elitese ... 5-4-844143
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Så bra! Trodde Isidoro var ferdig nå! Ønsker at han kan bidra neste år også, men vil gjerne se mer av han offensivt.
Førr Evig!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Crazy horse »

Vi får jo Kupen som en slags helt ny spiller.
Fotball er nesten alltid morsomt
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Forsterke lagettråden

Post by ingen87 »

Vet vi sikkert at han vil være tilgjengelig fra neste sesong?
Førr Evig!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Ja Kupen kan bli en hit, men vi trenger mer enn han. Ellers er det et sjansespill av dimensjoner.
@liverglimt
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Er vel kanskje en ide å prøve seg på Vega i Brann igjen?

Ville ikke hit i sommer men ikke spilt noe særlig i høst og har en kontrakt som går ut sommeren 2019. Klassespiller
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

Vega skal visstnok jevnlig være den aller beste på Branns treninger, men får ikke særlig til spilletid da han ikke er så fan av defensiv jobbing...
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Tipper det har mer med å gjøre at han ikke passer heeelt inn i LAN sin stil. Men klart det er en liten svakhet han kan ha,men ville ikke konkludert med det etter å ha sett han i kamp. Enkelte kamper var han bra defensivt andre ganger ikke 🤔
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Larsson »

JPH ble i sin tid vraket av Knutsen/Bjørkan fordi det fantes bedre toveisspillere i stallen og at han ikke var god nok på dette. Virker gjennomtenkt og konsist å da lukte på Vega...
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml


Vi kjemper visstnok med flere om å hente han her.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Playmaker »

G-s-enz wrote: Sat Dec 01, 2018 9:14 pm Tipper det har mer med å gjøre at han ikke passer heeelt inn i LAN sin stil. Men klart det er en liten svakhet han kan ha,men ville ikke konkludert med det etter å ha sett han i kamp. Enkelte kamper var han bra defensivt andre ganger ikke 🤔
Det er vel egentlig akkurat det jeg skriver ;) At han ikke jobber defensivt gjør at han faller kjapt ut av LANs planer for en førstellever.
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by ecke »

Jeg håper virkelig at Bjørkan/Knutsen nå henter spillere med førstelagspotensiale. Med 9 spillere inn denne sesongen, er det bare Zinckernagel som har gjort en forskjell. Isidoro, med fartsproblemer, er bare delvis en forbedring på høyre back, men dessverre ingen andre. B/G trenger spillere som kan løfte laget vekk fra bunnkampen, slik målsettingen var for denne sesongen.

B/G har Evjen, Ask Tjærandsen og R Hauge (begge i Brighton denne uken), og William Mikalsen, som nye ungdommer i A-stallen. De fortjener at B/G henter kvalitetsspillere, ikke spillere som knapt er bedre enn dem, og tar plass, ikke fordi de er god, men bare fordi de er eldre og har større lønn. Det har vært mange av dem i årets stall.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Såe er det noen som tror vi henter noen før jul?

Satt å så på stallen i dag og det jeg egentlig kommer frem til er at vi har satt oss selv i en merkelig situasjon der nesten samtlige posisjoner er besatt av spillere som nesten er veldig bra. Vanskelig å pinpointe en posisjon der det virkelig skriker forsterkning. Det nærmeste jeg kom var indreløper dersom det blir skrevet ned og vedtatt at Zinkernagel og Evjen ikke skal satses på der noe jeg tror er skivebom. Samtidig kanskje ikke mange som er kjempeinteressante for andre klubber.

Kom også frem til en slags liste som gjør at vi kan trenge forsterkninger.

Tror vi mister uansett hva vi gjør: Bjørnbak og Layouni.
Behov: Klassestopper og venstreving(finnes to i OBOS som har hatt gode sesonger om de vil se i den retninga)

Bør kvitte oss med: Herrem.
Forsvinner gratis: Drage,Jonassen,Marco(sannsynligvis) og han polske keeperen(sannsynligvis).
Alle disse bør frigjøre midler til en god stopper og en spiss.

Ikke krise om vi mister: Hansen,Berg,Wollen Steen(bør prøve å se hva han kan uten 100 skader),Moe,Moberg(Fin plan B spiller),Oliver(med mindre han har tatt kjempesteg på Island),Hauge(må ta tak selv,gjør han det blir han meget bra) og Konradsen(må vel få orden på kroppen snart?)

Levner ett lite men fullt mulig tomrom å fylle: Ricardo(ikke feilfri men herlig type),Opseth(dersom ikke kroppen svarer bedre neste sesong). Isodoro(også han skadeplaget) og Saltnes(må ta nok ett steg neste sesong).

Mulig å beholde men må gjøre mye for å beholde:
Bjørkan,Evjen,Zinkernagel,Lodeog Angel.

Føler at vi har nok stallfyll og kan strengt tatt fylle opp med unggutter i de posisjonene dersom stallfyllet forsvinner.

Bjørkan må sannsynligvis lete etter venstreving og stopper. Samtidig må han se etter spillere som er bedre enn de som allerede spiller i de forskjellige posisjonene,føler DU deg trygg på at han klarer det?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by delfagro »

Mister vi Layoni? :(
Alltid gul!
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by G-s-enz »

Sjefen for agentfirmaet Layouni er under mente han var veldig het hvertfall. Mtp de underliggende statistikkene hans er det kanskje ikke sååå rart.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by liverglimt »

Agenter har bare hete objekter.
@liverglimt
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by Novi »

Er vel agenten's jobb å være het og spille opp "kundene" sine.

Tror ikke Layouni forsvinner før sesongen, men kanskje til sommeren om vårsesongen hans er knall. Han har en del å bevise fortsatt. Enn så lenge har han vært et lyspunkt på et svært tafatt offensivt lag hos Glimt.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Forsterke lagettråden

Post by mortsto »

Bjørnbak har prestert godt over flere sesonger, men Layouni er fortsatt ganske ustabil i prestasjonene. Håper han trives i Glimt og er tålmodig. Så forøvrig at Adressa belønnet Erik Tønne med terningkast fem på årets Ranheim-lag. Er ganske overrasket mtp hvilket løft han har fått. Han ble vel aldri vurdert som noe konkurrent til TO på venstrevingen vår?
Post Reply